, 2022/9/20

A tartalomszindikáció lehetővé teszi, hogy tartalma nagyobb közönséghez jusson el. A tartalomterjesztő partnerekkel, digitális kiadókkal vagy iparági influencerekkel együttműködve nagyobb csoporthoz juttathatja el márkája ismertségét. Egyes esetekben a harmadik fél webhelyei szindikálhatják a te teljes tartalmad, míg más esetekben egy adott részletet vagy egy szerkesztett, lekicsinyített változatot tesznek közzé.

Mi a tartalom szinkronizálása

Bár egyesek óvakodnak attól, hogy tartalmukat más oldalakon tegyék közzé, ez remek módja lehet annak, hogy nagyobb közönséghez jusson el. Egyes marketingesek attól tartanak, hogy tartalmaik más webhelyen való közzétételével lemaradnak azokról az emberekről, akik közvetlenül az ő oldalukon látogatják meg a tartalmat. A tartalomszindikáció azonban a kölcsönös hivatkozás révén márkaismertséget generál, és forgalmat irányít a weboldalára.

A tartalomszindikáció számos előnye közül az egyik, hogy segít felépíteni webhelye tekintélyét. A minőségi, releváns és optimalizált tartalom fejlesztése az egyik nyilvánvaló lépés, amelyet megtehet a webhely tekintélyének kiépítése érdekében, de időigényes lehet. A tartalomszindikáció az egyik módja annak, hogy szindikálja webhelye blogjának tartalmát, hogy bővítse a bejegyzések elérését, ami növelheti a webhelyre irányuló forgalmat.

A nagyobb tekintéllyel rendelkező webhelyek magasabbra kerülnek a Google rangsorában, mint azok, amelyeknek nincs tekintélyük, mivel megbízhatóbbnak tekintik őket. Egy webhely tekintélyességi pontszámának meghatározása nagyszerű módja annak eldöntésére, hogy mely webhelyeket célozza meg tartalomszindikációval, mivel ha backlinkeket szerez az adott webhelyről, akkor a magas tekintélyességi pontszámuk egy részét hatékonyan visszakaphatja a saját webhelye pontszámához. A SEMrush Authority Score a webhelyek minőségét és SEO-teljesítményét méri, így azonosíthatja a kiváló minőségű tartalomszindikációs webhelyeket.

A tekintélyességi pontszám mérőszámunk 0 és 100 közé eshet, és érdemes a lehető legközelebb kerülni a 100-hoz. Az interneten azonban kevés weboldal kap magasabb pontszámot, mint 98, 99 vagy 100. Emiatt nincs egyetlen célpontszám, amit szem előtt kell tartanod. Ehelyett inkább a webhely tekintélyi pontszámát kell összehasonlítania azzal együtt, hogy a webhely közönségének van-e értelme a tartalma számára.

A tartalomszindikálás egy alacsony költségű lehetőség a tartalom új közönséghez való eljuttatására és webhelye tekintélyének növelésére anélkül, hogy sok további erőfeszítést igényelne. Fontos megjegyezni, hogy nem szabad a tartalomszindikációt az összes tartalma népszerűsítésére használnia. Valójában a tartalomszindikációs erőfeszítéseket kifejezetten a legjobb tartalmaira kell összpontosítania, hogy azokat más platformokon újra közzétehesse. Helyes használat esetén a tartalomszindikáció számos előnnyel járhat:

Javítja az elérését. A tartalomszindikáció lehetővé teszi, hogy tartalma egy szélesebb csoporthoz jusson el. Márkád felkerülhet a vezető webhelyekre. Tartalmad láthatóbbá válik, ha lehetővé teszed tartalmad szindikálását nagyobb, népszerűbb webhelyeken. Ez nem csak az elérésed bővítésére, hanem tartalma tekintélyének megerősítésére is nagyszerű.

Növeld a backlinkeket. Ha tartalmad egy harmadik fél webhelyén jelenik meg, az a te webhelyedre fog visszalinkelni. Gyorsítsd fel a tartalomgyártást az újrahasznosított tartalmak népszerűsítésével. A tartalomszindikálás lehetővé teszi, hogy a tartalmat más platformok számára újrahasznosítsa, és úgy alakítsa át, hogy nagyobb közönséghez jusson el.

A tartalomszinkronizálás különböző módszerei

Mivel a marketingszakemberek mindössze 14%-a próbálkozik új terjesztési csatornákkal, a tartalomszindikációba való befektetés versenyelőnyt jelent. A tartalomszindikáció többféleképpen is megvalósítható. Az alábbiakban három tartalomszindikációs módszert tárgyalunk, és azt, hogy ezek hogyan javíthatják tartalma elérését. Az alábbi lehetőségek mindegyike költségvetésbarát és egyszerű lépések, amelyeket te is megtehetsz.

