, 2022/1/11
A YouTube-on böngésző emberek többsége vagy a személyre szabott feedjeiket nézi, vagy csak egyik kapcsolódó videóról a másikra lép. A YouTube működéséből adódóan az egyetlen rangsorolási lehetőséged a keresésükben van.
A YouTube kulcsszó alapú keresése is bizonyos mértékig személyre szabott. Mindig olyan csatornák videóit jelenítené meg, amelyekre feliratkozott, vagy hivatalos forrásból származó videókat, vagy akár olyan videókat, amelyeket már korábban megnézett. Az optimalizálás akkor válik fontossá, ha ezek közül valamelyik nem elérhető.
Rangsorolási tényezők a YouTube-on
A YouTube meglehetősen különbözik a Google-tól. A YouTube keresőmotorja más algoritmusokat futtat, és más tényezők befolyásolják.
A YouTube-on belüli tényezők közé tartoznak a következők:
Akárcsak egy weboldalon, a YouTube is kulcsszavakat használ, hogy azonosítsa, milyen típusú lekérdezéssel lehet hasznosnak találni egy videót. A YouTube-ot a weboldalakkal összehasonlítva nem tudja könnyen elemezni egy videó tartalmát, ezért a következő videót optimalizálni kell. Ez a videó címét, leírását, átiratát és a címkéket jelenti.
A címkék segítenek azonosítani, hogy miről szól a videó, mi jelenik meg a videóban, és segítenek jóváhagyni a keresési rangsorolást.
Az automatikus miniatűrökkel ellátott videók általában homályosak és alacsonyabb rangsorolást kapnak. Jobb, ha meggyőző egyéni miniatűröket használ, amelyek gyorsan meg tudják ragadni valakinek a figyelmét.
Az átirat megléte rangsorolási tényező, mivel az átirat tartalma. Az automatikus feliratozási rendszerrel történő közzététele segít megszabadulni a bosszantó hibáktól
A csatorna tekintélye is rangsorolási tényező a videók esetében, de ha több néző, feliratkozás és elkötelezettség van a csatornáján, mint másokon, akkor a videói könnyebben előrébb kerülnek a rangsorban, mint más csatornáké. A videóid teljesítményének szerepe van a csatorna tekintélyében, de nem lenne rossz ötlet más kiegészítő dolgokat is megtenni, például a csatornád honlapjának testreszabása vagy a YouTube-fiókod összekapcsolása a weboldaladdal.
Van néhány egyéb, nem YouTube-on belüli tényező, amelynek szerepe van videóid és csatornád rangsorolásában, keresésükben.
Videómegmaradás:
A videóid rangsora folyamatosan növekszik, minél többen nézik meg őket. Minél tovább nézik a videódat, annál jobb neked. A YouTube eléggé válogatja, hogy mi számít nézettségnek és mi nem. Azok, akik ugrálnak, nem számítanak.
A YouTube-kommentároknak rossz hírük van arról, hogy szinte általánosan borzalmas élmény olvasni őket, mégis fontos, hogy megkapd őket. Tartsd nyitva a kommentmeződet, hogy minél több kommentet kapj.
Megosztások/linkek: Ha az emberek megosztják vagy linkelik a videódat bármelyik közösségi hálózaton, az javítja a videód rangsorolását.
Thumbs Up: Minél több kedvelést kap a videód a nem tetszésekhez képest, annál nagyobbat fog lendíteni rajta.
Mindezek többé-kevésbé nyilvánvalóak. Hozzon létre annyi videót jó minőségű tartalommal, és ez növelni fogja csatornája láthatóságát. Ne hozzon létre olyan videókat, amelyek folyamatosan romlik a minőségük. Ha olyan videókat hozol létre, amelyeket törölnek, megjelölnek, jelentenek, eltávolítanak, vagy egyszerűen csak a feledés homályába vesznek, az a csatornádat kevésbé értékessé teszi.
Mi a módja annak, hogy feltornázd a pozíciódat a különböző feedeken, lehet, hogy a videó rangsorolással kapcsolatos ismereteiddel? Az alábbiakban tíz szilárd módszert mutatunk be
1. Optimalizálj mindent
A SEO az egyik legfontosabb tényező a videóid láthatóságának meghatározásában, és mindig is az lesz. Ehhez fontos, hogy optimalizálj minden szöveget, ami a csatornádon elérhető. Ezeknek rövidnek, meggyőzőnek és releváns kulcsszavakkal teli, közérthetően használt szövegeknek kell lenniük. Számos terület van, ahol optimalizálhatja a szövegét. Íme néhány.
A csatornád neve. Bármilyen nevet is választasz, legyen rövid és leíró. Általában lehet egy márkanév vagy egy márka plusz egy altéma neve.
A csatornád leírása. Kerüld el, hogy ez meghaladja a 100-250 szavas optimalizált szöveget. Ha a csatornaleírásod túl hosszú, a közönséged nem fogja tudni elolvasni az egészet. Ha rövid marad, akkor könnyen olvasható marad.
