, 2022/1/14
Mi a kulcsszóverseny? A kulcsszóverseny annak a mértéke, hogy mennyire nehéz egy adott kulcsszóra rangsorolni. Egy kulcsszó versenye attól függően változhat, hogy mennyire népszerű az adott kulcsszó, és milyen az iparági verseny. A keresőmarketingesek megbecsülik, hogy mennyi időbe és erőfeszítésbe kerülhet, hogy bizonyos kulcsszavakra vagy keresőkifejezésekre a legjobb helyezéseket érjék el
De a kérdés az, hogy hogyan lehet megítélni a kulcsszó versenyképességét? Milyen tényezők játszanak szerepet a versenyképes kulcsszóelemzésben? Van-e olyan konkrét kulcsszóeszköz vagy eszközök, amelyeket a kulcsszóverseny hatékony elemzéséhez használhat? Ne keresse tovább mélyreható SEO-útmutatónkat.
A kulcsszavak versenyképességének meghatározására vonatkozó alábbi visszajelzéseket 35 keresőmarketing-szakértőből álló panelünk adta. Mindegyiküknek egyetlen kérdést tettünk fel: "Mi a legjobb tipped vagy trükköd a kulcsszóverseny meghatározásához?", és válaszukat egyetlen átfogó útmutatóban összesítettük a versenyképes kulcsszóelemzéshez.
Rand Fishkin (SEOMoz)
Versenyképes kulcsszavak nehézsége
Az eszköz kulcsszóverseny-ellenőrzőként szolgálhat, és a Google kulcsszavak nehézségi fokának ellenőrzésével segíthet a kulcsszavak versenyének elemzésében. A mi eljárásunk az, hogy egy adott lekérdezésre a legjobban rangsorolt oldalakat keressük (az első 10 általában elegendő, mivel az ezt követő találatok nagyon kevés forgalmat kapnak), majd elemzést futtatunk a domain és az oldal tekintélyességi mérőszámai alapján.
Mivel ezek a számok közvetlenül kapcsolódnak a Google keresési eredmények sorrendjének rangsorolási modelljeihez, úgy találtuk, hogy az adatok különösen pontosak a Google kulcsszó nehézségének ellenőrzéséhez, amely megjósolja, hogy egy adott keresés esetén milyen relatív nehéz az 1. oldalon való helyezés.
Arra is törekszünk, hogy a kulcsszóverseny eszköznek megadjuk azt a képességet, hogy a SERP-kben megjelenő vertikális keresési eredményeket is felismerje és jelentse, így számszerűsíteni tudjuk a kép, a helyi, a videó, az üzleti hírek, a blog, a valós idejű stb. rangsorolásra gyakorolt hatását.
Korábban a kulcsszavas versenyképességi eszközünk olyan adatokat használt, mint pl:
# találatok száma egy adott kulcskifejezéshez
# találatok száma idézőjelben
# az allintitle-t használó találatok száma
a legjobban rangsorolt oldalak/oldalak PageRank-je
# a legjobban rangsorolt oldalakra/oldalakra mutató linkek száma
Maximális ajánlati ár a fizetett keresési eredményekben
# Egy adott lekérdezésre megjelenő hirdetések száma
Ezek azonban mind gyenge helyettesítői voltak a tényleges adatoknak, amelyek azt mutatják, hogy mennyire versenyképes és mennyire nehéz kiszorítani a legjobb találatokat. Eléggé bízunk abban, hogy az új eljárás és a Google új kulcsszóverseny-kutató eszköze jelentős előrelépést jelent a korábbi másodrendű mérésekhez képest.
Michael Gray (Graywolf SEO blogja)
Vegyük a top 5 találatot, végezzünk whois keresést a domainekre, és nézzük meg, hogy az egyes domainek eredeti regisztrációs dátuma mikor van. Ha az összes vagy a legtöbb domain több mint 5 éve van bejegyezve, akkor megbízható domainre lesz szüksége a rangsoroláshoz. A domain kora jobb eredményeket jelent a SERPS-ben? Valójában nem a domain kora az, amit keres, hanem a megbízható linkek, amelyek abból származnak, hogy ilyen régóta léteznek és publikálnak. Ha új domainnel rendelkezik, akkor egy 5 éves linképítési lyukat kell megpróbálnia leküzdeni.
