, 2022/1/17
Hírességek támogatása és a reklámok hatékonysága Összefoglaló: A reklámhírnév és a promóciós reklámok hatása a társadalomra: Évente dollármilliókat költenek hírességek szerződéseire, feltételezve, hogy a hírességek alkalmazásából származó előnyök meghaladják a költségeket. Ennek megfelelően számos kutató tanulmányozta a hírességek jóváhagyásának hatását a reklámhatékonyságra.
Az egyik, e kutatók által gyakran használt elmélet a match-up hipotézis. Ez az elmélet azt sugallja, hogy a hírességnek és a terméknek jól kell illeszkednie egymáshoz; azonban nem egyértelmű, hogy mi jelenti a jó illeszkedést. Egyes kutatók azt javasolták, hogy a vonzó hírességek hatékonyabbak lesznek, ha a vonzerővel kapcsolatos termékek népszerűsítésére használják őket. Más kutatók azt állították, hogy ha a terméktípus és a híresség foglalkozása között kongruencia van, akkor a reklámhatékonyság fokozódik; azonban az illeszkedési hipotézis ezen létező dimenziói nem magyarázzák meg néhány népszerű híresség reklámkampányát (pl. Sharpie tollak és David Beckham).
A jelenlegi kutatás azzal járul hozzá a hírességek reklámjainak tanulmányozásához, hogy a match-up hipotézishez egy újabb dimenziót, az értékeket is hozzáadja. Konkrétan a (fogyasztók által érzékelt) hírességek értékei és a termékek által képviselt értékek közötti egyezést tekintettük a vonzerő és a szakértelem dimenziójának alternatívájaként. Hat kísérletsorozatban alátámasztották a hírességek és a termékek értékkongruenciájának a reklámhatékonyságra gyakorolt pozitív hatását.
A magas értékkongruenciájú reklámnak kitett egyetemisták kevesebb időt töltöttek a reklám vizsgálatával, ami arra utal, hogy a résztvevők könnyen és gyorsan össze tudták egyeztetni a hírességeket és a termékeket. Továbbá a magas értékkongruenciájú reklámnak kitett résztvevők szignifikánsan kedvezőbben viszonyultak a reklámhoz és a márkához, nagyobb volt a vásárlási szándékuk, és nagyobb valószínűséggel ajánlották a terméket másoknak, mint az alacsony értékkongruenciájú reklámnak kitett résztvevők.
Az eredmények azt is sugallták, hogy az ismeretlen hírességekkel való értékkongruencia hatékonyabb volt a reklámmal és a márkával szembeni kedvezőbb attitűdök és magasabb viselkedési szándékok kialakításában, mint az ismerős hírességekkel való értékkongruencia, valószínűleg az ismeretlen hírességekkel kapcsolatos, előre kialakult gondolatok vagy érzések minimalizált hatása miatt. Ezek az eredmények együttesen arra utalnak, hogy a hírességek és a termékértékek közötti kongruencia fontos szerepet játszik a reklámhatékonyságban.
A világ villámgyorsan elérhető közösségi média által táplált társadalomban mindenki kapcsolatban van egymással.
A főbb médiaforrásokba vetett bizalom minden idők legalacsonyabb szintjére esett, sőt, a márkák ma már a legmegbízhatóbb információforrások közé tartoznak. A valódi kapcsolatok elengedhetetlenek, és a hírességek közösségi médián keresztül történő jóváhagyása remek lehetőségnek bizonyult a márkák számára, hogy ilyen kapcsolatokat alakítsanak ki.
Az emberek egy arcot, egy személyiséget akarnak látni, olyasvalakit, akivel azonosulni tudnak. Ebben a bejegyzésben 10 példát nézhet meg erre a marketing taktikára a gyakorlatban. De először is, hogyan működik a hírességek támogatása?
