, 2022/1/7
A Databox nemrégiben újraindította a "Rólunk" oldalainkat, és ez bizonyára nem egyik napról a másikra történt. Nehéz úgy összeütni egy gyilkos "Rólunk" oldalt, hogy nem nézel meg példákat a "Rólunk" oldalra, nem igaz?
A Rólunk oldal az a hely, ahol megoszthatod a márkatörténeted, a vállalati értékeket és küldetést, valamint a tapasztalataid. Tehát, ez arra fut ki, hogy beszéljünk róla:
Mi tesz téged egyedivé
A mögötted álló történet vagy az, hogy miért indítottad el a vállalkozásodat
Mit képviselsz, azaz az értékeidről.
Tapasztalataid, beleértve azt, hogy mióta vagy a vállalkozásban, milyen díjakat nyert, és hasonlók.
A legjobb "Rólunk" oldal példák
1.Yellow Leaf Hammocks
Ha van egy nagyszerű történeted arról, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hogyan készült, hogy életeket változtasson meg, oszd meg. A Rólunk oldal is remek hely erre. A jó történetek emberszámba veszik a márkádat, kontextust és értelmet adnak a termékednek. Ráadásul a jó történetek ragadósak - ami azt jelenti, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel kapcsolódnak hozzájuk és adják tovább.
A Yellow Leaf Hammocks úgy mesél a felhasználóknak a termékéről, hogy leírja, hogyan adnak a függőágyak lehetőséget a kézműves szövőknek és családjaiknak. A vállalat a történet különböző darabjait olyan részekre bontja, amelyek szavakat és könnyen emészthető grafikákat kombinálnak, így a nagy szövegdarabok helyett egy képet festenek. A Yellow Leaf világosan megfogalmazza, miért más a márkája: "Nem jótékonysági szervezet" - olvasható az oldalon. Aztán: "Ez az alapja egy szebb jövőnek, amely nem alamizsnára, hanem felajánlásra épül." Példák a Rólunk oldalra: Sárga ólom függőágyak
Minden vállalatnak van egy története, amit el kell mesélnie, ezért vedd elő a történetmesélési készségeidet abból a véletlenszerű angol órából, amit évekkel ezelőtt vettél, és tedd be őket a Rólunk oldaladba. A leíró és érzelemgazdag szövegek és a gyönyörű grafikák segítségével egy történetet tartalmazó Rólunk oldal jobban dolgozik a vállalkozásodért, mint egy általános oldal.
2. Nyolcórás nap
Az emberek hajlamosak azt hinni, hogy a Rólunk oldalnak formálisnak kell hangzania ahhoz, hogy hitelességet és bizalmat szerezzen. De a legtöbb ember könnyebben bízik valódi emberi lényekben, mint egy olyan leírásban, amely úgy hangzik, mintha egy automatától származna. Mindig barátságosnak és valódinak kell hangzania. Ha túl profinak próbálsz tűnni a Rólunk oldaladon, az merev, "biztonságos" szöveget és dizájnt eredményez - ez a tökéletes módja annak, hogy a céged elvegyüljön a tömegben.
Ehelyett inspirálódj a Nyolc Óra Napból. Ez a márka bemutatja a cég mögött álló embereket, és humanizálja a márkát. Az alapítók bemutatása hívogató fotókkal ezen a Rólunk-oldalon jól érzékelteti, hogy Nathan és Katie - ahogyan ők fogalmazták meg olyan okosan - "két olyan egyéniség, akiknek szenvedélye a kreativitás - a kreativitás boldoggá tesz minket".
3. Apptopia
Az emberek tudni akarják, mivel foglalkozik a vállalkozásod, és hogyan segíthet nekik. Elvégre, ha az emberek nem tudják, mivel foglalkozol, honnan fogják tudni, hogy szükségük van a termékedre vagy szolgáltatásodra? Hagyd tehát az iparági zsargont - ezt teszi az Apptopia a Rólunk oldalán. A startup egyszerű, de csiszolt nyelvezete hatékonyan kommunikálja a vállalat kínálatát, miközben lehetővé teszi, hogy az átlagember is megértse azt.
Az Apptopia rövid és frappáns mondatokat használ, hogy az összetett termékeket és ötleteket úgy magyarázza el, hogy az ne legyen lekezelő. A Rólunk oldal szövege empátiával vezet.
4. Moz
Ahelyett, hogy a klasszikus "Rólunk" forgatókönyvet követnéd, és néhány bekezdést írnál a cég küldetéséről és eredetéről, próbálj ki valami mást - rengeteg módja van annak, hogy a márkádat meggyőzőbbé tedd valaki számára, aki nem tud rólad. Vegyük például a Moz-t. A 2004-es alapítás óta sok minden történt, ezért a vállalat úgy döntött, hogy ezeket a mérföldköveket egy szórakoztató, letisztult dizájn segítségével osztja meg, amely világos fejléceket, tömör rövidítéseket és kis grafikákat tartalmaz, hogy megtörje a szöveget.Rólunk oldal példák: Moz
Miért szuper ez a Rólunk oldal:
Különösen szeretjük a szerény utalásokat arra, hogy a Moz hogyan kapott finanszírozást, hogyan váltott márkapozícionálást - és ami a legfontosabb, hogyan tért vissza eredeti modelljéhez. Ez sokat elmond arról, hogy az őszinteség és az alázat milyen értéket képviselhet az ügyfeleid számára. Ne félj beszélni a hullámvölgyeidről és a hullámvölgyeidről; az ügyfeleid sokkal jobban fognak bízni abban, amit mondasz.