David Harry (Huomah SEO Blog és SEO Dojo)
Hogyan elemezzük a kulcsszóversenyt
Nos, mint a legtöbb dolog, amit csinálok, ez is adatpontok kombinációja. A nap végén ez a művészet része - képes elemezni a kulcsszavak versenyét. A lekérdezési térrel való bizalmas ismerkedés az út, és semmi sem jobb, mint beleásni magunkat és átnézni a top 10-20 listát, hogy lássuk, hol lehetnek lyukak.
Érdemes megemlíteni, hogy ez is egy egyensúlyozás. Csak azért, mert egy keresőterület nem versenyképes, még nem jelenti azt, hogy akarjuk is. Tehát nem éppen a nem versenyképes tereket keressük, hanem olyanokat, ahol be tudjuk tenni a lábunkat az ajtóba, vagy ahol a volumenünk elég ahhoz, hogy üldözzük a nagy kutyákat.
Kezdhetjük tehát a szokásos gyanúsítottakkal (a Google kulcsszóverseny-kutató eszközeivel, amelyeket már említettünk).
Aztán kereszthivatkozással néhány PPC-adat, ami mindig ésszerű értékmérője az értéknek/versenyképességnek.
Egyenes keresésből, pontos egyezésből, allintitle-ből, allinurl-ből származó adatok összevetése.
Csak a móka kedvéért vessünk egy pillantást a Trends/Insights-ra...
Aztán ásd bele magad, nézze meg, hogy a konkurens webhelyek mit használnak, és hol vannak lehetőségek. Mennyi lesz a becsült költség/időkeret?
Elemezd a kulcsszó versenyt
google kulcsszó eszköz verseny, adwords kulcsszó eszköz verseny, ingyenes kulcsszó verseny eszköz, google adwords kulcsszó eszköz verseny
Számomra a legjobb kulcsszóverseny adatok a SEO for Firefoxból származnak. Ha egy nagyon gyors, magas szintű kulcsszóelemzést keresek, akkor csak lefuttatom a lekérdezést, és az adatokat egy CSV-be húzom, majd összegzem a következő oszlopokat:
Y! Linkek
Y! Oldal linkek
Majestic SEO link tartomány
Oldalrang
Életkor (ehhez a hónapokat lecsupaszítom, majd egyszerűen összeadom a számokat: az alacsonyabb érték jobb :))
Általában ezt sokkal jobb mutatónak találom, mint a dokumentumok számát vagy akár az allintitle-t (ami elég jó, és egy nagyszerű linképítő lekérdezés), egyszerűen azért, mert a szándékom az, hogy feltörjem az első öt/tíz oldalt, így ezeknek az oldalaknak az erőssége az, ami engem érdekel (és a legtöbb esetben, ha ilyen mélységű elemzést végzek egy adott lekérdezésen, elég valószínűtlen, hogy az első öt oldal kihagyja a dokumentumát/címét).
Larry Kim (WordStream és SEO Tools)
Versenyképes kulcsszóelemzés
Soha nem dolgoztam olyan keresési vertikumban, amely nem volt szuper versenyképes, és soha nem volt szerencsém egy régi, megbízható domain örökségéhez. Így mindig is azzal a feltételezéssel operáltam, hogy minden általam megcélzott kulcsszó nehéz lesz, és a kulcsszavak versenye magas lesz. És ahelyett, hogy saját képleteket dolgoznék ki a kulcsszóverseny mérésére, egy kicsit más, iteratív megközelítést alkalmazok a versenyképes kulcsszavak kutatásához.
Az organikus keresés esetében ez így néz ki:
Tegyél közzé valamit - Nem kell, hogy tökéletes legyen. Csak valami gyorsat, hogy megtudja, mennyire nehéz az oldalának egy adott kifejezésre rangsorolni. Ki tudja? Lehet, hogy szerencséje lesz, és a tartalma azonnal jól fog szerepelni a rangsorban. Vagy lehet, hogy csak kisebb optimalizálásra van szükség a jobb helyezéshez.
Ha szerencséd van, akkor a küldetés teljesítve. Lépj tovább a következő kulcsszavas célpontokhoz.
Ha nem találod az oldalad a SERPS-ben, akkor próbálj meg áttérni a szó egy szomszédos, hosszabb farokváltozatára. Vagy dolgozz azon, hogy rokon, de kevésbé versenyképes kulcsszavakat találj, így elkerülheted a hiperversenyes réseket, és felfedezhet kevésbé versenyképes és potenciálisan jövedelmezőbb kulcsszavas réseket.
