, 2022/1/20
Számos tényező egyre nagyobb nyomást gyakorol az éttermekre, hogy javítsák online jelenlétüket. Akár a világjárvány okozta zavarok, akár a megnövekedett verseny, akár az erős online jelenlét fontosságának változása miatt, tudjuk, hogy fel kell javítanunk a játékunkat.
Jelenleg a helyi szintű láthatóság javítása alapvető fontosságú mind a személyes étkezési, mind az elviteles lehetőségek esetében.
Rengeteg fizetett hirdetés, partneri szolgáltatás és ajánlási lehetőség van a forgalom növelésére. A Google organikus keresési találatokban és a Map Packben való felemelkedés azonban hatékony, gyakran alacsonyabb költségű módja annak, hogy a legrelevánsabb és legközvetlenebb forgalmat szerezzük meg, amelyből vásárlók lesznek.
Határozd meg SEO és tartalmi stratégiáid
Mielőtt belevágnál az eszközök, platformok és elköteleződési csatornák sokaságába, határozd meg SEO-stratégiájád. Ez segít nagymértékben leszűkíteni a versenytársakat, és gyorsabb utat biztosít ahhoz, hogy minőségi forgalmat irányítson a weboldaladra. Kezdd azzal, hogy meghatározod azt a földrajzi területet, amelyet birtokolni szeretnél (ahonnan a legtöbb vásárlód érkezik majd, mert vagy a közelben laksz vagy dolgozol, vagy éppen látogatóban vagy).
Ezután egy megbízható kulcsszókutató eszközzel, például a Moz Pro, a SEMrush vagy más megbízható kulcsszókutató eszközzel kutasd fel, hogy a közönséged milyen kulcsszavas kifejezéseket használ. A kifejezéseknek van néhány külön csoportosítása, amelyeket megfelelően csoportosítani és osztályozni szeretnél, és amelyek mind különböző szintű versennyel rendelkeznek.
Magas szintű éttermi kifejezések
Az olyan kifejezések, mint az "éttermek" és a "Kansas City-i éttermek" a legáltalánosabb változatok közé tartoznak, amelyeket egy kereső használhat. A kulcsszókutató eszközökben (az egyes eszközök a helységválasztási lehetőségek tekintetében eltérnek) beállíthatod a földrajzi fókuszt az általad azonosított területre, és használhatod mind az általános kifejezést önmagában ("éttermek"), mind a földrajzi módosítót ("Kansas City éttermek"), valamint más általános variációkat, amelyek azzal kapcsolatosak, hogy miről szól az éttermed.
Réspecifikus kifejezések
A következő szint azokra a konkrét kategóriákra vonatkozik, amelyekbe az éttermed beletartozna. Ilyenek például a "mexikói éttermek", a "pizza", a "romantikus éttermek" és más egyedi jellemzők és gasztronómiai típusok. Ha nem tudod, hogy milyen konkrét kategóriákat vagy megfogalmazásokat használj, nézd meg a Google Maps (a Google My Business listák), a Yelp és a TripAdvisor oldalakat.
Használd a területedre vonatkozó szűrőfeltételeiket, hogy lásd az általuk használt általános kategóriákat.
Márka kifejezések
Ne vedd természetesnek, hogy automatikusan az élre kerülsz a márkakeresésekben. Tudd meg, hogy hányan keresik éttermed név szerint, és hasonlítsd össze ezt a magas szintű és a résspecifikus keresési volumennel. Győződj meg róla, hogy webhelyed előrébb szerepel a könyvtárakban és a közösségi oldalakon az éttermedre vonatkozó keresőhelyen, mivel a te webhelyedre érkező emberek értéke magasabb és nyomon követhető.
Ha már rendelkezel a keresőkifejezésekkel és a keresési volumenadatokkal, akkor szűkítheted a fókuszt az éttermednek megfelelő, magas, kategóriaspecifikus és márkaszintű kifejezésekre. Ennek a spektrumnak a lefedése segít abban, hogy arra összpontosíts mit mérj és határozd meg a tartalmát.
Dominálj a helyi keresésben
A helyi keresésbe való belevetkőzéshez kezd azzal, hogy igényled, egységesited az adatokat, és optimalizálod az éttermed listáit az összes főbb és releváns helyi keresési tulajdonságban. Ez magában foglalja a keresőmotoros könyvtárak, a közösségi médiaoldalak és az iparágspecifikus könyvtároldalak keverékét.
A Moz Local és a Yext két olyan eszköz, amely segíthet megérteni, hogy milyen könyvtárak és külső adatforrások vannak, majd gondoskodhat ezek frissítéséről.
