, 2022/1/17
A Google Trends rengeteg olyan betekintést nyújthat, amely segíthet a kulcsszó- és tartalmi stratégiák irányításában. Ebben a cikkben megismerhet néhány módszert, amellyel a Google Trends segítségével betekintést nyerhet a YouTube és a videós tartalomstratégiája számára.
Mit képviselnek a Google Trends adatok?
Hogyan használhatja a Google Trendset a YouTube számára.
Sokan nem értik, hogy valójában milyen adatokat reprezentál a Google Trends.
A Google Trends nem egy adott lekérdezésre vonatkozó tényleges keresési volument, hanem egy keresőkifejezés relatív népszerűségét reprezentálja.
Itt a magyarázat a Google Trends Súgóközpontból:
"A Trends kiigazítja a keresési adatokat, hogy megkönnyítse a kifejezések közötti összehasonlítást. Minden egyes adatpontot elosztunk az általa képviselt földrajzi és időbeli tartomány összes keresésével, hogy összehasonlíthassuk a relatív népszerűséget." Más szóval, a relatív népszerűség egy lekérdezés keresési volumenének és az összes lehetséges lekérdezés keresési volumenének az aránya.
"Az így kapott számokat ezután egy 0 és 100 közötti tartományban skálázzuk az összes kereséshez viszonyított témák aránya alapján."
A Google Trends adatok és a YouTube algoritmus megértése
Ahhoz, hogy sikeresen használhassuk a Google Trendset videós tartalomötletek generálására, fontos megérteni:
Hogyan jeleníti meg a Google Trends az adatokat.
A YouTube algoritmusát.
A Google Trends
Mint fentebb említettük, a Google Trends-szel kapcsolatban gyakori tévhit, hogy az eszköz a különböző kulcsszavas kifejezések és témák keresési volumenéről számol be.
Valójában a Google Trends normalizált keresési adatokról számol be, hogy a kifejezések közötti összehasonlításokat egyszerűbbé tegye.
A Google szerint az adatok normalizálása a következő módon történik:
Minden egyes adatpontot elosztunk az általa képviselt földrajzi és időintervallum összes keresésével, hogy összehasonlíthassuk a relatív népszerűséget.
Az így kapott számokat ezután egy 0 és 100 közötti tartományba skálázzák, aszerint, hogy egy téma milyen arányban, illetve milyen viszonyban áll a különböző témák összes típusára vonatkozó összes kereséssel.
A különböző régiók, amelyek egy adott kifejezés iránt azonos mértékű keresési érdeklődést mutatnak, nem mindig rendelkeznek azonos teljes keresési volumennel. A Google Trends tehát lényegében a világ minden tájáról mutatja az érdeklődést egy adott téma iránt.
YouTube-algoritmus
Szeretné a Google Trends segítségével optimalizálni a tartalmat a YouTube-ra? Akkor elengedhetetlen, hogy megértse a Google algoritmusának néhány belső működését. A YouTube algoritmusa nagyban összpontosít az egyes videók teljesítményére. Ez magában foglalja a következőket:
Az átkattintási arányok.
Átlagos nézési idő
Tetszések, nem tetszések, kommentek és megosztások száma.
Mennyire népszerű egy videó (sebesség, más néven növekedési ütem).
Mennyire új egy videó (az új videók gyakran előnyt élveznek).
Gyakoriság, hogy egy csatorna milyen gyakran tölt fel új videókat.
Felhasználói munkamenet a YouTube platformon.
A Google Trends kategóriák használata
A Google Trends kategóriafunkcióját használhatod, hogy segítsen megnézni azokat a témákat, amelyek egybeesnek azzal, amivel a csatornád foglalkozik.
Google Trends kategóriák Még ha a csatornája nem is esik közvetlenül valamelyik kategóriába, akkor is láthatja a kapcsolódó témákat, amelyek akkor is ide tartozhatnak.
Ha például az "étel és ital" kategóriát nézi, láthatja, hogy vannak átfedő témák. Nem meglepő módon jelenleg a COVID-19.
google trends kategóriák
Ez egy nagyszerű módja annak, hogy megnézze a keresőben jelenleg trendi témákat, és azonosítsa azokat az átfedéseket, amelyek relevánsak lehetnek a csatornája videótartalmához. Ha részletesebb részleteket szeretne látni arról, hogy pontosan mi a trend az egyes témakörökön belül, akkor az egyes témakörökre kattintva megtekintheti a vonatkozó cikkeket, amelyek további betekintést nyújtanak a konkrétumokba.
Nézd meg a különböző keresési típusokat
A Google Trends másik praktikus aspektusa, hogy a különböző keresési formákban azonosíthatja a trendi témákat. A szokásos webes keresés és a YouTube-keresés szerint is láthatja őket. A standard Google-keresésen való nézelődés hasznos a videós tartalomötletek generálásához, de még több betekintést nyerhetsz, ha megnézed, mi az aktuális trend magának a YouTube-keresésnek a keretein belül.
