, 2022/1/17

Tudtad, hogy óránként több mint 30 000 órányi tartalmat töltenek fel a Youtube-ra? Ennyi naponta feltöltött tartalom mellett nem csoda, hogy a videók többsége soha nem gyűjt 1000-nél több megtekintést. A Youtube zajából kitörni kemény munka. De közel sem lehetetlen.

impressions click through rate

A CTR. Az Ön CTR-je nagymértékben változhat a feliratkozók számától, a szakterületétől, a megtekintések számától és attól függően, hogy a videó mennyi ideje van a Youtube-on. Például nagyon gyakori, hogy egy videó első feltöltésekor magasabb CTR-t látunk. Ez azért van így, mert a megtekintések többsége ekkor az előfizetőktől származik. Most, ha a videót végül a "What's next" felkapja a YouTube-on, az összes megjelenítés száma emelkedni fog, és valószínűleg a CTR-je csökkenni fog.

Hogyan növelhető a YouTube CTR

Megragadó videóképek készítése

"Használjo figyelemfelkeltő, a videókhoz kapcsolódó miniatűr képeket" - mondja Andre Oentoro a Milkwhale-től. "Használd a márka színeit és a videóhoz kapcsolódó képeket." Itamar Blauer szerint: "A YouTube-on az átkattintási arányt nagyban befolyásolja a videó miniatűrképe. A mai napig a szemet gyönyörködtető, megfelelő színsémákkal és betűtípusokkal ellátott miniatűrök nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy több kattintást kapjunk, mint a találati oldalon található többi videóra."

Nikola Roza, a Nikola Roza- SEO for the Poor and Determined (SEO a szegényeknek és elszántaknak) munkatársa hozzáteszi: "A videók miniatűrjeit kulcsfontosságú optimalizálni, egyszerűen azért, mert ezek a legnagyobb elemei a találatodnak a YouTube keresőben és a kapcsolódó videók oldalsávjában.

És azért is, mert mi, emberek vizuálisan orientált lények vagyunk (szemben az állatokkal, akik illatorientáltak), és a szemünket vonzzák a szép képek.

Szóval, töltsd az időd nagy részét egy olyan miniatűr elkészítésével, amely kiemelkedik, és nem fogsz rosszul járni, és az időd is jól fog telni". Alistair Dodds az Ever Increasing Circles-től egyetért: "Szánj időt arra, hogy egy szemet gyönyörködtető miniatűrképet készíts. Ne csak a YouTube által kiválasztott alapértelmezett keretet használd. Ehelyett dolgozzon együtt a grafikus csapatával, hogy olyan sablont találjanak ki, amely lehetővé teszi egy figyelemfelkeltő kép és/vagy szöveg beillesztését."

Blake Bobit, a Solution Scout munkatársa például azt mondja: "Készítsen egy meglepett arcot, és mutasson valamire a miniatűrképen. Igaz, hogy a 'YouTube-arc' működik". Olga Bedrina a Wave.video-tól hozzáteszi: "Rájöttünk, hogy a sok feladat közül, amit valakinek meg kell tennie ahhoz, hogy a videói megkapják a kattintásokat és a nézettséget a YouTube-on, a kattintásra érdemes miniatűrök létrehozása tűnik a leglényegesebbnek.

Mi mindig egy emberi arcot szerepeltetünk a miniatűrjeinkben. Ez segít nekünk abban, hogy érzelmi kapcsolatot építsünk ki, és valóban segít nekünk abban, hogy növeljük a CTR-t a YouTube-on, méghozzá nagymértékben"." Daniel Cheung, a Make SEO Simple Again munkatársa pedig további tippeket oszt meg, amelyekkel kiemelkedővé teheted az előnézeti képeket.

"Először is, az általad használt képi anyagnak AZONNAL meg kell ragadnia a figyelmet" - mondja Cheung. "Ha belegondolsz, a miniatűr aprócska az asztali számítógépen és a mobilalkalmazáson, ezért fülbemászónak és láthatónak kell lennie. Ugyanakkor a miniatűr vizuális médián rétegként szöveget is szeretne elhelyezni. És ennek vannak árnyalatai - vagyis általában van egy 3-7 szavas édes pont, amelybe belefér, mielőtt (a) túl hosszú lesz, vagy (b) túl kicsi lesz az olvasáshoz.

És amikor az overlay-szöveg szövegének megírására kerül sor, megint csak fülbemászónak kell lennie. Ne ismételje ugyanazt a videó címet, ehelyett fogalmazza meg úgy, hogy kíváncsiságra hívjon fel. A kérdések általában jól működnek, ahogyan az is, ha olyan dolgokat hívunk elő, amelyeket a legtöbb ember igaznak tart (de te azt sugallod, hogy tévednek)."