A pontos NAP (név, cím, telefon) adatok, amelyek minden adatforrásban konzisztensek, a helyi SEO kritikus alapelemei.
Ezen túlmenően ezután dplgozhatsz az olyan adatmezők, mint az üzleti leírás és az üzleti kategóriák optimalizálásán, hogy azok összhangban legyenek a kulcsszókutatás során azonosított fókuszkifejezésekkel. Helyezd a hangsúlyt a fontos könyvtárakra. Kezd a Google My Business-szel, majd ágazz el a Yelp, a TripAdvisor, a Foursquare, a CitySearch, a különböző sárga oldalak és más feltörekvő, hiánypótló értékelő webhelyek felé.
Mindezek együttesen fogják növelni online láthatóságát.
Foglalkozz az ügyfelekkel a közösségi médiában
Bár a közösségi média közvetlen hatása a SEO-ra már régóta vitatott, tudjuk, hogy a közösségi médián való részvétel a felhasználókat az oldaladra irányíthatja.
A közösségi média erőteljes érintkezési pont lehet a vásárlói út során, bemutatva, hogy az ügyfelek mire számíthatnak az éttermedben. Az erős közösségi jelenlét gyakran korrelál az erős szerves keresési jelenléttel, mivel a tartalom, az elkötelezettség és a népszerűség összhangban van a relevancia és a tekintély fontos SEO-pilléreivel.
Fejlessz ki egy közösségi média stratégiát, és kövesd nyomon a végrehajtást. Ügyelj arra, hogy a követőkkel kapcsolatba lépjen, és azonnal válaszoljon a megkeresésekre. Az, ahogyan online kommunikál, meghatározza az általános ügyfélszolgálatodnak és megközelítésének megítélését. Találd meg a közönségét, vond be őket, és vedd rá őket, hogy a nevedben befolyásoljanak másokat.
Végső soron a rajongókkal való kapcsolattartás és a közösségi médiában olyan tartalmak népszerűsítése révén, amelyek a látogatókat a fő webhelyedre irányítják, a közösségi hálózatokról érkező látogatások számának növekedését fogod tapasztalni. Ez aztán korrelálni fog a többi SEO-erőfeszítésedből származó előnyökkel.
Vélemények és ajánlások ösztönzése
Szinte lehetetlen úgy rákeresni egy étteremre, hogy a keresési eredmények között ne jelenjenek meg értékelések és értékelések. Ez azért van, mert az emberek a magasabb csillagértékelésekre kattintanak. A véleményeket gyakran a közösségi médiastratégia részének tekintik, és elköteleződési taktikát jelentenek, de a keresési találati oldalakon keresztül is szélesebb hatást gyakorolnak az oldalára irányuló forgalomra.
A strukturált adatmegjelölés használatával megjelenítheted a keresési találatokban a csillagértékeléseket, és egy újabb kényszerítő okot adhatsz a felhasználónak arra, hogy a te oldaladra kattintson a versenytársakéval szemben. Ha online értékeléseid nem tükrözik éttermed minőségét, dolgozz ki most egy értékelési stratégiát, hogy minél több értékelést szerezz, ami segíthet feljebb vinni pontszámod, mielőtt bevezetnéd azt a kódot, amely az értékeléseket a SERP-kben megjeleníti. A magasabb csillagértékelés valószínűleg magasabb átkattintási arányt jelent az ad- és nagyobb gyalogos forgalmat. Kerüld az éttermi trükköket, nem tesznek jót a véleményeknek.
Hozz létre egyedi tartalmat
Ha egyetlen telephellyel rendelkezel, sokkal könnyebb dolgod van, mint a több telephelyes helyi vagy országos láncnak. Azonban ki kell tűnnöd a versenytársak közül azzal, hogy elegendő egyedi tartalmat biztosítasz a weboldaladon. Azzal, hogy rengeteg vonzó és hasznos tartalom van a webhelyeden, akkor járhatsz jól, ha az értékes az érdeklődők és a vásárlók számára. Az erős márka felépítése jobb helyezéseket, nagyobb márkaemlékezetet és nagyobb márkaaffinitást eredményez.
Ne feledd, hogy a tartalom nem feltétlenül kell, hogy írott szöveg legyen; az étlapokat, a házon belüli promóciókat és egyebeket videók, fényképek és grafikák segítségével is bemutathatod. A keresőmotorok a kontextusra összpontosítanak, és nem csak a webhelyeden található kulcsszavakra. Az új tartalmak azonosításával és rendszeres létrehozásával te is tele tarthatod a csővezetéket olyan vonzó anyagokkal, amelyek segítenek kitűnni a versenytársak közül.
