, 2022/1/12

Pinterest hirdetések: Egyszerű útmutató 2022-re Minden, amit a Pinterest hirdetésekről tudni kell, frissítve 2022-re, a hirdetéstípusoktól és -formátumtól kezdve a hatékony kampány futtatásáig.

pinterest advertising

A Pinterest egyedülálló a közösségi platformok között, mert a felhasználók - nagyrészt - azért járnak oda, hogy új termékeket fedezzenek fel, és jól reagálnak a hirdetésekre. A Pinterest ingyenes és fizetett hirdetési eszközök kombinációját kínálja, és a kettő kombinálásával 3x több konverziót és kétszer nagyobb megtérülést érhet el a hirdetési kiadásokon, mint a fizetett hirdetésekkel. Ráadásul a Pinterest az egyik legalacsonyabb CPC-vel rendelkezik a közösségi média hirdetések között.

Milyen előnyei vannak a Pinterest-hirdetéseknek?

A felfedezés áll a Pinterest középpontjában. A felhasználók azért mennek oda, hogy új ötleteket és inspirációt találjanak, ellentétben más közösségi platformokkal, például a Facebookkal, ahová azért mész, hogy becserkészd az exedet, um, megnézd, mi újság a barátaiddal. A Pinterest felhasználói új termékeket, márkákat és projekteket akarnak felfedezni.

És a Pinterest hirdetések természetesen ebbe illeszkednek, mert nem zavarnak. Hozzáadnak a felfedezés érzéséhez. Mivel a Pinnerek vásárolni szeretnének, nagyobb valószínűséggel értékelik a hirdetéseket, mint bármely más platformon. Átlagosan a Pinterest-hirdetések 2x nagyobb megtérülést hoznak a reklámköltésen, 2,3x olcsóbb konverziónkénti költséggel, más közösségi médiaplatformokhoz képest. Ez óriási!

De kik is ezek a Pinterest-felhasználók?

A Pinterest évről évre folyamatosan növekszik. Jelenleg 444 millió aktív havi felhasználó van, a 2019-es körülbelül 250 millióról. Ez több, mint az Egyesült Államok lakossága. És, bár sok férfi és nem bináris Pinner van, a Pinterest hirdetési célközönségének több mint 44%-a 25-44 év közötti nő - ez számos iparág számára fontos demográfiai csoport.

De a Facebooknak jelenleg több mint 2,8 milliárd havi aktív felhasználója van, miért érdemes a Pinteresten hirdetni a Facebookkal szemben?

Vegyük ezt figyelembe:

A Pinterest-felhasználók 7x nagyobb valószínűséggel mondják, hogy a Pinterest a legbefolyásosabb platform a vásárlási döntések meghozatalában.

A Pinterest negyedéves hirdetési elérése 6,2%-kal nő, szemben a Facebook 2,2%-os növekedésével.

A 100 000 dollár feletti háztartási jövedelemmel rendelkező amerikaiak 45%-a Pinterest-felhasználó.

A pinnerek 66%-kal nagyobb valószínűséggel adnak esélyt új márkáknak - és maradnak hűségesek.

A Pinteresten hirdetni olyan, mintha egy olyan buszon hirdetéseket futtatnánk, amely csak a bevásárlóközpontba jár. A fedélzeten mindenki készen áll a vásárlásra. Csak a márkádat kell elébük juttatnod.

A Pinterest számos hirdetési formátummal és kampánytípussal rendelkezik, amelyek segítenek ebben, ezért merüljünk el bennük.

Pinterest hirdetési típusok

Újdonság 2022-re: Idea Pins

Az Idea Pins (néha becenevükön story pins) rövid videoszegmensek vagy legfeljebb 20 grafikából álló sorozatok, amelyeket arra terveztek, hogy magával ragadó, tanulságos tartalommal vonzzák a Pinnereket. Általában rövid how-to videókhoz vagy bemutatókhoz használják őket.