Előnyök az értékesítés és a reklámozás számára
A hírességek márkaépítésének előnye, hogy olyan termékkel rendelkezünk, amelyet a reklámozó kedvel és használ, és beépíti életmódjába, valamint rendelkezik némi ismerettel a termékről. Ez előnyt jelent a termék reklámozásában, mivel a reklámozó szenvedélyesebben rajong a termékért, és hihető módon népszerűsíti a terméket, hogy a fogyasztókat meggyőzd.
A hírességek jóváhagyása jelentős befolyással bír az értékesítésben, amikor egy terméket és egy márkát népszerűsítenek, mivel elfogulatlan és szabványos formában tudnak olyan információkat szolgáltatni, amelyek a termék előnyeire és figyelemre méltó tulajdonságaira összpontosítanak, ami nagy hatással van az üzleti bevételekre.
A hírességek márkaépítésének előnye a közösségi hálózatok használata, mivel ez egy kevésbé költséghatékony rendszer az információk összeállítására és terjesztésére, hogy a fogyasztók jobban megismerjék a terméket a vásárlás előtt, valamint a nagyszerű online fogyasztói vélemények növelik az eladásokat a nagyszerű reklámnak köszönhetően, amelyet a vállalat/márka és a terméket népszerűsítő híresség végez.
A leghatékonyabb reklámok azok, amelyeket hírességek jóváhagyása támogat. Ezek a hírességek jóváhagyásai a termék vagy a márka számára előnyös eredményeket eredményeznek. A hírességek a reklámban a fogyasztók számára észrevehetőbbé teszik a reklámot, kiemelkednek a média zűrzavarából, ezért jó alapot jelentenek a fogyasztói figyelem megragadására és megtartására. Tanulmányok kimutatták, hogy a hírességek reklámban való alkalmazása növeli az üzenet meggyőző erejét, ami azt eredményezi, hogy a fogyasztók jobban emlékeznek a termékre vagy márkára és jobban felismerik azt
Megállapítják, hogy a hírességek reklámokban való szerepeltetése pozitívan befolyásolja a reklámhatékonysági mérőszámokat (azaz a fogyasztók márkával kapcsolatos attitűdjét, a fogyasztóknak a reklámmal kapcsolatos attitűdjét és a vásárlási szándékot. Továbbá a hírességek támogatása, ha helyesen és hatékonyan használják, segíti a márka ismertté tételét a nyilvánosság előtt, és könnyebbé teszi a márka azonnali ismertségét.
A piacon tapasztalható állandó rohanás ellenére "a hírességek támogatása nagyszerű módja annak, hogy egy márkát észrevegyenek. Az olyan hírességek, mint a filmsztárok és a sportolók segítettek hatalmas értékesítési volument produkálni a márkáknak." Emellett a hírességek által támogatott termékeken keresztül történő reklámozás segít új típusú közönségeket bevonni, növeli annak esélyét, hogy a márkára emlékezzenek, és segíti a vásárlókkal való egészséges bizalmi kapcsolat kiépítését.
Egyes hírességeket nagyobb megbecsülés övezi, mint másokat, így egy termék/márka jóváhagyása azonnal bizalmat épít a fogyasztókban a márka iránt. "A fogyasztó vágya egy termék vagy márka iránt a hírességek jóváhagyásai által is növekedhet." A hírességek olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, mint a vonzerő, a szakértelem, a megbízhatóság és a szimpatikus tulajdonságok, amelyek a reklámozók reményei szerint átragadnak a márkára vagy a termékre, következésképpen pozitív képet keltenek az adott termékről vagy márkáról.
Sok fogyasztó bálványozza a hírességeket, és igyekszik utánozni az életüket a ruháikkal és a fogyasztott termékeikkel[ A hírességek a reklámokban a termékekkel való interakcióik révén jelentést teremtenek a fogyasztó számára. Továbbá a hírességek reklámozásának köszönhetően egy új vállalat az üzleti piacon úgy érezheti, hogy egyenrangú más, tapasztaltabb és régebb óta a piacon lévő vállalatokkal. "Egy vállalat könnyebben igazodik a márkához, amelyet reklámozni próbál, és nagyobb figyelmet kapnak a hírességek által támogatott reklámok, mint a nem hírességek által támogatott reklámok."