Észreveheti, hogy vannak hasonlóságok, valamint különbségek, amelyek segíthetnek abban, hogy jobban hozzon létre kifejezetten videós tartalmakat. Láthatunk néhány hasonlóságot és különbséget a webes keresés és a YouTube-keresés között. Ha még inkább lézerfókuszáltan látja, hogy mi a trend a YouTube-keresésben, és nem csak a keresésben általában, segít a tartalomkészítés prioritásainak meghatározásában.
Szezonális trendek elemzése
Egy másik dolog, amit figyelembe kell vennie, amikor a Google Trends videós tartalomötleteket keres, a szezonális minták. Ezek azonosításával ütemezheted a tartalomkészítést és rangsorolhatod azt. A szezonalitás nyilvánvalóan témánként változik. Néhány trendről tudjuk, hogy egyértelműen szezonális, és ezért ezek alapján prioritásokat állíthatunk fel.
google trends szezonalitás. Más trendek, szituációsak, és lehet, hogy nem láttuk előre őket, de a Google Trends adataiból egyértelműen több betekintést nyerhetünk ezekbe. Ha azonosítani tudsz egy szezonális témát, vagy inkább egy olyan témát, amely valami szituációs tényező miatt trendi, az nagyban segíthet kihasználni a YouTube algoritmusának ezt az aspektusát. Ezáltal aztán több szemfüles ember elé kerülhet a videója.
Találj időszerű kulcsszócélokat
A Google Trends különösen hasznos lehet a kulcsszókutatásban. Bár, mint korábban említettük, a Google Trends nem a keresési mennyiségről, hanem az egyes témák általános népszerűségéről számol be. Emellett a Google Trends segíthet abban is, hogy a trendek adatai miatt nagyobb rálátást kapjon arra, hogy mely általános kulcsszavakat, illetve témaklasztereket célozza meg. Könnyen láthatja, hogy mely témák népszerűsége mutat felfelé és lefelé az idő múlásával.
Ezen túlmenően megnézheti a kapcsolódó témákat is, amelyek az optimális tartalmi altémák kialakításának elősegítése érdekében időszerű témák.
Figyeld meg a tematikus trendeket régiónként
A Google Trends segíthet azonosítani azokat a tartalmi témákat, amelyek népszerűsége államonként vagy régiónként eltérő. Ez segíthet a hiperlokális tartalmi stratégiák irányításában a helyi optimalizálás érdekében. Kifejezetten az ezeken a helyeken élő embereknek szánt hasznos tartalmakat hozhat létre:
regionális google trendek
Tovább is lefelé fúrhat, és egy helyösszehasonlító eszköz segítségével megnézheti a hasonlóságokat vagy különbségeket. Ennek áttekintése segíthet a tartalom régiók szerinti rangsorolásában. google trendek regionálisanHogyan használjuk a Google Trendset a YouTube-hoz. Ha egy téma időszerűségében régiónként akár kisebb vagy nagyobb különbséget is észrevett, akkor rangsorolhatja a tartalmak idővonalát ezeken a területeken.
Következtetés
A Google Trends nagyon hasznos lehet a kulcsszókutatásban, a tartalomnaptár tervezésében és egy sor más szerves (és fizetett) feladatban és projektben - különösen egy olyan évben, amikor a trendi témák és a tipikus szezonalitás sok vállalkozás számára másképp néz ki.
A YouTube Kultúra és trendek csapata áttekintette a világ minden tájáról származó alkotóktól származó top videókat, és három témát látott kirajzolódni - közösség, kényelem és kreativitás -, amelyek bepillantást engednek abba, hogy mit néznek az emberek, és mit hozhat 2022. Ezek a témák együttesen nem csak azt foglalják össze, hogy hol tartunk ma, hanem a társadalom szélesebb körű változásairól is szólnak. Marketing szempontból ezek a globális meglátások segíthetnek a márkáknak megérteni, hogy mit keresnek az emberek, és hogyan lehet őket a legjobban elérni.
A közönség közösséget és történetmesélést keres a játékokon keresztül
A "játék" korábban szubkultúra volt, de mivel az év végére várhatóan 2,9 milliárd ember fog videojátékkal játszani, ma már egyértelműen popkultúra. A 175 milliárd dolláros iparágnak sokszínű fogyasztói bázisa is van: a játékosok 46%-a nő, 10%-a pedig LMBTQ+ játékosnak vallja magát. A játék elsőbbségét az idei Top 10-es listák is tükrözik.
A játékosok a világ minden tájáról új szintre emelték a játékokat, és a játékelemek segítségével olyan narratívákat hoztak létre, amelyek a nézők megszállottságát olyan megszállottságot váltanak ki, mint egy kötelezően nézendő tévésorozat. A YouTube legnézettebb játéka, a "Minecraft" a top trending videók közül kettőben is kiemelkedő szerepet kapott, együttesen több mint 100 millió megtekintéssel.
