, 2021/12/31

Gondoltál már arra, hogy az Instagram feed, a Stories és a Felfedező oldalad másodpercenként változik? Ez az Instagram új algoritmusának köszönhető. Az Instagram algoritmus egy kiszámított eszköz, amely minden fiók teljesítményének arányát méri az Instagramon.

instagram algorithms

Hogyan működik az Instagram algoritmusa a feed posztok esetében

Hogyan működik az Instagram algoritmusa az Instagram Stories esetében

Hogyan működik az Instagram algoritmusa az Instagram tekercsek esetében

Hogyan működik az Instagram algoritmusa a Felfedező oldalon

Hogyan működik az Instagram algoritmusa az üzleti, alkotói és személyes fiókok esetében

6 módja annak, hogy javítsd a rangsorolásodat az Instagram algoritmusával

Hogyan működik valójában az Instagram algoritmusa?

Ez egy olyan kérdés, amely sok zavart okozott, mióta az Instagram eltávolodott a kronologikus feedtől. Ebben a blogbejegyzésben megosztjuk, hogyan működik az Instagram algoritmusa a feedbejegyzések, a történetek, a Felfedezés oldal és az Instagram tekercsek esetében. Emellett fedezze fel a legjobb tippjeinket az Instagram algoritmus "meghackeléséhez", hogy nagyobb elkötelezettséget érjen el vállalkozása vagy márkája számára.

Az Instagram algoritmus 2022-ben

Ha töltöttél már időt az Instagram-stratégia kutatásával, valószínűleg olvastál már valamit a folyamatosan változó "Instagram-algoritmusról". Az alkalmazásban azonban több algoritmus is működik - mindegyik úgy van kialakítva, hogy olyan tartalmakat szolgáltasson, amelyekről úgy véli, hogy nagy érdeklődésre tarthatnak számot a felhasználók számára.

Ezt szem előtt tartva, ha egyszer megérted, hogyan működnek valójában az algoritmusok, akkor úgy alakíthatod ki a tartalmi stratégiádat, hogy azzal párhuzamosan működjön. Megosztunk mindent, amit tudnod kell - de ha kevés az időd, nézd meg ezt a gyors videót arról, hogyan lehet becsapni az Instagram algoritmusát:

Négy kulcsfontosságú tényező befolyásolja az Instagram algoritmusát a feed posztok esetében - ezt maga az Instagram is megerősítette:

A posztra vonatkozó információk: Fénykép vagy videó? Mikor tették közzé? Hány kedvelése van?

Információk a posztolóról: Mennyire érdekes számodra? A barátod? Milyen gyakran foglalkoznak a tartalmaikkal?

Az Ön tevékenysége: Hajlamos vagy sok videót nézni? Milyen típusú tartalommal foglalkozik jellemzően?

Az Ön interakciós előzményei: Jellemzően kedveli vagy kommenteli a posztoló bejegyzéseit?

Ezen információk alapján az Instagram algoritmusa kiszámítja, hogy mennyire valószínű, hogy valaki interakcióba lép egy poszttal, az úgynevezett érdeklődési pontszámot, amely végső soron meghatározza, hogy a posztok milyen sorrendben jelennek meg a feedben. De ez még nem minden. Öt fontos interakció valószínűségét is figyelembe veszik. Ezek a kulcsfontosságú interakciók segítenek az algoritmusnak meghatározni a feed-rangsorolást:

Az eltöltött idő: Időt fogsz tölteni a poszttal?

Kedvelések: Mennyire valószínű, hogy tetszik a poszt?

Hozzászólások: Mennyire valószínű, hogy hozzászólsz a bejegyzéshez?

Mentés: Mennyire valószínű, hogy elmenti a bejegyzést?

Koppintás a profilra: Milyen valószínű, hogy a poszt megtekintése után rákattint a profilra?

"Minél nagyobb valószínűséggel teszel meg egy műveletet, és minél nagyobb súlyt helyezünk erre a műveletre, annál előrébb fogod látni a posztot" - mondja Adam Mosseri, az Instagram vezetője. "Idővel hozzáadunk és eltávolítunk jeleket és előrejelzéseket, és azon dolgozunk, hogy egyre jobban felszínre hozzuk azt, ami érdekel téged."

