, 2022/1/20
Egy nemrégiben lezajlott beszélgetés során John Muellert, a Google hírnevét a core frissítések minőségi helyreállításának mechanizmusáról faggatták. Konkrétan azt kérdezték tőle, hogy még mindig több hónapig tart-e, amíg a Google újraértékeli egy weboldal egészét, megkérdezték tőle, honnan tudják a webmesterek, hogy a következő core frissítés után jó eredmény felé tartanak.
Nagyjából összefoglalva azt mondta, hogy a hat hónap még mindig egy általában pontos időkeret, de bizonyos esetekben egy weboldal sokkal hamarabb is tapasztalhat javulást. Kissé homályosan azt mondta, hogy ez eltarthat "néhány hónapig, fél évig, talán még egy kicsit tovább is". Ami a második kérdést illeti, Müller úr elmondta, hogy alapvetően semmit sem tehetünk annak érdekében, hogy biztosan tudjuk, hogy egy későbbi core-frissítést követően javul-e a teljesítményünk.
Megjegyezte, hogy a kapcsoló módosítások mértékét lehet módosítani, hogy megfeleljen annak, amiről úgy gondolja, hogy a teljesítmény javulásához vezet, de ténylegesen ellenőrizni bármit is, mint olyat, nagyjából lehetetlen.
Íme egy rövid kivonat Mueller megjegyzéseiből a videóból:
"Szerintem az időzítés valószínűleg nagyjából stimmel. Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan helyzetek, amikor ez egy kicsit gyorsabban is mehet, de összességében ez valószínűleg olyasmi, amihez nem is tudom, fél év vagy még több idő kell, hogy a dolgok leülepedjenek. Ez részben azért van, mert újra kell indexelnünk mindent az oldalon, hogy újra megértsük az oldalt, részben pedig azért, mert az általunk gyűjtött minőségi jelek hosszú időbe telnek, amíg felépülnek. Szóval ez olyasmi, ahol néhány hónap, fél év, talán még egy kicsit hosszabb idő is lehet, azt hiszem, ez lenne a norma. Biztos vagyok benne, hogy vannak olyan helyzetek, amikor ez gyorsabb is lehet, de a legtöbb esetben valószínűleg ebben a tartományban van."
"Ami azt illeti, hogy felismerjük, mikor vagyunk jó úton. Szerintem ez nagyon nehéz, mert egyrészt ott van az a helyzet, hogy oldalakat mozgatsz, így lehet, hogy csökken a forgalom azokról az oldalakról. Azt hiszem, összességében, ha megnézed a webhelyed mérőszámait, az eltávolított oldalak valószínűleg olyanok, amelyek nem kapnak rengeteg oldalmegtekintést, így talán ez olyasmi, ami nem fogja csökkenteni a keresésből származó teljes forgalmat, vagy nem annyira. De hosszú időbe telik, amíg a dolgok egyre több és több forgalmat látnak, és egyre jobb minőségűnek tűnnek."
"Tehát az egyik dolog, amit megpróbálnék tenni, hogy találni próbáljon találni néhány más proxy mérőszámot, amit használhat a webhelye minőségének felismerésére. Ez lehet például az analitika, és olyan dolgok, mint például az elkötelezettség, vagy más mérőszámok, mint például az oldalon töltött idő, ahol van valami, ahol ha most megnézed a mérőszámokat, vagy ha összehasonlítod azokkal a mérőszámokkal, amik talán egy hónappal ezelőtt voltak, mielőtt elkezdtél dolgozni ezen, akkor láthatod, hogy valójában azok elég rosszak voltak, és ezekkel a fejlesztésekkel látjuk a felhasználói viselkedés megváltozását."
Ingyenes weboldal audit
"És nem annyira arról van szó, hogy ezt a felhasználói viselkedést közvetlenül a keresésben használnánk fel. De ez inkább egy olyan dolog, ami egyfajta előremutató mutató, hogy tudd, jó úton jársz. Szóval ez az az irány, ahová én néznék."
"Egyrészt nem kellene nagy visszaesést látnod az eltávolított oldalakon, hanem a felhasználói viselkedés enyhe, finom elmozdulását kellene látnod a többi mérőszámon keresztül, amit nyomon követsz, és aztán a nem is tudom, néhány hónap alatt valószínűleg fokozatos növekedést fogsz látni, majd egy bizonyos ponton talán nagyobb ugrást." "A Google keresés minőségének szempontjából nem hiszem, hogy egy webhely egy kis részhalmazának kiválasztása és minőségének javítása elég lenne ahhoz, hogy azt mondjuk, hogy ez a webhely egy másik része, és ez jó minőségű, ez pedig közepes minőségű, ezért másképp fogom kezelni.
Azt hiszem, a legtöbb esetben úgy tekintenénk rá, vagy megpróbálnánk úgy tekinteni rá, mint egy átdolgozásra, és lehet, hogy az a kis csoport, amelyet javítottál, egy kicsit feljebb emelné az általános átlagot, de ez nem olyasmi, amire én várnék. Mert ha fél évről beszélünk, és 10 oldaladat javítod, és fél év után rájössz, hogy ó, még többet kell javítanom, mintha sok időt elvesztegettél volna."