A videóid címei. Legyen rövid és csábító. Ha lehetséges, használhatsz kulcsszavakat. Ha nem vagy biztos abban, hogy melyik kulcsszót használd, akkor egyszerűen használj helyette egy meggyőzőbb címet. A kulcsszavak máshol is megállják a helyüket.
A videód leírása. Ez sem haladhatja meg a 100-250 szót. Ne feledje, hogy a legfontosabb kulcsszavak az első 50-100-ban szerepeljenek, ez biztosítja, hogy a leírás mező kibővítése nélkül is láthatóak legyenek. A felhasználók számára linkeket is hozzáadhatsz, hogy meglátogathassák, és továbbra is a márkáddal foglalkozzanak.
A videód címkéi. Hozzáadhatsz néhány címkét a videódhoz, ami körülbelül 500 karakter lehet. Győződjön meg róla, hogy nem tartalmaz irreleváns címkéket, minél pontosabbak a címkék, annál könnyebb lesz megtalálni a videóját.
Az átiratod. Ennek inkább a videód tartalmához van köze, mint a konkrét szövegoptimalizáláshoz. A videód átiratának beillesztésével professzionálisabbnak fog tűnni, és javítja az általános SEO-t is.
2. Optimalizáld a csatorna oldalad
A csatornaoldal optimalizálására több lehetőség is rendelkezésre áll. Ha bármelyik jól ismert oldalon végigmész, látni fogsz egy felső bannerképet, egy bemutatkozó videót, kiemelt csatornákat, közösségi profilokra mutató linkeket, valamint egy olyan részt, amelyet saját tartalommal tölthetsz meg.
Csatornád művészete legyen a lehető legegyszerűbb, mindössze annyi a dolga, hogy illeszkedjen a márkádhoz. Folyamatosan változtathatod is, ha a márkád bármely aspektusát szeretnéd reklámozni. Az emberek alig töltenek vele időt, így nem kell nagy erőfeszítéseket tenned.
A közösségi profilod linkjei egyszerű és kényelmes módja annak, hogy a közönséged megtalálja a többi közösségi fiókodat. Ha a YouTube-on a követőid, akkor akár a Facebookon is követhetnek téged. A" Rólunk szakasz" lehetőséget ad arra, hogy több optimalizált szöveget tartalmazzon, ahogyan azt fentebb említettük. Ez a rész néhány meggyőző leírás, kulcsszavak számára, és a Google-ban való rangsorolásod növelésére szolgál.
3. Mindig töltsön fel átiratokat
3. Mindig tölts fel átiratokat
Számos oka van annak, hogy átiratot mellékelj a videódhoz, a legfontosabb, hogy szöveges változatot adj a videódról. Ez lehetővé teszi a Google számára az indexelést, és a videó megjelenését számos más keresőmotorban is. A Google folyamatosan frissíti és módosítja keresőalgoritmusát, ezért fontos, hogy a lehető legjobban optimalizálja videóit.
Szerencsére a YouTube-on az átiratok sokkal egyszerűbbek, mint más helyeken. Nem kell az időkódokkal vagy a formázással bajlódni. Az egyetlen dolog, amire szükséged van, egy szöveges dokumentum, amely tartalmazza a videóban elhangzó összes szót.
4. Vedd rá az embereket, hogy nézzék
Ahhoz, hogy több nézőt szerezzünk, fontos, hogy több videód jelenjen meg a keresőben. Minél többen nézik a videóidat, annál több videód jelenik meg az oldalsávokban és az ajánlásokban. Emellett fontos, hogy a közönségedet arra ösztökéld, hogy feliratkozzanak a csatornádra. A feliratkozás egy remek módja annak, hogy közönségét naprakészen tartsa az Ön által készített tartalmakról.
5. Hozz létre releváns lejátszási listákat
A lejátszási lista készítése jó módja annak, hogy rendszerezd a tartalmaidat, és hogy a közönséged befektessen a csatornádba. Azonban nem teheted az összes videódat egy lejátszási listába, és nem várhatod el, hogy működjön. Minden lejátszási listának egy adott témát kell követni, például egy videósorozatot. Ha például a weboldal SEO-val foglalkozik, létrehozhatsz egy sor különböző videót az optimalizálásról és a kulcsszavak kutatásáról, létrehozhat egy másik sorozatot a metaadatokról, egy másikat az optimalizálásról és a képválasztásról, egy másikat a hossz, a címek, az elérés vagy a linkek elemzéséről, és ezeket mind egy lejátszási listába foglalhatja a "Website SEO" címszó alatt. Minél kevesebb munkát kell a közönségének elvégeznie ahhoz, hogy megtalálja a tartalmad, annál jobb.