A tanulság? Ha olyan tartalmakat hozol létre, amelyekkel a közösséged valószínűleg foglalkozni fog, a posztjaid továbbra is előnyt élveznek majd a feedjeikben.

TIPP: Használja az analitikát, hogy lássa, milyen tartalmak működnek (és nem működnek), és hogy a közössége idővel hogyan viszonyul a posztjaihoz. A Later Instagram Analytics segítségével láthatja a legjobban teljesítő tartalmait, kiszámíthatja az elkötelezettségi arányokat, és nyomon követheti a legfontosabb mérőszámokat - közvetlenül az asztali számítógépén.

A Later segítségével közvetlenül az asztalodról készíthetsz storyboardot a tartalmaidhoz, feliratokat vagy linkeket adhatsz hozzá, együttműködhetsz a csapatoddal, vizuálisan megtervezheted és ütemezheted az Instagram-sztorikat.

MEGJEGYZÉS: Az előre megtervezett képekkel, linkekkel és feliratokkal együtt mobilos értesítést kapsz, amikor eljön a posztolás ideje.

Készen állsz arra, hogy következetesen elkezdj Instagram-sztorikat posztolni? Kezdje el tervezni és ütemezni az Instagram Stories-t a Later segítségével még ma.

Instagram Stories beütemezése! Tervezd meg és ütemezd vizuálisan az Instagram Stories-t a Later segítségével

UPGRADE MOST!

Az Instagram Reels algoritmusának meghekkelése hatalmas előnyt jelenthet mindenkinek, aki növekedni szeretne az Instagramon. Az Instagram szerint a márkáknak és az alkotóknak olyan Reeleket kell készíteniük, amelyek szórakoztatóak, inspirálóak vagy kísérleti jellegűek, és olyan kreatív eszközöket használnak, mint a szöveg, a kameraeffektek vagy a szűrők.

Kerülni kell továbbá az olyan Instagram Reelek közzétételét, amelyek alacsony felbontásúak, túl homályosak, vagy láthatóan más alkalmazásokból újrahasznosítottak. Az ilyen típusú tekercseket deprioritizáljuk - vagyis kisebb valószínűséggel jelennek meg a Felfedezés oldalon és az Instagram tekercsek fülön.

Ha követi ezeket a tippeket, nagyobb esélye lesz arra, hogy meghackelje az Instagram algoritmusát, és új közönséget érjen el.

További lendületet adhat, ha az Instagram Reels képeit megosztja a fő feedjében, ha hashtageket használ a felfedezhetőség növelése érdekében, és ha feliratokat is beillesztesz, hogy a tartalmaid könnyebben hozzáférhetővé tedd. Készen állsz arra, hogy szintre emeld az Instagram Reels stratégiádat? Tedd könyvjelzőbe ezt a bejegyzést, ahol mindent megtudhatsz, amit tudnia kell: Az Instagram Reels végső útmutatója.

Hogyan működik az Instagram algoritmusa a Felfedező oldalon 2022-ben

Összességében a Felfedező oldal és a feed algoritmusa eléggé hasonló - mindkettő olyan tartalmat szállít, amelyről az Instagram úgy gondolja, hogy a korábbi interakcióid alapján a legjobban érdekelhet téged. Míg azonban az Instagram feeded az általad már követett fiókok tartalmaiból áll, addig a Felfedező feed szinte teljes egészében új fiókok tartalmaiból áll.

Az Instagram szerint "az Explore-ban előre jelzett legfontosabb műveletek közé tartoznak a kedvelések, mentések és megosztások". Az Explore oldal algoritmusa számára pedig a legfontosabb jelek:

Információk a posztról. Mennyire népszerű egy poszt? Mennyi elkötelezettséget kap - és milyen gyorsan? Ha sokan lájkolnak, kommentelnek, megosztanak és elmentenek egy posztot, az hatalmas jelzés az Explore oldal algoritmusa számára.

A posztolóval való interakciós előzményei. Volt-e interakcióban ezzel a személlyel vagy a tartalmaival a múltban (még akkor is, ha nem követed őket)?

Az aktivitása. Milyen típusú tartalmakat szokott általában kedvelni, elmenteni vagy megosztani? Hogyan lép interakcióba a Felfedezésben található posztokkal?

Információk a posztoló személyről. Hány ember lépett interakcióba ezzel a személlyel az elmúlt hetekben?

