, 2021/12/29

A Google Search (más néven egyszerűen Google) a Google által biztosított keresőmotor. Naponta több mint 3,5 milliárd keresést kezel, a globális keresőmotor-piac 92%-át birtokolja, emellett a világ leglátogatottabb weboldala.

google as a search engine

A jó hír azonban az, hogy a keresőmotorokat valójában elég könnyű megérteni. Lehet, hogy nem ismerünk minden egyes tényezőt (százból vagy ezerből), de nem is kell ismernünk. Egy egyszerű módszerrel az alapokra fogom visszavezetni a dolgot, hogy a Google kedvében járjon, magasabb helyezést érjen el, és több weboldali forgalmat hozzon.

A keresés működésének alapjai

A Google egy teljesen automatizált keresőmotor, amely webkúszóként ismert szoftvereket használ, amelyek rendszeresen kutatják az internetet, hogy megtalálják az indexbe felvehető webhelyeket. A találatainkban szereplő webhelyek túlnyomó többségét nem kézzel küldték be a keresőbe, hanem automatikusan találják meg és adják hozzá, amikor a webkúszók átfésülik az internetet.

A Google keresés alapvetően három lépésben működik:

Lánctalpas keresés: A Google a lánctalpasoknak nevezett automatizált programokkal keresi az új vagy frissített oldalakat. A Google ezeket az oldalcímeket (vagy oldal URL-eket) egy nagy listában tárolja, hogy később megnézhesse. Az oldalakat sokféle módszerrel találjuk meg, de a fő módszer a már ismert oldalak linkjeinek követése.

Indexelés: A Google meglátogatja azokat az oldalakat, amelyekről a lánctalpas keresés révén szerzett tudomást, és megpróbálja elemezni, hogy miről szólnak az egyes oldalak. A Google elemzi az oldalon található tartalmat, képeket és videofájlokat, és megpróbálja megérteni, hogy miről szól az oldal. Ezeket az információkat a Google indexében, egy hatalmas adatbázisban tárolja, amely számos számítógépen található.

A keresési eredmények kiszolgálása: Amikor egy felhasználó keres a Google-on, a Google megpróbálja meghatározni a legjobb minőségű találatokat. A "legjobb" találatok számos tényezőt tartalmaznak, többek között olyan dolgokat, mint a felhasználó tartózkodási helye, nyelve, eszköze (asztali számítógép vagy telefon) és korábbi lekérdezései. Például a "kerékpárjavító műhelyek" keresés más válaszokat mutatna egy párizsi felhasználónak, mint egy hongkongi felhasználónak. A Google nem fogad el fizetést az oldalak magasabb rangsorolásáért, a rangsorolás algoritmikusan történik.

Hogyan kúsznak át a keresőmotorok a weben?

A Google első feladata, hogy "pókokkal" "átfésülje" a webet. Ezek olyan kis automatizált programok vagy botok, amelyek minden új információ után kutatnak a neten. Nézd meg, hogy az ügynökségem hogyan tud hatalmas mennyiségű forgalmat generálni a weboldaladra.

SEO - hatalmas mennyiségű SEO forgalom felszabadítása. Lásd a valódi eredményeket.

Tartalommarketing - csapatunk epikus tartalmakat készít, amelyeket megosztanak, linkeket szereznek és forgalmat vonzanak.

Fizetett média - hatékony fizetett stratégiák egyértelmű ROI-val.

Foglalj egy hívást

A pókok jegyzeteket készítenek a weboldaladról, a használt címektől kezdve az egyes oldalakon található szövegekig, hogy többet tudjanak meg arról, ki vagy, mivel foglalkozol, és hogy ki érdekelhet, hogy megtaláljon téged.

Hogyan működnek a keresőmotorok dióhéj pókok

Ez első látásra leegyszerűsítően hangzik. Ami nem kis teljesítmény, ha figyelembe vesszük, hogy ma több mint 1,8 milliárd weboldal van online - és naponta több ezer új oldal jelenik meg. Az első hatalmas kihívás az új adatok felkutatása, annak rögzítése, hogy miről szólnak, majd az információk (némi pontossággal) tárolása egy adatbázisban.

A Google következő feladata, hogy kitalálja, hogyan lehet a legjobban összevetni és megjeleníteni az adatbázisban lévő információkat, amikor valaki beír egy keresési lekérdezést. A méretezés azonban problémássá válik. A Google naponta több mint 3,5 milliárd keresést dolgoz fel, és ez a szám évről évre nő.