Pinterest

Formátumukat tekintve az Instagram Stories-hoz hasonlóak. Több lehetőséget adnak a konvertálásra a hagyományos videó vagy grafikus Pinekkel szemben, mint például:

Felhasználói címkézés

Interaktív matricák és téma hashtagek

Szöveges és grafikus átfedések

Választható hangfelvételek

Részletes oldalak hozzáadásának lehetősége, például a szükséges lépések vagy anyagok listája.

"TikTok-szerű" létrehozási folyamat közvetlenül a telefonodról

Ez a magával ragadó új formátum 9-szer több kommentet kap, mint a hagyományos Pins. Mivel a Pinnerek már most is szeretnének új készségeket tanulni és márkákat felfedezni a Pinteresten, az Idea Pins tökéletesen kapcsolódik ehhez, hiszen kreatív módon kommunikálhatja a lépésről-lépésre történő barkácsolást vagy mesélheti el a márka történetét.

Jelenleg ez egy kizárólag organikus formátum, de a Pinterest jelenleg az Egyesült Államokban teszteli a szponzorált Idea Pineket, és azt tervezi, hogy 2022 végén mindenki számára elérhetővé teszi az Idea Pin hirdetéseket - tehát már most kezdj el készülni rá!

Újdonság 2022-re: Terméktáblák kipróbálása

A Try on product Pins a kiterjesztett valósággal kombinálja tartalmait, hogy virtuális "próbafülke" élményt teremtsen a Pinteresten. Hűha! Különösen erőteljes a szépségápolási és kiegészítő márkák számára, mivel lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a telefonjuk kamerájának segítségével megnézzék, hogyan fog kinézni rajtuk egy termék.

A Try on Pinek még nem minden országban érhetőek el, és szükséged lesz egy Pinterest Business fiókra és egy feltöltött termékkatalógusra. Emellett Try on Pin létrehozása jelenleg csak egy Pinterest fiókmenedzserrel együttműködve lehetséges. De ha e-kereskedelmi vállalkozást vezetsz, érdemes elkezdened gondolkodni ezeken. Remélhetőleg 2022 végén láthatjuk, hogy ez a formátum nyilvánosan elérhetővé válik a márkák számára is, hogy hirdetésekként használhassák. Jelenleg csak jelentkezés alapján érhetőek el.

Pinterest gyűjteményes hirdetések

A gyűjtőhirdetések csak a mobilfelhasználóknak jelennek meg, ami az összes felhasználó 82%-át jelenti. A gyűjteményes hirdetés egy nagy, kiemelt videóból vagy képből és 3 támogató képből áll. Ha egy felhasználó rákattint a hirdetésedre, akkor a hirdetés részletező oldalán akár 24 támogató képet is megjeleníthetsz.

Ezek a hirdetéstípusok tökéletesen alkalmasak az e-kereskedelmi márkák számára, különösen a divat, a lakberendezés és a szépségápolás szegmensében. A megfelelő kreatív stratégiával azonban bárki profitálhat belőle. Különösen hatásos a videó és a termék- vagy életmódképek kombinálása. Használjon például szerkesztői, életmódvideót a kiemelt eszközhöz, és támogassa ezt termék- és részletfelvételekkel a másodlagos eszközökhöz.

Egy másik jó dolog a gyűjteményes hirdetésekkel kapcsolatban? A Pinterest képes automatikusan létrehozni őket helyetted, beleértve a kapcsolódó termékek kiválasztását a termékkatalógusodból. Szép.

Pinterest körhirdetések

A körhirdetések pontosan úgy néznek ki, mint az organikus Pinek, de képek egy csoportját tartalmazzák, amelyeket a felhasználók mobilon vagy asztali számítógépen átlapozhatnak. A karusszelről a kép alatti kis pöttyökből lehet tudni, hogy karusszelről van szó. Fontos, hogy amikor a felhasználó elmenti, az egész körhinta elmentődik a táblájára. Körhirdetésenként 2-5 képet lehet elhelyezni. A Pinterest körhirdetések kiválóan alkalmasak ugyanazon termék különböző szögekből történő bemutatására, vagy kapcsolódó kiegészítők vagy tárgyak bemutatására, illetve életmódfotók készítésére a termék használatáról.