Ha például van egy speciális éttermed, vedd fel azt, és különböztesd meg magad a szomszédos általános étteremlánctól. Ossz meg információkat az alapítókról, a kultúráról és - ami a legfontosabb - a termékről. Adj meg részleteket az étlapodról, beleértve az összetevők beszerzését, a receptek kidolgozásának módját, és azt a meggyőző indokot, amiért a csirke marsala a legjobb a városban.
Fontold meg a tartalom lokalizálását
Az egy helyen működő éttermek itt is könnyebb helyzetben vannak. A piaci területre vonatkozó döntések alapján győződjön meg róla, hogy a felhasználók és a keresőmotorok számára elegendő támpontot és kontextust biztosít arra vonatkozóan, hogy az étterem hol található, és milyen területet szolgál ki. Néha a keresőmotorok és a városon kívüli látogatók nem teljesen értik a városrészek és területek nem hivatalos elnevezéseit.
Azzal, hogy olyan tartalmat nyújtasz, amely a közösséghez kötődik, és nem egyszerűen feltételezed, hogy mindenki tudja, hol található, mindenkinek segíthet.
Erre példa egy 100 telephelyes lánc, amely kicsiben kezdte, és minden egyes telephelyhez egyetlen bekezdést írt, amely az üzlethez, a helyi történelemhez, a környékhez és a közösségi elkötelezettséghez igazodott. Onnan kezdve sikerült más területeket is találni a skálázáshoz, és jól működött az üzletek egymástól való megkülönböztetése.
Alkalmazd az alapvető On-Page SEO legjobb gyakorlatokat
Anélkül, hogy belemennék az összes on-page és indexelési optimalizálási technika részleteibe, arra szeretném ösztönözni, hogy ne hagyja ki vagy hagyja figyelmen kívül az on-page SEO legjobb gyakorlatait. Az indexelésre azért van szükséged, hogy a keresőmotorok tudjanak a létezésedről, az on-page pedig azért, hogy a tartalmaid megfelelő besorolását biztosítsd.
Sok időt tölthetsz egy teljes SEO-stratégiával, de ha csak most kezded, azt javaslom, hogy a többit tedd félre, és kezdd ezzel a két területtel. Annak érdekében, hogy webhelyed most és a jövőben is megfelelően indexelve legyen, ellenőrizd a robots.txt és az XML sitemap fájlokat. Állítsd be a Google Search Console-t a hibák keresésére. Ami az oldalon belüli oldalt illeti, győződj meg arról, hogy egyedi és kulcsszó-specifikus oldal-URL-ek, címcímek, meta leíró címkék, címsorok, oldalszövegek és kép alt attribútumok vannak.
Gondolkodj először mobilon
Az éttermi weboldalak látogatásának nagy százalékát a mobil teszi ki. A Google mostantól a weboldal tartalmának megértéséhez a weboldal mobil verziójára összpontosít. Remélhetőleg te már létrehoztál egy reszponzív webhelyet, vagy olyat, amely megfelel a szükséges mobilbarát teszteken. De ez még csak a kezdet, ha a mobilról van szó. Az oldal betöltési sebességére, a megfelelő megjelenítésre és a nagyszerű mobil felhasználói élmény biztosítására is kritikusan fontos gondolni.
Implementáld a Schema "Éttermek" jelölést
Egy másik terület, ahol kontextust építhetünk a keresőmotorok számára, és több felhasználónak szerezhetünk megjelenést a keresési eredményekben, az a strukturált adatok használata. Az éttermi ágazatban az éttermek számára a Schema.org könyvtár bevezetése elengedhetetlen. Ehhez a feladathoz fejlesztőre, weboldal-platformra vagy tartalomkezelő rendszerre van szükség a megfelelő bővítményekkel vagy beépített lehetőségekkel.
Mérd erőfeszítéseid
Ez lehetett volna az 1. tipp is, de az éttermi SEO utolsójaként ide sorolom, mivel az egész folyamat során fontos. Az előző kilenc tippel van mit tenni és megvalósítani. De mielőtt belevágnál az optimalizálás bármelyik aspektusába, győződj meg arról, hogy ezek az erőfeszítések mérhetőek. Amikor befektetsz a stratégiádba, tudni akarod, hogy mely szempontok működnek, melyek nem, és hogy az erőfeszítéseid hol hozták (és hozzák) a legjobban a befektetésed megtérülését.
Kövesd nyomon a láthatóságot, az elkötelezettséget és a konverziós mérőszámokat olyan mélyen, amilyen mélyen csak tudod őket az üzletedhez kapcsolni.
Ezen túlmenően meg kell határozni a megfelelő, célokhoz kötött előrehaladási mérőszámokat, hogy tudd, a megfelelő irányba haladsz.