, 2022/1/3
Bármilyen módszer, amellyel az internetet használókat elérheted – SEM, SEO, stb. A marketing magába foglalja az összes olyan tevékenységet, amely segítségével egy cég vagy személy népszerűsíti és eladja termékeit és szolgáltatásait. Internet marketing során az internet segítségével folyik ezen termékek és szolgáltatások hirdetése és/vagy értékesítése. Az internet marketingnek számos eszköze van, ezek közül a legfontosabbak a webhelyek és az emailek.
Az internet marketing otthonodból egy számítógép mellől is elvégezhető. A legnagyobb előny talán az, hogy rengeteg ingyenes hirdetési eszköz áll a rendelkezésedre, mint például az e-mail. A nyomtatási és kézbesítési díjak mellőzésével komoly összegeket spórolhatsz meg, és több ezer email is kiküldhető gyakorlatilag teljesen ingyen. Egy hátránya lehet ennek a bizonyos módszernek, hogy sok felhasználó levélszemétnek tekintheti a kötegesen kiküldött emaileket.
Az internetes marketing, más néven digitális marketing vagy online marketing egy márka és termékeid vagy szolgáltatásaid népszerűsítését jelenti az online közönség számára az internet és a digitális média segítségével. Szeretnéd kiterjeszteni marketingtevékenységedet? Ha igen, az internetes marketing nagyszerű lehetőség arra, hogy több ügyfelet érj el vállalkozásod számára.
Az internetes marketing termékekkel vagy szolgáltatásokkal való kereskedés, és értéket nyújt az embereknek világszerte az internet segítségével. A vállalkozás méretétől és az általa elfoglalt réstől függően a vállalkozók számos csatornát használhatnak a fizetett PPC-hirdetéstől a blogolásig, ahol hasznos tartalmakat, például hogyan kell videókat osztanak meg, természetesen a termékeik népszerűsítésével.
Az internetes marketing fontossága
Globális elérés
Pontosság
Költséghatékonyság
Ügyfélélmény
Automatizálás
Bontsuk le a legfontosabb tényezőket néhány statisztikával:
Globális elérés. A Statista szerint 4,3 milliárd ember használja az internetet, ami a világ népességének 56%-a. Az internetes marketing lehetővé teszi, hogy megtaláld a célközönségedet meghatározott helyeken, és a céljaidnak megfelelően szabályozd a hirdetések elérését. Például a Google- vagy Facebook-hirdetéseket hely szerint célozhatja meg, egészen konkrét országokig, városokig, sőt, akár körzetekig.
Pontosság. A hely szerinti célzáson kívül a felhasználók neme, kora, szokásai és viselkedése alapján nagyon pontosan testre szabhatja marketingtevékenységét. Az internetes marketing mögött álló technológiák nagyon erősek: ma már könnyű az embereket a megfelelő helyen, a legvalószínűbb vásárlási időpontban eljuttatni a termékeihez.
Költséghatékonyság. Az internetes marketing olcsóbb a hagyományos marketinghez képest, mivel nem igényel fizikai erőforrásokat az előállításához. A pontossága is olcsóbbá teszi: Ön azért fizet, hogy az érdeklődőket az Ön oldalára terelje. A hagyományos hirdetésekkel csak megbecsülni tudja, hogy hányan találják relevánsnak, és sok időt és pénzt költene találgatásokra.
Ügyfélélmény. Az internetes marketing segít abban, hogy közönségének nagymértékben személyre szabott vásárlási élményt nyújtson. Például személyre szabott ajánlatokat és tartalmakat tartalmazó e-maileket küldhet a felhasználók által megosztott adatok alapján. A Facebook-hirdetések viszont a felhasználók kedvenc csoportjaira és oldalaira támaszkodnak a hirdetési preferenciáikkal együtt, amelyeket bármikor kezelhetnek.
