, 2021/12/30
A keresőmotorok lehetővé teszik számunkra, hogy kiszűrjük az interneten elérhető rengeteg információt, és a legpontosabb eredményeket kapjuk. És bár a legtöbb ember nem fordít túl nagy figyelmet a keresőmotorokra, azok nagymértékben hozzájárulnak az eredmények pontosságához és az élményhez, amit az interneten való böngészés közben élvezhet.
Bár azt gondolhatod, hogy a Google az egyetlen keresőmotor a dominanciája miatt, meg fogsz lepődni, ha megtudod, hogy vannak más kiemelkedő keresőmotorok is. Ez az írás arra törekszik, hogy rangsort állítson fel a legjobb keresőmotorok közül.
Keresőmotorok: Legjobb Google Alternatívák 2022-re
1. Google
Amellett, hogy a Google a legnépszerűbb keresőmotor, amely a világpiac több mint 90%-át lefedi, olyan kiemelkedő tulajdonságokkal büszkélkedhet, amelyek a legjobb keresőmotorrá teszik a piacon. Élvonalbeli algoritmusokkal, könnyen kezelhető felülettel és személyre szabott felhasználói élménnyel büszkélkedhet. A platform híres arról, hogy folyamatosan frissíti a keresőmotor eredményeit és funkcióit, hogy a felhasználóknak a legjobb élményt nyújtsa.
Előnyök
Minőségi keresési eredményeket biztosít a könnyen használható felületén
Rendszeresen frissíti eredményeit és funkcióit
Rendelkezik a legnagyobb egységes weboldalkatalógussal
API
Hátrányok
A platform katalogizálja a felhasználók böngészési szokásait, és megosztja az információkat a hirdetőkkel.
Túl sok eredményt szolgáltat az ellenőrzéshez
2. Bing
A Microsoft Bing a világ második legismertebb keresőmotorja. És bár piaci részesedését tekintve messze lemarad a Google mögött, büszkélkedhet néhány olyan egyedi funkcióval, amely izgathatja a felhasználókat. Kezdjük azzal, hogy a keresőmotor különböző fülekre szűri az eredményt, például hirdetésekre, képekre, térképekre, videókra és hírekre. Emellett lehetőséget ad a felhasználóknak arra is, hogy pontokat gyűjtsenek, amelyeket később beválthatnak a Microsoft és a Windows áruházakban. Emellett minden böngészőben hibátlanul működik.
Előnyök
Egyformán átnézi a rejtett és nem rejtett tartalmakat
A keresőmotor a kezdőlapokat rangsorolja, nem a blogokat
Kiemelkedő videóindexálással büszkélkedhet
Hátrányok
Lassabb eredmények a Google-hoz képest
A fórumok gyakran alacsonyan szerepelnek a keresési eredményekben
3. Yahoo
A Yahoo piaci részesedése a 2001-es 36,7%-ról 2020-ra 1,64%-ra csökkent. A keresőmotort most a Bing működteti, ami lényegében azt jelenti, hogy a Yahoo ugyanazokat az eredményeket adja, amelyeket a Bing is megjelenít. A Yahoo számára nehéz a visszatérés. Fontos azonban megjegyezni, hogy a Yahoo volt az első keresőmotor, amely inspirálta és elképzelte a keresés lehetőségeit.
Bár egykor népszerűbb volt, mint a Google, sőt a kezdeti időkben fej-fej mellett haladt vele, a Yahoo a piaci részesedése tekintetében a harmadik helyre esett vissza. Webportálja még mindig népszerű, és az Alexa szerint a tizenegyedik leglátogatottabb oldalnak számít. A Yahoo lenyűgöző felülettel, tiszta találatokkal és lenyűgöző weboldalkatalógussal rendelkezik.
Előnyök
Átfogó szerves eredményeket kínál
Vásárlási keresője több funkcióval és lehetőséggel rendelkezik, mint bármely más keresőmotor
Olyan egyéb szolgáltatásokkal büszkélkedhet, mint a Yahoo Finance, Yahoo mail, Yahoo answers és számos mobilalkalmazás.
Hátrányok
A hirdetések nem egyértelmű címkézése miatt nehéz megkülönböztetni az organikus és nem organikus találatokat
Naprakész keresési eredmények
4. Baidu
A Baidu a kínai állampolgárok számára a legnépszerűbb keresőmotor, mivel a kormány határozatlan időre blokkolta a Google összes szolgáltatását, amit a köznyelvben Nagy Tűzfalnak neveznek. Jelenleg a Baidu piaci részesedése 63,56% Kínában, ezzel mérföldekkel veri a Google-t és más kínai keresőmotorokat, mint például a Sogou és a Shenma.
