, 2021/12/30
Mi a SEO / keresőoptimalizálás? A SEO a "keresőoptimalizálás" rövidítése. Egyszerűbben fogalmazva azt a folyamatot jelenti, amelynek során javítod webhelyed, hogy növeld annak láthatóságát, amikor az emberek a Google, a Bing és más keresőmotorokban a vállalkozásoddal kapcsolatos termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek.
Minél jobban láthatóak az oldalaid a keresési eredményekben, annál nagyobb valószínűséggel kapsz figyelmet, és annál inkább vonzod a leendő és meglévő ügyfeleket a vállalkozásodhoz. Hogyan működik a SEO?
Az olyan keresőmotorok, mint a Google és a Bing, robotokat használnak a weboldalak feltérképezésére, amelyek webhelyről webhelyre járnak, információkat gyűjtenek az oldalakról, és indexbe helyezik azokat. Gondolj az indexre úgy, mint egy óriási könyvtárra, ahol egy könyvtáros elő tud húzni egy könyvet (vagy egy weboldalt), hogy segítsen megtalálni pontosan azt, amit éppen keres.
Ezután az algoritmusok az indexben lévő oldalakat elemzik, több száz rangsorolási tényezőt vagy jelet figyelembe véve, hogy meghatározzák, milyen sorrendben jelenjenek meg az oldalak a keresési eredményekben egy adott lekérdezésre. Könyvtári hasonlatunkban a könyvtáros minden egyes könyvet elolvasott a könyvtárban, és pontosan meg tudja mondani, hogy melyikben találja meg a választ a kérdésére.
A SEO sikertényezőink a felhasználói élmény szempontjainak helyettesítőinek tekinthetők. Így a keresőrobotok pontosan megbecsülik, hogy egy webhely vagy weboldal mennyire jól tudja megadni a keresőnek azt, amit keres. A fizetett keresőhirdetésekkel ellentétben a keresőmotoroknak nem lehet fizetni azért, hogy magasabb organikus keresési helyezéseket érjenek el, ami azt jelenti, hogy a SEO-szakértőknek kell munkát végezniük. Itt jövünk mi a képbe.
A SEO-tényezők időszakos táblázata hat fő kategóriába rendezi a tényezőket, és mindegyik tényezőt a SEO szempontjából való általános fontossága alapján súlyozza. Például a tartalom minősége és a kulcsszókutatás a tartalomoptimalizálás kulcsfontosságú tényezői, a feltérképezhetőség és a sebesség pedig fontos webhelyarchitektúra-tényezők.
Az újonnan frissített SEO Periodikus táblázat tartalmazza a SEO legjobb gyakorlatoktól elvonatkoztató mérgek listáját is. Ezek olyan rövidítések vagy trükkök, amelyek elegendőek lehettek a magas helyezés garantálásához annak idején, amikor a motorok módszerei még sokkal kevésbé voltak kifinomultak. És, ezek most is működhetnek egy rövid ideig - legalábbis addig, amíg rajtakapnak.
Van egy vadonatúj Niches részünk is, amely három kulcsfontosságú niches mögött álló SEO sikertényezőkbe mélyül el: Helyi SEO, hírek/kiadás és e-kereskedelmi SEO. Míg az általános SEO-periódusos táblázatunk segít Önnek a legjobb gyakorlatokkal kapcsolatban, az egyes niche-ek SEO-jának árnyalatainak ismerete segíthet abban, hogy sikeresen szerepelj a keresési eredményekben kisvállalkozásod, receptblogod és/vagy webáruházad számára.
A keresési algoritmusokat úgy tervezték, hogy releváns, hiteles oldalakat hozzanak felszínre, és hatékony keresési élményt nyújtsanak a felhasználóknak. Oldalának és tartalmának ezen tényezők figyelembevételével történő optimalizálása segíthet abban, hogy oldalaid előkelőbb helyen szerepeljenek a keresési eredményekben.
Miért fontos a SEO a marketing szempontjából?
A SEO a digitális marketing alapvető része, mivel az emberek évente több trillió keresést végeznek, gyakran kereskedelmi szándékkal, hogy információt találjanak termékekről és szolgáltatásokról. A keresés gyakran a márkák számára a digitális forgalom elsődleges forrása, és kiegészíti a többi marketingcsatornát. A nagyobb láthatóság és a versenytársaknál magasabb helyezés a keresési találatok között jelentős hatással lehet az eredményeidre.
A keresési eredmények azonban az elmúlt néhány évben úgy alakultak, hogy a felhasználóknak közvetlenebb válaszokat és információkat adjanak, amelyek nagyobb valószínűséggel tartják a felhasználókat a találati oldalon, ahelyett, hogy más webhelyekre terelnék őket. Vedd figyelembe azt is, hogy az olyan funkciók, mint a gazdag találatok és a tudáspanelek a keresési eredményekben növelhetik a láthatóságot, és közvetlenül a találatokban több információt adhatnak a felhasználóknak a vállalatodról.
