, 2022/1/4
Mi az a meta leírás? A meta leírás az a kis szócikk, amely a weboldalad alatt jelenik meg a SERP-ben, és amely az oldaladdal kapcsolatos információkat tartalmazza. Célja, hogy a felhasználók számára rövid összefoglalót adjon az oldalad tartalmáról, hogy a felhasználók tudják, hogy az oldal választ ad-e a kérdésükre. Hagyományosan a meta leírás hossza maximum 155 karakter, kivéve a kísérleti időszakokat, például amikor a Google átmenetileg 320 karakteresre hosszabbította a meta leírás hosszát.
Miért kell törődnöm a meta leírás hosszával? Fontos, hogy a meta leírás hosszára vonatkozó karakterkorláton belül maradjon, hogy elkerülje, hogy a keresőmotor levágja a leírás egy részét, és hiányosan jelenjen meg a SERP-ben. A meta leírás hosszán belül maradva jobban felkelti a fogyasztók figyelmét.
Számítanak a meta leírások?
Igen. A meta leírás értékes eszköz mind a felhasználók, mind a keresőmotor számára, amikor a SEO-menedzsmentről van szó. Amikor az oldal megjelenik a SERP-ben, a felhasználók átfutják, hogy lássák, válaszol-e a keresésükre. Egy minőségi leírás pozitívan befolyásolhatja az oldalára kattintók számát. Ez viszont növelheti a forgalmat és az elkötelezettséget, javítva ezzel a SERP-ben elfoglalt helyezését.
Hogyan kell meta leírást írni?
Íme egy ötlépcsős bontás, amely a Google webmester-irányelveiben megfogalmazott ajánlásokon és javaslatokon alapul, hogyan írhatsz hatékony leírásokat, amelyek segítenek növelni a CTR-t a listáidból a SERP-ken, és a SEO szakértőjévé válhatsz.
1. Pontosság és minőség
A minőségi leírás elsődleges szempontja mindig a pontosság. Az összefoglalónak helyesen kell leírni a tartalmat, és motivációt kell nyújtani a felhasználók számára, hogy rákattintsanak az adott linkre. Ne feledd, hogy a tartalom többi részéhez hasonlóan a kulcsszótömés vagy a csak kulcsszavak felsorolásának használata is kevés kontextust vagy hasznos információt nyújt a felhasználó számára. Ez rossz felhasználói élményt nyújt, és nem ösztönöz kattintásra. A meta leírásoknak minőségi tartalomrészleteknek kell lenniük.
2. Karakterkorlátok
A legfontosabb szöveget helyezd a leíró tag elejéhez közel. A Google nem szab karakterkorlátokat a meta leírás hosszára, de korlátozza a felhasználóknak a SERP-n megjelenő karakterek számát. A legjobb gyakorlat az, hogy a meta description hossza 120-150 karakter között legyen. Ez biztosítja, hogy a teljes leírás megjelenjen asztali és mobileszközökön egyaránt.
3. Következetesség és eredetiség
Mivel a meta leírások nem mindig jelennek meg a felhasználók számára, a webhelytulajdonosok hajlamosak figyelmen kívül hagyni a fontosságukat. Különösen most, hogy a DMOZ-nak már nem lesz szerepe a folyamatban, a márkáknak gondoskodniuk kell arról, hogy minden oldal egyedi, minőségi leírással rendelkezzen, különösen az olyan oldalak esetében, amelyeken nincs szöveg. Nem szabad ugyanazt a leírást a weboldal több oldalán is használni. Minden egyes tartalmi oldal valami mást kínál a felhasználó számára, ezért a meta leírásnak is hasonlóan egyedinek kell lennie, és ki kell fejeznie, hogy mitől fontos és releváns az adott oldal.
4. Használj cselekvésre való felhívást
Gondolj a leírásra úgy, mint egy keresőhirdetés testszövegére. Írd le, hogy mit kínál az oldal, majd használj akciónyelvi szavakat, például "Tudja meg, hogyan...", "Fedezze fel, hogyan...", "Olvasson a...", "Használja ki az előnyeit...", "Iratkozzon fel egy ingyenes próbaverzióra...".