A Felfedezés oldal folyamatosan fejlődik, folyamatosan új témakategóriák és fejlett keresési funkciók kerülnek bevezetésre. Most például kulcsszavak, valamint hashtagek alapján is kereshetsz, hogy releváns tartalmak feedjeit fedezd fel:

Ez arra utal, hogy az Explore oldal algoritmusa a tényleges vizuális tartalmat és a képaláírásban szereplő szavakat is figyelembe veszi, nem csak a használt hashtageket. Szerencsére a posztjaidat az Instagram Explore oldalára juttatni nem olyan nehéz, mint gondolnád. Ne feledd: az Explore oldal algoritmusa alapvetően a legjobb, releváns tartalmakat próbálja kiszolgálni az embereknek.

Tehát azzal, hogy folyamatosan megosztasz magával ragadó tartalmakat erős képaláírásokkal és hiánypótló hashtagekkel, optimalizálod a posztjaidat az Explore oldal potenciáljára.

Hogyan működik az Instagram algoritmusa az üzleti, alkotói és személyes fiókok számára 2022-ben

Voltak olyan pletykák, hogy az Instagram algoritmusa jobban kiszolgál bizonyos fiókokat, az üzleti fiókokat előnyben részesítve. Ezt azonban hivatalosan is el lehet oszlatni, mivel az Instagram a @creators fiókban közzétett Stories sorozatban megerősítette, hogy minden fióktípust egyformán kezelnek az algoritmusok.

Ez azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy személyes, creator vagy üzleti fiókkal rendelkezel, nem számít, hogy az Instagram algoritmusa hogyan rangsorolja a tartalmaidat. Ennek ellenére az Instagram üzleti fiókra való váltás számos előnnyel jár - többek között azzal, hogy posztjaid később automatikusan közzéteheted.

Ha javítani szeretnéd a rangsorolásodat az Instagram algoritmusával, a legjobb, amit tehetsz, hogy minél több interakciót (kedvelést, kommentet, mentést és kattintást) hajtasz végre. Ha pedig lendületet adsz a meglévő közösségednek, hamarosan új közönséghez juthatsz el a tartalmaiddal.

Íme hat módszer, amellyel javíthatod az algoritmikus rangsorolást és új közönséget érhetsz el:

1: Oszd meg következetesen az Instagram tekercseket

Lehet, hogy az Instagram Reels már több mint 12 hónapos, de az Instagram még mindig erősen népszerűsíti őket az alkalmazás teljes élményében. Ráadásul a Reels kétszer annyi valós helyet kap az Instagram Explore oldalán - így a felfedezés és a növekedés egyik fő taktikája.

2: Bátoríts több interakciót az Instagram Stories matricákkal

Az Instagram Stories matricák nagyszerű módja a közönség bevonásának ösztönzésére - és minél több bevonást kapnak a posztjaid, annál magasabbra emeli őket az Instagram algoritmusa. Rengeteg Instagram matrica létezik, de a legjobbak az elköteleződés ösztönzésére a közvélemény-kutatás, az emoji csúszka és a kérdés matricák.

A közvélemény-kutatás és az emoji csúszka matricák gyors és egyszerű elkötelezettség-nyereményt jelentenek, és szinte bármilyen vállalkozás vagy márka számára működhetnek. A kérdésmatricák talán nem olyan gyorsak a részvételhez, de ugyanolyan jók lehetnek arra, hogy valódi elköteleződést ösztönözzenek a közönségeddel, ami rendkívül értékes az Instagram algoritmusa számára. TIPP: Az első sztoridba is illessz matricát a további lendületért!

3: Beszélgetések ösztönzése vonzó képaláírásokkal és kommentekkel

Az Instagram megerősítette, hogy a kommentek és a like-ok fontosak a feed-rangsorolás szempontjából - ezért remek ötlet, ha minél több kommentet ösztönzöl a posztjaidhoz. Ennek egyik legjobb módja? Írj jó képaláírásokat, amelyek ösztönzik az elköteleződést. Ahogy Elise Darma vállalkozó említi a How to Write Engaging Instagram Captions című ingyenes workshopunkon, az Instagram-feliratba tett felhívás (call-to-action) segíthet több interakciót ösztönözni.