Összefoglalva, a SEO egy holisztikus marketing ökoszisztéma alapja. Ha megérted, hogy mit akarnak a weboldal felhasználói, akkor ezt a tudást a kampányaidban (fizetett és organikus), a weboldaladon, a közösségi média tulajdonságaiban és még sok másban is alkalmazhatod.
Az alábbi útmutatóban részletesebben elmagyarázzuk a tényezőket
Kiemeljük a keresőoptimalizálás szakértőinek taktikai tippjeit, amelyek segítségével webhelyed több látogatót kaphat az organikus keresésből.
1. fejezet: A keresőmotoros sikertényezők típusai: Ezek azok az on- és off-page tényezők, amelyek befolyásolhatják a keresési rangsorolását. Megvizsgáljuk továbbá a SEO-ban a Niche vertikális területeket és a mérgező SEO-taktikákat, amelyeket el kell kerülni.
2. fejezet: Tartalom és keresési sikertényezők: Tartsa szem előtt ezeket az elemeket, hogy olyan kiváló minőségű tartalmat hozzon létre, amelyet a keresőmotorok és a célközönsége szeretni fog.
3. fejezet: Oldalarchitektúra és keresőmotoros sikertényezők: Lépjünk a kulisszák mögé, és nézzük meg webhelyed azon aspektusait, amelyek megkönnyítik a keresőmotorok számára a hozzáférést és befolyásolják a felhasználói élményt.
4. fejezet: HTML-kód és a keresőmotorok sikertényezői: A HTML-címkék és a strukturált adatok segítenek rendszerezni az információkat a webhelyén, és segítenek a keresőmotoroknak megérteni a tartalmát.
5. fejezet: Bizalom, tekintély, szakértelem és keresési rangsorok: Az, ahogyan a felhasználók kapcsolatba kerülnek az oldalával, valamint annak hírneve és tekintélye segít a keresőmotoroknak eldönteni, hogy érdemes-e megmutatni azt a felhasználóknak.
6. fejezet: Linképítés és rangsorolás a keresőmotorokban: Miért fontosak még mindig a linkek, és mit árulnak el a keresőmotoroknak a tartalmadról.
7. fejezet: Személyre szabás és keresőmotoros rangsorolás: Ezek azok a felhasználó-specifikus elemek, például a hely és a szándék, amelyek befolyásolhatják a felhasználók által látott eredményeket.
8. fejezet: Méreganyagok és a keresőmotorok spam-büntetései: Óvakodj a SEO "rövidítésekkel" szemben. Ha ezeken a taktikákon fennakad, az manuális büntetést eredményezhet, vagy akár azt is, hogy webhelyét törlik a keresőindexből.
9. fejezet: Feltörekvő vertikális területek a keresésben: A hangalapú, a helyi, a képi és a videókeresés új lehetőségeket jelent a felhasználók számára, hogy megtalálják, amit keresnek. Bár mindegyik árnyalt lehetőségeket kínál a márkák számára, mégis a SEO alapelvein alapulnak.
Amikor keresőmotorokról beszélünk
Akkor nem csak a Google-ről, hanem a Bingről, a Yahoo! és a Baiduról és másokról is. Még a YouTube és a Pinterest is keresőmotornak tekinthető, mivel gyakran használják őket tartalmak felfedezésére. A Google azonban egyértelműen a kategória vezetője, a keresési piac közel 92%-ával. Minden keresőmotornak saját módszertana és rangsorolási szempontjai vannak. A végcél azonban mindig ugyanaz: a legjobb találatokat kínálni arra, amit a felhasználók keresnek.
Hogyan működnek a keresőmotorok?
Gondoltál már arra, hogy pontosan mit csinál a Google, amikor keresel valamit? Annak ellenére, hogy csak ezredmásodpercekig tart, hosszú folyamat, mire képes megjeleníteni a kérdésedre választ adó találatok listáját. Általánosságban elmondható, hogy a keresőmotorok három lépcsőben dolgoznak:
Először is, a keresőmotorok a webes tartalmakat botok, más néven pókok segítségével kúsznak át. A Google-nál ez a Googlebot néven ismert. Ezek a botok követik a linkek kapcsolatait a weben, új és frissített oldalakat keresve. Ezután a feltérképezett oldalakat a keresőmotor indexébe adják, amely a webes tartalom hatalmas könyvtáraként szolgál.
Ott az oldalakat a bot által róluk gyűjtött információk, például a betöltési idő és a kulcsszavak alapján rendszerezik. A lánctalanítás és az indexelés ezen folyamatai folyamatosan zajlanak. A botok mindig megtalálják és rendszerezik a webes tartalmakat. Azt azonban, hogy milyen sorrendben jelenítik meg eredményeiket a felhasználók számára, a rangsorolással határozzák meg.
