, 2022/1/14
Néha az Instagram-rácsod olyan érzés lehet, mint egy régi magnó, ami ismétlésen van...Ha változtatni szeretnél a rácson, de nem tudod, hogyan. Ingyenes közösségi média ütemező! Már több mint 3M márka használja a mi minden egyben készítő, ütemező és publikáló eszközünket posztok ÉS történetek készítéséhez!
Ha egy ideje már az Instagram-stratégiáddal foglalkozol, és úgy érzed, hogy ideje egy kicsit változtatni a posztjaidon, ne aggódj. Ez a legjobbakkal is megtörténik. Bár ez azt jelenti, hogy hirtelen irányváltáson mehetsz keresztül, ez nem jelenti azt, hogy törölnöd kell az összes korábbi tartalmadat. Változtathatsz témát anélkül, hogy tönkretennéd a jelenlegi esztétikádat, és ami még fontosabb, anélkül, hogy kiborítanád a követőidet.
Mit várhatunk az Instagram irányváltásától?
Az Instagram bejelentette, hogy nagyobb hangsúlyt fektet a fotókra. De mit jelent ez a felhasználók számára?
Adam Mosseri, az Instagram vezetője bejelentette, hogy az alkalmazás már nem kizárólag a fotók megosztására összpontosít. Ehelyett a platform nagyobb hangsúlyt helyez az alkotók, a videók, a vásárlás és az üzenetküldés felé. Mosseri külön megemlítette a TikTokot és a YouTube-ot, mint versenytársakat, mondván, hogy az Instagramnak pivotálnia kell, ha meg akar felelni a piac igényeinek - ami a szórakoztatás.
Mire számíthatunk tehát az Instagram irányváltásától. Ez a platformon a fotózás vége, ahogyan azt ismerjük, vagy a felhasználók egyszerűen több értéket kapnak majd, mint korábban? Vessünk egy pillantást.
Pivot az Instagram filozófiájában
Egy 2021 júniusában közzétett tweetben Mosseri a következőket mondta: A bejelentés felháborodást váltott ki a fotós közösségben, akik közül sokan úgy érzékelték Mosseri megjegyzéseit, mint annak feladását, amiről az Instagram eredetileg ismertté vált. Az Instagram vezetője azonban egy későbbi tweetben közölte:
"Hogy egyértelmű legyen, nem mondunk le a fotókról vagy a fotóalkotókról és művészekről. Új utakat keresünk az emberek szórakoztatására. A videó nagy része ennek, de a fotók is".
A Mosseri által elmondottakból ítélve úgy tűnik, hogy az Instagram igyekszik majd a szórakoztatás kerekebb platformjává válni - és nem csak az állóképek megosztásának helyévé. Néhány kulcsfontosságú dolgot, ami várhatóan változni fog az Instagramon a közeljövőben.
Instagram monetizáció az alkotók számára
Az internet és a közösségi média több alkotó számára tette lehetővé, hogy pénzzé tegye a tartalmát. Amióta a platformok könnyebben hozzáférhetővé váltak, az egyének megoszthatták alkotásaikat a tömegekkel, és hatalmas közönséget tudtak építeni. Ezeknek az egyéneknek a friss és egyedi tartalma vezette a YouTube, a Tiktok és az Instagram népszerűségét. Mint ilyen, az Instagram szeretné tovább támogatni ezeket az alkotókat.
Ennek egyik módja az Exclusive Stories lesz. Ez a funkció hasonlít a YouTube csatornatagságához, ahol - havi díj ellenében - a követők hozzáférhetnek kedvenc alkotóik egyedi tartalmaihoz. Az Instagram emellett kísérletezik a Creator Shopokkal is, hogy az alkotók közvetlenül a platformon értékesíthessenek termékeket.
A platform emellett egy natív affiliate eszköz létrehozásán is gondolkodik. Ez lehetővé tenné az alkotók számára, hogy közvetlenül a profilokon keresztül osszanak meg termékeket, és minden egyes vásárlás után jutalékot kapnának az általuk irányított vásárlásból.
Az e-kereskedelmi hullám meglovaglása
A világjárvány az emberek vásárlási szokásait a fizikai boltokból az online térbe helyezte át. És mivel a Digital Commerce 360 szerint az online vásárlás az Egyesült Államokban 2020-ban 44%-kal nőtt, az Instagram meglátta a lehetőséget, hogy bekapcsolódjon. Mielőtt az Instagram kibővítette volna vásárlási lehetőségeit, sok vállalkozás használta a platformot termékei bemutatására.