5. Robotok utasítások, ha szükséges
Mivel a DMOZ már nem működik, a NOODP robotok direktíva a továbbiakban nem használható. A Google azonban továbbra is lehetővé teszi a webhelytulajdonosok számára a "nosnippet" robots direktíva használatát, ha meg akarják akadályozni, hogy a keresőmotor bármilyen típusú snippetet megjelenítsen a SERP-ben. Ezáltal a találat csak a címet mutatná meg.
A SERP-ben a webhelyed linkjei alatt megjelenő snippetek fontos szerepet játszanak abban, hogy figyelmet és forgalmat generáljanak webhelyed számára. A leendő olvasók számára bizonyítják a relevanciádat. A meta leírások nagy hatással lehetnek arra, hogy az emberek rákattintanak-e a SERP találatán keresztül a tartalmadra vagy sem. Igyekezz olyan leírásokat készíteni, amelyek inspirálják és csábítják a felhasználót, hogy hajlandó legyen rákattintani, és megnézni, mit tudsz még mondani az adott témáról.
Optimális meta leírás hossza
A meta leírások technikailag bármilyen hosszúságúak lehetnek, de a Google általában ~155-160 karakterre rövidíti a snippeteket. A legjobb, ha a meta leírások elég hosszúak ahhoz, hogy kellően leíróak legyenek, ezért 50 és 160 karakter közötti leírásokat ajánlunk. Ne feledje, hogy az "optimális" hossz helyzettől függően változik, és elsődleges célja az kell, hogy legyen, hogy értéket nyújtson és kattintásokat ösztönözzön.
Miért fontosak a meta leírások a SEO szempontjából?
Befolyásolják a meta leírások a keresési rangsorolást? Igen és nem. A Google 2009 szeptemberében jelentette be, hogy sem a meta leírások, sem a meta kulcsszavak nem vesznek részt a Google webes keresésre vonatkozó rangsorolási algoritmusaiban. A meta leírás azonban befolyásolhatja az oldal átkattintási arányát (CTR) a Google SERP-kben, ami pozitívan befolyásolhatja az oldal rangsorolhatóságát.
Ezek a rövid bekezdések a webmester lehetősége arra, hogy "reklámozza" a tartalmat a keresők számára, és a kereső esélye arra, hogy eldöntse, hogy a tartalom valószínűleg releváns lesz-e a lekérdezésük szempontjából, és tartalmazza-e a keresett információt. Mivel a meta leírások közvetett hatással vannak a keresési rangsorolásra, és különösen azért, mert jelentősen befolyásolhatják a felhasználók viselkedését, fontos, hogy némi erőfeszítést tegyünk megírásukba.
Használd a Moz Pro Site Crawl funkcióját a hibás meta leírások kereséséhez és javításához.
A Moz Pro Site Crawl funkciója azonosítja a rossz vagy hiányzó meta leírásokkal rendelkező oldalakat, így gyorsan kijavíthatod azokat. Vedd igénybe a 30 napos ingyenes próbaverziót nálunk, és nézd meg, mit érhetsz el:
Meta leírások a közösségi megosztásokban
Az olyan közösségi megosztó oldalak, mint a Facebook, általában az oldal meta description tagjét használják az oldal megosztásakor megjelenő leírásként. A meta description tag nélkül a közösségi megosztó oldalak egyszerűen az első szöveget használják, amit találnak. Attól függően, hogy mi ez az első szöveg, ez nem biztos, hogy jó felhasználói élményt nyújt azoknak, akik a közösségi megosztáson keresztül találkoznak a tartalmaddal.