Automatizálás. Az olyan folyamatok, mint a leadgenerálás, a lead nurturing és az ügyfélmegtartás egyszer beállíthatók és többnyire maguktól működnek. Az automatizált e-mail munkafolyamatok például jó módja annak, hogy rengeteg stresszt vegyen le a marketingcsapatáról. Ettől eltekintve az automatizálás segít az embereknek a vásárlói út minden szakaszában segíteni, és az ügyfélszolgálati csapatod helyett a GYIK-re válaszol.
És ami a legfontosabb, az internetes marketing sokféle választási lehetőséget biztosít, hiszen rengeteg csatornát használhatsz a közönséggel való kommunikációban. Nézzük meg közelebbről a legfontosabbakat közülük.
Az internetes marketingnek vannak csatornái bármilyen méretű és niche-ű vállalkozás számára, amelyek a befektetés megtérülése, a elérési stratégiák és az ügyfelekkel kiépíteni kívánt kapcsolati modell szerint különböznek. Ismerjük meg, hogyan gazdagíthatja stratégiáját az e-mail marketing, a SEO, a közösségi média, a chatbotok és mások.
Az internetes marketing azért fontos, mert:
Jobb megtérülést (ROI) biztosít: Az internetes marketingstratégiák költséghatékonyabbak, mint a hagyományos marketingstratégiák. Ezek a stratégiák jobb megtérüléssel járnak, mivel több érdeklődő ügyfelet céloz meg, így nagyobb valószínűséggel konvertálnak.
Lehetővé teszi, hogy több érdeklődő közönséget érjen el: Az online marketing lehetővé teszi, hogy elérje a termékei vagy szolgáltatásai iránt érdeklődő közönséget. Az internetes marketing segítségével elérheted ezeket a vállalkozásod iránt érdeklődő közönségeket, akár helyi, akár nemzetközi szinten.
Lehetővé teszi, hogy időtől függetlenül interakcióba lépj a közönséggel: Az automatizálással és az internetes marketinggel elérhető egyéb technikákkal éjjel-nappal kapcsolatban maradhat közönségével, így időszaktól és időzónától függetlenül ott lehet, amikor az érdeklődők készen állnak a konverzióra.
Ez bármilyen iparágra és bármilyen méretű vállalkozásra szabható: Az internetes marketing tökéletesen alkalmazkodik a kívánt eredményekhez, mivel a közönséged garantáltan online van.
Könnyű és kényelmes módot biztosít a közönség számára a konverzióra: Az internet megkönnyíti közönsége számára a konverziót. Csak egy gombnyomás kell a vásárláshoz, a feliratkozáshoz, a letöltéshez vagy a kapcsolatfelvételhez.
4 lépés az internetes marketingstratégia kidolgozásához
Az internetes marketing lehetővé teszi, hogy márkád üzenetét eljuttassa közönségedhez, ezért internetes marketingstratégiájának kialakításakor elengedhetetlen, hogy szem előtt tartsad közönséged és márkádat.
Használd ezt a négy lépést az internetes marketingstratégia kialakításához:
1. Határozd meg internetes marketingcéljaid
A legjobb internetes marketingterv egy meghatározott cél köré épül, és folyamatosan arra törekszel. Ha nincs mire törekedni, az internetes marketingstratégiáid nem hozzák meg a kívánt eredményeket.
Az internetes marketingstratégia kialakításakor azonosítsd, hogy mit szeretnél elérni az online marketinggel. Lehetséges célok közül választhatsz:
Forgalomba hozni a webhelyét
Az elkötelezettség növelése
Hívások szerzése
Letöltések ösztönzése
Feliratkozók szerzése
Értékesítés
Növekvő követők a közösségi médiában
És még sok más
2. Határozd meg közönségét
A megfelelő internetes marketingstratégia kialakításához először is meg kell határozni a célközönségét. Meg kell határozni, hogy kiket érdekelnek a termékei vagy szolgáltatásai. Vess egy pillantást a tipikus vásárlódra. Milyen tulajdonságok határozzák meg őket?
