, 2021/12/28
Annak ismerete, hogy az egyes platformok milyen mélyen érik el a globális online közösséget, kritikus fontosságú a vállalat közösségi média marketingstratégiája szempontjából. Ahogyan a platformok növekedésével kapcsolatos egyéb árnyalatok megértése is.
A közösségi hálózati platformok egy véget nem érő zenélő székek játékába vannak bezárva. A szeszélyes közönség szeszélyei, az új szereplők megjelenése és a változó globális trendek minden évben átrendeződést idéznek elő a közösségi média legfontosabb ranglistáján. Amellett, hogy ezek a váltások egyszerűen "általában elég érdekesek" az iparági megfigyelők számára, a hozzáértő digitális marketingesek számára is szuperhasznosak.
A közösségi média olyan interaktív technológiák, amelyek megkönnyítik az információk, ötletek, érdekek és egyéb kifejezési formák létrehozását és megosztását virtuális közösségeken és hálózatokon keresztül.Bár a közösségi média meghatározásával kapcsolatban kihívások merülnek fel[3][4] a jelenleg elérhető önálló és beépített közösségi média szolgáltatások sokfélesége miatt, van néhány közös jellemző:
A felhasználók által generált tartalom - például szöveges bejegyzések vagy kommentek, digitális fényképek vagy videók, valamint az összes online interakció során keletkező adat - a közösségi média éltető eleme[2][5].
A felhasználók szolgáltatásspecifikus profilokat hoznak létre a weboldalhoz vagy alkalmazáshoz, amelyeket a közösségi médiaszervezet tervez és tart fenn.
A közösségi média segíti az online közösségi hálózatok kialakulását azáltal, hogy összekapcsolja a felhasználó profilját más egyének vagy csoportok profiljaival.
A felhasználók általában webalapú alkalmazásokon keresztül érik el a közösségi médiaszolgáltatásokat asztali számítógépeken, vagy olyan szolgáltatásokat töltenek le, amelyek a közösségi médiafunkciókat mobil eszközeikre (pl. okostelefonokra és táblagépekre) kínálják. Ahogy a felhasználók kapcsolatba lépnek ezekkel az elektronikus szolgáltatásokkal, azok rendkívül interaktív platformokat hoznak létre, amelyeken az egyének, közösségek és szervezetek megoszthatják, közösen létrehozhatják, megvitathatják, részt vehetnek és módosíthatják a felhasználók által generált vagy saját maguk által online közzétett tartalmakat.
Emellett a közösségi médiát használják emlékek dokumentálására; dolgok megismerésére és felfedezésére; önreklámozásra; és barátságok kialakítására, valamint a blogok, podcastok, videók és játékoldalak létrehozásából származó ötletek növekedésére. Az ember és a technológia közötti változó kapcsolat áll a technológiai önvizsgálat feltörekvő területének középpontjában.
A legnépszerűbb közösségi médiaoldalak közé tartozik a több mint 100 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Facebook (és a hozzá kapcsolódó Facebook Messenger), TikTok, WeChat, Instagram, QZone, Weibo, Twitter, Tumblr, Baidu Tieba és LinkedIn. Értelmezéstől függően további népszerű platformok, amelyeket néha közösségi médiaszolgáltatásként emlegetnek, többek között a YouTube, a QQ, a Quora, a Telegram, a WhatsApp, a Signal, a LINE, a Snapchat, a Pinterest, a Viber, a Reddit, a Discord, a VK, a Microsoft Teams és mások. A Wikik példák a kollaboratív tartalomkészítésre.
Számos közösségi médiafelület sok szempontból különbözik a hagyományos médiától (pl. a nyomtatott magazinoktól és újságoktól, a televíziós és rádiós műsorszolgáltatástól), többek között a minőség,[9] az elérés, a gyakoriság, a használhatóság, a relevancia és az állandóság tekintetében. Emellett a közösségi médiafelületek dialogikus átviteli rendszerben működnek, azaz sok forrás sok befogadóhoz, míg a hagyományos médiafelületek monologikus átviteli modellben működnek (azaz egy forrás sok befogadóhoz). Például egy újságot sok előfizetőnek kézbesítenek, egy rádióállomás pedig egy egész városnak sugározza ugyanazokat a műsorokat.
Az internet drámai terjedése óta a digitális média vagy a digitális retorika használható egy kultúra reprezentálására vagy azonosítására. A digitális környezetben létező retorika tanulmányozása számos tudós számára kulcsfontosságú új folyamattá vált. A megfigyelők a pozitív és negatív hatások széles skáláját figyelték meg a közösségi média használatával kapcsolatban.