Akkor is optimalizálhatod lejátszási listádat ha minden videónak különleges stílusú miniatűrképet adsz. Használd ki a lehetőséget, hogy egyedi miniatűröket készíts az egyes lejátszási listákban található videókhoz is, ez egységes megjelenést biztosít a lejátszási listájának.
6. Legyél vezető hatóság
Az, hogy a műfajodban tekintély legyél, a versenytől függ. Például aki most a SEO területére akar vállalkozni, annak készen kell állnia arra, hogy felvegye a versenyt az olyan techóriásokkal, mint a MOZ. Míg aki lemezkiadót akar indítani, annak fel kell készülnie arra, hogy a VEVO-val versenyezzen. A siker trükkje a márkaépítés. Míg, az emberek nem biztos, hogy az általános keresésen keresztül megtalálnak a YouTube-on, addig a saját nevedre szeretnél rangsorolni. Képzeld csak el, milyen szörnyű lenne a második helyre kerülni a saját keresésedben.
Ha érdekel a YouTube-keresésekben való rangsorolás, fontos, hogy válassz egy egyedi márkanevet, és azt szerepeltesd a csatornanevedben, a csatornaleírásodban, a videók címében, a videók leírásában és mindenhol, ahol ennek értelme van. Ez nagyban hozzájárul ahhoz, hogy csatornád jobban láthatóvá váljon azok számára, akik nem ismerik a csatornádat.
7. Bátorítsd a videó ugrálást
Előnyben vagy, ha az emberek több videódat nézik meg. Nagy a valószínűsége annak, hogy ha valakinek tetszik egy videód, akkor továbbiakat is meg fog nézni. Ez a lejátszási lista fontossága, de többféleképpen is fokozhatod őket. A videók végkifejlete az egyik leghatékonyabb stratégiám. Az end-cap egy rövid klip, amely körülbelül 10-30 másodpercig tart, és a videó végére csatolják. A legtöbb alkotó ezt termékbejelentésre használja, vagy arra, hogy megköszönje nézőinek, hogy megnézték a videójukat.
Ez egy kiváló módja annak, hogy megmutasd a kapcsolódó videókat, amelyeket meg szeretnél mutatni, ahelyett, hogy arra hagyatkoznál, hogy a YouTube visszairányítja a nézőt a csatornádra, ami vagy megteszi, vagy nem. Használj egy vagy két érdekes videót, és csatolj ezekből klipeket a fő videóján belül lévő ablakokban.
Az előnézetet a megjegyzésekkel ellátott linkkel kösd az ezeket a videókat tartalmazó oldalra. Azokat a videókat is jó reklámozni, amelyek nem rögtön a következő videó lesznek itt a lejátszási listában. Így a felhasználóknak sokkal könnyebb lenne tovább nézni a lejátszási listát, ha úgy kívánják.
8. Növeld a láthatóságot
A YouTube-videók keresztpromóciója lehetővé teszi, hogy tartalmad egy teljesen új közönséggel ismertesd meg. A videóid terjesztésének számos módja van, például blogbejegyzés írása, vendégposztba ágyazás, vagy az emberek ösztönzése a megosztásra. A YouTube megkönnyíti a videók megosztását és beágyazását. Használd ki az általuk biztosított eszközöket. Minden olyan tevékenység, amely tartalmazza a videódat vagy az arra mutató linket, csak egy eszköz a videó népszerűsítésére.
9. Egészíts ki más tartalmakat videóval
A videók más tartalmi formákként vagy tartalmak videóként való újrafelhasználása nagyszerű módja annak, hogy mindkét csatornát egyszerre népszerűsítse. Van egy nagyon vonzó blogbejegyzésed? Konvertáld át videóvá, és népszerűsítsd a videót. Ha van egy blogbejegyzése, infografikája vagy diavetítése, amely nagyon népszerűnek bizonyul, nagyon könnyen átalakíthatja ezt a tartalmat videóra, és közzéteheti YouTube-csatornáján.
Általában, ha egy videóval kezdesz, vagy olyan videót készítesz, amely kiegészíti azt, amit máshol csinálsz, akkor akár be is ágyazhatod a videót, hogy az emberek megnézhessék. A legtöbbször a videó utólag kerül bele, de minél több többcsatornás tartalmat hoz létre, annál több potenciális közönséget fogsz elérni.
10. Hozz létre több videót
A videóid népszerűsége és relevanciája nagyban meghatározza a csatornád rangsorát. Ahhoz, hogy népszerűbb és relevánsabb legyél, fontos, hogy jó minőségű videókat készíts. Készíts több videót különböző témákban, és így több lekérdezéshez relevánsabbá válik. Minél jobbak a videóid, annál valószínűbb, hogy a közönséged továbbra is nézni fogja a csatornádat. Több kommentet, több megtekintést, több megosztást és több szavazatot fogsz szerezni, ha folyamatosan videókat készítesz. Ha több nézőt és nagyobb ismertséget szeretnél, akkor készíts több tartalmat, jó minőségűeket, és több figyelmet fogsz kapni.