Rossz stratégia
A hírességek márkaépítésén keresztül számos hátránya van azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt a stratégiát választják. A hírességek márkaépítésének számos hátránya lehet az, hogy a híresség háttérbe szorítja a vállalkozást, vagy túlságosan nagy nyilvánosságot kap, más tényezők közé tartozhat a rossz imázsváltás vagy a nyilvános vita. Az a híresség, akit a vállalkozás úgy dönt, hogy a kampány arcaként használ, negatív hatással lehet a szervezetre a korábbi imázsuk vagy a hírnevük csökkenése miatt.
Ha a vállalatok új árujukat vagy termékeiket a híresség imázsához igazítva tervezik, a termék a megbízhatóság, a vonzerő vagy a tudás hiánya miatt nem lehet vonzó egyes fogyasztók számára, és ez a vásárlásokban veszteséget okoz. A vállalkozások azt is kockáztathatják, hogy más versenytársakkal szemben elveszítik a hűséges vásárlókat.
Hatékonyság
A forrás (amelyet úgy határoznak meg, mint az az egyén vagy csoport, amely egy eszmét vagy üzenetet kíván közölni a célközönséggel, más néven feladó[34]) akkor lesz hatékonyabb a céljában, hogy meggyőzze a fogyasztókat egy termék megvásárlásáról, ha a címzettek vonzónak, hitelesnek és erősnek látják A feladó vonzerejét az határozza meg, hogy a közönség mennyire kedveli azt a személyt, aki a vállalatról/termékről nyilatkozik. A hitelesség arra utalhat, hogy mennyire bízunk az egyén véleményében/moráljában, és mennyire meggyőző a szponzorált termékbe vetett hite. Egy személy akkor tekinthető erősnek, ha "a viselkedést az érzékelt jutalom vagy büntetés miatt befolyásolni tudja".
Az egyik legvilágosabb példa arra, hogy egy híresség hitelessége mennyire fontos egy termék támogatásakor, Tiger Woods 2000-es Nike-támogatása. Tiger Woods Nike-n belüli szerepvállalása "körülbelül 4,5 millió vásárlót és 60 millió dolláros nyereséget eredményezett." A 2009-es botrányt követően azonban (Tiger-t rajtakapták, hogy körülbelül 7 nővel feküdt le, miközben a feleségével házasok voltak,.
A Nike elkezdett elmozdulásokat tapasztalni az eladásaiban. A Carnegie Mellon University's Tepper School of Business által készített tanulmány szerint "a botrány 1,7 millió dollárnyi eladásba került a Nike-nak, és közel 105 000 vásárlót veszített a cég."[40] Ez csak azt mutatja, hogy bár Tiger Woods még mindig vonzó volt a fogyasztók számára, és még mindig nagyon erős ember volt, már nem volt hiteles, és ennek eredményeként a későbbi években a jóváhagyása többet ártott, mint használt.
Híres támogatói kritériumok
Amikor a vállalatok kiválasztanak egy hírességet, aki a márkájuk reklámozója lesz, meg kell felelnie bizonyos kritériumoknak, amelyekhez a márkát társítani szeretnék. A hírességnek ki kell töltenie a fogyasztó és a márka közötti űrt, ha van ilyen.
Célközönség: A hírességnek képesnek kell lennie arra, hogy kapcsolatot teremtsen és elérje azt a közönséget, amellyel a márka leginkább kompatibilis.
Jellemzők: Meg kell felelnie a márka jellemzőinek, hogy a márkához a megfelelő értékeket társítsák[60].