A közösségi média segíthet javítani az egyénnek a valós vagy online közösségekhez való kötődés érzését, és hatékony kommunikációs (vagy marketing) eszköz lehet a vállalatok, vállalkozók, nonprofit szervezetek, érdekvédelmi csoportok, politikai pártok és kormányok számára. A megfigyelők azt is megfigyelték, hogy politikai zavargások idején egyre több társadalmi mozgalom használja a közösségi médiát kommunikációs és szerveződési eszközként.
Melyek a legnépszerűbb közösségi média platformok 2021-ben?
A 10 legjobb közösségi média oldal és platform 2021
A legnépszerűbb közösségi média oldalakon rengeteg mozgás volt az elmúlt években. Lehet, hogy a Facebook még mindig dominál, de a TikTok a leggyorsabb növekedést produkálta a közösségi médiaplatformok közül. A mindössze öt évvel ezelőtti indulás óta a videóalapú platform ma már az ötödik helyen áll a legtöbb havi aktív felhasználó (MAU) tekintetében.
Eközben az Instagram lenyűgöző növekedést produkált, és a MAU tekintetében a negyedik helyen áll. Ez azt jelenti, hogy a közönséget elérni kívánó márkák számára a közösségi médiaplatformok választéka egyre bővül és változik. És figyelni kell arra, hogy a demográfia hová mozdulhat el. Egykor a Facebook volt az összes hirdetés helye, de ma már egy idősebb felhasználói csoport kedveli. A Gen Z és a Millenials átvándorolt az Instagramra, és figyeljék a TikTokot.
Mindezt szem előtt tartva, hogyan válassza ki, hogy hova fektesse az idejét (és potenciálisan a reklámköltését)?
A legjobb lépés, ha megfontolja, hogy mely csatornák a megfelelőek a célközönségének. Tesztelje a jelenlétet a releváns közösségi oldalakon, és az eredmények alapján stratégiailag válassza ki, melyiken érdemes duplázni. A legnépszerűbb közösségi médiaplatformokat vesszük szemügyre közösségi média-kalauzunkban: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat, TikTok, Pinterest, Reddit, YouTube és WhatsApp.
A 10 legjobb közösségi média alkalmazás a havi aktív felhasználók száma alapján
MAU
1 Facebook 2,7 milliárd
2 YouTube 2 milliárd
3 Whatsapp 2 milliárd
4 Instagram 1,16 milliárd
5 TikTok 689 millió
6 Snapchat 433 millió
7 Reddit 430 millió
8 Pinterest 416 millió
9 Twitter 353 millió
10 LinkedIn 310 millió
Elindult: 2004
Alapítók: Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz, Chris Hughes.
A változó demográfiai összetétel ellenére, iparágtól függetlenül, a Facebookon van hely a számodra.
A Facebook vezető iparágai közé tartoznak a pénzügyi szolgáltatások, az e-kereskedelem, a kiskereskedelem, a játék, a szórakoztatás, a média, a telekommunikáció, a technológia, a fogyasztási cikkek és az autóipari vállalkozások.
Bár a Hírfolyam egyre inkább elnyomja az üzleti bejegyzéseket, még mindig vannak módok arra, hogy reklámokba való befektetés nélkül is növelje az elkötelezettséget.
Fontolja meg a csoportokhoz való csatlakozást (vagy azok létrehozását), a Facebook Messenger chatbot használatát, vagy az élő videók használatát az elkötelezettség növelése érdekében.
2. YouTube
Elindult: 2005
Alapítók: Jawed Karim, Steve Chen, Chad Hurley
A YouTube az eredeti videós közösségi médiaplatform, amely piaci dominanciával büszkélkedhet, 2 milliárd havi aktív felhasználóval a második helyen áll.
Mozdítsa előre vállalkozását a tartalommarketinggel
Növelje online láthatóságát, érjen el új ügyfeleket, és növelje az értékesítést ezzel a mindenre kiterjedő tartalommarketing-eszközkészlettel.
A YouTube elérési lehetőségei páratlanok, az amerikai felnőttek 73%-a használja a platformot. Olyan számok, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A YouTube minden korosztályban erős felhasználói bázissal rendelkezik. Beleértve a nehezen elérhető 65+ demográfiai csoportot is, és az amerikai felnőttek 38%-a használja a platformot, ami a Facebook után a második helyen áll.
A YouTube minden műfajt lefed a szépségápolás, a játék, az oktatás és a barkácsolás műfajaitól kezdve. Ez az a platform, amelybe a legtöbb márkának érdemes befektetnie, mivel a videó a tartalommarketing növekvő médiuma.