A google működése a napi keresések száma

Ez azt jelenti, hogy az adatbázisában lévő információkat helyesen kell kategorizálni, átrendezni és megjeleníteni kevesebb mint egy másodperc alatt, miután valaki várakozik. Az idő itt a legfontosabb, mert a gyorsaság győz, Marissa Mayer szerint, amikor több mint egy évtizeddel ezelőtt a Google-nál dolgozott.

Beszámolt arról, hogy amikor sikerült felgyorsítaniuk a Google Maps kezdőlapját (a méretének csökkentésével), a forgalom hét napon belül 10 százalékkal, néhány héttel később pedig 25 százalékkal ugrott meg.

A Google azért nyerte meg a keresőmotorok versenyét, mert képes erre:

Több információt talál és rögzít

Pontosabb eredményeket szolgáltat

Mindkét feladatot gyorsabban elvégezni, mint bármely más keresőmotor.

Az egyik ok, amiért a Google az élen áll, a találatok pontosságában rejlik. Az általa megjelenített információk nagyobb valószínűséggel felelnek meg annak, amit a felhasználók ténylegesen keresnek. Gondoljon erre így. Amikor beírsz valamit a Google-ba, akkor vársz valamit. Ez lehet egy egyszerű válasz, mint például a városod időjárása, vagy lehet egy kicsit összetettebb, mint például "hogyan működik valójában a Google keresőmotorja?".

A Google eredményei más keresőmotorokhoz képest általában jobban válaszolnak ezekre a kérdésekre. Az információk a legjobbak közül a legjobbak közül kerültek ki. Ez az áttörés egy kezdeti elméletből származik, amelyen a Google társalapítói valójában az egyetemen dolgoztak.

Miért fontosak a linkek a Google számára?

A Google társalapítói 1998-ban még a Stanfordon tanultak, amikor kiadták a "The PageRank Citation Ranking" című tanulmányukat: Rendet teremt a világhálón" címmel. Az akadémiai tanulmányokat gyakran az alapján "rangsorolták", hogy hány idézést kapott egy-egy írás. Minél többet kaptak, annál tekintélyesebbnek tartották őket az adott témában.

A Google társalapítói, Larry Page és Sergey Brin ugyanezt az "osztályozási" rendszert akarták alkalmazni a webes információkra. A backlinkeket a szavazatok helyettesítőjeként használták. Minél több linket kapott egy oldal, annál tekintélyesebbnek tartották az adott témában.

Természetesen nem csak a linkek számát nézték. A minőséget is figyelembe vették, figyelembe véve, hogy ki a linkelő. Ha például két linket kaptál két különböző webhelyről, akkor az a link, amelyiknek nagyobb a tekintélye egy adott témában, többet ér. A linkek "minőségének" jobb megítéléséhez a relevanciát is figyelembe vették.

Ha például az Ön webhelye a "kutyaeledelről" szól, akkor a "kutyákhoz" vagy "kutyaeledelhez" kapcsolódó dolgokról szóló más oldalakról vagy webhelyekről származó linkek többet érnek, mint a "teherautó-gumikról" szóló linkek. A külső linkek (más webhelyekről származó linkek) szintén értékesebbek, mint a belső linkek (a saját webhelyén található különböző oldalakra mutató linkek).

Hogyan működik a google a külső vs. belső linkek.

Mielőtt továbbmennénk, kérjük, értsd meg, hogy ezek a fogalmak több mint két évtizedes múltra tekintenek vissza. Lehet, hogy a PageRank évekkel ezelőtt is számított, de azóta óriási fejlődésen ment keresztül. Szóval ne aggódj emiatt kifejezetten ma. Ennek egyik oka az újabb algoritmusfejlesztések, köztük a RankBrain miatt van.

Mi az a "RankBrain" és hogyan működik?

A RankBrain-t először 2015-ben ismerte el Greg Corrado, a Google mérnöke: A RankBrain a harmadik legfontosabb jellé vált, amely hozzájárul a keresési lekérdezés eredményéhez. A Google évek óta dolgozik ezen a technológián, hogy a keresőmotor a keresési volumen hatalmas növekedését a pontosság elvesztése nélkül tudja kezelni.

A RankBrain titkos mártása az, hogy mesterséges intelligenciát használ a folyamatos tanuláshoz. Tehát minél több új információt vagy új keresési lekérdezést dolgoz fel a felhasználók számára, annál pontosabbá válik. A Search Engine Land szerint például 2010-ben a Google algoritmusának "akár 10 000 variációja vagy aljelzése is lehetett". Ez rengeteg!