Ez lehet olyan egyszerű, mintha arra kérnéd a követőidet, hogy osszák meg gondolataikat, duplán koppintsanak, ha egyetértenek, jelöljenek meg egy barátot a kommentekben, vagy kattintsanak a bioban található linkre. Szeretnél több beszélgetős képaláírást írni? Nézd meg a The Ultimate Guide to Writing Good Instagram Captions (Végső útmutató a jó Instagram-feliratok írásához) című cikket.

4: Optimalizáld a hashtag-stratégiáját

A hashtagek hozzáadása a bejegyzéseidhez hatékony módja annak, hogy több embert érj el az Instagramon, ami több "megtekintést" jelent az Instagram algoritmusa számára. Egy jó hashtag-stratégiával pedig nem csak több embert érsz el - olyan embereket érsz el, akik relevánsak a vállalkozásod számára, és nagy valószínűséggel foglalkoznak a tartalmaiddal.

Egy nemrégiben készült Later-tanulmányban azt találtuk, hogy a 30 hashtaggel ellátott bejegyzések kapják átlagosan a legmagasabb szintű elkötelezettséget. 30 hashtag soknak tűnhet, de az egyik módja annak, hogy új hashtageket fedezzen fel a márkája számára, a Later Hashtag Suggestions funkciójának használata.

A Hashtag Suggestions úgy működik, hogy az Ön által használt egyéb hashtagek alapján automatikusan talál releváns hashtageket a bejegyzéseihez.

Mindössze annyit kell tennie, hogy ismer egy releváns hashtaget, beírja a Hashtag Suggestions-be, megnyomja a "Suggest" gombot, és a funkció azonnal 30 másik hashtaget generál, relevancia szerint rendezve. Ha megtaláltad a márkád számára legjobb hashtageket, a Later mentett feliratok funkciójával kész hashtag-listákat kurátorkodhatsz, amelyeket pillanatok alatt hozzáadhatsz a posztok felirataihoz. Amikor eljön az ütemezés ideje, egyszerűen válaszd ki a Mentett feliratok egyikét, hogy hozzáadja a posztodhoz.

5: Keresztpromóció az Instagram-tartalmak között

Ha egy gyors és egyszerű elkötelezettségi győzelemre vágysz, hogy növeld az algoritmusbeli rangsorolásodat, az Instagram-tartalmaid keresztpromóciója remek kiindulópont. Ahogy az Instagram nőtt, úgy nőtt a csatornák száma is, amelyeken tartalmat oszthatsz meg: feed, történetek, útmutatók és Instagram Reels.

Az Instagram Collabs feed-posztok (közös szerzőséggel) szintén hihetetlenül új módját jelentik az új közönség elérésének.

Ezeknek a különböző közzétételi csatornáknak köszönhetően stratégiailag használhatod őket, hogy különböző közönségeket irányíts a legfrissebb tartalmaidhoz.

Ez lehet olyan egyszerű, mint egy Reel csábító előzetesének megosztása a feededben, vagy akár egy "Tap Here" GIF-fel ellátott feed-poszt hozzáadása az Instagram Stories-hoz.

6: Használd az Instagram Analyticset, hogy lásd, mi működik

Az Instagram algoritmus elleni küzdelem egyik legmegbízhatóbb módja annak, hogy nyomon kövesse és figyelje, hogyan teljesít a tartalma az Instagramon.

Ha jobban megérted, hogy mi működik (és mi nem), az segít egy finomra hangolt marketingterv kidolgozásában, így hosszú távon időt és energiát takaríthatsz meg.

De az Instagram-analitikába való belemerülés többet jelent annál, mint hogy megtudja, melyik fotó, videó vagy történet teljesített a legjobban.

Annak valódi megértése, hogyan teljesít a tartalma - a kulcsfontosságú mérőszámok időbeli követésével - elengedhetetlen ahhoz, hogy tudd, mi segít javítani a rangsorolásodat.

A legegyszerűbb módja ennek? A Later Analytics funkciója. A Later Instagram Analytics funkciójával vizuális áttekintést kaphat arról, hogyan teljesítenek a posztjai és történetei - mindezt egy könnyen használható műszerfalon. Az Instagram összes kötelező elemzési adatait emészthető formátumban találod, valamint számos extra adatpontot - többek között a posztolás legjobb időpontját (minden fizetős csomagban elérhető).