, 2022/1/7
Az Apple Inc. az 1980-as évek óta számos figyelemre méltó reklámmal rendelkezik. Az "1984" Super Bowl reklámfilm George Orwell 1984 című művének képi világát utánozva mutatta be az eredeti Macintosh-t. Az 1990-es évek Think Different kampánya olyan híres társadalmi személyiségekhez kötötte az Apple-t, mint John Lennon és Mahatma Gandhi, miközben a "Think Different" (Gondolkozz másképp) volt a vállalat új szlogenje.
További népszerű reklámkampányok közé tartozik a 2000-es évekbeli "iPod People", a 2002-es Switch kampány, és legutóbb a Get a Mac kampány, amely 2006 és 2009 között futott. Bár az Apple reklámjai többnyire sikeresek voltak, a fogyasztók, a művészek és más vállalatok részéről vitákat is kiváltottak. Az "iPod People" kampányt például azért kritizálták, mert a Lugz nevű cipőgyártó cég kampányát másolta. Egy másik példa volt, amikor Louie Psihoyos fotós pert indított az Apple ellen, amiért az a beleegyezése nélkül használta fel a "videofal" képeit az Apple TV reklámozására.
AZ 1930-as évek
Az újonnan megalakult Washingtoni Alma Bizottság az almatermelőktől kapott értékelések alapján bővítette reklámprogramját, és egész oldalakat tett közzé a Life, a Woman's Home Companion, a Good Housekeeping és más magazinokban. Rádióreklámok, metróplakátok és óriásplakátok jelentek meg országszerte, ahogy az alma erőteljes "egészségtudatos" története iránt erős érdeklődés kezdett kialakulni.
Két példa almás magazinhirdetésekre az 1930-as évekből. Az egyik címe: "Az állam egészséges gyümölcse, ahol a 'Huskies' nő", a másik címe: "Washington állam, ahol a Huskies nő, meghirdeti az 'alma óráját'". Magazinhirdetések a Woman's Home Companion és a Life magazinokból, 1937.
AZ 1940-es évek
A második világháború alatt a reklámozás szünetelt - az árszabályozás szükségtelenné tette -, és a Bizottság inkább a gyümölcsök érésével, tárolásával, kiskereskedelmi kezelésével és csomagolásával kapcsolatos ipari kutatásba fektetett be. Earl Carlson professzort a Washington State College-ból alkalmazták egy teljes munkaidős kutatási részleg megszervezésére, ami a gyümölcsösben és a csomagolóházban, valamint a szállítás során alkalmazott zúzódáscsökkentő gyakorlatokhoz vezetett.
Az alma műanyag zsákokba csomagolását, az automatikus ládatöltést és a mechanikus csomagolóberendezéseket is vizsgálta. Három karikatúra, amelyek az alma zúzódáscsökkentési gyakorlatát népszerűsítik. Az elsőnek a címe "Aú!". A második címe "Az alma nem kókuszdió", a harmadiké pedig "Ne legyél zúzódásos". Ipari hirdetések, amelyek a Bizottság új, a zúzódások csökkentésére vonatkozó kutatását népszerűsítik.
A háború után a Bizottság és az almafelhordók összefogtak, hogy helyreállítsák az alma iránti keresletet és növeljék az értékesítést a versenypiacon. Az 1948-as, a történelem legnagyobb értékesítési akciója közel 500 000 dollárba került - és hatalmas sikert aratott. Balra: Fekete-fehér fotó, amelyen egy fiatal nő négy almát tart a kezében, amint egy washingtoni almákkal teli láda mögött áll. Jobbra: Egy karikatúra, amelyen egy férfi íjjal és nyíllal céloz a Washington almára, amely egy kacsintó szőke fiú fején ül. A kép címe: "Nem lehet eltéveszteni a pop! Ez egy washingtoni alma."
AZ 1950-es évek
Az évtized elején a washingtoni almabizottság által szervezett Nemzeti Alma Intézet a fogászati és orvosi szakmát, a dietetikusokat és az iskolákat célozta meg kampányával. 1953-ra több mint 500 példányban fogászati egészségfilmet terjesztettek országszerte, amelyek az almát "a természet fogkeféjeként" népszerűsítették - az Amerikai Fogászati Szövetség áldásával.
Rajzfilm két gyerekkel és egy piros almával, amelyen ez áll: "A jobb fogászati egészség érdekében mosson rendszeresen fogat, egyen naponta friss gyümölcsöt". Banner egy fiatal fiúról, aki két almát tart a kezében, a következő felirattal: "Élvezd az almát 'a természet fogkeféje'". Az 1950-es évek elején a Bizottság promóciós költségvetésének túlnyomó többségét az újsághirdetések tették ki - de a televíziós és rádiós reklámok kezdtek egyre népszerűbbé válni.
A Bizottság 1957-ben ünnepelte 20. évfordulóját, valamint vezető pozícióját az ország piacán.
Az élelmiszerláncok mindkét parton hittek a washingtoni almatermelők erejében. A Von's élelmiszerboltok termékmenedzsere szerint: "Őszintén hisszük, hogy a washingtoni almatermesztők vállalkozó szellemű politikája nagymértékben meghatározta a promóciós ütemet a friss termékipar számos más szegmense számára.
Négy évjáratú, illusztrált alma magazin ad hozzá. Az első azt írja: "Washington állam jet-a-kite ingyen minden zacskó washingtoni almához". A második egy baseballjátékost ábrázol, amint almát eszik, a felirat: "Itt a nagy liga energiája!". A harmadik egy doboz piros almát ábrázol, a felirat: "Ajándékozzuk karácsonyra Amerika kedvenc almáját". A negyedik egy gyerekrajz, amelyen egy óriási piros almát tartó ember látható, felirattal: "Az alma a tanárnak!". Az 1950-es években ezeket a promóciókat országszerte terjesztették az újságokban.
