, 2022/1/20
A cím és a meta description címkék hosszára vonatkozóan nincsenek szigorú szabályok. A cím ajánlott hossza azonban valahol 65-70 karakter között van, szóközökkel együtt, mert ennél több karaktert a keresési eredményekben valószínűleg lecsupaszítanak. A lehető legjobb megjelenítés érdekében tehát próbálja meg a cím hosszát 65 karakternél tartani, szóközökkel együtt.
Összesen akár 70 karakter is lehet, de ezt próbálja meg nem túllépni. Az alábbi szövegmezőt használhatja a címcímkód létrehozásához. A meta description javasolt hossza 150 és 160 karakter között van, szóközökkel együtt. Használhat kevesebb karaktert is, és ez remekül működik, ha a leírások vonzóan néznek ki és jobban olvashatók, de ne próbáljon meg hosszú leírásokat létrehozni, amelyeknek nincs sok értelme, vagy 160 karakternél több leírást létrehozni. A következő szövegmezőt használhatja a meta description tag létrehozásához.
A Title Tag fontossága a SEO-ban
A cím gyors betekintést nyújt a felhasználóknak a weboldalon elérhető tartalomról. Gyakran ez az elsődleges információ, amely alapján eldöntik, hogy melyik találatra kattintsanak a keresőmotorok találati oldalain (SERP). Ezért a <title> címkét a keresőoptimalizálás (SEO) legfontosabb elemének tekintik, ezért győződjön meg róla, hogy weboldalának minden oldala egyedi és leíró címmel rendelkezik.
Íme néhány tipp a weboldalak címeinek létrehozásához:
A cím legyen rövid és leíró, amely releváns az oldalak tartalmához.
Kerülje a kulcsszótömést, azaz ugyanazon szavak vagy kifejezések többszöri ismétlését.
Kerülje az ismétlődő címeket. Hozzon létre egyedi címeket webhelye minden egyes oldalához.
Tipp: Kezdjen minden fő szót nagybetűvel a címben; ez feltűnőbbé teszi a címet, és növelheti az esélyét annak, hogy rákattintanak a keresési eredményekben.
Címcímcímke hossza: számít-e?
Érdekes tény: sokan beszélnek a "title meta tag"-ről, azonban technikailag maga a cím nem meta tag. Bár néha ellentmondásos lehet, általában mindkét elnevezés felcserélhető.
Mit mond a Google a title tag hosszáról?
A címtag optimalizálása kulcsfontosságú a SEO szempontjából. A címnek tartalmaznia kell az oldalhoz kapcsolódó legfontosabb kulcsszót, lehetőleg a legelején kellene lennie. De valóban számít, hogy hány karakter van a címben? Attól függ. Miért gondolják tehát sokan, hogy a cím létrehozásakor feltétlenül be kell tartani egy meghatározott karakterszámot?
A Google nem ajánlja, hogy milyen hosszú legyen a cím. A tipp, miszerint nem lehet hosszabb 70 karakternél vagy 600px-nél, nem található meg a keresőmotor által készített irányelvekben. Valójában az előnyös címcímtag hosszára vonatkozó hiedelem a Google keresési találatokban megjelenő címek terjedelméből adódik. Ha túl hosszú, akkor csak a része és a három pont jelenik meg a SERP-kben.
Másrészt a nem túl sok karaktert tartalmazó címek teljesen megjelennek:
helyes title tag hossza számít-e
Általában olyan tippekkel találkozhatsz, amelyek szerint a title tag nem lehet hosszabb 60-70 karakternél (ez az a durva karakterszám, amely belefér a Google által a keresési eredményekben a címekhez rendelt 600px-be). Ezt a számot azonban a SEO közösség határozta meg. A Google szakemberei által készített tartalom nem ad konkrét iránymutatást arra vonatkozóan, hogy hány karakterből kell állnia a címcímnek.
Mit lehet megtudni a Google-tól a címcímkéről?
Minden weboldal címét a title tagben kell meghatározni.
A címnek tömörnek, leírónak és átláthatónak kell lennie. A címnek tájékoztatnia kell az internetfelhasználót arról, hogy mit talál az adott címen - pl. "Samsung mosógépek - alacsony árak a [márka]-nál". Ugyanakkor nem lehet túl hosszú vagy túl részletes, mert akkor valószínűleg lerövidül a keresési eredményekben.