A tudatosság kiépítése

Sok vállalat használja a Pinterest hirdetéseket a márka ismertségének növelésére. A márkaismertség célja, hogy a vállalkozásod minél több ember elé kerüljön. Ezek olyan emberek, akik nem ismerik a vállalkozásodat, vagy nem nagyon ismerik azt. Amikor a márkaismertségre összpontosító Pinterest-hirdetési kampányt futtatsz, akkor egy CPM (cost-per-mille) fizetési skálát fogsz használni. Ez azt jelenti, hogy minden 1000 megjelenés után fizetsz a pin-edért. A benyomások azt jelentik, hogy hányan nézik meg a reklámozott pinted, de nem feltétlenül tesznek lépéseket.

Az elkötelezettség fokozása

Egy másik hirdetési lehetőség az elkötelezettség fokozása. Amikor az elkötelezettség növelését tűzöd ki célul, arra szeretnéd ösztönözni az embereket, hogy interakcióba lépjenek a reklámozott kitűződdel. Ezek közé tartoznak az olyan tevékenységek, mint a repining és a tartalomra való kattintás. Ezek a hirdetések elköteleződésenkénti költségmodell (CPE) alapján futnak, ami azt jelenti, hogy akkor fizetsz, ha valaki elköteleződik a hirdetéseddel.

Ezek a hirdetések nagyszerűek a márka ismertségének további növelésére és arra, hogy közönséged interakcióra bírja a tartalmaiddal. Ha kíváncsi vagy, mennyibe kerülnek ezek a Pinterest-hirdetések, a CPE-modell szerinti hirdetés futtatásának költsége általában 10 centtől 1,50 dollárig terjed minden egyes elköteleződés után.

Hogyan működnek az előléptetett csapok?

A promóciós pinek hirdetések a Pinteresten. Ezek a célzott hirdetések egy pinner feedjében jelennek meg. Amikor böngészik az oldalakat és kereséseket végeznek, a promótt kitűzők integrálódnak. Ezek gyakran hasonlóan néznek ki, mint más Pinterest-posztok, így nehéz lehet észrevenni a különbséget. Amikor Pinterest-hirdetést futtatsz, számos tényező alapján célozhatod meg az embereket.

Ezek közé tartozik a hely, a demográfiai adatok, az eszközök és még sok más. Ez egy kiváló lehetőség vállalkozásod számára, hogy elérd azokat az ügyfeleket, akik az iparágadhoz kapcsolódó képeket keresnek. A Pinterest-hirdetések a PPC-hirdetésekhez hasonlóan működnek. Beállíthatsz egy napi költségvetést és azt, hogy meddig szeretnéd, hogy a kampányod fusson. Amikor a költségvetésed kimeríted, a kampánymegszűnik.

Kampányod futtatásakor beállítasz egy licitösszeget, amely meghatározza, hogy mennyit hajlandó fizetni, ha valaki meglátja, bekapcsolódik vagy rákattint a hirdetésére. A tényleges összeget a többi licitáló határozza meg, akik ugyanarra a helyezésre licitálnak. A promózott kitűzők nagyszerűen segítenek a forgalomnak a márkáddal való interakcióra ösztönözni. Segíthetsz az embereknek megismerkedni a márkáddal, megnézni a termékeidet, és még konvertálhatnak is!

Hogyan működnek a Promoted Pins?

A Promoted Pins aukciós rendszerben működik, mint sok más pay-per-click rendszer. A hirdetők kiválasztják a Promoted Pint, kiválasztják az elérni kívánt célt, és megadják a célzási feltételeket. "Licitálnak" arra, hogy a hirdetéseik megjelenjenek a célközönségnek, és aki a legtöbbet licitál, az nyerheti meg a helyezést.