Kép: A márkáknak meg kell nézniük, hogy a híresség imázsa olyan-e, amivel a márka kapcsolatba akarja hozni magát, és meg kell győződniük arról, hogy utánanéznek a híresség imázsának és múltjának, hátha az rossz fényt vethet a vállalatra. Ha a hírességnek negatív az imázsa, akkor a márkát is így érzékelhetik.
Vonzerő: A vonzó emberekhez pozitív attitűd társul. Minél vonzóbb egy híresség, annál hatékonyabb lesz a reklámozás[62]. megnézik a híresség fizikai tulajdonságait, mint például a testalkat, az arcvonások és a nemzetiség[62].
Költség: Egyes hírességek a népszerűségük miatt többe kerülhetnek, mint mások. Az az összeg, amennyibe a hírességnek kerül, hogy egy terméket vagy szolgáltatást támogasson, befolyásolhatja, hogy kiválasztják-e vagy sem.
Hitelesség: Ha egy híresség már más márkákat is támogat, vagy a múltban már sok márkát támogatott, ez negatív hatással lehet a márka imázsára, mivel a fogyasztók azt hihetik, hogy csak a pénzért csinálja, és megkérdőjeleződhet a hitelessége, hogy a termék valóban olyan jó-e, mint amilyennek mondja, ami a márka hitelességét is megkérdőjelezi.
Miért fontos a hírességek támogatása
Ha Ön egy márka a korral jár, akkor a hírességek támogatását használja vállalkozása népszerűsítésére. Nem viccelek - a marketingesek 75%-a használja az influencereket marketingeszközként, és 43%-uk tervezi, hogy növeli a reklámozás ezen formájára fordított kiadásait. A marketing túllépett a reklámokon. Bár még mindig népszerűek, a közösségi médiaplatformok egyre inkább a vállalkozásod népszerűsítésének legfőbb módjaként jelennek meg.
A YouTube-videók és a hírességek promóciói az olyan platformokon, mint a Twitter és az Instagram, hatalmas hatást gyakoroltak a reklámozott termékekre.
A hírességek és a márkák, akik összefognak, mindketten hatalmas nyereményekre számíthatnak.
Mitől működik a hírességek támogatása?
A szabályok, amelyek alapján a promóció működőképes lehet, nagyon egyszerűek: válassz olyan partnerséget, amelynek van értelme, és ügyelj arra, hogy soha ne sértsd a reklámozott terméket. Bár ez egyszerűnek tűnhet, nem mindenki tudta követni. Amikor például Lebron James 2014-ben partnerségre lépett a Samsunggal az új Samsung Galaxy Note III népszerűsítése érdekében, egy nem túl átgondolt tweet miatt a dolgok rosszul sültek el.
Lebron arra panaszkodott, hogy az új telefonja törli és újraindítja magát.
A hírességek márkaépítése vagy a hírességek támogatása egyfajta reklámkampány vagy marketingstratégia, amely egy híresség hírnevét vagy társadalmi státuszát használja fel egy termék, márka vagy szolgáltatás népszerűsítésére, vagy egy kérdéssel kapcsolatos figyelemfelkeltésre. A marketingesek abban a reményben használják a hírességek támogatóit, hogy a híresség pozitív imázsa átragad a termék vagy a márka imázsára.
A nonprofit szervezetek is használják a hírességeket, mivel a hírességek gyakori médiamegjelenései szélesebb közönséget érnek el, így a hírességek hatékony összetevői az adománygyűjtésnek.
A hírességek márkaépítése vagy egy vállalat termékének hírességek általi támogatása főként azért hatékony, mert a hírességek nagyszámú potenciális fogyasztóhoz juthatnak el. Az elérést lazán úgy lehet meghatározni, mint azoknak az embereknek a számát, akik legalább egyszer látták és/vagy hallották a márka tervezett üzenetét.