AZ 1960-as évek
1961 tavaszán mutatták be az első hivatalos, védjegyoltalom alatt álló logót a Washington állambeli almatermelőknek, hogy segítsék a folytonosságot az iparágban. Az eredeti Washington Apple logó piros, zöld és kék változatai: egy kör, benne egy alma körvonala és a "Washingotn" szó. Az első washingtoni alma logója
Abban az időben a reklám- és merchandising-program évente mintegy 1 millió dollárt költött a washingtoni alma értékesítésének előmozdítására. A tévénézők levélben kérhettek a Bizottságtól egy új almaszeletelőt. A 60-as évek közepére a Bizottság elkezdte koordinálni a kiskereskedők közötti nagy regionális értékesítési és kirakodóversenyeket. A kiskereskedők beküldhettek egy fényképet a kirakatukról, majd részt vehettek egy sorsoláson, amelyen rádiókat, órákat, hajókat - sőt, még egy Thunderbirdöt is - lehetett nyerni.
Két magazinhirdetés az 1960-as évekből. Balra: Egy 1965-ös Thunderbird nyereményjáték. Jobbra: Hirdetés a "profitbonanza" számára. Fekete-fehér fotó egy 1960-as évekbeli élelmiszerbolt Double Delicious almás kirakatáról, lufikkal és léggömbökkel. Az ehhez hasonló versenyek népszerűek voltak a kiskereskedők körében, mivel a mérettől függetlenül mindenkinek egyenlő esélye volt egy nagyszerű nyereményre.
AZ 1970-es évek
A 70-es években a nagyszabású promóciók és az agresszív reklámkampányok uralták a televíziót, az újságokat, a magazinokat és a rádiót. A 60-as évektől kezdve a Washingtoni Alma Bizottság egy élelmiszeroldali publicistával dolgoztatta ki az alma új és érdekes felhasználási módjait, majd ezeket az ötleteket újságokon és más médiumokon keresztül terjesztette. A 70-es évekre az almás receptek egyre népszerűbbek lettek, és ez hajtotta a promóciókat.
Vintage 70-es évekbeli washingtoni almás magazinhirdetés sárga háttéren ülő ételek sorával, köztük am, almás pite és almasaláta. Washington almát ábrázoló magazinhirdetés egy fonott kosárban egy Waldorf-saláta egyéb hozzávalóival, köztük szőlővel, zellerrel és dióval. A felirat szerint "Vigyen haza egy Waldorf salátát vacsorára". A Waldorf-salátához hasonló receptek népszerűek voltak, és a plakátok megmutatták a vásárlóknak az élelmiszerboltban szükséges hozzávalókat.
AZ 1980-as évek
1981-ben a 2,4 millió dolláros reklámköltségvetésből a legnagyobb befektetést a televízióra fordították, néhány reklámban Will Rogers, Jr. szerepelt, aki hat évig dolgozott a washingtoni Apple Bizottsággal. A befolyásos Paul Harvey News rádióműsor is tartalmazott minden héten egy szpotot. Fekete-fehér fotó Paul Harvey-ról, amint egy sárga és egy piros almát tart a kezében két doboz mögött, amelyeken a következő felirat olvasható: "A világ legjobb almái". Paul Harvey a washingtoni almát népszerűsíti.
Az új, modern Washington Apple logó a mai napig használatban van! 1985-re a televíziós reklámok több mint 300 millió embert értek el. Több mint 2000 rádióspot futott közel 50 csatornán, és több ezer darab közvetlen levél érkezett országszerte a termelésért felelős vezetők asztalára. Egész évben teljes körű tevékenységek zajlottak, és a Bizottság egy 5 éves tervet javasolt, hogy az értékbecsléseket dobozonként 15 centről 25 centre emeljék.
Az emelés segítene a nagyobb termények jövőbeni szállításával kapcsolatos kihívásoknak megfelelni, és több mint kétszeresére, 7,4 millió dollárról 16,1 millió dollárra növelné a Bizottság költségvetését. Ebből a növekedésből több mint 5 millió dollárt reklámra fordítanának.
AZ 1990-es évek
Az egyik utolsó jelentős promóció, mielőtt a washingtoni Apple Bizottság elfordult a reklámozástól az Egyesült Államokban, a Világ Legnagyobb Nagyija verseny volt. A Bizottság minden évben szponzorálta az Egyesült Államokban és Kanadában a tökéletes nagyi keresését, aki a washingtoni almatermesztők "szóvivője" lehetett. A 20 döntős az Almavirág Fesztivál idején a Bizottság Wenatchee-i székhelyére érkezett, hogy részt vegyen a Nagyi döntőjén - a győztes egész évben plakátokon és rendezvényeken szerepelt.
Think Different"
A "Think Different" egy reklámszlogen volt, amelyet a TBWA\Chiat\Day reklámügynökség New York-i kirendeltsége készített az Apple Computer számára az 1990-es évek végén. Egy híres televíziós reklámfilmben és számos nyomtatott reklámban használták. A szlogent több termékreklám végén is használták, egészen az Apple Switch reklámkampányának megjelenéséig. Az Apple már nem használja a szlogent; reklámjai általában egy sziluettben megjelenő Apple-logóval és néha egy idevágó weboldal-címmel zárulnak.