A meta description tag a reklámszöveg funkcióját tölti be. A SERP-ről vonzza az olvasókat egy webhelyre, és így a keresőmarketing nagyon látható és fontos része. Egy oldal meta leírásának intelligensen kell alkalmaznia az oldal célzott kulcsszavait, természetes, nem spamszerű módon, ami arra készteti a felhasználót, hogy rákattintson az oldalra. A Google és más keresőmotorok gyakran a felhasználó lekérdezéséből származó kulcsszavakat félkövérrel kiemelik a leírás megjelenítésében, ami felhívja a kereső figyelmét. Próbáld meg a leírásaidat a lehető legjobban megfeleltetni az értékes keresőkifejezéseknek anélkül, hogy túloptimalizálnád őket.
Kerüld a meta leírások megkettőzését
A címcímekhez hasonlóan az egyes oldalak meta leírásának is közvetlenül kapcsolódnia kell az általa leírt oldalhoz, és egyedinek kell lennie a többi oldal leírásától. Ellenkező esetben a SERP eredmények így fognak kinézni:
A duplikált meta leírások elleni küzdelem egyik módja, hogy dinamikus és programozott módon egyedi meta leírásokat hozol létre az automatizált oldalakhoz. Ha azonban rendelkezel az erőforrásokkal, semmi sem helyettesítheti a kifejezetten az egyes oldalakra írt eredeti leírást.
Kerüld a kettős idézőjeleket a leírásokban
Amikor a meta leírás HTML jelölésén belül dupla idézőjeleket ("...") használnak, a Google ezeket a leírás adott ponttól történő csonkítására vonatkozó jelzésként ismeri fel, és automatikusan kivágja a szöveg többi részét a SERP snippetből. Ennek megakadályozására a legjobb megoldás, ha eltávolítasz minden nem alfanumerikus karaktert a meta leírásokból. Ha a meta leírásban fontosak az idézőjelek, akkor a csonkítás megakadályozására a HTML-egységet használhatod a dupla idézőjelek helyett.
Miért nem használja a Google a meta leírásomat?
A keresőmotorok gyakran felülbírálják az oldalak meta leírásait, és a SERP snippetben más szöveget jelenítenek meg, mint amit az oldal HTML-ében deklaráltak. Nehéz pontosan megjósolni, hogy ez mikor történik meg, de gyakran akkor fordul elő, amikor a Google úgy gondolja, hogy a meglévő meta leírás nem ad megfelelő választ a felhasználó keresésére, és helyette egy olyan szövegrészt használ ugyanarról az oldalról, amelyről úgy véli, hogy pontosabb vagy meggyőzőbb válasz a keresésre.
Ez frusztráló lehet, különösen akkor, ha te minden egyes oldal egyedi leírásának gondos kidolgozásával töltöttél időt, de ez a frusztráció bizonyos esetekben elkerülhető, ha az oldal leírását teljes mértékben a keresőmotorra bízod. Bár a hagyományos logika szerint általánosan bölcsebb egy jó meta leírást írni, mint hagyni, hogy a Google lekaparja az oldalt és megjelenítse a sajátját, ez nem mindig van így. Amikor eldöntöd, hogy megadd-e a meta leírást, kérdezd meg, hogy hány értékes keresőkifejezést céloz meg az oldal.
Ha az oldal egy és három erősen keresett kifejezést vagy kifejezést céloz meg, javasoljuk, hogy írj saját meta leírást, hogy vonzd az ezeket a kifejezéseket tartalmazó keresési lekérdezéseket végrehajtó felhasználókat. Ha az oldal hosszú távú forgalmat céloz meg (három vagy több kulcsszavas kifejezést), bölcsebb lehet, ha hagyod, hogy a keresőmotorok maguk töltsék fel a meta leírást. Az ok egyszerű:
Amikor a keresőmotorok összeállítanak egy meta leírást, mindig a lehető legpontosabban megjelenítik a felhasználó által keresett kulcsszavakat és a környező kifejezéseket. Ha egy webmester írja be a meta leírást az oldal kódjába, akkor az, hogy mit választ, valójában elvonhatja a relevanciát, amelyet a keresőmotorok a lekérdezéstől függően természetesen értelmeznek.