Dokumentálhat olyan információkat, mint például:
Demográfiai adatok
Társadalmi-gazdasági státusz
Érdeklődési kör
Hobbik
Foglalkozás
Vásárlási szokások
És még több
Ha nem kutatod a célközönségét, fennáll a veszélye annak, hogy nem megfelelően célozod meg a közönséged. Ha nem a megfelelő embereket célozod meg, kampányaiddal nem fogsz kielégítő eredményeket elérni.
3. Határozd meg az internetes marketingkampányában használni kívánt stratégiákat
Miután azonosítottad az internetes marketingcélját, valamint a célközönségét, a következő lépés annak meghatározása, hogy mely internetes marketingstratégiák működnének a legjobban a vállalkozásodban.
Olyan stratégiákat szeretnél használni, amelyek lehetővé teszik, hogy elérd a célközönséget. Hol fog a közönsége valószínűleg kapcsolatba lépni vállalkozásoddal? Figyelembe kell venni, hogy milyen kulcsszavakra keresnek, vagy milyen közösségi platformokat használnak.
Fontos figyelembe venni a költségvetés is. Biztosítani szeretnéd, hogy olyan stratégiákba fektess be, amelyek beleférnek a költségvetésedbe, hogy ne költs túl sokat.
4. Figyeld a stratégiáit
Ahhoz, hogy az internetes marketingstratégiák a legjobb eredményeket hozzák, elemezni kell a kampányaiból származó adatokat. Az olyan online adatkövető eszközök, mint a Google Analytics, segíthetnek nyomon követni az internetes marketingstratégiából származó adatokat valós időben. Ez a platform nagyszerű a SEO és PPC stratégiákhoz. Nyomon követheti:
Hányan látogatják meg az oldalad
Mennyi ideig maradnak az oldalaidon
Hányan kattintanak a hirdetésére
Hány konverziót kap
És még sok más
Az ezek az eszközök által bevont mérőszámok segítenek meghatározni, hogy mennyire jól teljesít az internetes marketingstratégiád. Ezek az adatok segítenek optimalizálni internetes marketingstratégiásat. Kampányaid teljesítményének nyomon követésével láthatod, hogy mi működik és mi nem működik vállalkozásod számára. Ennek eredményeképpen optimalizálhatod taktikáid, hogy jobb eredményeket érj el vállalkozásod számára.
E-mail marketing
Ez a csatorna lehetővé teszi, hogy hosszú távú kapcsolatokat építs ki azokkal a felhasználókkal, akik úgy döntöttek, hogy e-maileket kapnak tőled. A levelezőlistádat úgy építheted fel, hogy feliratkozási űrlapokat és leadmágneseket helyezel el a weboldaladon vagy a blogodon, és ígéretet teszel arra, hogy a felhasználók e-mail címéért cserébe rendkívül releváns tartalmat és ajánlatokat biztosítasz.
Üdvözöld az új feliratkozókat egy automatizált üdvözlő e-maillel, és ápold őket rendszeres, személyre szabott hírlevelekkel. Ahhoz, hogy ezek olyan személyre szabottak legyenek, amilyet a felhasználók elvárnak, használd ki azokat az adatokat, amelyeket a feliratkozáskor megosztottak veled, vagy egyszerűen csak használd ki a viselkedési mintáikat. Az e-mailek minden felhasználó számára egyediek lehetnek, attól függően, hogy milyen előrehaladást értek el a szolgáltatás használatával.
Az e-mail marketing sikeréhez megbízható tömeges e-mail küldővel kell dolgozni, aki gondoskodik a dolgok technikai oldaláról, és megkönnyíti a nagyszerű e-mailek küldését az érdeklődőknek. A SendPulse felhasználóbarát eszközöket kínál mindenféle kiváltott e-mail létrehozásához és küldéséhez, mint például üdvözlő e-mail, elhagyott kosár e-mail, újraindító e-mail, megerősítő e-mail és így tovább. Az e-mail marketingben elengedhetetlen, hogy az ügyfélközpontú megközelítésre összpontosíts - így segítheted elő, hogy az emberek megbízzanak benned.
