, 2022/1/6
A LinkedIn nagyszerű hirdetési lehetőség a B2B marketingesek számára. Hogyan hirdessünk a LinkedIn-en: A Beginner's Guide. A pletykák szerint a LinkedIn lehet idén a feljövőben lévő hirdetési szereplő. Persze, már évek óta kínálnak hirdetési szolgáltatásokat, de egészen a közelmúltig a LinkedIn igazán jól elsajátította a hirdetésszolgáltató és a közösségi médiahálózat mesterségét.
Ami igazán segít megkülönböztetni a LinkedIn hirdetéseket más közösségi média hirdetési platformoktól (pl. Facebook), az a B2B célzási lehetőségeik. A B2B marketingesek özönlenek a LinkedInre, mert ott van "az összes szakember". Ennek tudatában a LinkedIn optimalizálta célzási lehetőségeit, hogy a marketingesek valóban célzottan tudjanak kapcsolatba lépni ezekkel a konkrét szakemberekkel.
Az egészségügyi ágazatra szeretnél összpontosítani? A LinkedIn hirdetésekkel megcélozhatod.
Befektetési cégek vezérigazgatóit szeretnéd elérni? Igen, elérheted őket a LinkedIn hirdetésekkel.
Olyan főiskolai diplomások jelentkezését szeretnéd akik természetes élelmiszereket árusító élelmiszerboltok vezérigazgatói? Őket is igazán közel kerülhetsz hozzájuk LinkedIn-hirdetésekkel.
E B2B lehetőség miatt sok cégtulajdonos idén a LinkedIn felé veszi az irányt a költségvetésével. Ez nem jelenti azt, hogy nem hirdetnek a Facebookon is, de a költségvetésüktől függően lehet, hogy először a LinkedIn felé veszik az irányt. Ne feledd, hogy a LinkedIn esetében a költségek sokkal nagyobbak lesznek, mint a Facebooknál, ezért győződj meg arról, hogy van-e pénzed a játékra, mielőtt leülsz az asztalhoz.
Van készpénzed, és készen állsz a leosztásra? Vegyünk át először néhány alapszabályt.
LinkedIn hirdetési lehetőségek
A LinkedIn korábban rendkívül korlátozott volt a hirdetési lehetőségeivel, alig hagyva teret a hirdetőknek, hogy valóban elérjék céljaikat. Ez azóta megváltozott, és a jövőben is változni fog, nagyobb szabadságot adva a hirdetőknek. Manapság a LinkedIn hirdetésekkel aszerint hozhat létre hirdetéseket, hogy mit kell elérni.
Mindezek alapján a LinkedIn-en való sikeres hirdetéshez a következő célokat kell kitűznie.
Márkaismertség.
Honlaplátogatások.
Elkötelezettség.
Videó megtekintése.
Lead generálás.
Weboldal konverziók.
Állásra jelentkezők.
A LinkedIn-hirdetéssel leggyakrabban alkalmazott célok a leadgenerálás, az álláspályázatok, valamint a videónézettség és a weboldallátogatások közötti biztos kapcsolat. Az organikus elköteleződés a LinkedIn-en már szinte mindenki számára egy fedélzetet osztott a LinkedIn-en. Mivel a LinkedIn algoritmusa nem olyan válogatós vagy kényes, mint a Facebooké, az összes költségvetést a LinkedIn elkötelezettségi hirdetésekre fordítani nem biztos, hogy minden vállalkozás számára a legjobb vagy legmegfizethetőbb fogadás.
Javaslom, hogy olyan célt válassz, amely egy kicsit közvetlenebb, mint például az álláspályázók vagy a weboldal konverziók. A LinkedIn-en általában többet fogsz fizetni minden egyes megvalósított célért, ezért térj a lényegre, és legyél kicsit nyersebb a hirdetéscélok kiválasztásában. Mozdítsd előre vállalkozásodat a tartalommarketinggel Növeld online láthatóságod, érj el új ügyfeleket, és növeld az értékesítést ezzel a mindenre kiterjedő tartalommarketing-eszközkészlettel.