Hogyan használják a keresőmotorok a meta leírásokat
A legjobb példák a meta leírásokra és arra, hogy a keresőmotorok hogyan használják azokat, maguktól a keresőmotoroktól származnak. Kezdetnek nézzük meg a Google saját meta leírását. <meta name="description" content="Keresés a világ információiban, beleértve a weboldalakat, képeket, videókat és egyebeket. A Google számos különleges funkcióval segíti Önt abban, hogy pontosan azt találja meg, amit keres.">. Ez pontosan 159 karakter, szóközökkel együtt. A Google meta description a következőképpen jelenik meg a három legnépszerűbb keresőmotorban.
Ironikus módon a Google nem tünteti fel magát a találatok között, amikor a "keresőmotor" kifejezésre keresünk, így a Google-ra kell keresni, hogy lássuk. És ők az egyetlenek, akik levágják a saját leírásukat. Bár elismerik, hogy nem mindig használják a meta leírást a rangsorolási algoritmusuk részeként, mégis támogatják a meta leírásokat, és snippetként szerepelnek a keresési eredményekben.
Mit mondanak a top SEO blogok a meta leírásokról
Függetlenül attól, hogy számítanak-e a rangsorolásnál, a legjobb SEO blogok javasolják a meta leírások használatát. A Learn SEO sorozatban a SEOmoz szerint...
Tanácsadás Neil Patellel. Nézd meg, hogyan képes az ügynökségem hatalmas mennyiségű forgalmat generálni a weboldaladra.
SEO - hatalmas mennyiségű SEO forgalom feloldása. Nézd meg a valódi eredményeket.
Tartalommarketing - csapatunk epikus tartalmakat készít, amelyeket megosztanak, linkeket szereznek és forgalmat vonzanak.
Fizetett média - hatékony fizetett stratégiák egyértelmű ROI-val.
"A meta leíró címkék, bár a keresőmotorok rangsorolása szempontjából nem fontosak, rendkívül fontosak a felhasználók átkattintásának megszerzésében a keresőmotorok találati oldalain (SERP). Ezek a rövid bekezdések a webmesterek számára lehetőséget nyújtanak arra, hogy a keresők számára tartalmakat reklámozzanak, és tudassák velük, hogy az adott oldal pontosan mit tartalmaz azzal kapcsolatban, amit keresnek."
A Search Engine Land pedig a 21 Essential SEO Tips & Techniques (21 alapvető SEO tipp és technika) című cikkében azt írja, hogy...
"A meta description tag nem segít a rangsorolásban, de gyakran megjelenik a szöveges snippetként a bejegyzésed alatt, ezért tartalmaznia kell a releváns kulcsszó(ka)t, és úgy kell megírni, hogy a keresőket arra ösztönözze, hogy kattintsanak a bejegyzésedre."
A következő kérdés, amit feltehetsz, hogy a legjobb SEO blogok valóban használnak-e meta leírásokat? A válasz igen és nem.
A SEOmoz a honlapjukon és a termékoldalakon használ meta leírást, de a blogbejegyzéseikben nem.
A Search Engine Land hosszú meta leírást használ a honlapjukon, és néha a bejegyzéseiken is.
A Search Engine Watch hosszú meta leírást használ a honlapjukon, de nem a bejegyzéseiken.
A SEOBook nem használ meta leírást a honlapjukon vagy a blogbejegyzéseiben, de az alkalmi belső oldalakon igen.
A Search Engine Journal rövid meta leírást használ a honlapján, de a bejegyzéseiben nem.
3 ok, amiért még mindig érdemes meta leírást használni
A legtöbb SEO azon kaphatja magát, hogy "Ha a meta leírások nem számítanak bele a rangsorolási algoritmusba, akkor miért használjam őket?". A válasz erre egyszerű. Ne úgy gondolj rájuk, mint rangsorolási tényezőre, és kezdj el úgy gondolni rájuk, mint konverziós tényezőre. Íme néhány nagyszerű ok, amiért mégis érdemes szem előtt tartani a meta leírást a webhelyén, beleértve a honlapját, a belső oldalakat, a blogbejegyzéseket és így tovább.