A rangsorolás minden alkalommal megtörténik, amikor egy felhasználó keres valamit - ez a SEO középpontjában áll. A keresésben használt kulcsszavak alapján a Google gyorsan átnézi az indexét, hogy megtalálja azokat az oldalakat, amelyek egybeesnek ezekkel a kifejezésekkel, és válaszolnak a kérdésre. A besorolást tehát a kulcsszavak és a keresési algoritmust alkotó rangsorolási tényezők sora közötti legjobb kapcsolat határozza meg.
Ezek azt szolgálják, hogy jobb felhasználói élményt nyújtsanak, és ennek eredményeképpen növeljék az oldal pozícióját a keresési eredmények között. Az alábbiakban részletesen foglalkozunk ezekkel a tényezőkkel.
A Google algoritmusa és frissítései
A Google algoritmusa olyan műveletek összessége, amelyek meghatározzák, hogy a linkek hogyan kerülnek besorolásra az organikus keresési találati oldalon. Feladata az oldalak hierarchiájának létrehozása, hogy az egyes felhasználók számára a legrelevánsabb sorrendben adjon találatokat. Az algoritmus egy sor kritériumot fogad el ennek eléréséhez, és folyamatosan frissül, hogy egyre relevánsabbá váljon.
Ezekkel a frissítésekkel a Google célja nemcsak a találatok besorolásának javítása, hanem a rosszindulatú és alacsony minőségű tartalmak kiszűrése vagy pozíciójának csökkentése is, amelyek károsíthatják a felhasználói élményt. Évente több ezer frissítés történik, de néhány kiemelkedik a SEO-piacra gyakorolt hatásával. Ezek voltak a Google algoritmusának legfontosabb frissítései az elmúlt években:
Panda (2011): A rossz gyakorlatokat alkalmazó, alacsony minőségű tartalommal rendelkező oldalakat büntette, beleértve a túlzott kulcsszavakat és a linkfarmokat.
Pingvin (2012): az alacsony minőségű backlinkeket tartalmazó oldalakat büntette, és elkezdte értékelni azokat, amelyek kontextusba helyezett linkeket kapnak jó minőségű és tekintélyes oldalakról.
Hummingbird (2013): javította az eredmények osztályozását, a kulcsszó és a keresési szándék közötti pontos egyezésre összpontosítva.
Mobilegeddon (2015): a mobilbarát lett rangsorolási tényező.
RankBrain (2015): mesterséges intelligenciával és gépi tanulással egészítette ki az algoritmust, hogy jobban megértse a felhasználók keresési szándékait.
Mobile-First Index: elkezdte a mobiloldalakat a rangsorolás fő változataként figyelembe venni.
BERT (2019): egy természetes nyelvi feldolgozásra specializálódott mesterséges intelligencia rendszert épített be, hogy megértse, hogyan keresnek az emberek.
Rangsorolási tényezők
Becslések szerint a Google algoritmusa több mint 200 rangsorolási tényezőt foglal magában. A köztük lévő kapcsolat határozza meg a SERP-ken elfoglalt pozíciót.
A Google nem osztja meg nyilvánosan ezeket a tényezőket, de tett néhány olyan nyilatkozatot, amelyből kiderül néhány titok. Sőt, maga a piac is végez tanulmányokat, hogy meghatározza az egyes műveletek hatását az oldal rangsorolására.
Általánosságban tudjuk, hogy kétféle rangsorolási tényező létezik: on-page és off-page.
On-page
Az on-page rangsorolási tényezők a saját oldalukon helyezkednek el.
Amikor on-page SEO-t említenek, akkor ezeknek az elemeknek az optimalizálására utalnak.
Néhány példa:
Tartalom;
Cím és meta leírás;
Címsorcímke;
Képek;
URL címek;
Rich snippets.
A Google értékeli ezeket a tényezőket, hogy megértse, milyen információkat hordoznak az oldalak, és ezért hogyan indexelje azokat helyesen.
Emellett a keresőmotor azt is elemzi, hogy az oldal jó felhasználói élményt nyújt-e releváns információkkal.
Off-page
Az off-page tényezők viszont olyan elemek, amelyek az oldal hivatkozási státuszát mutatják, de nem az oldal tartalmában helyezkednek el.
Az off-page SEO az oldal tekintélyének optimalizálásából áll a felhasználók és más weboldalak számára, a backlinkek megszerzésére összpontosítva.
Néhány példa ezekre a tényezőkre:
A visszautalások száma;
A visszautalások sokfélesége;
A backlinkek kontextusa;
Márkaemlítések;
Társadalmi jelek;
Közvetlen keresés.