5. Yokel Local
A Yokel Local néhány dolgot jól csinál a Rólunk oldalán: A vállalat reflektorfénybe állítja ügyfeleit, történetét és küldetését, valamint a márka mögött álló csapatot. Ez utóbbi elem kulcsfontosságú, mert a Yokel Local tudja, hogy a "hangulata" megnyeri a leendő ügyfeleket. Végül is, ha egy ügynökséget veszel fel, akkor az embereit is felveszed. És az embereknek személyiségük van: Yokel Local
Miért jó ez a Rólunk oldal:
Mivel a "Yokel Local" egy kicsit furcsa név, amely elgondolkodtatja az embereket, a vállalat a definíció megadásával viccelődik vele, amely aztán átvezet a csapatról készült fotókhoz munka közben (és játék közben), az ügynökség történetéhez, küldetéséhez és értékeihez, valamint azokhoz az emberekhez, akik a varázslatot megvalósítják. Ez a varázslat szerepel az egész about oldalon, ahogy az alkalmazottak bolondos arcokat vágnak, csúnya karácsonyi pulcsit viselnek, és keményen dolgoznak/játszanak.
6. Nike
A Nike talán olyan vállalatnak tűnik, amely túl nagy ahhoz, hogy inspirálja a kisebb vállalkozásokat. Talán még azon is elgondolkodhatsz, hogy a Nike-nak egyáltalán van-e még Rólunk oldaluk. Ami azt illeti, van, és nem felejtette el a cég gyökereit. A Nike az Oregoni Egyetem kampuszán indult az egyetem atlétikai edzője, Bill Bowerman keze nyomán. És bár ő már nem dolgozik a vállalatnál, egyik kedvelt idézete még mindig a Nike Rólunk oldalának alján, alul jelöli a Nike alábbi oldalát: "Ha van tested, akkor sportoló vagy."
Ez a merész mondat, amelyre a közvetlenül felette lévő, csillaggal jelölt "Athlete" szavakkal utal, fontos fényt vet a Nike közönségére. Lehet, hogy a márka ma már nagy, de a Nike a feltörekvő csillagokról szól - akiktől a cég a Rólunk oldal többi része szerint az "emberi potenciál kiterjesztése" érdekében függ.
Miért szuper ez a Rólunk oldal:
A Nike egyértelműen ismeri a közönségét, és küldetését nyilvánvalóvá teszi számukra, amint a Rólunk oldalra érkeznek. Nem kérdés, hogy a látogató jó helyen jár, és pontosan érti, hogy a Nike mit is tűzött ki célul.
7. Bulldog Skincare
Mi a különbség az "átlagos" marketing és a szerethető marketing között? Ez a különbség aközött, hogy olyan általános weboldalakat hozunk létre, amelyek nagyszerű információkat nyújtanak, de egyszerű, fekete-fehér módon - szemben olyan weboldalak létrehozásával, amelyek nagyszerű információkat nyújtanak, és amelyeket színnel, személyiséggel töltöttek meg, és hűek maradnak a vállalat egyedi márka hangjához. Ha szerethető marketinget hoz létre, elindíthatja a márka evangélistáinak és támogatóinak mozgalmát, akik segítenek a növekedésben.
Hol illik ez bele egy vállalat Rólunk oldalába? A Bulldog, egy férfi bőrápoló cég, amely a köznyelvi "férfi legjobb barátjáról" - a kutyáról - kapta a nevét, írhatott volna néhány bekezdést arról, honnan jött a márka, és hogyan volt az egyik első a piacon, amely újraértelmezte és felszámolta a férfiak ápolásával kapcsolatos sztereotípiákat. De ez a szöveg önmagában egy kicsit, nos, átlagos lett volna.
Ehelyett a Rólunk oldal lényegre törő, színes, és egy imádnivaló bulldoggal kezdődik - ez illik a névhez és a márkához. És kimondja a termékek célját - segíteni az ügyfeleknek, hogy ne ébredjenek fel azzal a (bevallottan imádnivaló) ráncos arccal, amit a Bulldog weboldalának meglátogatásakor látnak.
Hogyan írjunk egy Rólunk oldalra
Állíts fel egy küldetésnyilatkozatot.
Vázold fel a vállalat történetét.
Mutasd be, hogyan fejlődött.
Fogalmazd meg az "aha!" pillanatát.
Magyarázd el, hogy kiket szolgál ki.
Magyarázd el, mit kínál nekik.
Idézz példákat arra, hogy kiket szolgáltak már ki.