Közösségi média marketing
A Broadband Search szerint az emberek naponta körülbelül 145 percet töltenek a közösségi oldalakon. Ez ideális hely arra, hogy termékeidet az emberekre szabd, és az olyan közösségi médiaóriások, mint a Facebook, az Instagram, a Pinterest, a Twitter stb. hatalmas lehetőségeket kínálnak a reklámozásra.
A Facebook és az Instagram a forgalmi részesedés vezetői közé tartozik a havi mintegy kétmilliárd aktív felhasználóval.
Lehetővé teszik, hogy könnyedén létrehozz egy hirdetést, és azt egy nagyon specifikus közönségre célozd meg. A Facebook ezt a felhasználókról gyűjtött hatalmas adatmennyiségnek köszönhetően tette lehetővé. Nézd meg egy példát egy ilyen hirdetésre az alábbiakban.
Facebook-hirdetés
A keresőmarketinghez hasonlóan a közönséggel is kapcsolatba léphetsz organikusan vagy fizetett hirdetésekkel. Az "organikusan" alatt azt értjük, hogy létrehozhatsz csoportokat vagy oldalakat, és lépésről lépésre növelheted a közönségedet egyszerűen hasznos, jó minőségű tartalmak megosztásával. Foglalkozz a területed szempontjából releváns témákkal, és mutasd meg a szakértelmedet.
Tartson nyereményjátékokat - ajándékozzon el néhány terméket ingyenesen, cserébe azért, hogy kövessék a Facebook-oldalát. Ez felgyorsítja a közönséged növekedését. A közösségi média marketingben azonban a fizetett és az organikus megközelítések kombinációja bizonyult a leghatékonyabbnak.
Chatbot marketing
A chatbot marketing segít automatizálni az emberekkel való kommunikációt az olyan üzenetküldőkön keresztül, mint a Facebook Messenger, Telegram, WeChat, WhatsApp stb. A márkák chatbotot hoznak létre - előre megtervezett automatikus válaszok sorozatát, amelyek célja, hogy válaszoljanak az ügyfelek kérdéseire, segítsenek az embereknek asztalt foglalni egy étteremben, vagy rendelést leadni közvetlenül a chatben.
A márka chatbotjával való kommunikációt csak a felhasználók kezdeményezhetik. Amint egy személy megnyomja a "Kezdjük el" gombot, a vállalat üzeneteket küldhet, hogy a felhasználókat folyamatosan bevonja és naprakészen tartsa. A chatrobottal való kommunikáció természetesnek és humánusnak tűnhet, mint az alábbi Booking.com példában.
Az a nagyszerű ebben a módszerben, hogy némi nyomást vesz le az értékesítési és ügyfélszolgálati csapatokról, ha a chatbotra bízza a megfelelő feladatok elvégzését. A SendPulse segítségével ingyenesen, kódolás nélkül hozhat létre chatbotot a Facebook Messenger és a Telegram számára.
Befolyásolói marketing
Ez az a gyakorlat, amikor termékeit és szolgáltatásait influencerek - olyan emberek, akiknek több ezer követőjük van a közösségi médiában, és ideális esetben a szakterületedhez tartozó terület szakértői - által létrehozott tartalmakkal népszerűsíti. Ez a fajta internetes marketing nagyon népszerű az élelmiszer- és vendéglátóiparban.
Egy Instagram-poszt, mint az alábbi példa, célja, hogy felhívd a helyi közönség figyelmét és növeld a keresletet az adott termék iránt.
