, 2021/12/28
Keresd meg a Google Ads Display tanúsítványt, ha bizonyítja, hogy képes hatékony display hirdetést nyújtani az adott marketingcélok elérése érdekében. Készülj fel a tanúsításra a diagnosztikai értékelés kitöltésével, vagy folytasd a tanúsítás megszerzését.
Ahhoz, hogy jobb, hatékonyabb hirdetéseket tudj létrehozni a Google-on, hasznos lehet egy Google Ads tanúsítvány megszerzése. Ezenkívül ez egy nagyszerű önéletrajz-erősítő. Ha Google Ads tanúsítványt szeretnél szerezni, akkor a legjobb helyen jársz. Itt összeállítottunk egy útmutatót, amely elmagyarázza, miért hasznos a Google Skillshopon keresztül szerzett Google Ads tanúsítvány, és hogyan készülhetsz fel és szerezheted meg a tanúsítványt.
Mi az a Google Skillshop?
A Google Skillshop a Google termékszakértők által kínált összes e-learning tanfolyam otthona. Ide fogsz menni, ha Google terméktanúsítványt szeretnél szerezni, többek között a Google Ads, a Google Ad Manager és az Analytics Academy témakörökben. Akár kezdő vagy, aki el szeretne merülni a Google-termékek világában, akár tapasztalt marketingszakember, aki kész a készségei szintjének emelésére, a Skillshopban megtalálod, amire szükséged van.
Növeld tudásod a Google Ads Display, Ads Video, Shopping Ads vagy akár a Google Ads mérés terén. Nem vagy biztos benne, hogy a Google termékcsaládjának működő megértésénél mélyebbre akarsz menni? Beszéljünk a tanúsítás megszerzésének "miértjéről" az alábbiakban.
Miért érdemes Google Ads tanúsítványt szerezni?
Évekkel ezelőtt, amikor munkára jelentkeztem, interjút készítettem néhány tucat emberrel, akik a digitális marketingiparban dolgoztak, hogy megismerjem a munkájukat és a jelentkezési folyamatot. Sokan hangsúlyozták a Google Ads tanúsítvány megszerzésének fontosságát. Az igazság az, hogy sok munkáltató keresi a LinkedIn-en az ilyen minősítéssel rendelkező embereket, hogy munkatársakat találjon a marketingcsapatába.
A LinkedIn általában jobb minőségű tehetségeket kínál, mint a hagyományos állásbörzék, például az Indeed. Ráadásul a Google Adsben jártas marketingesek iránt nagy a kereslet, míg a képzett jelöltek kínálata viszonylag alacsony. Az internetnek köszönhetően minden korábbinál könnyebben és kevés erőfeszítéssel lehet jelentkezni egy állásra, így a munkáltatók úsznak az alacsony minőségű választásokban.
A szakképzett munkavállalók felkutatásához ezért sok felvételi vezető a LinkedIn keresőmotorját használja, hogy megtalálja azokat, akik rendelkeznek Google Ads tanúsítvánnyal, mivel ez egyike azon kevés meghatározó képesítéseknek, amelyek bizonyított tudást és készséget mutatnak. A tanúsítás azt mutatja a felvételi menedzser számára, hogy valamennyire járatos vagy az iparágban.
A jó hír az, hogy sok friss tehetség nem rendelkezik tanúsítással a LinkedIn-profilján vagy önéletrajzában, mivel nem ismerik annak értékét. Más szóval, könnyen kitűnhetsz, ha megszerzed a képesítést. Még ha nem is a PPC-ben szeretnél szerepet vállalni, a tanúsítás akkor is hasznos minden marketinges számára. A PPC-hirdetés, különösen a Google Ads révén, teszi ki az online hirdetések nagy részét.
Ha megérted a Google Ads alapelveit, akkor ezeket az elveket más marketingtevékenységekre is le tudod fordítani. Emellett a marketing szomszédos területeinek megértése segít a csapattagok közötti kommunikációban és az empátiában. Végső soron, ha ez a tanúsítvány az eszköztáradban van, csak jobban fogsz kinézni a munkáltatók előtt.
Mennyire alkalmazható a tanúsítás a marketingiparban?
Hogy igazságosak és objektívek legyünk, ismerjük el a tanúsítás megszerzése elleni érvet. Először is, a tényleges készség és gyakorlat szempontjából a tanúsítás nem teljesen alkalmazható egy valódi marketing szerepkörben. Lehetőség van arra, hogy jól vagy akár tökéletesen teljesítsünk ezen a vizsgán anélkül, hogy tényleges tapasztalatunk lenne a platformmal kapcsolatban, különösen, ha a vizsgaválaszok online elérhetőek.
A vizsga időnként megtaníthatja az elméletben legjobb választ, amely a gyakorlatban közel sem felel meg a legjobb válasznak. Mivel magam is a Google Ads platformon dolgoztam, tudom, hogy néhány kérdés feleslegesen bonyolult, nem alkalmazható, vagy egy olyan válasz felé hajlik, amely arra összpontosít, hogy minél több pénzt költsön a Google platformján. A Google pénzt keres, ha pénzt költesz a hirdetésekre, függetlenül attól, hogy a hirdetés eladáshoz vezet-e, így a szándékaiknak van értelme.