A címnek nem szabad túl sok kulcsszót tartalmaznia, mert a Google spamnek minősítheti.
Kerüld az ismétléseket és a sematikus címeket.
A címnek tartalmaznia kell a márkanevet.
Továbbá a Google nem mindig ugyanazt a címet jeleníti meg, mint ami a címcímben szerepel. Ha az algoritmus problémákat talál a címmel, akkor azt a weboldal tartalma, a horgonyok vagy más elemek alapján újból generálhatja. Ha a címcímke túl rövid, a Google magától is kiválaszthatja a megfelelő kulcsszavakat, és megjelenítheti azokat a SERP-kben.
Mi a legnépszerűbb címsor hossza, amit a népszerű eszközök javasolnak?
A title tag hosszára vonatkozó iránymutatásokat számos eszköz nyújtja, és érdekes módon ezek is változhatnak. Előnyös neked a WordPress CMS rendszer? Ha igen, akkor számos olyan bővítményt használhatsz, amelyek lehetővé teszik a meta címkék SEO-elvek szerinti optimalizálását. Nézd meg az alábbiakban.
title tag hossza az eszközökben
A moz.com, egy népszerű SEO eszköz honlapja szerint a Google általában 50-60 karaktert jelenít meg, de végső soron mindent a karakterek szélessége határoz meg, ami maximum 600 px.
Az Ahrefs.com szintén azt javasolja, hogy a title tag ne legyen hosszabb 50-60 karakternél, a gyakorlatban azonban a Google a pixelekre koncentrál:
A title tag hossza számít-e eszközök példája
Mint látható, gyakran találkozhatunk hasonló javaslatokkal a title tag karaktereinek számával kapcsolatban, egy megjegyzéssel, amely szerint a Google egy meghatározott pixelszámot jelenít meg.
Mikor rövidíti a Google a címcímkét a keresési eredményekben?
Az a tény, hogy a webhelye címét lerövidítheti, ha az több mint 70 karakterből áll, elegendő indok arra, hogy bizonyítsa, hogy nem lehet hosszabb? Először is, nincs garancia arra, hogy a Google ennyi karaktert megjelenít. Többet vagy kevesebbet is megjeleníthet, a cím betűinek és karakterének függvényében. Az egyes karakterek különböző szélességűek. Leggyakrabban a Google 55 és 70 karakter között jeleníti meg, azonban, ha a címed tartalmaz néhány "w" vagy "m" betűt, akkor, a keresőmotor kevesebb karaktert is megjeleníthet.
Hogyan állapíthatja meg, hogy hány pixeles az oldal címe? Csak használd az online elérhető eszközöket. A net tele van hasonló eszközökkel.
Ne feledjük, hogy a Google utólagosan módosítja az algoritmusát - 2016 májusa óta 600 px, de a változás előtt csak 512 px volt.
Befolyásolja a címcímke hossza a SEO-t?
Mivel a Google maximum 600 px-et jelenít meg, érdemes ezt a számot szem előtt tartanod a címlapod létrehozásakor? Roger Montti, a keresőmarketingre 20 éve szakosodott szakember közelebbről is megvizsgálta ezt a témát. Érdekes vita zajlott idén a Twitteren. Martin Split, a platform egyik felhasználója a title tag hosszáról kérdezett. Először Gary Illyes, a Google elemzője viccelődött, hogy ez számít, de aztán John Mueller, a Google Webmaster Trends elemzője tisztázta a kérdést.
A legjobb gyakorlatok egy jó címsorhoz vagy címcímhez 2022-ben
Javasoljuk, hogy a címsor kevesebb vagy körülbelül 60 karakter legyen, hogy illeszkedjen a 600 pixeles szóhatárral rendelkező Google találatokhoz, és elkerüld a csonkítást. Ezenkívül itt van néhány további SEO legjobb gyakorlat:
Mindig pontosan írd le az oldal tartalmát. Olyan címet válassz, amely természetesen olvasható és hatékonyan közvetíti az oldal tartalmának témáját.