Ha egy vállalat azt fontolgatja, hogy termékének forgalmazásához hírességek márkajelzését használja, akkor valószínűleg a lehető legtöbb potenciális fogyasztót szeretné elérni, nem pedig egy kis számú fogyasztót gyakrabban. Egy híresség elérését olyan mérésekkel lehet kimutatni, mint például a híresség közösségi média fiókjainak - például a Facebook, az Instagram, a Twitter és a Snapchat - követőinek száma. Egy A-listás híresség potenciálisan több millió fogyasztót érhet el egyetlen poszttal. Például 2017-ben Selena Gomeznek 130 millió Instagram-követője volt, Cristiano Ronaldónak 116 millió, Ariana Grandénak pedig 115 millió.
Márkaimázs
Nagy hangsúlyt fektetnek annak fontosságára, hogy megbízható, megbízható hírességet válasszanak egy vállalat termékének támogatására vagy szponzorálására, miközben egyensúlyt kell teremteni a híresség vonzereje, hatalma és a híresség nyilvános imázsának hasonlósága és a vállalat jelenlegi vagy tervezett márkaimázsa között.
A márkaimázs úgy írható le, mint "egy adott márkáról alkotott meggyőződések összessége."A Keller & Aaker által 1992-ben végzett kutatás szerint a jobb pozitív márkaimázzsal és attitűdökkel rendelkező márka nagyobb valószínűséggel ér el fokozott fejlődést az érintett piacon. Ezért a márka meglévő vagy tervezett imázsához és attitűdjeihez előnyösen hozzájáruló híresség kiválasztása létfontosságú a hírességmárkázás sikerének biztosításához.
Márkaszövetség
A márkaszövetség egy olyan üzleti stratégia, amely magában foglalhatja két vagy több ismert márkanév szándékos összekapcsolásának folyamatát egy konkrét kísérletben a fogyasztók figyelmének felkeltésére, és ezáltal az összes érintett vállalkozás számára a többleteladások megszerzésének esélyének növelésére.
Top Hírességek támogatása
Tudtad, hogy van mód arra, hogy számszerűsíthető mérőszámok alapján rangsoroljuk, mennyire sikeres egy híresség támogatása? A Spotted, a hírességek támogatására összpontosító adat- és kutatási szolgáltató nemrég rangsorolta a márkakapcsolatokkal rendelkező színészeket a legjobbaktól a legrosszabbakig a kampányaik sikere alapján.
Érdekes módon az eredmény azt mutatja, hogy a legjobbak átlagéletkora 40 év volt, míg a legrosszabbaké csak 28 év, ami arra utal, hogy a fogyasztók jobban bíznak az idősebb színészekben, mint a fiatalabbakban. Ebben a blogbejegyzésben a Hollywood Branded megvizsgálja az 5 leghatékonyabbnak bizonyult hírességes jóváhagyást, és megvitat néhány tippet a hírességes partner kiválasztásához.
Drew Barrymore a Crocsnak
Drew Barrymore épp időben, 2018-ban, anyák napjára jelentette meg cipőcsaládját a Crocson keresztül. Az új kollekciót a játékos, hétköznapi-autentikus érzékenység ihlette, amellyel minden korosztályú nő és gyerek azonosulni tud. Barrymore két lánya, Olive és Frankie is inspirálta a Chevron kollekció stílusait. Mint Golden Globe-díjas színésznő, producer, rendező és író, Barrymore sok szeretetét fejezte ki a Chevron Collection iránt. A reklámfilmben egy énekes stílus is helyet kapott, amely tökéletesen illusztrálja ennek a cipőcsaládnak a játékosságát.
Reese Witherspoon a Crate and Barrel számára
Reese Witherspoon színésznőként, producerként és anyukaként a Draper James déli ihletésű életmódmárka alapítója is. 2017 októberében a Crate and Barrel Witherspoon-nal lépett partnerségre, mint a legelső híresség nagykövetével. Steve Woodward, a Crate and Barrel elnöke úgy véli, hogy Witherspoon képviseli a márkájuk legjobb tulajdonságait - a stílust, a melegséget és az optimizmust.