, 2022/1/4

A kulcsszókutatásnak minden online marketingkampány alapját kell képeznie. A kulcsszókutatás egyszerű célja, hogy kiderítse, mit keres a célközönsége, és mi kell ahhoz, hogy ezekre a kulcsszavakra valóban rangsoroljon.

keywords research

Ha nem tudod, hogy milyen kulcsszavakat kell megcélozni, hogyan fogod hatékonyan optimalizálni weboldalad, hogyan fogod megcélozni a linképítéshez szükséges kifejezéseket, vagy hogyan fogod tudni, hogy milyen tartalmat kell kifejleszteni a közönségének?

A kulcsszókutatási igényeidnek megfelelően tetszőlegesen adhatsz hozzá vagy törölhetsz oszlopokat. Az alábbi oszlopok szerepelnek benne.

Kulcsszó

GAKT - Verseny (Google AdWords kulcsszótervező)

GAKT - Globális havi keresések (Google AdWords kulcsszótervező)

GAKT - Helyi havi keresések (Google AdWords kulcsszótervező)

GAKT - Hozzávetőleges CPC (Google AdWords kulcsszótervező)

SEOmoz KA - Nehézség (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 1 (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 1 DA (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 1 RDLRD (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 2 (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 2 DA (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 2 RDLRD (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - 3. versenytárs (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 3 DA (Moz Keyword Explorer)

SEOmoz KA - versenytárs 3 RDLRD (Moz Keyword Explorer)

Kulcsszavak felkutatása

A kulcsszókutatás első fázisa az új kulcsszóötletek kitalálása. Néha ez a folyamat legnehezebb része, mivel sokan, akik nem ismerik a kulcsszóversenyt, nagyon tág szavakat választanak célszóként, például pizza, hotel vagy Los Angeles. Mások olyan homályos kifejezéseket választanak, amelyekre valószínűleg senki sem fog keresni, mint például SEO/Linképítés/Social Media (igen, láttam már olyan embereket, akik hasonlóan túlságosan túlzó kifejezéseket próbálnak keresni).

Tehát az első dolog, amit meg kell tennie, hogy megfelelő, kapcsolódó kifejezéseket találjon a vállalkozásukhoz.

Mindig kezdheted egy egyszerű ötleteléssel. Nézd meg, hogy mik a fő fókuszpontok a weboldalon, és jegyezd fel a kulcsszavakat. Javaslom, hogy ezt a Microsoft Excelben vagy más táblázatkezelő alkalmazásban tedd. Ezután, amikor készen állsz arra, hogy kibővítsd ezeket az ötleteket, folytasd néhány nagyszerű kulcsszóeszközzel.

Kulcsszó-kutatási eszközök

Az alábbiakban olyan ingyenes és prémium eszközök nagyszerű gyűjteménye található, amelyek segítenek Önnek a weboldalával vagy vállalkozásával kapcsolatos új kulcsszavak felfedezésében.

Ubersuggest Az Ubersuggest nagyszerűen segít új kulcsszavak felfedezésében. A kezdéshez egyszerűen írd be a kulcsszót vagy kifejezést az eszközbe. Tegyük fel, hogy a közösségi média marketing után kutatunk. Adjuk be a kifejezést, és kattintsunk a Keresés gombra.

Keresési volumen - a kulcsszóra egy hónap alatt végzett keresések száma.

SEO nehézség - becsült verseny az organikus keresésben

Fizetett nehézség - becsült verseny a fizetett keresésben

Kattintásonkénti költség - egy Google-hirdetés átlagos kattintásonkénti költsége.

Emellett áttekintést kapsz arról is, hogy átlagosan mennyi kell ahhoz, hogy a kulcsszóra a Google első oldalára kerüljön, a backlinkek és a domain pontszámok tekintetében. Ez egy olyan diagram felett található, amely a kulcsszó keresési volumenét mutatja, mind asztali, mind mobileszközökre vonatkozóan, az elmúlt 12 hónapban.