Dolgozz együtt kiadókkal, különösen azokkal, akik nagy szinkronizálási hálózattal rendelkeznek. Tartalmaid előállításakor nemcsak a célközönségedet, hanem a kiadókat is szem előtt kell tartanod. Az általad előállított tartalomnak relevánsnak és érdekesnek kell lennie az iparági újságírók számára, hogy írni akarjanak a tartalmadról. A kiadók szindikációs hálózatai segíthetnek a tartalom elérésének bővítésében.

A kiadókkal való együttműködéshez jól átgondolt pályázatokat kell kidolgozni. Az egy ponton közzétett tartalmakat aztán újra közzé lehet tenni. Amikor a vállalat weboldalán. Onnan az általad létrehozott eredeti tartalom még több személyhez juthat el. Egy esetben egy író megpályázta, majd megkapta az első helyezését az USA Today-nél. Miután a történetük megjelent, más weboldalakon is látták azt. Ez az író megtudta, hogy a USA Today a Gannett Company tulajdonában van.

A Gannett Company tulajdonában több mint 100 napilap és közel 1000 hetilap van.

Emiatt az író írása 20 különböző tartományban jelent meg. Mivel a kiadói szindikációs hálózatok lehetővé teszik, hogy az Ön tartalma számos különböző webhelyen megjelenjen, fontos megérteni, hogy mely hálózatok növelhetik annak esélyét, hogy tartalma több helyen is megjelenjen. A SEMrush Marketing Toolkit segítségével azonosítani lehet az Egyesült Államokban a legtöbbet keresett online kiadókat, és azt, hogy a tartalomgyártók hogyan használhatják ezt ki, hogy nagyobb sikert érjenek el a tartalomszindikálással.

Promótáld a tartalmad nem versenytársakkal

Egy másik tartalomszindikációs módszer az azonos vagy hasonló közönséggel rendelkező más blogokkal és weboldalakkal való együttműködés. Fontos megjegyezni, hogy olyan más webhelyeket kell keresni, amelyek nem versenyeznek a vállalkozásoddal. A nem konkurens szervezetekkel való együttműködés a tartalom szindikálásában egy szimbiózis. Lényegében beleegyezel, hogy az ő tartalmukat közzéteszi a saját weboldalán vagy blogján, ők pedig beleegyeznek, hogy ugyanezt teszik.

Ez a módszer némi hálózatépítést igényel, de nagyon sikeres lehet. Ha például két vállalat találkozik egy konferencián, és mindkettő a védelmi iparban tevékenykedik, akkor ezt a módszert alkalmazhatják. Az egyik cég esetleg szoftvereket fejleszt a védelmi ipar számára, míg a másik cég katonai védelmi eszközöket fejleszt. Mindkét vállalatnak hasonló a célközönsége, de egyik sem versenyez a másikkal.

Ha egy másik webhely közzéteszi a tartalmad, akkor az visszalinkeli a te webhelyedre, és népszerűsíti a munkádat. A backlinkelés az egyik legfontosabb tényező a SEO rangsorolásban. Röviden, a backlinkek olyan hivatkozások egy oldalon, amelyek egy másik oldalra hivatkoznak különböző weboldalakon. Ez azt jelenti, hogy egy harmadik féltől származó forrásnak kell hivatkoznia a te weboldaladra a backlinkhez. A Google a backlinkinget a webhely népszerűségének és megbízhatóságának mérésére használja, ami segít növelni a SEO-rangsorolást.

Használd a közösségi médiaplatformokat

A közösségi médiaplatformok használata nagyszerű módja annak, hogy tartalmad nagy közönséggel oszd meg. A szervezetek számára is egyszerű és ingyenes módja a tartalmak megosztásának. Valószínűleg anélkül, hogy észrevennéd, találkoztál már szindikált tartalommal a népszerű közösségi médiaplatformokon, például a LinkedIn-en és a Pinteresten.

A LinkedIn lehetővé teszi a tagok számára, hogy cikkeket tegyenek közzé a kapcsolataik számára. Onnan a követők lájkolhatják, kommentálhatják és megoszthatják a tartalmat a kapcsolataikkal. A tartalom szindikálásának ez az egyszerű módja megköveteli, hogy olyan tartalmat tegyél közzé, amely vonzó és vonzó az olvasó számára ahhoz, hogy jól teljesíts.

LinkedIn

A Pinterest is nagyszerű eszköz lehet a közönség elérésének bővítésére. A tartalomszindikáció a Pinterest segítségével kicsit másképp működik, és a legjobb a nem szöveges tartalmak esetében. Bár lehet, hogy ez a helyzet, bármelyik pinhez csatolhatsz egy linket, hogy az olvasókat az írott tartalmadhoz irányítsd. Ez a módszer különösen hatásos az infografikákkal rendelkező szervezetek számára, mivel a Pinterest egy vizuális tartalomterjesztő platform; azonban bármilyen tartalom megosztására használható. Grafikai tartalmat kell kidolgoznia. A vizuálisan vonzó grafikák gyorsan kidolgozhatók olyan ingyenes online eszközökkel, mint a Canva.