Az általad választott cél alapján öt különböző hirdetéstípust kapsz, amelyeket kipróbálhatsz:
Szponzorált tartalom
Gondolj erre úgy, mint egy reklámozott posztra. Egy cikket vagy bejegyzést népszerűsítesz a céged oldaláról, amely megjelenik a LinkedIn hírfolyamában.
Ezeknek a hirdetéseknek van átlagosan a legmagasabb CPC-jük, ezért járj el óvatosan, és győződj meg arról, hogy a reklámozott tartalom jól átgondolt.
Szöveges hirdetések
Ezek azok az apró kis hirdetések, amelyeket a LinkedIn feed jobb oldalsó sávjában lehet, hogy észreveszel de az is lehet, hogy nem. Gondolj a 2010 körüli Facebook-hirdetésekre. A jobb oldali oszlopon kívül ezek a hirdetések a "People You May Know" (Emberek, akiket ismerhet) rész alatt jelenhetnek meg. Ez az a hely, ahol a szöveges tartalom igazán meghatározhatja vagy megtörheti a hirdetések konverzióját.
Szponzorált InMail
Ez egy szuper mókás módja annak, hogy valakinek a LinkedIn bejövő levelezőjébe spammelj. De ha megfelelően csináljuk, akkor valóban magasabb konverziót érhet el, mint bármelyik másik LinkedIn hirdetési lehetőség. Mivel ezeknek a hirdetéseknek egy személyes profilból kell származniuk, szemben egy márkás üzleti oldallal, az emberek kevésbé érzik úgy, hogy eladják őket, és inkább úgy érzik, hogy valóban kommunikálhatnak a vállalkozás képviselőjével. Csak kérlek, ne másolj és illessz be sablonokat nekem vagy bármelyik demográfusodnak. Győződjön meg róla, hogy minden egyes InMail személyes.
Video hirdetések
Kicsit magától értetődő itt, de a LinkedIn videóhirdetések segítenek népszerűsíteni a videóidat az ideális célpiacodon. Rengeteg videós tartalmat kell létrehoznod. Tesztelj különböző videókat, hogy megnézd, melyik típusú videó (téma, hosszúság, valós élet/animáció) adja a legtöbb konverziót. Segítségre van szükséged a hirdetési méretekkel és specifikációkkal kapcsolatban? Itt van minden információ, amire az egyes hirdetéstípusokhoz és célokhoz szükséged lehet, amikor elkezded a LinkedIn hirdetések létrehozását:
Hirdetési irányelvek
Hirdetési előírások dinamikus hirdetésekhez
Hirdetési előírások a szponzorált tartalomhoz
A szponzorált InMail hirdetési specifikációi
Hirdetési előírások a Talent Media dinamikus álláshirdetéseihez
Szöveges hirdetésekre vonatkozó hirdetési előírások
Hirdetési előírások a LinkedIn Display hirdetésekhez
LinkedIn közönségcélzás
Beszéljünk az üzletről.
Ki a te demográfiai csoportod, nem csak férfi/nő, életkor/lakhely?
Egész életükben ugyanabban az iparágban dolgoztak?
Általában alsó vagy felső vezetők?
Minden pozícióban 2-4 évig tartanak ki a munkahelyükön?
Követik Richard Bransont a LinkedIn-en?
Mindezekre a kérdésekre tuddd a választ, és ha valami szörnyű okból kifolyólag nem tudod, keresd meg a választ. A LinkedIn elképesztő célzási lehetőségeket biztosít a B2B marketingesek számára, de csak akkor segítheti a hirdetések konvertálását, ha valóban ismered a demográfiai célcsoport szakmai oldalát.