Instagram influencer marketing példa
Az interneten különböző eszközök léteznek, amelyek segítenek megtalálni a vállalkozásod számára jó influencereket, mint például az Upfluence vagy a Buzzstream. Az internetes marketing még több csatornát kínál, mint például a webes push-értesítések, a tartalommarketing, a videomarketing, az affiliate marketing stb. és ez a sokszínűség biztosítja a választás szabadságát.
Bármelyik csatornát is választja, az internetes marketing lényege, hogy segítse az embereket a helyes választás meghozatalában. Lássuk, hogy pontosan hogyan teheti ezt meg az online vállalkozás működtetése.
Internetes marketing hackek és legjobb gyakorlatok
Hozz létre egy felhasználóbarát weboldalt
Kezd egy csatornával
Hozz létre egy következetes vásárlói utat
Fokozatosan vezess be több csatornát
Használj automatizálást, amikor csak szükséges
Egy rövid lista a leginkább megvalósítható tippekből, hogy jobbá válhass az internetes marketingben.
Hozz létre egy felhasználóbarát weboldalt. Ez az alapja azoknak, akik termékeket vagy szolgáltatásokat gyártanak és értékesítenek online. Győződj meg róla, hogy az oldalak gyorsan betöltődnek, és könnyű navigálni az oldalon. Optimalizáld weboldalad, hogy a Google első oldalain a releváns kulcsszavakra rangsorolj és próbáld elérni a featured snippet-et.
Kezd egy csatornával. Elemezd a közönségét, és találd ki, melyik csatorna felelhet meg leginkább a céljaidnak. Például, ha a leadeket kell ápolni, az e-mailek nagyszerű módja az oktatásnak és a promóciónak egyszerre. Sajátítsd el az e-mail marketinget a legjobb gyakorlatok követésével. Az e-mail marketing kulcsfontosságú témáit, például az e-mail sablonokat, az e-mail designt, a tárgysorokat és egyebeket itt ismertettük.
Hozz létre egy következetes vásárlói utat. Gondolj arra, hogy vásárlóid milyen utat járnak be az első érintkezési ponttól a vásárlásig. Milyen akadályok állhatnak az útjukba? A vásárlóid útjuk során oszlasd el a kételyeket az életciklusuk szakaszához kapcsolódó információkkal. Használj időérzékeny ajánlatokat a leadek továbblendítésére, de kerüld a túlságosan rámenős viselkedést. Fejleszd ki a megfelelő keveréket.
Fokozatosan vezess be több csatornát. Amikor a vállalkozásod és a közönséged is növekszik, itt az ideje, hogy több érintkezési pontot hozz létre. Teszteld és mérd az új módszereket a több csatorna hatékony használatához. Tartsd meg ugyanazt a kommunikációs stílust az összes használt csatornán.
Használj automatizálást, amikor csak szükséges. Az automatizálás segít sok erőforrást megtakarítani, mivel a chatbotok vagy az e-mail munkafolyamatok elvégezhetnek bizonyos munkákat a munkatársaid helyett. Az automatizálási eszközökkel a kezedben 24/7-ben tarthatod a kapcsolatot ügyfeleiddel a különböző érintkezési pontokon. Automatikusan felértékelheti, keresztértékesítheti, újra bevonhatod az inaktív felhasználókat, megünnepelheti születésnapjaikat és évfordulóikat.
Keresőmotor-optimalizálás (SEO)
A keresőmotor-optimalizálás (SEO) a webhely optimalizálásának folyamata, hogy magasabb helyezést érj el a keresési eredményekben. Ez a stratégia segít abban, hogy relevánsabb keresési találatokban jelenjen meg, így több minősített forgalmat irányíthatsz webhelyedre.
A SEO nagy része magában foglalja a keresőben elfoglalt helyezésének növelését az alábbi technikák alkalmazásával:
A célközönség által használt keresőkifejezések (kulcsszavak) felkutatása és beépítése a tartalomba.