1. Hirdetéseid megjelenhetnek a Pinterestet böngésző felhasználóknak.

Ebben az esetben a hirdetésed vagy azoknak a felhasználóknak jelenik meg, akik olyan kategóriákban böngésznek, amelyekhez a Promoted Pinted tartozik, vagy azoknak a felhasználóknak a feedjében, akik a Pinterest szerint érdeklődnének a terméked iránt. Ezt az érdeklődést jellemzően a platformon való korábbi viselkedés alapján mérik, beleértve az általuk elmentett Tűket, bár a hirdetők megcélozhatnak konkrét felhasználókat olyan dolgok alapján is, mint az e-mail listák vagy a legutóbbi webhelylátogatások.

2. A te Promoted Pins-jeid a Pinterest keresési eredményeiben is megjelenhetnek.

Ha valaki a "kézzel készített váza" kifejezésre keres rá, és történetesen te árulsz ilyet, a hirdetésed valóban megjelenhet a keresési eredmények között.

Ahogy azt el tudod képzelni, ez a lehetőség lehetővé teszi, hogy olyan felhasználóknak reklámozd a termékeidet, akik szándékosan keresik azokat.

Hogyan hozz létre egy Promoted Pin-t

A Promoted Pins létrehozásához rendelkezni kell egy Pinterest üzleti fiókkal. Ha ez megvan, a bal felső sarokban meglátod a "Hirdetések" fület. Kattints erre a legördülő menüre, hogy elkezdhesd létrehozni a Promoted Pin kampányodat. Kattints a "hirdetés létrehozása" gombra a kezdéshez.

Válaszd ki a célodat

A legelső dolog, amit meg kell tenned, hogy kiválasztod a kampányod célját. Ezek lényegében azt határozzák meg, hogy mit szeretnél elérni a kampányban, és hogyan fogsz elszámolni.

A lehetőségeid a következők:

Márkaismertség. A cél itt az, hogy a pinedet minél több releváns felhasználó lássa. A díjazás 1000 megjelenésenként kerül felszámításra.

Videó megtekintése. Ez szorosan kapcsolódik a márkaismertséghez, és a cél a videón keresztül történő ismertségnövelés. Szintén a megjelenések után kerül felszámításra.

Forgalom. Ezek a kampányok arra törekszenek, hogy forgalmat generáljanak a webhelyedre, bár fontos megjegyezni, hogy minden cél továbbra is lehetővé teszi ezt. Ennél a lehetőségnél azonban kattintásonként fizet.

Alkalmazás telepítése. Arra ösztönzi a felhasználókat, hogy töltsék le az alkalmazásodat. Kattintásonként kerül felszámításra.

Ebben a részben megnevezheted a kampányáod, meghatározhatod a költségvetést, és eldöntheted, hogy keresőhirdetéseket, böngészőhirdetéseket vagy mindkettőt szeretnéd-e futtatni. Gyakran javaslom mindkettő használatát, de ha csak az egyikhez vagy a másikhoz szeretnél ragaszkodni, mindig engedélyezd a keresőhirdetéseket.

Ha szeretnéd, bármikor hozzáadhatsz új Promoted Pins hirdetéseket egy régi kampányhoz, ami lehetővé teszi, hogy egyetlen kampánycím alatt több egyedi hirdetést is elhelyezz. Ez megkönnyíti az egész nyomon követését, így ha egy adott ajánlatra vagy termékre vonatkozó márkaismertségi kampányt folytatsz, lehetőség szerint tartsd őket együtt.

Állítsd be a célzási feltételeket

A Promoted Pin létrehozásának 2. lépésében beállítod a hirdetéscsoportodat. Egy kampányon belül több hirdetési csoportot is létrehozhat, és minden egyes hirdetési csoporton belül több egyedi hirdetést (a tényleges Promoted Pineket). A hirdetéscsoportok határozzák meg a célzást, az ütemezést és a konkrétabb költségvetést.

Amikor a tényleges célzásról van szó, többféle lehetőséged van arra, hogy hogyan járj el. Az első lehetőség a célközönségek létrehozása, amelyek a Facebook egyéni célközönségeihez hasonlóan működnek. Feltöltheted a teljes e-mail listádat (vagy annak egyes részeit), vagy létrehozhatsz célcsoportokat a legutóbbi webhely-aktivitás vagy egy bizonyos Tűvel interakcióba lépett felhasználók alapján.