A fizetett keresésben nagyjából ugyanez az elképzelés:
Kezd azzal, hogy kipróbálod a fő kifejezésekre való licitálást
Ha a ROI megfelel a kitűzött célnak, küldetés teljesítve - Lépj tovább a következő kulcsszócélokra.
Ha a ROI szörnyű, akkor állítsd át a hosszú kulcsszavak megcélzására, amelyek valószínűleg kevésbé versenyképesek és jobb értéket képviselnek, különösen, ha jó munkát végzel a releváns kulcsszavak csoportosításában, és releváns a hirdetés szövegének és a céloldalnak a létrehozásával.
Tehát összefoglalva, azt hiszem, a kulcsszó versenyképességének meghatározására vonatkozó tippem két kulcsfontosságú pontra fut ki:
Ne akadj fenn a kulcsszóverseny becslésénél.
Végezz egy gyors tesztet a weboldal vagy a fizetett keresési fiók valódi kulcsszó-versenyképességének megállapítására, majd ismételd meg ezeket az eredményeket.
És végül egy bónusz tipp: Ne úgy gondolj a kulcsszavak versenyképességére, mint valami olyasmire, amit az egyes kulcsszavakra kell alkalmazni. Egy olyan webhely, mint a WordStream, évente több millió látogatást generál a keresésen keresztül, több millió különböző keresési lekérdezéssel. Az őrületbe vezet, ha minden egyes kulcsszó versenyképességét megpróbáljuk kitalálni. Ehelyett a kulcsszó-taxonómiánkat körülbelül 500 hasonló kulcsszócsoportba rendeztük, és a versenyképességet kulcsszócsoportonként vizsgáljuk.
Jill Whalen (High Rankings SEO Consulting)
Az én gyors és piszkos trükköm az, hogy megtalálom a legrelevánsabb kulcsszavas kifejezéseket, amelyek tisztességes keresési számmal rendelkeznek, majd a Google-ban elvégzek egy Allintitle: "kulcsszavas kifejezés" ellenőrzést rajtuk. Ha beteszi őket egy táblázatba a keresések számával és az AIT-tel együtt, akkor világos képet kap a magas keresésszámú és az alacsony Allintitle-számú kulcsszavakról, és a "kulcsszó-gyöngyszemek" világossá válnak.
kulcsszó verseny ellenőrző, google kulcsszó verseny eszköz, kulcsszó eszköz verseny, kulcsszó eszköz verseny
Adam Audette (Audette Media Internet Marketing Boutique)
Ez általában az eszközök kombinációja, de itt van egy gyors összefoglaló egy jó folyamatról, amelyet az Audette Media-nál alkalmazunk:
Nézze meg a keresési eredményeket és az intitle:[kulcsszó] és allintitle:[kulcsszó] keresések teljes visszatérését. A keresési volumen számok nagyjából megmutatják, hogy hányan versenyeznek ezekért a kifejezésekért az oldalaikon.
A SEMRush kiváló adatokkal rendelkezik (lásd például a mellékelt képernyőképet).
Kulcsszó versenyképességi eszköz SEM Rush
Az AdCenter Ad Intelligence eszköze az Excelhez kiváló, és bár az MSN motorjának kisebb adatmintáját vizsgálja, számos árulkodó versenyképességi betekintést mutat. Különösen tetszik a kulcsszavakra vonatkozó monetizációs szegmensük. Itt van még több Aaron Walltól erről.
AdWords versenyadatok; a SEMRush CPC licitbecsléseket is mutat az AdWords-vásárlásokhoz.
Ha csak egy eszközt használhatnék, az a Google fantasztikus kulcsszó-kutató eszköze lenne itt. Számos érdekes adatpontot mutat, többek között a kategóriák szerinti top kifejezéseket. Ezt a Google Traffic Estimator eszközzel együtt használhatja a kulcsszavak hozzávetőleges értékeinek megállapításához, amit a legjobb egy olyan eszközzel együtt használni, mint a SEMRush.
Todd Malicoat (üzletviteli tanácsadó a Stuntdubl.com-nál)
Kulcsszóverseny-elemzés. A madártávlatú kulcsszóverseny-elemzéshez néhány dolgot használok: két eszköztárat, két mérőszámot és négy változóra vonatkozó megérzésemet (amit természetesen kemény adatokkal kell alátámasztani).