Profiljaik tulajdonképpen digitális katalógusként működtek - ahol a felhasználók megtekinthették, hogy mit árulnak, mielőtt ellátogattak volna a weboldalukra. Most azonban a felhasználók közvetlenül az alkalmazáson belül vásárolhatnak. A Mosseri bejelentésével úgy tűnik, hogy a platform még tovább szeretné fejleszteni ezeket az e-kereskedelmi képességeket.
A TikTok és a YouTube elleni küzdelem
Jelenleg a hosszú formátumú videótartalmak királya a YouTube. Eközben a TikTok meteorikusan emelkedett, és a rövid formátumú videók platformjává vált.
A rövid formátumú videók megosztása a posztokon már egy ideje létezik, és a Stories funkció is népszerűvé vált. Máshol az IGTV 2018-ban a YouTube kihívója kíván lenni - a Reels in 2020 pedig a TikTok konkurenciájának szándéknyilatkozata volt.
2020 vége óta az Instagram lassan egyre inkább a videós tartalmakat helyezi előtérbe. Ezt láthattuk az Instagram Chat új Watch Together funkcióján keresztül is, amely lehetővé teszi, hogy egy videohívás két résztvevője egyszerre nézzen tartalmat. A Watch Together funkció akkor érhető el, ha az Instagramon a TV & Movies fülön keresztül indítasz videócsevegést. Most már hivatalos, hogy az Instagram a videós tartalmakra összpontosít. Ezt mondta erről Mosseri a fentebb linkelt videó-tweetjében:
"...kísérletezni fogunk azzal is, hogy miként tudjuk szélesebb körben felkarolni a videót - teljes képernyős, magával ragadó, szórakoztató, mobilos videókat."
Bár ezeket a terveket nem részletezte, valószínűleg számíthatunk arra, hogy az Instagram jelentős változásokat eszközöl a tartalomajánlás módjában. De a teljes képernyős videókon túl a feedben, csak találgatni lehet, hogy mit terveznek.
Hogyan hatnak rád az Instagram változásai?
Az alkalmazásban fokozatosan várhatóak a változások. Elvégre az Instagram a kezdetek óta folyamatosan változtat és fejlődik a korral. Az Instagram az indulásakor még csak egy szűrőalkalmazás volt egy kis fotómegosztással az oldalán. Mostanra egy jelentős közösségi médiaplatform lett, amely a képekre és videókra összpontosít. Az évek során az általuk végrehajtott változtatások életminőségi javulást hoztak. Az általános felhasználó számára az Instagram használatának módja valószínűleg nem fog olyan sokat változni.
Hogyan reagáltak a felhasználók Mosseri Instagram-bejelentésére?
YouTube, Instagram és TikTok logók egy falra szerelve, egy férfi nézi őket. Sok felhasználó aggodalmát fejezte ki, hogy az Instagram videók felé való tolódása megváltoztatja az Instagram érzését, sokakban megkongatták a vészharangot, amikor úgy érzékelték, hogy a platformot már nem érdeklik a fotók.
A YouTuber és fotós Chris Hau az elmúlt hónapokban kritizálta az Instagramot, és közzétett egy videót, amelyben rámutatott, hogy sok népszerű Reels a TikTokról származik.
A kanadai a videójában azt is felvetette, hogy az Instagramnak többet kell tennie, ha arra akarja ösztönözni az alkotókat, hogy jó minőségű natív tartalmakat készítsenek - méghozzá az IGTV-n kívül más eszközökön keresztül. Tekintve, hogy Hau a cikk írásakor több mint 500 000 feliratkozóval rendelkezik, valószínű, hogy az Instagram meghallgatta gondolatait és aggodalmait.
Néhány fotós a YouTube-térben az Instagram legújabb fejlődését lehetőségnek tekintette arra, hogy tovább növelje követőinek számát. Ebbe a kategóriába tartozik például "That Icelandic Guy", egy Svédországban élő, Izlandról származó tartalomkészítő. Kifejtette, hogy a fotósok a videós tartalmakat lehetőségként használhatják arra, hogy megmutassák követőiknek a kulisszák mögötti eseményeket, és egy kicsit jobban beengedjék őket az életükbe.
Egy másik alkotó, Pat Kay szintén közzétett egy videót, amelyben reagált Mosseri tweetjére. Azt mondta, hogy akiket nem érdekel a növekedés és a trendekkel való lépéstartás, azok ne aggódjanak túlságosan, és folytassák a posztolást, ahogy eddig is tették - de ne panaszkodjanak, hogy nem nőnek. A másik oldalon Kay azt is mondta, hogy azoknak, akiket érdekel a növekedés az Instagramon, alkalmazkodniuk kell a népszerű trendekhez. Azzal is érvelt, hogy egyes alkotók úgy érzik, joguk van bizonyos dolgokhoz, még akkor is, ha nem felelnek meg a piac igényeinek.