A Google számára az ilyen jellegű tényezők mutatják meg egy webhely tekintélyét. Ha egy oldal sok látogatót kap egy márkanévre irányuló közvetlen keresésen keresztül, és sok visszahivatkozást vagy említést megbízható webhelyekről, akkor tekintélyesebbnek számít a piacon.
Célok meghatározása
A stratégia kialakításának első lépése, hogy meghatározd a webhely, blog vagy e-kereskedelem optimalizálásodnak céljait. Ehhez először is tudni kell, hogy mit kínál a SEO.
Az organikus forgalom növelése;
Több lead generálása;
Több értékesítés létrehozása;
Az ügyfélszerzési költségek (CAC) csökkentése;
A piac felvilágosítása;
Növeli a márka tekintélyét.
Mindig törekedj arra, hogy ezeket a SEO-célkitűzéseket összehangold a márka makro-célkitűzéseivel. Ha például a márka ismertségének növelése a cél, a SEO segíthet ebben azáltal, hogy a Google első helyei között helyezi el a cég honlapját. A célkitűzések meghatározásával célokat és KPI-ket is meghatározhatsz.
Ha például nagyobb tekintélyt szeretnél elérni, akkor a Domain Authority és Page Authority mérőszámokat használhatod. Határozd meg, hogy milyen célokat szeretnél elérni ezeken a KPI-ken keresztül és mikor. Így a stratégia végrehajtása közben és utána is ellenőrizheted ezeket a mutatókat, hogy tuddd, jó úton haladsz-e a céljaid eléréséhez.
Határozd meg vevőid személyiségét
Egy másik fontos tervezési lépés a vevői személyiséged meghatározása. Végül is, kinek szól a stratégiája? Kivel kommunikálsz? Kit hozol be a vállalkozásodba?
A vevői személyiség egy félig fiktív személyiség leírása, aki a márkád ideális vásárlóját képviseli, valós kérdésekkel, fájdalmakkal és igényekkel, amelyeknek a megoldásában segíthetsz.
Felmérések, kérdőívek és interjúk segítségével nyert valós vásárlói adatokon kell alapulniuk. A vevői személyiségek kialakításakor figyelembe kell venni a különböző igényeket, amelyekkel egy ügyfél a tölcsér egyes szakaszaiban találkozhat. Ez megfigyelhető a kereséshez használt kulcsszavakban, amelyek a tölcsér tetején általánosabbak, és a tölcsér alja felé egyre specifikusabbá válnak. Hamarosan jobb képet kaphat a kulcsszavak maximális kihasználásáról.
SEO-eszközök a kezdéshez
A SEO-stratégia elindításához ismerni kell az alapvető eszközöket. Segítenek diagnosztizálni, honnan indulsz, megalapozni a tervezést, elvégezni a kezdeti optimalizálásokat, és elkezdeni nyomon követni az egyes műveletek hatását. Leginkább két nélkülözhetetlen SEO-eszközről beszélünk: A Google Analytics és a Google Search Console.
A Google mindkettőt ingyenesen kínálja, és hatalmas szerepet játszanak majd stratégiád mérésében. Ismerjük meg őket közelebbről!
Google Analytics. A Google Analytics egy széles körben használt adatelemző eszköz, amely rengeteg forrást kínál a digitális stratégiák teljesítményének értékeléséhez. A SEO számára számos módon segítséget nyújthat:
Értsd meg jobban a célközönséged, hogy felépíthesd a vevői személyiségét;
Azonosítsd a leglátogatottabb és legjobban teljesítő oldalaid;
Az organikus forgalmi számok nyomon követése;
Azonosítani, hogy mely csatornák generálják a legnagyobb forgalmat (e-mail, közösségi, organikus stb.);
Megértheti az elkötelezettséget (elutasítási arány, látogatásonkénti oldalak, munkamenet hossza);
A SEO-stratégia által generált konverziók nyomon követése.
A SEO egy kulcsfontosságú digitális marketingstratégia.
Elvégre ki ne szeretne a Google első organikus keresési eredményei között megjelenni? A felhasználók itt találják meg a leglátványosabb linkeket, valamint azokat, amelyeket a felhasználók a leggyakrabban keresnek - akik általában nem lépnek tovább a találatok első oldalánál, hogy megtalálják, amit keresnek.
És egy jó SEO-stratégiával eljuthat oda!
A webhelyed, blogod vagy e-kereskedelmed ismertebbé válik, ami tekintélyt eredményez a piacon, nagyobb számú látogatót és megnövekedett konverziós lehetőségeket. És ami a legjobb? Mindezt anélkül érheted el, hogy fizetett hirdetésekbe kellene befektetnie A saját oldalaidon végzett optimalizálással és más oldalakhoz való kapcsolódással javíthatod a felhasználók keresési és navigációs élményét.