Az Alibaba azonban kemény harcot vív a Baiduval a termékekkel kapcsolatos keresési piacért. A Baidu a Google-t utánozta, nemcsak azzal az elvvel, hogy minőségi keresési eredményeket, hanem a felhasználók számára fontos szolgáltatásokat és funkciókat is nyújt.
A 2000-ben alapított Baidu egy elsőrangú keresőmotor, amely Kínában domináns szerepet tölt be. A platform az évek során folyamatosan növelte a felhasználók számát. És bár főként Kínában használják, még mindig büszkélkedhet intuitív kezelőfelülettel, rengeteg keresési lehetőséggel és prémium minőségű keresési eredményekkel.
Előnyök
Kiváló funkciókkal és kiváló minőségű keresési eredményekkel büszkélkedhet
A világ egyik legnagyobb mesterséges intelligencia- és internetszolgáltató cége áll mögötte
Rengeteg hirdetési lehetőség
Hátrányok
A kormány által erősen cenzúrázott
A keresőmotor integritása időről időre megkérdőjeleződik.
5. Yandex
A Yandexet 1997-ben alapították, és azzal büszkélkedhet, hogy Oroszországban a legelterjedtebb keresőmotor. A Yandex anyavállalata olyan technológiai vállalatként mutatja be magát, amely a gépi tanuláson alapuló intelligencia termékek és szolgáltatások létrehozására specializálódott. Ugyanakkor Oroszország egyik legkiterjedtebb keresőmotorját működteti, amely a piaci részesedés több mint 65%-át teszi ki. A Yandex segítségével bármire rákereshet, beleértve a képeket, térképeket, sőt még videókat is.
Előnyök
Világszínvonalú, helyileg releváns keresési eredményeket szállít.
A képkeresési opciója egyedülálló
Testre szabható a különböző országok számára
Geokódoló, fordítási, helymeghatározási és statikus térképszolgáltatásokat biztosít.
Hátrányok
A legtöbb más keresőmotorhoz hasonlóan felhasználói adatokat gyűjt.
6. Duckduckgo
Egy másik kiemelkedő keresőmotor a Duckduckgo. A többi keresőmotorral ellentétben a Duckduckgo nagyra értékeli a felhasználók magánéletét, mivel nem követi nyomon és nem tárolja a személyes keresési információkat. A keresőmotor lehetővé teszi, hogy a képektől kezdve a térképeken át a videókig mindenre rákereshessen. Olyan kiemelkedő funkciókkal büszkélkedhet, mint például a nulla kattintásos tájékoztatás, ahol minden válasz megjelenik az első oldalon. A disambiguation promptok tisztázzák, hogy mit keres a pontosabb eredmények érdekében.
Előnyök
Nem követi nyomon és nem katalogizálja a felhasználó adatait
Gyors eredményeket szolgáltat az azonnali keresésekhez
Tiszta és egyszerű kezelőfelülettel rendelkezik
Hátrányok
Az eredmények nem személyre szabottak
Korlátozott képkeresési eredményeket biztosít
7. Kontextuális webes keresés
A Contextual Web Search egy robusztus API, amely egyetlen API-hívással hozzáférést biztosít a felhasználóknak több milliárd weboldalhoz, hírhez és képhez. Az API egy olyan keresőmotorhoz kapcsol, amely azt utánozza, ahogyan az emberi agy indexeli az emlékeket, és így lényegretörőbb keresési eredményeket ad. Ez az API a felhasználói információk és viselkedésük kombinációját használja fel a személyre szabott keresések kontextusának létrehozásához. Segít testre szabni a felhasználói élményt, és pontos és releváns keresési eredményeket kapni.
Előnyök
Gyors és pontos eredményeket szolgáltat
Kontextuális technológiát és a mögöttes szemantikát használ a személyre szabott élmény nyújtásához
Több milliárd weboldalt tartalmazó adatbázishoz biztosít hozzáférést
Hátrányok
Az API fejlett technológiát használ, amely kihívást jelenthet a nem műszaki felhasználók számára.
8. Yippy Search
A Yippy Search egy korszerű deep web motor, amely segít a felhasználóknak felfedezni azt, amit más keresőmotorok nem találnak meg. Mivel a mély weboldalakat nehezebb feltárni a tipikus keresések során, a Yippy Search segít megtalálni ezeket a weboldalakat. Lehetővé teszi, hogy olyan nehezen fellelhető információk után kutasson, mint például kormányzati vonatkozású hírcsatornák, hobbi érdeklődésű blogok, tudományos kutatások vagy rendhagyó hírek.
Előnyök
Blokkolja a nemkívánatos webhelyeket
Rengeteg kapcsolódó témával büszkélkedhet a keresési eredmények képernyőjén
Előnézetet biztosít a találati képernyőn
Hátrányok
Nehéz kikapcsolni a szűrési folyamatot
Rengeteg reklámmal jár.