Írj meggyőző videócímeket

"Tartsd szem előtt, hogy a CTR-értékek közvetlenül a videó feltöltése után a legmagasabbak, mivel a rajongóid és feliratkozóid értesítést kapnak az új tartalomról" - mondja Diószegi Bernadett a Bannersnack-től. "Miután a videódat a törzsközönségeden túl több ember fogja nézni, a CTR-értékek csökkenni fognak, de ha olyan tárgysorozatot és címet választasz, amely specifikus, és reprezentálja a videó tartalmát, akkor az általános megtekintések és a megtekintési idő növekedését fogod észrevenni, és magas lesz a megtekintések átlagos aránya."

Allison Chaney, a Boot Camp Digital munkatársa szerint: "Egy meggyőző cím nagyban javíthatja a CTR-t. Adjon okot a közönségnek a kattintásra. A nagyszerű címek létrehozásához hatékony eszköznek tartom az answerthepublic.com-ot. Rákereshet egy kulcsszóra, és javaslatokat kap az emberek által feltett, az adott kulcsszóhoz kapcsolódó kérdésekre. Ha a cím tükrözi, hogyan keresne egy felhasználó, nagyobb valószínűséggel kapja meg a kattintást."

A szerkesztő megjegyzése: Ha a Youtube CTR-optimalizálásának 80/20-ára törekszik, akkor összpontosítson a miniatűrök és a címek javítására.

Teszteld a különböző miniatűr- és címkombinációkat.

"Ha aggódsz az átkattintási arány (CTR) miatt, akkor ne feledd, hogy minél többen kattintanak a videód címére vagy miniatűrjére, annál magasabbra fogsz kerülni egy adott keresési találatra, és ez végül javítani fogja a Youtube CTR-edet" - mondja Jackson Gartner, a White Peak Digital vezérigazgatója.

"Ezt úgy javíthatod, ha a videók miniatűrjeinek és címeinek különböző kombinációit teszteled, hogy alapvetően A/B teszteléssel kiderítsd, mi működik a legjobban."

Építs hűséges követőtábort

"Építs hűséges márkakövetőt" - mondja Brack Nelson az Incrementors Web Solutions-től. "A nagy előfizetői bázis azt jelzi, hogy képes leszel növelni a YouTube-nézettséget. A videók mások körében is ismertté válnak, és több komment és nézettség fog következni. A webhely meglátogatására és a csatornához való hozzájáruláshoz való felhívás beépítése akkor is bevonhatja az érdeklődőket, amikor még nem állnak készen a vásárlásra. Ez hosszú távon magasabb CTR-t eredményez."

Kapcsolódó cikkek: 25 marketinges osztja meg, hogyan növelheti YouTube-csatornáját, feliratkozóit és nézettségét

Végezz kulcsszó-kutatást

"Csakúgy, mint a Google-ban való rangsorolásnál, a YouTube esetében is kulcsszókutatást kell végezned" - mondja Stewart Dunlop a PPCGeniustól. "Ha még csak most kezded, akkor a legjobb ingyenes lehetőség a YouTube keresőmező automatikus kitöltése. Haladóbb kulcsszókutatáshoz a TubeBuddy kétségkívül a legjobb eszköz. Ezenkívül meg kell győződnie arról, hogy a célzott kulcsszavak a megfelelő helyeken vannak. Ez a videó címét, a leírást, a címkéket és az átiratot jelenti".

Fókuszban a videós elköteleződés

"A CTR javítása a Youtube-on attól függ, hogy a videó hogyan vonzza a felhasználót" - mondja Aylon Steinhart az Eclipse Foods-tól. "A felhasználók bevonása a megosztások, tweetek, posztok és feliratkozások mennyiségén keresztül történhet. Minél több elkötelezettséget kapsz a videó, annál magasabb pontszámot kapsz a Youtube értékelési tényezői szerint.

Az interakció maximalizálása érdekében ösztönözze a rajongókat arra, hogy lájkolják, kommentálják és feliratkozzanak a videóira. A Youtube-videók interakciójának valódi optimalizálása érdekében töltse fel videóit más oldalakra, többek között a közösségi médiára és blogbejegyzésekre. A további interakcióval azt fogja látni, hogy a videó nagymértékben leköti a nézőt, és a videó magasabb értékelést kap. A legegyszerűbb módja annak, hogy a videókat a Youtube találati oldalainak élére juttassa, ha olyan videót készít, amelyet a nézők meg akarnak nézni és meg akarnak osztani."