Mindezzel együtt a legtöbb kérdés még mindig értékes, mert segít megtanulni a platformon való navigálást és a pontos számítások elvégzését. Sokat fejlődhetsz a vizsgára való felkészülés révén, még akkor is, ha kezdetben alig vagy egyáltalán nem rendelkezel ismeretekkel a Google Adsről. Érdemes csalás nélkül letenni a vizsgát, tanulni a hibás válaszokból, és a javulás érdekében megismételni a vizsgát. Ellenkező esetben később nehéz dolga lehet a platformmal, amely a kezdők számára részletesnek és ijesztőnek tűnhet.
Itt egy másik hatalmas ok, amiért érdemes képesítést szerezned, és gondoskodnod kell arról, hogy sokat tanulj a felkészülési folyamat során, ahelyett, hogy átgyorsulnál rajta - bármelyik tisztességes marketingügynökség vagy részleg, ahol dolgozni szeretnél, a jelentkezési folyamat során tesztelni fog a terminológia és a pay-per-click érvelés megértését. Ki fogják deríteni, hogy valóban tudod-e, miről beszélsz.
Ezért a vizsgák által nyújtott tudásnak van némi valós értéke. Ez nem jelenti azt, hogy totális zseninek kell lenned. De a vizsgált fogalmak többségét meg kell értened. Kezeld a Google Ads vizsgát inkább tanulási lehetőségként, mint egy listáról kipipálandó feladatként. A gondolkodásmódodnak megváltoztatása mindent megváltoztat, mert minden egyes feltett kérdésből tanulni fogsz, míg mások csak azért rohannak át a vizsgán, hogy befejezzék azt.
Google Ads vizsgatémák
A Google Ads tanúsítványok különböző témakörökben léteznek, beleértve a videó, mobil, display és vásárlási hirdetéseket. A legfontosabb változat a keresőhirdetési vizsga, mivel a marketingesek ezt a területet használják leggyakrabban a platformon. A második legjobban alkalmazható Google Ads vizsga a marketingesek számára valószínűleg a Google Ads display minősítés.
Google Ads tanúsítási vizsga időtartama
Minden vizsgának más és más az időtartama, de általában 60 perc és két óra között van. Jó érzékem van ahhoz, hogy valójában mennyi ideig tart, mivel egy tanteremben ültem egy tucat vizsgázóval, és láttam, hogy az emberek milyen gyorsan végeznek. Általában a megadott idő 50-75%-át veszi igénybe. Az emberek egy kis százaléka az összes időt el fogja használni, ha újak, vagy ha minden egyes kérdésből tanulni akarnak.
Google Ads tanúsítási jelvények
Ha sikeresen letetted a vizsgát, kapsz egy tanúsítási jelvényt, amelyet fel tudsz mutatni a LinkedIn profilján. Ha ezt a jelvényt hozzáadod a profilodhoz, az hitelesebbé és keresőbarátabbá teszi a profilodat. Mint említettük, a toborzók keresik ezt a minősítést, és törődnek vele, így gyakrabban fogsz megjelenni a keresés során.
A Google AdWords tanúsítás költsége
A Google AdWords-tanúsítványt, amely ma már Google Ads-tanúsítványként ismert, teljesen ingyenesen lehet elvégezni. Korábban pénzbe került, ezért ha marketinges vagy, érdemes most elvégezned, amíg ingyenes. Soha nem lehet tudni, hogy a Google mikor változtatja meg az árazását. A vizsgára többszöri próbálkozásra is lehetőséged van.
Google Ads tanúsítási képzés
A Google által kínált képzési források hasznos kiindulópontot jelentenek. Sokat megtudhat a vizsga formátumáról, a kérdések stílusáról és a vizsgán megjelenő fogalmakról. Emellett a vizsgákra való felkészülés egyik legjobb módja a YouTube oktatóanyagok, bemutatók és oktatócikkek segítségével történik. A legtöbb ember vizuálisan tanul, és jobban tanul, ha magát a platformot látja egy videó segítségével, mintha olvasna róla. Ez azt jelenti, hogy egyes blogbejegyzésekben végig nagyszerű képernyőképek segítenek jobban megérteni az oktatóanyagukat.
Google Ads - Mérési tanúsítvány
Keresd meg a Google Ads - Mérés tanúsítványt a Google Ads kampányok teljesítményének mérésére és optimalizálására való képességének bizonyításával. Készüljön fel a tanúsításra a diagnosztikai értékelés kitöltésével, vagy folytassa a tanúsítás megszerzését.
Google Ads videó tanúsítvány
Keresd meg a Google Ads Video tanúsítványt, ha bizonyítja, hogy képes vagy eredményeket elérni a YouTube és a Google Video hirdetési megoldások segítségével. Készülj fel a tanúsításra a diagnosztikai felmérés kitöltésével, vagy folytasd a tanúsítás megszerzését.
Bevásárlási hirdetések Tanúsítás
Keresd meg a Shopping ads tanúsítványt, ha bizonyítja, hogy képes vagy összekapcsolni a termékeket a vásárlókkal a vásárlási útjuk során. Készülj fel a tanúsításra a diagnosztikai értékelés kitöltésével, vagy folytas a tanúsítás megszerzését.
Google Ads Apps tanúsítvány
Keresd meg a Google Ads Apps tanúsítványt, ha bizonyítja, hogy képes vagy App-kampányokat létrehozni és optimalizálni az adott marketingcélok elérése érdekében. Készülj fel a tanúsításra a diagnosztikai értékelés kitöltésével, vagy folytasd a tanúsítás megszerzését.