Olyan kiváló minőségű tartalom létrehozása, amely releváns válaszokat ad a közönségének az általa feltett kérdésekre.
A felhasználói élmény javítása a webdesign javításával
Visszahivatkozások szerzése az Ön iparágának tekintélyes forrásaiból az online hírnév megszerzése érdekében.
Tartalommarketing
A tartalommarketing-stratégia arra összpontosít, hogy értékes, iparági szempontból releváns információkat ossz meg közönségeddel. Minőségi, releváns tartalommal figyelmes közönséget építhetsz, és ráveheted őket, hogy megnézzék vállalkozásod.
A tartalomnak számos formája létezik, többek között:
Blogbejegyzések
Infografikák
Videók
E-könyvek
Podcastok
És még sok más
A legfontosabb dolog, amit a tartalommarketing-stratégiával kapcsolatban ne feledd, hogy gyakran hozz létre tartalmakat. A tartalommarketing a következetességről szól. Minél többet teszel közzé online, annál több embert érsz el a tartalommarketinged. Ahhoz, hogy a tartalommarketinged a legjobb eredményeket hozza, a tartalmadnak kiváló minőségűnek kell lennie, ami azt jelenti, hogy a tartalmad:
Könnyen olvasható: A szókincs körülbelül 8. osztályos olvasási szinten van.
Kutatott: Integráld a megcélzott kulcsszavakat, és világosan, tömören és pontosan válaszolsz a közönség kérdésére.
Egyedi: Az Ön stílusában releváns információkat ad hozzá a vitához.
Érdekes: Jó élményt nyújt az olvasónak
Hibamentes: Nyelvtanilag helyes
Pay-per-click (PPC) hirdetés
Az online fizetett hirdetések általában fizetett keresőhirdetéseket és display hirdetéseket foglalnak magukban. A legtöbb online fizetett hirdetés kattintásonkénti fizetés alapján működik, ahol a vállalkozások csak akkor fizetnek a hirdetésért, ha a felhasználók rákattintanak. Az online hirdetések előnyei nagyrészt abból származnak, hogy a legtöbb online hirdetés kevésbé tolakodó, mint hagyományos hirdető társaik, például az óriásplakátok vagy a hideghívás.
A kattintásonkénti fizetéses (PPC) hirdetés az egyik legjobb internetes marketingstratégia, amellyel alacsony költséggel gyorsan forgalmat generálhat webhelyére. A PPC-hirdetéssel könnyedén magasan jelenhetsz meg a keresési eredmények között, és a megtérülés is magas, mivel csak akkor fizet, ha valaki rákattint a hirdetésedre.
Közösségi média hirdetések
A közösségi média hirdetések szintén egy másik költséghatékony internetes marketingstratégia, amellyel elkezdheted online jelenlétednek létrehozását.
Ha közösségi média hirdetést szeretnél használni, ki kell választani, hogy mely platformokon szeretnéd elérni a közönséged. A népszerű közösségi média hirdetési platformok közé tartoznak:
YouTube
Web design stratégiák
A webhely webes kialakítása létfontosságú az online marketing szempontjából. A weboldalad avállalkozásodnak központi csomópontjaként működik. A jelenléted és tevékenységeid más online platformokon leggyakrabban a weboldaladra vezetik ügyfeleid, ahol konvertálhattok. Az internetes marketing jó része olyan weboldalak készítésére összpontosít, amelyek vonzóak a közönséged számára, és ráveszik őket, hogy továbbra is foglalkozzanak az oldaladdal.
A jó dizájn azt jelenti, hogy a felhasználóid élmény (UX) hibátlan legyen. Az UX-tervezés olyan szempontokat foglal magában, mint például:
A vállalkozásodnak egyedi, modern dizájn létrehozása
Könnyen használható navigáció és elrendezés megvalósítása
A design reszponzívvá tétele bármilyen eszközön
A felhasználói adatok biztosítása
Gyors betöltési idő biztosítása