Elképzelhető, hogy mindezeket valahogy menet közben kezelni hihetetlenül nehéz (ha nem lehetetlen) lenne. Itt jön a képbe a RankBrain. Általában a két legfontosabb rangsorolási tényező a következő:

Linkek (és hivatkozások)

Szavak (tartalom és lekérdezések)

Ez idővel változik, és nem csak ezek a tényezők számítanak. A Google rangsorolásában a sebesség is fontos szerepet játszik, akárcsak a Core Web Vitals. A RankBrain azonban még mindig fő összetevő. Segít elemezni vagy megérteni az említett linkek és tartalmak közötti kapcsolatokat, hogy a Google megértse a kontextust, ami a valaki által feltett kérdés mögött áll. Ezt gyakran szemantikus keresésnek nevezik.

Tegyük fel például, hogy beírod a "mérnöki fizetések" szót. Gondolj erre egy pillanatra. Milyen típusú mérnöki fizetéseket keres? Lehet "építőipari", "elektromos", "gépészeti" vagy akár "szoftver". Ezért a Google-nek több különböző tényezőt kell felhasználnia ahhoz, hogy kitalálja, pontosan mit is keres.

Tegyük fel, hogy a következő események játszódtak le az elmúlt néhány évben:

Te informatikai diplomát szerzel.

Az IP-címed alapján a Stanford Egyetem kampuszán vagy.

Követed a technológiai újságírókat a Twitteren.

Szinte minden egyes nap olvasod a TechCrunch-ot.

A múlt héten rákerestél a "szoftvermérnöki állások" kifejezésre.

A Google képes összerakni ezeket a véletlenszerű adatdarabokat. Olyan, mintha egy csomó kirakós darab hirtelen összeállna. Így a Google most már tudja, hogy milyen "mérnöki fizetéseket" kell megmutatnia neked, annak ellenére, hogy soha nem kérted kifejezetten a "szoftvermérnöki fizetéseket". Így a Google már azelőtt válaszol a kérdéseidre, hogy egyáltalán feltetted volna őket.

Például keress most egy általános keresést bármire, például a "pizza" kifejezésre.

És most mit látsz? Látod a tipikus hirdetési felületeket a tetején. A hirdetések alatti helyi találatok azonban azt feltételezik, hogy azt kérdezed, hogy "hol kaphatsz pizzát". A jobb szélső oldalon található tudásgrafikon szinte minden elképzelhető tényt és adatot feltálal a pizzával kapcsolatban. A RankBrain feldolgozza és megszűri ezeket az adatokat, hogy válaszokat adjon, mielőtt még megkérdeznéd őket.

Változtasd meg egy kicsit a keresését (mint például ez a "pizza hut" keresés), és a keresőmotor találati oldala (SERP) megváltozik az új információkkal.

Most már tudod, hogyan működik valójában a Google keresőmotorja. Bár nem kell szakértőnek lenni, az alapok ilyen jellegű megértése segíthet abban, hogy jobban kitaláld, hogyan adhatod meg az érdeklődőknek pontosan azt, amit akarnak (így jobb helyezéseket és több forgalmat kaphatsz).

Íme néhány nagy dolog, amire érdemes odafigyelni.

Hogyan rangsorolhatsz magasabbra a Google-ban: Oldja meg az emberek problémáit. Az emberek kereséseket írnak be a Google-ba, hogy választ kapjanak bármilyen kérdésükre. Ha választ keresnek, az azt jelenti, hogy van egy kérdésük. Ha kérdésük van, az azt jelenti, hogy problémájuk van. Tehát az elsődleges feladatod az, hogy megold valakinek a problémádat. Elméletileg ez tényleg ilyen egyszerű. Ha jobban megoldod valakinek a problémáját, mint bárki más, akkor jobb helyezéseket és nagyobb forgalmat kapsz.

Nézzünk néhány példát, hogy lásd, hogyan működik ez a valóságban.

Valaki hazajön egy hosszú munkanapról. Már csak arra vár, hogy gyorsan bekapjon valamit enni, és a családjával lógjon, vagy megnézzen egy új sorozatot a Netflixen. Mielőtt össze tudnának dobni egy ételt, megpróbálják leengedni a konyhai mosogatót, és felfedezik, hogy az eldugult.

Bummer.

De már későre jár, így nem akarnak vízvezeték-szerelőt hívni. Ehelyett inkább a Google-ra mennek, és elkezdik beírni a "hogyan lehet a lefolyót eldugítani" keresőkérdést. Aztán ezt látják: Messze fent a tetején van egy vízvezeték-szerelő hirdetés (arra az esetre, ha szakembert akarsz hívni). Ezután egy Instant válasz doboz következik, amely lépésről lépésre olyan utasításokat tartalmaz, amelyek a Google szerint már segítettek másoknak. Tehát lehet, hogy máris meg tudod javítani a mosogatódat anélkül, hogy elhagynád ezt az oldalt!