Az, hogy tudod, hogyan isszák a kávéjukat, nagyszerű a Facebookon, de a LinkedIn-en ma már tudnod kell, mit tanultak a főiskolán, ha egyáltalán jártak főiskolára, és ki kell választanod ezeket a célzási lehetőségeket.
Hogyan kövessük nyomon a LinkedIn hirdetések konverzióit
Site-Wide Insight címke. Ez a címke 411 információt ad arról, hogy milyen műveletek történnek webhelyén a LinkedIn-hirdetésének köszönhetően. A Facebook pixelhez hasonlóan ezt a címkét is egyszer telepítheted, és máris figyelheted az adatok beérkezését. Ez sem fogja felborítani webhelyed sebességét, de lehetővé teszi, hogy nyomon kövesd, mi történik webhelyeden a LinkedIn-hirdetése eredményeként. LinkedIn retargeting hirdetéseket is beállíthatsz, ha már telepítetted az Insight taget és állandó mennyiségű webhelylátogatód van.
Eseményspecifikus pixel
Ez a fajta nyomkövető pixel inkább a lead-gen típusú cél érdekében jön létre. Tegyük fel, hogy van egy űrlapod, amelyet szeretnéd, hogy valaki kitöltsön a LinkedIn-hirdetéséből, de nincs beállítva vagy csatlakoztatva egy köszönőoldal. Telepítheti ezt a kódot, és így is nyomon követhető egy "konverziós esemény" minden egyes alkalommal, amikor az űrlap kitöltésre kerül.
LinkedIn Display hirdetés
Mivel a prémium Display hirdetések egy kicsit többe kerülnek, ezért biztosnak kell lennie abban, hogy a célzás hiper-specifikus. A prémium display hirdetések teljes színben jelennek meg (mint ez a Northeasterntől származó) a LinkedIn oldalsó bannerek valamelyikén, vagy a LinkedIn kezdőlapjának tetején és alján található hosszú, vízszintes bannereken.
InMailAd
Ezek a hirdetések úgy néznek ki, mint a valódi e-mailek, ami személyes jelleget kölcsönöz a célközönséggel való kapcsolatfelvétel során. Nézze csak meg ezt a LinkedIn saját maga által készített hirdetést, amely a platform álláshirdetési lehetőségeiről tájékoztat. A LinkedIn InMail hirdetéseknek van néhány csapdája. A hirdetésed szinte bármi lehet, amit csak akarsz, de a LinkedIn korlátozza az InMail hirdetések számát, amelyeket egy felhasználó kaphat - 60 naponta egyet.
Ez tulajdonképpen jó hír, mert ez azt jelenti, hogy amikor a hirdetésed valaki InMail dobozába kerül, nem fárasztják el a több száz InMail-hirdetés, és nagyobb valószínűséggel koncentrálnak az ajánlatodra.
Céges hirdetések követése
Ha céged még új a LinkedIn-en, és azt reméli, hogy organikus követői körét ki tudod építeni, befektethetsz a Follow Company hirdetésekbe is. A Facebookon a like kampányokhoz hasonlóan ezek a hirdetések a felhasználók hírfolyamában jelennek meg, és arra ösztönzik a célközönséget, hogy kövesse céged. Ez a USPS Business hirdetés mutatja, hogy ez hogyan néz ki.
Használd a LinkedIn tartalomjavaslatait
A LinkedIn tartalomjavaslatokat kínál az üzleti oldalak számára, hogy segítsen eligazodni abban, hogy miről írjanak. Gondolkodj ebben a kérdésben a dobozon kívül, és használj trendi témaötleteket a hirdetések címsoraihoz és leírásaihoz. A Tartalomjavaslatok szuper egyszerűen használhatóak, és akár azokat az igazgatókat és vezérigazgatókat is megcélozhatod, akiket már régóta szemmel tartasz.
Egyszerűen válaszd ki az iparágat, a helyszínt és a ranglétrát, amelyet megcélzol, és a LinkedIn generálja a legfrissebb trending témákat a kijelölt szűrőkhöz.