Az Instagram fotós napjai örökre elmúltak?
Az Instagram fejlődése nem számít semmi különösnek. Az igazság az, hogy a platform többször is változott a létrehozása óta - például több fotóformátum és a tartalom megosztásának lehetősége az asztali számítógépen. Mosseri megjegyzései azt mutatták, hogy az Instagram azt teszi, amit minden nagyvállalatnak tennie kell - alkalmazkodik, ha lépést akar tartani a legújabb trendekkel. Egyesek szerint az Instagramnak többet kellene tennie azért, hogy megtalálja az egyensúlyt a videós tartalmak és az állóképek között. Elvégre a fotómegosztás tette híressé. De majd meglátjuk, hogyan közelíti meg a vállalat a dolgokat, miután volt alkalma értékelni az irányváltást a gyakorlatban.
Változtasd meg a témádat minden 9. fotó után.
Ez azért van, hogy a közönséged megszokja a változást. Ez lehet egy apró változás, akár egyszerűen csak a használt szűrő megváltoztatásával, akár egy nagyobb, drasztikusabb változás, például teljesen más tartalmak közzététele. Az általános szabály azonban az, hogy legalább 9 azonos hatású posztot ne hagyj meg, hogy zökkenőmentes legyen az új téma bevezetése. Egy idő után a nézőid úgyis csak a 9 legjobb képet fogják látni, amikor belépnek a fiókodba, így nem baj, ha időnként változtatsz a dolgokon.
Használj hídképet.
Ez egy olyan fotó, amely összeköti a régi és az új tartalmaidat, és általában vagy a színek, témák vagy ötletek kombinációját tartalmazza, amelyeket az új feededben használni szeretnél. A hídfénykép pontosan azt teszi, amit a neve sugall, és összeköti a két témát mindkét oldalon... és remek módja annak, hogy közönséged finoman magával vidd az új énedbe.
Téma elválasztók
Ahelyett, hogy a szűrő vagy a színtéma fokozatos megváltoztatására törekednének, néhányan szeretnek egy 3 fehér négyzetből álló sort elhelyezni a régi és az új bejegyzések között, és bár mi soha nem fogjuk megmondani, hogy mit tegyél vagy mit ne tegyél, azt sem szeretnénk, ha elidegenítenéd a követőid vagy elveszítenéd őket. Tehát bár megteheted, győződj meg róla, hogy ez hozzáadott értéket teremt azáltal, hogy potenciálisan maximalizálod a posztokat elválasztó témát azáltal, hogy a poszt alatti üres helyet arra használod, hogy elmondd a követőidnek, hogy mire készülsz, ami elvezet minket a következő ponthoz.
Mondd el a követőidnek.
Semmi sem kelti az emberekben azt az érzést, hogy jobban értékelik és megbecsülik őket, mint az egyértelmű kommunikáció, ezért jó ötlet lehet, ha a követőidet is bevonod az átállásba. Csakúgy, mintha egy elefántot szólítanál a szobában, tudasd velük, hogy mit csinálsz és hová tartasz, és hívd meg őket, hogy tartsanak veled. Kérdezd meg a véleményüket. Meglepődnél, hány embert fogsz inspirálni arra, hogy foglalkozzanak az új posztjaiddal és az új tartalmaiddal, ha egyszerűen átlátható vagy. Ráadásul ezzel tudatják velük, hogy értékeled a hozzájárulásukat és a véleményüket, ami márkahűséget és hitelességet épít, ami nekünk mindannyiunknak fontos.
Tervezd meg.
Természetesen nagyon jó ötlet megtervezni a tartalmat, különösen akkor, ha valami olyan drasztikus változtatáson gondolkodik, mint egy témaváltás. Mindent meg akarsz tervezni a posztütemező alkalmazásodban, azaz a Plannban, hogy lásd, hogyan fog kinézni, és megbizonyosodj arról, hogy a közönségednek tetszeni fog. Ennek az a szépsége, hogy tovább finomíthatsz rajta, átrendezheted a posztokat és tökéletesítheted az elrendezést, amíg elégedett nem leszel a dizájnnal, és bízhatsz abban, hogy magaddal viheted a közönségedet az ígéret földjére, ami az új Instagram-témád. Ezekkel a tippekkel és trükkökkel hamarosan a lehető legkedvesebb módon fogod elérni, hogy az emberek azt mondják: "Hű, alig ismertelek meg".