3. WhatsApp
Elindult: 2009
Alapítók: Brian Acton, Jan Koum
A WhatsApp továbbra is a legnépszerűbb közösségi üzenetküldő alkalmazás, messze megelőzve a Facebook Messengert. A megvásárolható posztok 2018-as bevezetése óta a termékalapú vállalkozások potenciális ROI-ja nagyobb, mint valaha - a B2B cégek nemcsak hatalmas közönséggel tudnak kapcsolatot teremteni, hanem a termékinformációkat és az értékesítést is összekapcsolhatják közvetlenül a Gramről.
4. Instagram
Elindult: 2010
Az Instagram egy olyan közösségi hálózat, ahol termékalapú vállalkozások, influencerek és edzők virágozhatnak.
Mivel 2018-ban bevezették a megvásárolható posztokat, a termékalapú vállalkozások potenciális ROI-ja nagyobb, mint valaha - a B2B-ek nemcsak hatalmas közönséggel kapcsolódhatnak, hanem a termékinformációkat és az értékesítést is összekapcsolhatják közvetlenül a Gramről.
Ha a célközönséged 35 év alatti, az Instagram aranybánya: A 18-24 évesek 75%-a használja az Instagramot, a Z generáció 67%-a és az ezredfordulósok 57%-a pedig naponta használja az alkalmazást.
5. TikTok
Elindult: 2016
Alapítók: ByteDance Ltd, Zhang Yiming, Toutiao
A TikTok úgy hirdeti magát, mint "a rövid formátumú mobilvideók vezető célpontja", a vállalat küldetése pedig az, hogy inspirálja a kreativitást és örömet szerezzen.
6. Snapchat
Elindult: 2011
Alapítók: Evan Spiegel, Bobby Murphy, Daniel Smith, David Kravitz, Leo Noah Katz
Ha a célközönséged fiatal, akkor mindenképpen be akarsz szállni a Snapchatbe.
A Snapchat legaktívabb felhasználói a 13 évesek, és naponta több mint 30 percet töltenek az alkalmazáson.
A Snapchat a felhasználók által generált tartalmak, a kulisszák mögötti videók, az exkluzív ajánlatok és az influencerek által készített átvételek paradicsoma.
7. Reddit
Elindult: 2005
Alapítók: Steve Huffman, Alexis Ohanian, Aaron Swartz
A Reddit úgy hirdeti magát, mint "az internet címlapja", és az Alexa rangsorai szerint a Reddit a 20 leglátogatottabb oldal között van.
A Reddit a tartalom és a közösség egyedülálló keveréke, több mint 150 000 közösséggel, amelyek minden elképzelhető témának szenteltek.
Ennyi niche miatt minden márkának és vállalkozásnak van helye - csak meg kell találni azokat a niche-eket, ahol a potenciális vásárlók aktívak, és bele kell merülni.
Figyelmeztetni kell azonban, hogy a Reddit szeszélyes hely, és nem tolerálja a kirívó önreklámot. Legyen óvatos, amikor elkezd navigálni, mert ha nem megfelelő a hangnem, a kommentelők gyorsan belevágnak, és lekicsinylhetik a márkát.
8. Pinterest
Elindult: 2010
Alapítók: Silbermann, Paul Sciarra, Evan Sharp
A Pinterest legnépszerűbb tartalmai közé tartoznak a divat, az ételek, a dekoráció, az esküvő, az edzés és a barkácsolással kapcsolatos pinek.
Emellett bármi, ami gazdag vizuális anyaggal rendelkezik, virágozhat a Pinteresten.
Figyelemre méltó, hogy a Pinterest-felhasználók 81%-a nő - ha túlnyomórészt női közönsége van, ez egy nyomós ok arra, hogy időt fektessen a Pinterest közösségi média marketingjébe.
Ez nem jelenti azt, hogy a férfiak nem használják a Pinterestet - az új Pinterest-feliratkozók 40%-a férfi.
9. Twitter
Elindult: 2006
Alapítók: Jack Dorsey, Evan Williams, Biz Stone, Noah Glass
Ha vállalkozása a szórakoztatáshoz, a sporthoz, a politikához, a technológiához vagy a marketinghez kapcsolódik, akkor óriási elkötelezettségre tehet szert a Twitteren.
A Twitteren a márkáknak lehetőségük van arra, hogy megalkossák és csiszolják a hangjukat - az informativitás és a segítőkészség mellett van hely arra is, hogy okosak és személyeskedőek legyenek.
Ugorjon be a témákba, nyújtson értéket, ossza meg saját és mások tartalmát is, és kapcsolódjon be a nonstop beszélgetésbe.
10. LinkedIn
Elindult: 2003
Alapítók: Reid Hoffman, Konstantin Guericke, Allen Blue, Jean-Luc Vaillant, Eric Ly
Bevétel: 8,05 milliárd dollár (2020)
A LinkedIn hatalmas szakmai hálózatán belül több mint 61 millió vezető beosztásban lévő felhasználó található.