Tesztelj különböző CTA-kat minden egyes videóban

"Teszteljünk különböző CTA-kat (call to action)" - mondja Nick Yee a Portent-től. "Bár egy call-to-action esetében 10 karakterre van korlátozva, mindig próbáljon ki különböző call-to-actioneket, például Buy Now, Shop Now vagy Learn More." Szerkesztői megjegyzés: Kövesse nyomon CTA-felhívásainak teljesítményét és még sok mást is bárhol. A Databox mobilalkalmazással nyomon követheti aktuális teljesítményét, és mobileszközéről is hozzáférhet bármelyik felépített műszerfalához!

Növeld az átlagos nézési időt

"A nézési idő növelése növeli az esélyét annak, hogy az ajánlószekcióban szerepeljen, ami növelheti az átkattintási arányt" - mondja Samuel David az Attrat-tól. "Ezért fontolja meg, hogy meggyőző miniatűröket, címeket és leírásokat készítsen (kísérletezzen a versenytársakéval).

Ezen kívül, javítson a kulcsszókutatáson, csak a vége felé ajánlja a többi videóját, és figyeljen arra, hogy miként utal olyan dolgokra, amelyek a nézőket szünetre vagy más cselekvésre késztethetik.

Továbbá segít, ha a videó releváns szórakoztató/ihlető történeteket vagy mélyreható elemzéseket tartalmaz. A forgatókönyv segít, hogy tömörebb és részletesebb legyen. A hang- és képminőségre is oda kell figyelni."

Kártyák hozzáadása a Youtube videókhoz

"A kártyák hozzáadása a YouTube-videókhoz segít javítani az átkattintási arányt, és lehetővé teszi, hogy a forgalmat egy másik YouTube-videóra, a YouTube lejátszási listára, a YouTube-csatornára vagy a weboldalra irányítsa" - mondja Jack Landess a Truck Driver Institute-tól. "Könnyen beállítható és teljesen ingyenes, így nincs okod rá, hogy ne tedd meg!"

Használd a Google Cloud Visiont

"Futtasd a Google Cloud Visionen keresztül" - mondja Bram Jensen a vpnAlertől. "A YouTube ennek az algoritmusnak egy változatát használja a videó tartalmának meghatározásához. A siker valószínűségének növelése érdekében csökkenteni akarja a spammelést". Ahogy a nagyszerű videók készítésének akadályai egyre csökkennek, úgy nő a Youtube-ra feltöltött videók száma is. A zajon való áttöréshez következetességre és a Youtube CTR javítására való összpontosításra van szükség. A legjobb hely a niche down, ha van egy általános csatornád. Ezután összpontosítson a videók miniatűrjeinek és címeinek optimalizálására.

Teljesítmény

A YouTube-mérőszámok 3 csoportja segíthet a csatorna általános teljesítményének feltérképezésében, az átlagos trendek azonosításában, és végső soron a csatorna növelésében:

Közönségmérések: Az olyan mérőszámok, mint az egyedi nézők, az egy nézőre jutó átlagos nézettség és a különböző közönségdemográfiák segítenek megérteni, hogy kik nézik a videóit.

Felfedezési metrikák: Az olyan mérőszámok, mint a megjelenések, a leggyakrabban keresett kifejezések, a forgalmi források és a CTR megmutatják, hogyan fedezik fel az emberek a videóit, és mennyire jó a YouTube SEO-ja.

Elkötelezettségi metrikák: Az olyan mérőszámok, mint a kedvelések és nem kedvelések, a legnépszerűbb lejátszási listák, megmutatják, hogy az emberek hogyan foglalkoznak a csatornáddal és a videóiddal.

Mindezen mérőszámok nyomon követése a Youtube Analyticsben időigényes lehet, és a vizualizációkat korlátozónak találhatod, mivel nem tudod egy nézetben egyesíteni a legfontosabb YouTube-mérőszámait. Mi azonban lehetővé tettük ezt egy olyan plug-and-play műszerfal létrehozásával, amely fogadja a YouTube Analytics adatait, és automatikusan megjeleníti a megfelelő mérőszámokat, hogy mélyreható elemzést kapj csatornád teljesítményéről.

Ez a YouTube Analytics műszerfal teljes képet nyújt YouTube-csatornája teljesítményéről, és segít értékes betekintést nyerni, például:

Mely videók generálják a legtöbb megtekintést? (megtekintések videónként)

Hol szereznek tudomást a nézők a csatornájáról? (megtekintések a forgalom forrása szerint)

Mennyire elkötelezett a közönségem? (átlagos megtekintési időtartam, kedvelések és kommentek)

Hány YouTube-előfizetőm van? (feliratkozók száma)

Mennyi időt töltenek az emberek összesen a videóim megtekintésével? (megszerzett feliratkozók)

Mennyi időt töltenek az emberek átlagosan a videóid megtekintésével? (átlagos megtekintési időtartam)

És még sok más...