Írd le az értékeid.
Nehéz egy mindenre kiterjedő sablont létrehozni a rólad szóló oldalra - nagyon sokféleképpen lehet elmondani a cég történetét. A jó hír az, hogy van néhány kipróbált és bevált lépés, amelyekkel máris elindulhatsz.
1. Állíts fel egy küldetésnyilatkozatot.
Az About page-ed lehet és lesz átfogóbb is, mint egy egyszerű küldetésnyilatkozat, de ahhoz, hogy bevonzd az embereket, tömören meg kell fogalmaznod az iparágban kitűzött célodat előre. Mi a vállalkozásod célja? Miért kellene a weboldaladnak látogatóit érdekelnie? Ez az információ ad az olvasónak valamit, amire emlékezni fog a cégedről, még jóval azután is, hogy elhagyja a webhelyed.
2. Vázold fel a vállalat történetét.
Minden vállalkozásnak van egy története, amit el kell mesélnie. Még akkor is, ha egy start-up céget vezetsz, lehet, hogy (még) nincs hosszú történeted a változásokról és a növekedésről, de szép húzás, ha a Rólad szól oldalon beszélsz arról, hogyan jutottál el oda, ahol most vagy. Szóval, különítsd el a céged alapítása előtti mérföldköveket, és használd fel őket arra, hogy az olvasóknak adj némi háttértörténetet a jelenlegi vállalkozásodról.
3. Fedd fel, hogyan fejlődtél.
Nem szégyen bevallani, hogy az üzleti stratégiád - vagy akár a gondolkodásmódod - hogyan változott a kezdetek óta. Valójában ezek a fejlődések javíthatják a történetet, amelyet a webhely látogatóinak mesélsz. A Rólad szól oldalak tökéletes helyek arra, hogy beszélj arról, honnan indultál, hogyan fejlődtél, és milyen eszmék segítették szervezeted érlelődését. Használd ezeket a pillanatokat arra, hogy továbbfejleszd cégednek történetét, és megmutasd az embereknek, hogy mindig készen állsz a változásra és az iparág igényeihez való alkalmazkodásra.
4. Fogalmazd meg az "aha!" pillanatát.
Minden jó vállalat egy ötletre épült - valamire, amit a jelenlegi piac talán még nem kínál. Mi volt az ötleted?Használja ezt az "Aha!" pillanatot sarkalatos pontként, amikor elmeséli a vállalata történetét. Mi volt az a kihívás, amivel a céged fejlesztése során szembesültél? Hogyan alakítottad ez a kihívás vagy felfedezés azt, ami ma van?
5. Magyarázd el, hogy kiket szolgáltok ki.
Bármennyire is szeretnéd, hogy minél több szemfüles ember legyen az About oldaladon, nem fogsz mindegyikükkel üzletet kötni. Ezért kell azonosítanod és megemlítened a fő ügyfeledet. Ezáltal a látogatóid megtudhatják, hogy vállalkozásod milyen célokkal segíti őket igényeik és céljaik megvalósításában.
6. Magyarázd el, hogy mit kínálsz nekik.
Miközben elmagyarázod, hogy kiket szolgálsz ki, tedd egyértelművé, hogy mit is kínálsz. A cégek gyakran általánosítják termékeiket vagy szolgáltatásaikat a weboldal szövegében, így nehéz megérteni, hogy az ügyfél valójában miért is fizet. Néha a vállalkozások attól tartanak, hogy a termékeik szó szerinti magyarázata nem elég érdekes, vagy írásban nem hangzik elég vonzónak. És ez jogos aggodalom. Ha azonban csak egy-két mondatot fektetsz be abba, hogy a potenciális vásárlóknak pontosan elmond, mit kapnak, tovább tarthatod őket a weboldalon, és felkeltheted érdeklődésüket a további információk iránt.
7. Idézz példákat az általad kiszolgált ügyfelekről.
Van néhány hűséges ügyfeled a portfóliódban? Használd a Rólunk oldaladat arra, hogy a világ megtudja, kik bíznak már a munkádban és kik profitálnak belőle. Ennek bemutatására remek módszer egy esettanulmány. Céged korábbi sikereinek ismerete befolyásolhatja leendő ügyfeleid vásárlási döntését, mert a saját sikerüket el tudják képzelni a korábbi ügyfeleid sikerében.
8. Írd le az értékeid.
Az ügyfelek azt szeretnék, hogy emberként kezeljék őket. Ehhez érezniük kell, hogy emberi lények szolgálják ki őket. Amikor befejezed a Rólunk oldalad, írd le, hogy ki vagy mint személy vagy csapat, és mik a személyes értékeid. Milyen a vállalati kultúrád? Milyen nagyobb életkép mozgatja a vállalkozásodat?
Ne feledd, hogy a cégedről szóló oldal másodlagos célközönségét a jövőbeli alkalmazottai alkotják. Ez egy újabb ok, amiért jó ötlet leírni a személyes értékeidet - az álláskeresők szívének kulcsa, ha megmutatod nekik, hogy neked is vannak értékeid.