John Mueller randomjai
Ha titkos háttérinformációkat keresel a Google keresőhöz, akkor rossz helyen jársz.
Arduino bináris USB billentyűzet
2021-08-14 - Random - Arduino - billentyűzet
Nem ismerek sok (vagy egyetlen) embert sem, aki binárisan gondolkodik a karakterekről és a szavakról, de ez lehet, hogy csak az én korlátom. Ha jobban szereted a bináris billentyűzetet, talán ez valami neked való. Ha csak geekelni akarsz, akkor is szívesen látlak itt. Egy 2 gombos makro-billentyűzet és némi Arduino kód segítségével binárisan koppinthatsz, és a billentyűzet ASCII karaktereket írhat be. Megtekintés a YouTube-on
Arduino bináris USB-billentyűzet "
Önálló MozCast időjárásjelentés kijelző ESP32-vel
2021-07-20 - Véletlenszerű - Arduino - ESP32 - SEO
Van -túl sok, ööö- néhány extra ESP32 lapom, ezért gondoltam, hogy jó móka lenne egy kis időjárás kijelzőt készíteni a SEO időjáráshoz. A nyilvánvaló választás a MozCast használata. Ez a Moz egyedi értelmezése annak, hogyan változnak a Google keresési eredményei. Ez nem tükrözi azt, amit a Google az algoritmusaiban tesz, de ez egy szám az időjáráshoz, szóval miért ne. Remélhetőleg nyilvánvaló, hogy ez nem jelenti egyetlen konkrét SEO eszköz ajánlását sem.
Önálló MozCast időjárásjelentés megjelenítése ESP32-vel "
SMD kapcsolók gyűjteménye
2021-06-11 - Random - elektronika
Ki nem szereti a jó gombokat? Klikk-klikk-klikk-klikk, annyira kielégítő. Az SMD kapcsolók / gombok keresése során úgy gondoltam, hogy csak megveszek néhányat az "összesből" és kipróbálom őket. Tisztában vagyok vele, hogy sokkal több van, csak ezt találtam az Aliexpress-t böngészve. Ez a doki leginkább nekem szól, de valószínűleg túl sok időt fogok tölteni vele, úgyhogy akár fel is tehetem. Kritériumok (többé-kevésbé)
SMD kapcsolók gyűjteménye "
Google Panda frissítések uralják a SEO hírek világát
John Mueller elmagyarázza a Google Panda algoritmus változását
Fontos változások történtek a Pandával kapcsolatban, és ez befolyásolja a Google további felhasználási módját. A Google, valamint John Mueller és Gary Illyes nagyszerűen reagálnak az ilyen témájú fecsegésekre a Twitteren és a Google hangoutokon. A Panda 4.1 algoritmusfrissítés azt jelzi, hogy a Google megértette a szemantikus webes tartalmakat és a felhasználói meglátásokat, amelyek ismét újradefiniálják a SEO világát.
John Muller, a Google Webmaster Trends elemzője elmagyarázza, milyen előnyökkel járnak a válaszok a kérdésekre, hogy mit jelent a Panda 4.1 a keresés szempontjából. John Mueller és a Google más munkatársai hűen válaszolnak a Webmaster Central Hangouts-on az algoritmusok és a természetes nyelvi feldolgozás hatásával kapcsolatos kérdésekre. Minél mélyebben szondázik a Googlebot, a keresésben nyerő vállalkozásoknak jobb webes tartalommal kell rendelkezniük, mint versenytársaiknak.
Ez egy izgalmas lehetőség, hiszen a jó, jól optimalizált webes tartalom továbbra is segít növelni az online leadek számát. Azok a webmesterek és SEO-k, akik gyorsan reagálnak a Google rangsorolásában bekövetkező nagy változásokra, gyorsan megjutalmazódnak azzal a képességgel, hogy megfejtsék, milyen változtatásokra és frissítésekre van szükség a webhelyen. Egyesek azt találgatták, hogy a Google 2016-ban továbbra is egy újabb "hatalmas" Pingvin-frissítést szabadít fel, mivel a SEO-világ felnő, ahogy a Google strukturált adatokban gazdag snippetjei egyre inkább előtérbe kerülnek.
A Google Panda-frissítésekre való reagáláskor a forráshoz fordulni
John Mueller elmagyarázza a Google Panda algoritmust és hasznos meglátásokat kínál a marketingeseknek. A SEO-szakértők számára kihívást jelent a sok tényként közölt Panda-mítosz. Ez azt eredményezheti, hogy szükségtelen lépéseket tesznek, majd később újra meg kell csinálni, mivel a webmesterek megpróbálják "kijavítani" a Pandával kapcsolatos hibákat. Ennek egyik legfontosabb példája az a téves, de régóta fennálló hiedelem, hogy a webmestereknek minden alacsony minőségű tartalmat tartalmazó oldalt el kell távolítaniuk egy webhelyről a helyreállításhoz.