1. ok: Kiemelt kulcsszavak a keresési eredményekben
Még ha a meta leírásban használt kulcsszó nem is segít a keresési rangsorolásban, akkor is segíthet abban, hogy felkeltse a keresők figyelmét. Amikor valaki egy adott kulcsszóra vagy kifejezésre keres, az a keresési eredményekben, ahol megjelenik, félkövérrel kiemelve jelenik meg. Tehát ha ezt a kulcsszót célozza meg, akkor azt szeretné, hogy kiemelkedjen. Ebben a keresőmotoros találati sorban mely találatok ugranak ki számodra?
Ez is mutatja, hogy miért kell a legfontosabb kulcsszavas kifejezésednek szerepelnie a SEO-címben és a meta leírásban! Nem szeretnél az egyetlen olyan találat lenni ebben a listában, amelyiknek nem volt félkövérrel szedett kulcsszava az adott keresésre. Győződjön meg tehát arról, hogy meta leírása a megcélzott kulcsszavakat használja, és úgy van megírva, hogy a keresőket arra ösztönözze, hogy rákattintsanak az adott találatra.
2. ok: A legnépszerűbb közösségi hálózatok használják
Amikor megosztasz egy oldalt a közösségi hálózatokon, például a Facebookon, a Google+-on vagy a LinkedIn-en, minden oldal vagy a meta leírást, vagy a poszt első egy-két mondatát fogod felhasználni a megosztásban megjelenő leírásként. A meta leírás általában teljes egészében megjelenik, míg a poszt első egy-két mondata ellipszissel elvágva fog megjelenni [...]. Bár a Facebook és a LinkedIn esetében szerkesztheti a leírást, nem mindenki fogja ezt megtenni, aki megosztja az oldalát.
A Google+ viszont csak a leírás eltávolítását teszi lehetővé. Ez azt jelenti, hogy ha az első egy-két mondatod az oldalon nem jól foglalod össze a lényeget, akkor a megosztást látó emberek esetleg nem veszik észre a lényeget. Ezért, ha azt szeretnéd, hogy az oldaladnak megosztásai a legtöbb kattintást kapják a közösségi médiában, fontold meg egy erős meta leírás létrehozását, amely a keresési eredményekhez hasonlóan kattintásra ösztönöz.
3. ok: A közösségi könyvjelző-hálózatok is használják
Számos közösségi könyvjelzőhálózat is használja a meta leírást az oldal leírásaként a hálózatán. Néhány példa a meta leírást tartalmazó hálózatokra: Digg, BizSugar és My SEO Community. Szinte minden, a Pligg CMS rendszerre épülő közösségi könyvjelző / szavazó hálózat is a meta leírást használja először. Bár ezeken a hálózatokon szerkesztheti a leírásokat, nem számíthatsz arra, hogy mások, akik beküldik az oldalaid, ezt megteszik-e. Ráadásul, ha nem kell szerkeszteni a leírásokat, akkor egy kis munkát spórolsz magadnak, ha saját oldalaid küldiöd be.
Hogyan illeszd be a meta leírásokat az oldalaidra?
Ha a WordPress-t saját tárhelyen használod, akkor szerencséd van. A meta leírásokat könnyen hozzáadhatod a tartalmaidhoz olyan egyszerű (és ingyenes) bővítmények segítségével, mint például az All in One SEO Pack. Csak telepítsd, és keresd meg minden oldalon / poszton a SEO részletek mezőt, amely egyéni SEO címet, meta leírásokat és egyéb információkat kér. A honlapod SEO részleteit a bővítmény fő beállítási szakaszában adhatod hozzá. Más témák és platformok rendelkezhetnek beépített SEO beállításokkal - ha nem, keress rá a honlapod platformjára és a SEO pluginra, add-onra vagy bővítményre.