A YouTube legnézettebb új játéka, a "Friday Night Funkin" nevű ritmusjáték, amely a 2000-es évek eleji "Dance Dance Dance Revolution" őrületre emlékeztet, Cory Kenshin bejegyzésével került fel a listára. És ha már a nosztalgia szóba került, egy másik meghatározó videó, a Game Night Stereotypes a Dude Perfect nevű top alkotóktól, amely viccesen ábrázolja a társasjátékokkal gyakran találkozó karaktereket.
A kényelem nézés felemelkedése
Az elmúlt két évet a globális politikai és társadalmi instabilitás határozta meg, és a jövőre nézve alig lehetett megtippelni a jövő hetet. Talán válaszul erre a hosszú bizonytalansági időszakra az emberek világszerte a kényelem nézését választották, és a megszokott dolgokat keresték. Például az idei év legkeresettebb videói között világszerte olyan videók újabb változatai szerepelnek, amelyek már korábban is nagy visszhangot keltettek a nézők körében.
A Sidemen a közkívánatra visszatért a "Tinder in Real Life" sorozat harmadik részével, míg Mark Rober a 2020-as háztáji mókuslabirintusát egy még nagyobb kihívást jelentő akadálypályával újította fel. Ahogy az ismerős tartalmak, úgy a komédiák is megnyugtatóak. A 2021-es év legnépszerűbb komédiás videóinak középpontjában sokszor átélhető, életszerű események álltak. A kanadai alkotó, Jeenie.Weenie videója, amely egy olyan sorozat egyik darabja, amely légiutas-kísérőként szerzett tapasztalatairól szól, és különböző típusú utasokkal foglalkozik, több mint 8 millió megtekintéssel rendelkezik.
Más top videók az újságírói interjúformátum komikus fordulatát adták. Két diák Shirin David német rapperrel készített interjút a dalszövegeiről, az Egyesült Királyságban alkotó Niko Omilana pedig ügyesen meggyőzte a BBC News-t, hogy készítsen vele interjút, miközben szavazásra buzdította az embereket. Ha figyelembe vesszük, hogy az emberek milyen típusú tartalmakkal foglalkoznak és milyen típusú tartalmakat keresnek - mind a kényelmet, mind a komédiát -, az segíthet a marketingszakembereknek, hogy ott találkozzanak a fogyasztókkal, ahol vannak, olyan üzenetekkel, amelyek rezonálnak rájuk, ami fontos a bizonytalan időkben.
A rövidfilmek új lehetőségeket kínálnak a kreativitásra és a komédiázásra
Míg a közönség a hosszú formátumú, ismerős témákat feldolgozó videókat szívesen fogadja, a rövid videók az új történetmesélési formák laboratóriumává váltak. Azok a hibrid alkotók, akik hosszú formátumú videóik mellett YouTube rövidfilmeket is készítenek, megmutatták, hogy a gyors részletek hogyan nyújthatnak újszerű élményt a közönségnek.
Nick DiGiovanni séf hosszú formátumú videói hasonlítanak a század első 20 évét uraló food-pornó trendre. Rövid formátumú receptjei azonban egy furcsább, játékosabb szerkesztési stílusra épülnek. Azzal, hogy mindkét formátumra készít, Nick a tortát is meg tudja sütni, és meg is tudja enni. Nick DiGiovanni séf egy 250 kilós sütőtököt bont ki, és beleönti a tökfűszeres tejeskávé hozzávalóit.
Egyes alkotók - mint például Chingu amiga, egy Mexikóban élő koreai nő - rövid formátumú videókat használnak a kulturális árnyalatok kiemelésére. Mások pedig motivációs üzeneteket és érdekes tényeket osztanak meg. Ezt látjuk az A2 Motivation indiai alkotójánál, akinek harapható videói és csatornája együttesen több mint 6 milliárd megtekintést gyűjtöttek össze.
Azzal, hogy a rövidfilmek egy másik nézőpontot adnak a világukról, az alkotók számára egy kibővített lehetőséget kínálnak a közönséggel való kapcsolattartásra.
A marketingesek számára néha a rövid és rövidség jól működik, legyen szó akár arról, hogy az emberek betekintést nyerhetnek a kulisszák mögé, vagy bemutathatják a termékük használatának egy új módját.
A Horumon Shimata japán étterem vírusszerűen terjedt el egy figyelmeztető videóval, amely bemutatja, hogy a veszélyesen forró autó hőmérséklete képes megsütni a nyers húst. A márka rendszeresen tesz közzé kulisszák mögötti ételvideókat, amelyek finoman népszerűsítik az éttermet a vendégeknek.
Hogyan hatnak ezek a trendek a marketingesekre
Ahogy 2021-re reflektáltunk, a közösség, a kényelem és a kreativitás témái többször is felbukkantak azokban a videókban, amelyeket a YouTuberek világszerte választottak. Ezek nem múló trendek, hanem szélesebb körű mutatók arról, hogy a fogyasztóknak milyen típusú tartalmakra van szükségük, és milyen alkotókat szeretnek. Azok a marketingesek, akik ezeket a témákat magukévá teszik videóikban és hirdetési kreativitásukban, együtt fognak fejlődni nézőikkel, és a fontos pillanatokban kapcsolódnak a kulcsfontosságú közönséghez.