Lefelé is görgethetszés láthatod a kulcsszó kifejezés különböző változatait. Így szélesebb rálátást kaphatsz arra, hogy mire törekedhetsz a rangsorolásra. Alacsony költségvetés esetén érdemes optimalizálni egy olyan alacsony versenyű, alacsony kattintásonkénti költségű opciót, amely még mindig jó eredményeket hoz. Például a "közösségi médiamarketinggel kapcsolatos állások" megfelel ennek a formának.

Vagy választhatsz több opciót is, és A/B-tesztelheti őket a legjobb eredmények érdekében. Bárhogyan is használod, ez egy nagyszerű eszköz a kezdéshez.

Ubersuggest keresési javaslatok.

Ha már van néhány alapötleted, kibővítheted azokat az Ubersuggest öt kulcsszóötlet-változójának használatával:

Javaslatok

Kapcsolódó

Kérdések

Prepozíciók

Összehasonlítások

A lista minden kulcsszava tartalmazza most a magvető kulcsszavadat, a "közösségi média marketinget". Innen kísérletezhetsz a többi keresési típussal. Íme néhány példa az egyes kulcsszó-kifejezésekre, amelyeket felfedezhetsz:

Kérdések - a közösségi média marketing halott? a közösségi média marketing megéri? a közösségi média marketing hatékony?

Elöljárószavak -útmutató a közösségi média marketinghez, segítség a közösségi média marketinggel kapcsolatban, problémák a közösségi média marketinggel kapcsolatban.

Összehasonlítások - közösségi média marketing vs. digitális marketing, közösségi média marketing vs. hagyományos marketing, közösségi média marketing és SEO

Alternatív keresési javaslatokat keresel?

A következő keresőmotorok hasonló javasolt keresési opciókkal rendelkeznek, amelyek a keresőmező alatt jelennek meg, amikor elkezdi beírni a kulcsszavakat.

Yahoo

Bing

DuckDuckGo

Ecosia

Dogpile

A kulcsszótól függően az egyes keresőmotorok különböző javaslatokat tesznek. A legtöbben a Google-nál maradnak, mivel ez a fő célkereső, de mégsem árt, ha máshonnan is kapunk további kulcsszóötleteket.

Google AdWords kulcsszó eszköz

A következő eszköz a gyakran hivatkozott Google AdWords kulcsszótervező. Ha van Google-fiókod, és ami még jobb, AdWords-fiókod, javaslom, hogy jelentkezze be ezekbe, amint megérkezik a Google AdWords Kulcsszótervező eszközre, hogy jobb eredményeket kapj. Hogy egy kis ízelítőt adjak, a közösségi médiára kerestem, amikor nem voltam bejelentkezve a fiókomba, és 100 kulcsszóötletet kaptam. Bejelentkezve ismét rákerestem, és több mint 600-at kaptam.

Az én javaslatom az, hogy ha csak a statikus weboldaladhoz keresel kulcsszavakat, és nem érdekel a kattintásonkénti költség (CPC) árazás, akkor a Google AdWords-be való bejelentkezés nélkül menj az eredményekkel. Ha érdekel a CPC-árképzés, és szeretnél kulcsszóötleteket kapni a tartalomfejlesztéshez, akkor a Google AdWordsbe bejelentkezve nézd meg az eredményeket.

Az alábbiakban a Google AdWords Kulcsszóeszközben megjelenített egyes oszlopok a megjelenített kulcsszóötletekről árulkodnak.

Verseny - "A Verseny oszlop azt mutatja meg, hogy hány hirdető tesz ajánlatot egy adott kulcsszóra. Ez az adat segíthet meghatározni, hogy mennyire versenyképes a hirdetés elhelyezése."

Globális havi keresések - "A Google keresőben a kulcsszóra vonatkozó felhasználói lekérdezések hozzávetőleges 12 havi átlaga."