Ha a fenti célközönségek bármelyikéhez hasonló felhasználókat szeretnél elérni, létrehozhatsz egy "act-alike" célközönséget, amely a hasonló tulajdonságokkal rendelkező felhasználóknak mutatod meg a hirdetéseid. Ezen a lehetőségen kívül az alapvető célzási kritériumok, például a hely, a nyelv és a nem, valamint az érdeklődési célzás és a kulcsszavas célzás bármilyen kombinációját is használhatod.

Az érdeklődési célzás befolyásolja, hogy hirdetésed hol jelenik meg a böngészési elhelyezéseknél, amikor a felhasználók vagy bizonyos kategóriákban, vagy a főoldalukon böngésznek. A legjobb eredmények elérése érdekében olyan érdeklődési köröket kell választanod, amelyek valóban kapcsolódnak az általad kiválasztott Promoted Pinhez - még ha valaki szereti is a fotózást, nem biztos, hogy túlnyomóan érdekli a fényképezőgép-objektívekről szóló Pined, amikor szándékosan a lakberendezési feedeket böngészi.

A kulcsszócélzás határozza meg, hogy a promótt kitűzők milyen keresésekben jelennek meg, és ez a kampánynak az a része, amelyre talán a legnagyobb hangsúlyt fektetem. A kereső felhasználók végül is eléggé előrehaladott állapotban vannak a vásárlási ciklusban, és valószínűleg közelebb állnak a tényleges vásárláshoz.

Amikor beírod a megcélozni kívánt kulcsszavakat, a Pinterest egy hosszú listát mutat a kapcsolódó kulcsszavakról és azok havi keresési volumenéről. Így képet kaphatsz a potenciális közönség méretéről, amelyet elérhetsz. Bár könnyű csak a legkézenfekvőbb kulcsszavakat keresni, a legnagyobb szerencsém akkor van, ha nem a megszokott keretek között gondolkodom, és széles és specifikus kulcsszavak kombinációját használom.

Válaszd ki a kitűzőt

Az utolsó lépés a kitűző kiválasztása. Általában azt javaslom, hogy a pin már a folyamat többi része előtt legyen meg a fejedben, hogy ki tudd választani a megfelelő célközönséget és kulcsszavakat. Amikor a kitűző kiválasztására és annak eldöntésére kerül sor, hogy melyik lenne a legjobb a promócióhoz, többféle stratégiát használhatsz a választáshoz. Ezek közé tartoznak:

A Pinterest analitikájának használata a döntéshez, a minden idők vagy egy meghatározott időkereten belül a legjobban teljesítő Pinek megtalálása. Ezen a képernyőn tulajdonképpen aszerint rendezheted a Pineket, hogy melyiket mentették el a legtöbbször vagy melyekre kattintottak rá a legtöbbször az elmúlt 30 napban, így képet kaphatsz arról, hogy a közönséged milyen Pinekre a legfelelősségteljesebb.

Hozz létre stratégiailag új Pinseket. Ha akarod, megúszhatod, hogy egy Promoted Pinben egy kicsit promóciósabb legyél. Erre remek példa az alkalmazások telepítése. Ha az alkalmazás-telepítéseket szeretnéd erőltetni, akkor szinte biztosan új Pineket kell létrehoznod hozzá, mert valószínűleg nem lesz már egyik tábládon sem.

Válaszd a tartalomalapú megközelítést. Emlékszem, láttam egy reggeli parfé receptet, és elmentettem, csak hogy később rájöjjek, hogy a recept a Fage görög joghurtmárkától származik, és egy olyan különleges joghurtízesítést tartalmaz, amelyet egyik versenytársuk sem kínál. Ez okos lépés volt, mert az olyan tartalmak, mint a receptek és a barkácsolási útmutatók remekül teljesítenek a Pinteresten. Ha hasonló módon tudja bemutatni termékeit, ezt a stratégiát érdemes kipróbálni, különösen a márkaismertségi kampányok esetében. Ha itt minden készen áll, elküldheti a kampányát felülvizsgálatra. Amint jóváhagyták, a tervezett indulási napon elkezd futni.