Tippek a tartalomszinkronizálási erőfeszítések maximalizálásához

A tartalomszindikálás nagymértékben növelheti tartalmad elérését és növelheti webhelyed forgalmát. A webhelyforgalom potenciális növekedése mellett a vállalkozásoknak is segít a márkaképük fejlesztésében. Mivel a szindikált tartalom más platformokon vagy webhelyeken kerül terjesztésre, biztosítania kell, hogy tartalmad úgy legyen megírva, hogy az olvasókat arra ösztönözze, hogy a te webhelyedre visszalépő linkekre kattintsanak.

Ne feledd, hogy a Google blokkolhatja a duplikált tartalmakat, ezért a tartalomgyártók gondosan szindikálják a tartalmakat, mivel csak azt a változatot fogják megjeleníteni, amelyet a legmegfelelőbbnek tartanak. Ez azt jelenti, hogy ha a tartalmad eredetileg a saját webhelyeden jelent meg, de úgy döntesz, hogy egy olyan webhelyen szindikálod, amely jellemzően nagyobb forgalmat bonyolít, a Google ezt a tartalmat fogja megjeleníteni. Ezért azt javasolják, hogy bármilyen tartalmat is terjesztesz, az hivatkozzon vissza a webhelyedre.

Az alábbiakban bemutatunk néhány módszert, amellyel maximalizálhatja a tartalomszindikálási erőfeszítéseit:

Oszd meg a szindikált tartalmat a közösségi oldalakon. Miután a tartalmad megjelent egy harmadik fél platformján, a közösségi médiatartalomra mutató link megosztása remek módja az olvasók vonzásának. Adj hozzá módosításokat, ha szükséges. A tartalom finom módosításával biztosítsa, hogy szindikált tartalma releváns legyen annak a közönségnek, amely számára közzéteszik. A gyors módosítások közé tartozhat új képek vagy egy további szakasz hozzáadása.

Tartalmazzon egy CTA-t. Mivel a te tartalmad egy másik weboldalon kerül közzétételre, gondoskodni kell arról, hogy a közönségük megtalálja a weboldalad.

A cikkbe beleszórhatod a cselekvésre hívó linkeket, hogy az olvasókat arra ösztönözd, hogy kattintsanak az érdekes tartalomra és tekintsék meg a webhelyedet.

Legyen szándékos a pályázatokat illetően. A pitchek készítése fárasztó folyamat lehet, ha minden egyes kiadónak pitchel. Ehelyett tudatosan kell megválasztani, hogy mely kiadókat keresed meg. Nemcsak nagyobb kiadókkal kell megpróbálni szindikálni a tartalmat, hanem olyan kiadókkal is, amelyeknek van közönsége a te iparágadban.

Kutasd fel a szindikálás célpontjait. Mielőtt úgy döntesz, hogy egy másik webhelyhez társulsz, vagy egy kiadói hálózathoz fordulsz, vedd figyelembe, hogy mekkora forgalmat bonyolítanak le. Ezeknek a hasznos betekintéseknek a felfedezése egyszerűvé tehető a SEMrush Organic Research használatával. Add meg a kutatni kívánt weboldal domainnevét, hogy felfedezd a kulcsszó-rangsorukat és azt, hogy mennyi forgalmat bonyolítanak le organikusan.

Legyen a tartalomszinkronizálás a digitális marketingstratégia kulcsfontosságú összetevője

Miután tartalmaid egy harmadik fél platformján terjesztetted, mérni kell az eredményeket. Így azonosíthatod az erőfeszítés esetleges hiányosságait és a tartalomszindikálás sikerét. Egy forgalomelemző eszköz használatával könnyen mérhetővé válik a webhelyére irányuló átirányított forgalom mértéke, mivel a harmadik féltől származó platformok átirányításnak minősülnek.

A minőségi tartalom fejlesztése az egyik legértékesebb lépés, amelyet a webhely forgalmának növelése érdekében tehet, de néha elmaradhat. Ezért fontos, hogy biztosítsd, hogy az összes rendelkezésére álló eszközt használod. A SEMrush SEO Content Template lehetővé teszi a versenytársak tartalmának elemzését. Láthatod, hogy a versenytársak milyen tartalmakat hoznak létre az adott téren belül, és hogy honnan kellene backlinkeket szerezni, ami nagyon hasznos a tartalomszindikációs lista célkiadóinak létrehozásában.