A zűrzavarba dobja bele az egyéb SEO kulcsszóoptimalizálási taktikák jelenlegi állapotát; ha egyszerre több taktikát is alkalmaznak, nehezebbé válik a lehetséges okok azonosítása, hogy a Panda egyáltalán hatással van-e egy webhelyre. Valódi adatokra és szaktudásra van szükség annak megállapításához, hogy inkább a Google által évente megváltoztatott vagy frissített több száz rangsorolási jel közül valamelyikről van-e szó. Íme, amit a Google Panda-ról tudunk, ahogyan azt a Google John Mueller megerősítette, hogy azok a SEO-szakértők, akik úgy érzik, hogy a Panda hatással van rájuk, kevesebb negatív visszaeséssel lábalhassanak ki belőle.
A Google algoritmus mobilbarát frissítése
Közel egy évvel az eredeti "mobilbarát" frissítés után a keresőóriás egy további rangsorolási jelerősítést vezetett be, hogy a Google mobilkeresőjében a mobilbarát oldalakat jutalmazza. A már felkészült és mobilbarát üzleti webhelyek számára valószínűleg a legutóbbi frissítés hatása csekély volt. Emlékeztetőül, ez az algoritmus oldalankénti jelet jelent a mobilra, így hetekig is eltarthat, amíg a Google kiszámítja az egyes weboldalakat, ezért mindannyian türelmesen vártunk (vagy türelmesek voltunk?).
Mivel minden egyes webhelyet a Google által meghatározott egyedi oldalra láncolnak fel, a frissített eredmények lassan jelenhetnek meg. A Wikipedia elmagyarázza, hogy miért fontos ismerni és alkalmazkodni a Google keresőalgoritmus frissítéseinek idővonalát.
Duplikált tartalmi problémák Google Panda fogások
A Google Panda algoritmus egyik szempontja a vékony oldalak megfejtése és a jó minőségű tartalom alapjának létrehozása a gyenge minőségű tartalommal szemben egy weboldalon. Kezdetben a Google jelezte, hogy a Panda nem szereti a duplikált, átfedő vagy redundáns tartalommal rendelkező webhelyeket. Ha a Google a tartalom minőségének és a felhasználói jelzéseknek a kritériumai alapján rangsorolja a weboldalakat - valamilyen szinten -, és egy webhely nagy része duplikált tartalmat tartalmaz, amelyet a felhasználók látszólag figyelmen kívül hagynak, akkor probléma áll fenn.
Auditálja weboldalát, hogy megbizonyosodjon arról, hogy minden egyes oldal hozzáadott értéket jelent a webhely látogatói számára. John Mueller figyelmeztet az angol Google Webmaster hangoutban, hogy amikor dinamikus tartalom, amely betöltődik, amikor a GoogleBot nem lebeg az oldal fölé, hogy lássa, mi töltődik be; inkább azt várja, hogy a tartalom az oldalon legyen, amikor rendereli azt, és a látható tartalomra összpontosít.
Tartsa szemmel a Google Search Console jelentéseiben szereplő hibákat, hogy lássa, mely oldalakat minősíti a Google alacsony minőségűnek, vékony oldalaknak, vagy olyanokat, amelyekről úgy gondolja, hogy nem ideális a felhasználókat elküldeni. Vagy az egyik kedvenc eszközöm a duplikált tartalommal kapcsolatos problémák ellenőrzésére a Siteliner. A Google szerint: "A duplikált tartalom általában a domaineken belüli vagy domainek közötti tartalmi blokkokra utal, amelyek vagy teljesen megegyeznek más tartalmakkal, vagy jelentősen hasonlítanak egymásra. Ez többnyire nem megtévesztő eredetű".
Míg a Google jelezte, hogy NINCS duplikált tartalom büntetés, ugyanakkor ha a Google úgy minősíti a webhelyét, hogy vékony tartalom vs. mély tartalom, boilerplate tartalom, fonott szöveg, vagy olyan tartalom, amely nem felel meg a közönség igényeinek, akkor gyorsan korrigál. Az, hogy mennyire komoly Panda-problémája lehet egy webhelynek, attól függ, hogy egy egész webhely milyen arányban tartalmaz vékony oldalakat, és hogy az algoritmusok hogyan változnak az idő múlásával.
A vékony és haszontalan tartalmak elkerülése érdekében építsen be adatkészlet-sémával jelölt, adatokban gazdag tartalmat a mélyreható tartalommal rendelkező oldalakra. Tudni kell, hogy a weboldalaid hogyan viszonyulnak a legjobb minőségű minősítéshez mások kínálatához képest.A keresőmotorok igyekeznek a keresési lekérdezéseket a legjobb weboldalakhoz illeszteni. Aki továbbra is jobb tartalmat kínál, azt valószínűleg nagyobb számú látogatóval fogja jutalmazni, különösen a népszerű, felújított témákban, ahol az olvasók az aktuális hírekről szeretnének tájékozódni.