9 Kérdezzen a címen.
Az Ask.com egy kérdésmegoldáson alapuló keresőmotor, amely 1996-ban indult. Garret Gruener és David Warthen alapította. Az Ask.com korábban Ask Jeeves néven volt ismert, de a nevet 2006-ban megváltoztatták.
Más keresőmotorokkal ellentétben lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a weboldal előnézetét lássák, mielőtt rákattintanának. Az Ask.com székhelye a kaliforniai Oaklandben található, jelenleg az InterActiveCorp (IAC) tulajdonában van, a NASDAQ szimbóluma NASDAQ: IAC.
10.Naver
A Naver egy dél-koreai online platform, amely 1999-ben fejlesztette ki saját keresőmotorját. A világon elsőként vezetett be átfogó keresési funkciókat, például a különböző kategóriákból származó keresési eredmények összeállítását és egyetlen oldalon történő felsorolását.
A Naver az évek során számos új szolgáltatást vezetett be, kezdve a hírektől és az e-mailektől kezdve a kérdés- és válaszadási platformig. A Navert gyakran "Dél-Korea Google-jeként" emlegetik.
11 AOL
Az AOL egy amerikai internetes portál, amelynek székhelye New Yorkban található. Az 1990-es évek közepén az internet egyik legkorábbi úttörője volt.
Az AOL saját keresőmotoros oldalt tart fenn AOL Search néven, amelyet 2005. január 20-án újítottak fel és indítottak el. Az AOL keresőmotor a felhasználók számára hozzáférést biztosít a webes, képi, multimédiás, vásárlási, hír- és helyi keresési eredményekhez.
Ez az oldal elsősorban az AOL Search által biztosított webes eredményekre összpontosít. A keresési eredmények megjelenítésekor az AOL a következő sorrendben bontja az oldalt felülről lefelé: Két keresősáv (az oldal tetején és alján), Pillanatképek (ha van ilyen), Szponzorált linkek, Találó oldalak és Termékeredmények.
12 Seznam
A Seznam egy csehországi internetes portál és keresőmotor. Ivo Lukačovič alapította 1996-ban, a Cseh Köztársaság első webportáljaként.
13.. CC keresés
ccsearch böngésző. A CC Search egy olyan keresőeszköz, amely lehetővé teszi a közkincs és nyíltan licencelt művek online felfedezését. 2001-ben alapították, és 2002-ben indította el első licencét. A CC Search mögött a Creative Commons nonprofit szervezet áll. Olyan licenceket készítenek, amelyeket már több mint másfél milliárdszor használtak, hogy segítsék az alkotókat kreatív tudásuk online megosztásában.
Ez egy ideális keresőmotor azok számára, akik a világhálóról származó képeket szeretnének felhasználni anélkül, hogy szerzői jogi igényekkel találnák szembe magukat. A keresőmotor olyan oldalakról meríti a találatait, mint a Behance, a Flickr és a Thingiverse, hogy a Creative Commons anyagokat megjelenítse a találatokban.
14. Gibiru
Gibiru böngésző. A 2009-ben alapított Gibiru keresőmotor egy olyan webböngésző, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy online tevékenységeik nyomon követése nélkül végezzenek privát kereséseket. A böngésző nem naplózza az IP-címeket, és nem helyez el sütiket a számítógépeken, ami azt jelenti, hogy nincsenek olyan adatok, amelyeket eladhatnának a hirdetőknek. Ezért a Gibiru keresőböngészőt használó felhasználók szabadon hozzáférhetnek a világhálóhoz anélkül, hogy aggódniuk kellene amiatt, hogy böngészési tevékenységüket vagy más online információikat nyomon követik.
15. Amazon
2015 és 2018 között az Amazon növekedése 46%-ról 54%-ra nőtt, ezzel megelőzte a Google-t. Míg a Google arra törekszik, hogy a legjobb találatokat kínálja az alapján, hogy a felhasználók mire lehetnek kíváncsiak, addig az Amazon a keresési eredményeket az alapján mutatja be, hogy a felhasználók mit szeretnének vásárolni.
Az Amazon keresési eredményeit saját algoritmusa, az úgynevezett A9 algoritmus vezérli. Azt mondják, hogy az Amazon A9 algoritmusa az eladási sebesség alapján működik. Az értékesítési volumen az a sebesség vagy sebesség, amellyel a termékeket az Amazon platformján eladják. Az Amazon hamarosan megelőzi a Google-t, mint a termékekkel kapcsolatos keresés leggyakrabban használt keresőmotorja, és az aréna máris igazán kemény versenyre van berendezkedve ezen óriások között.