Könnyedén, néhány kattintással beállíthatod - nincs szükség kódolásra.

A műszerfal beállításához kövesd ezt a 3 egyszerű lépést:

1. lépés: Szerezd be a sablont

2. lépés: Csatlakoztasd YouTube-fiókját a Databoxhoz.

3. lépés: Nézd meg, ahogy a műszerfal másodpercek alatt feltöltődik.

Impressziók és kattintási arány GYIK

Az alábbi GYIK segítségével választ kaphat a megjelenésekkel és az átkattintási aránnyal kapcsolatos legfontosabb kérdésekre.

Miért van a videóimnak magas az átkattintási aránya és az átlagos megtekintési időtartama, de alacsony a megtekintések száma?

Mit ne csináljak az átkattintási arányra vonatkozó adataimmal?

Miért van több megtekintésem, mint megjelenésem?

Miért nem egyezik az átkattintási arány mérőszáma a számításaimmal?

Hogyan kapcsolódnak a megjelenítések a monetizációhoz?

Megjegyzés: Ne feledd, hogy ezek a javaslatok a YouTube összesített sikerességi arányain alapulnak. Nem garantálnak semmilyen konkrét eredményt az Ön konkrét esetére vonatkozóan.

Miért fontos a CTR

A CTR fontos mérőszám, mert segít megérteni az ügyfeleit - megmondja, mi működik (és mi nem), amikor megpróbálja elérni a célközönségét. Az alacsony CTR azt jelezheti, hogy nem a megfelelő célközönséget célozza meg, vagy hogy nem elég meggyőzően beszéli a nyelvüket ahhoz, hogy meggyőzze őket a kattintásról.

Vegyünk egy példát egy olyan fizetett keresőhirdetési kampányra, amely az Ön weboldalára, e-kereskedelmi áruházára vagy céloldalára irányítja az embereket. Egy online hirdetés CTR-je megmutatja, hogy a hirdetés mennyire hatékonyan vonzza a potenciális vásárlókat; ezután összehasonlíthatja a hirdetés szövegét, a hirdetés pozícióját és a CTA-kat, hogy megnézze, melyiknek a legmagasabb a CTR-je.

Milyen a jó CTR?

A CTR iparáganként eltérő. Annak meghatározásához, hogy a vállalkozásod számára milyen lenne a jó átkattintási arány, kezdheti az iparág átlagos átkattintási arányainak kutatásával. Ha már ismered a meglévő referenciaértékeket és az iparági átlagokat, elkezdhet lépéseket tenni a magasabb CTR elérése és vállalkozása céljainak elérése érdekében.

4 tipp a CTR javításához

Különböző tényezőket kell figyelembe venni, amikor a CTR-t próbálod növelni a különböző digitális marketingcsatornákon. A CTR növelésének módja attól függ, hogy hol szeretnéd növelni a CTR-t. Ha például alacsony a CTR egy közösségi médiacsatornán, például a Facebookon vagy a Twitteren, fontold meg, hogy mely hashtagek segíthetnek a célközönség elérésének bővítésében; ha pedig egy PPC-hirdetés CTR-jét próbáld növelni, nagyon oda kell figyelni a főcímre és a szövegre.

Íme négy tipp, amit figyelembe kell venni, amikor a CTR-t próbálod javítani:

1) Optimalizáld a főcímét és a szövegét:

Használj egy vagy két fókusz kulcsszó(ka)t a főcímben és a szövegben. A közönséged érzelmeire és igényeire apellálj: oldj meg számukra egy problémát.

2) Tartalmazz CTA-kat:

Írj közvetlen és meggyőző felhívást a cselekvésre. A CTA-nak hívogatónak kell lennie, és kattintásra kell késztetni a közönséget.

3) Használj képeket:

A vizuális elemek használata nagyszerű módja a CTR növelésének. A marketingcsatornától függően különböző típusú képek jobban teljesíthetnek, mint mások. Futtass A/B teszteket különböző típusú képekkel, hogy kiderítsd, mi működik a legjobban a vállalatánál.

4) Próbáld ki a hashtagek használatát:

A hashtagek több platformon is működnek, például a Facebookon, a Twitteren és a LinkedInen. Végezz némi kutatást az iparágában trendi vagy népszerű hashtagekről, és használj olyan hashtageket, amelyek kapcsolódnak a szövegednek többi részéhez, hogy növelje az esélyét annak, hogy a célközönséged meglátja.