Hozz létre egyedi címeket minden egyes oldalhoz. Ez segít a Google-nak, hogy megtudja, miben különbözik az oldal a többi oldaltól a te webhelyeden.
Használj rövid, de leíró jellegű címeket. A címeknek egyszerre kell rövidnek és informatívnak lenniük. Ha túl hosszú vagy kevésbé releváns, a Google esetleg csak egy részét vagy egy automatikusan generált címet jelenít meg a Google keresési találatban.
A legfontosabb lépés, hogy mindenképpen végezz kulcsszókutatást, hogy biztosítsd, hogy nagy értékű kulcsszavakat használj a címszavakban.
Használj olyan eszközöket, mint a címgenerátorok, hogy beindítsd az ötletelési folyamatot. Címgenerátorunkkal könnyedén címötletek ezreit kaphatod meg.
Legjobb gyakorlatok a jó meta leírás hosszához 2022-ben
Eközben a meta leírás hossza legyen leíró jellegű, és az optimális hosszúság érdekében 150 és 160 karakter között legyen, és ez tartalmazza a szóközöket is. Ezenkívül arra is ügyelni kell, hogy:
Pontosan foglald össze az oldal tartalmát. Bár nincs minimális vagy maximális meta cím hossza a leírás szövegére, a Google azt javasolja, hogy ügyelj arra, hogy elég hosszú legyen ahhoz, hogy teljes egészében megjelenjen a Google találatokban (vedd figyelembe, hogy a felhasználók különböző méretű snippeteket láthatnak attól függően, hogy hogyan és hol keresnek).
Használj egyedi leírásokat minden egyes oldalhoz. Ha minden egyes oldalhoz más-más meta-tag leírás tartozik, az mind a felhasználóknak, mind a Google-nak segít, különösen az olyan kereséseknél, ahol a felhasználók több oldalt is megjeleníthetnek a domainjén.
Tartalmazza természetesen az elsődleges kulcsszavát és a kapcsolódó kulcsszavakat.
Milyen hosszú legyen a címcímke?
A címcímeket technikailag pixelekben mérik. Általában ajánlott, hogy a címcímek hossza ötven és hetven karakter között legyen. Ezek a karakterhatárok azon alapulnak, hogy a címek hogyan jelennek meg asztali és mobileszközökön. Azok a címcímkék, amelyek hosszabbak, mint amit a Google megjelenít a keresőmotorok találati oldalain (SERP), levágva jelennek meg, ami azt jelenti, hogy senki sem fogja tudni elolvasni a teljes címcímkét a SERP-ken, ha az hosszabb, mint körülbelül 70 karakter.
Sok SEO és SEO-weboldal körülbelül 50-70 karakteres címcímke-hosszúságot javasol, mivel a Google ezt mutatja a SERP-kben. Ezt azonban a Google nem ajánlja a SEO közösségnek. Ezt az 50-70 karakteres címcím-hosszúságot a SEO-közösség találta ki szabványként az alapján, amit a Google képes megjeleníteni.
De ezek a megjelenítési korlátok azon alapulnak, amit a mobil és asztali böngészők képesek megjeleníteni.
A címcímkék hosszára vonatkozó ajánlások nem rangsorolási célokat szolgálnak. A Google-nél soha senki nem mondta, hogy a 40-70 karakteres korlátok azok, amelyeket a Google rangsoroló algoritmusai rangsorolási célokból csak indexelni tudnak. Így nincs értelme elfogadni a címcímcím 70 karakterre való korlátozására vonatkozó tanácsot rangsorolási célokból, amikor ez az ajánlás azon alapul, hogy mi jelenik meg. Körülnézhetsz, és látni fogod, hogy a 70 karakter a címcímtáblák ajánlott korlátja.
Ahrefs Title Tag ajánlás
Az Ahrefs azt ajánlja, hogy a címcímek maradjanak az 50-60 karakteren belül, anélkül, hogy a Moz által dokumentált tényleges karakterkorlátozásról lenne szó.
"A Google körülbelül 50-60 karakter után kezdi elvágni a címcímeket a SERP-kben. (Nos, ez valójában a pixelek alapján történik, de az 50-60 karakter egy jó ökölszabály.)
Szóval tartsd a címtábláidat körülbelül ilyen hosszúságban."