Helyi havi keresések - "Ha országot vagy nyelvet adtál meg a kereséshez, ez a kulcsszóra vonatkozó felhasználói lekérdezések hozzávetőleges 12 havi átlaga az adott országokban és nyelveken."

Hozzávetőleges CPC - "Ez a hozzávetőleges kattintásonkénti költség, amelyet akkor fizetnél, ha a kulcsszóra licitálnál. A CPC-t az összes hirdetési pozícióra átlagoljuk."

Az ebben az eszközben megjelenített keresési forgalmi statisztikákról többet megtudhatsz a Google AdWords Súgóban. Ha egy egyszerű módszerrel szeretnél a kulcsszavak szélesebb vagy szűkebb körét látni, akkor a képernyő bal oldalán található szűrők között kiválaszthatod ezt a lehetőséget.

A "Keresés módosítása" fülre kattintva és a "Költségvetés megtervezése és előrejelzések" opcióig görgetve konkrét találati típusokat is kiválaszthatsz.

tervezd meg a költségvetést kapj előrejelzéseket, A keresőkifejezés beírása a hozzáadott írásjelekkel megváltoztatja a Globális és Helyi havi keresések forgalmát a Google-on a kulcsszó által elért forgalom közelítő értéke alapján.

Széleskörű - A kulcsszó ötletedre, a kapcsolódó nyelvtani formákra, szinonimákra és rokon szavakra vonatkozó keresési volumenek összege. Ha PPC-t csinálnál, és a széles egyezést céloznád meg a közösségi médiára, a hirdetések minden keresésnél megjelennének, beleértve a közösségi vagy a médiát is. Az organikus eredmények ugyanezeket tartalmaznák.

[Exact] Az adott kulcsszóra vonatkozó keresési volumen. Ha PPC-t csinálnál, és a közösségi média pontos találatot céloznád meg, a hirdetések csak akkor jelennének meg, ha valaki beírná a közösségi média kifejezést, de nem jelenítené meg a kifejezés bármely más variációját.

"Phrase" - Az összes olyan kifejezés keresési volumenének összege, amely tartalmazza az adott teljes kifejezést. Ha PPC-t folytatnál, és a pizzatésztára vonatkozó kifejezésre céloznál, a hirdetések mindenkinek megjelennének, aki beírja a közösségi média szót, további kulcsszavakkal vagy anélkül, mint például a közösségi média marketing vagy a közösségi médiáról. Az organikus találatok csak a pontos social media kifejezést tartalmazó találatokat tartalmaznák.

A találattípusokról (és néhány további, ezen a listán nem szereplő találattípusról) többet megtudhatsz az AdWords súgóban. A közösségi média kifejezést használó három találattípus alapján az adatok közötti különbséget is láthatod a széles, a "phrase" és a [exact] sorrendben.

közösségi média kulcsszótervező.

A legjobb kulcsszavak elemzése és kiválasztása

Szeretnék mutatni néhány módszert arra, hogy még több adatot kapj az egyes kulcsszavakról, és tovább szűkítsd az eredményeket. Vedd figyelembe, hogy ezeknek az adatoknak az összeállítása egy kis időt vesz igénybe, ezért érdemes átfutni a kulcsszólistát, és eltávolítani azokat a nyilvánvalóan nem kívántakat, amelyeket nem szeretnél.

Kulcsszóelemzés a Moz segítségével

Ha Pro tagsággal rendelkezel a Moz-nál (mindig kaphatsz egy 30 napos ingyenes próbaverziót, ha csak egy kulcsszókutatási projektet kell elvégezni), akkor hozzáférhetsz egy nagyon szép kis eszközhöz, a Keyword Difficulty & SERP Analysis-hez. Ez az eszköz megmutatja az egyes kulcsszavak nehézségi százalékát, így képet kaphatsz arról, hogy milyen nehéz lesz magasan rangsorolni rá.

Az egyes kulcsszavakra rangsorolt tíz legjobb webhelyet is láthatod, mindegyik domain tekintélyével és a rájuk mutató gyökértartományok számával együtt.

Ez utóbbi az az információ, amely segít eldönteni, hogy mely kulcsszavakat célozd meg. Egyszerre öt szót adhatsz meg, és most választhatsz a kulcsszó, a gyökérdomain, az aldomain vagy az oldal között.

A "közösségi média menedzsment" kulcsszavas kifejezésünk használatával láthatja a nehézségi szint felmérésének eredményeit, a keresési mennyiséget, az organikus kattintási arányokat, valamint a rangsorolás egyszerűségének és a végeredménynek (prioritás) az egyensúlyát. Ha valami, akkor ez csak egy dupla ellenőrzés, amely megerősíti az AdWords kulcsszóeszközben talált alapokat.

A javaslatok további ötletelésre jók, de a SERP-elemzésre még visszatérünk. Ez az igazi aranybánya. Az oldal alján egy rövid listát is találsz a kulcsszavadhoz tartozó említésekről. Ez hasznos, mert így megtudhatod, hogy kik használják a kulcsszót, és hogy nemrégiben milyen tartalmakat hoztak létre vele.

A Moz eszköz alternatívája

Ha nem érdekel egy prémium eszköz, akkor egyszerűen rákereshetsz az egyes kulcsszavakra, és megnézheted a találatok első oldalán rangsorolt webhelyeket.

Ha a domain tekintély statisztikák érdekelnek, akkor egy másik Moz eszközzel, az Open Site Explorerrel is szerezhetsz néhányat. Az ingyenes fiókok esetében azonban korlátozott mennyiségű statisztikát kapsz.

Vagy használhatod a SEOmoz eszköztár ingyenes verzióját - csak használd azt, és hasonlítsd össze a saját webhelyed domain tekintélyével. Legalább ezzel az információval még mindig meg tudod határozni egy kulcsszó kereskedelmi vs. információs felhasználását, valamint néhány alapvető statisztikát, hogy összehasonlítsd saját weboldaladdal.

A végső kulcsszóválasztás

Javaslatom a kulcsszavak végső kiválasztásakor a következő:

Ha a webhelyed kereskedelmi jellegű (termékeket vagy szolgáltatásokat kínál), akkor a jelenlegi rangsoroló webhelyek alapján olyan kulcsszavakat válassz, amelyek a leginkább kereskedelmi célúnak tűnnek. Ha webhelyed információs jellegű (blogok jutnak eszembe), akkor olyan kulcsszavakat válassz amelyek a leginkább információs célúak.

Keresd meg a nagy keresési volumen és az alacsony nehézség/verseny "édes pontját".

Nézd meg a nagy keresési volumenű kulcsszavakat olyan top versenytársakkal, amelyeknek alacsonyabb a domain tekintélye és a backlinkjei.

Ha webhelyed már az első oldalon szerepel, de nem az első 5 helyen (vagy más keresési találati területek, például képek, helyi találatok stb. alatt), és a kulcsszó jó keresési volumennel rendelkezik, összpontosíts arra, hogy ezek a kulcsszavak és kifejezések feljebb kerüljenek.

Néha nem a tényleges döntés a legnehezebb - valójában az adatok összeállítása az, ami a legtöbb időt veszi igénybe! Ne felejtsd el azt sem, hogy az informatívabb kulcsszavakat fogd meg, és használd fel őket tartalmi témaötletekhez! Ezzel befejeztük a kulcsszóötletek felfedezésének, elemzésének, majd a weboldalad számára a legjobbak kiválasztásának módszerét.

Észrevettük, hogy a kulcsszókutatásnak sokféle módja van, és ki kell próbálnod a különböző elemzési módszereket, hogy megtudd, melyik szólít meg a legjobban a kulcsszavakról való döntés során.