, 2022/1/18
Mi a SEO? Ahhoz, hogy megértsük, mi a SEO, tudnunk kell, hogyan működnek az olyan keresőmotorok, mint a Google, a Bing és mások. Hogyan határozzák meg a keresési rangsorokat? Elképzelhető, hogy rengeteg weboldal létezik, amelyek hasonló témákkal foglalkoznak. Egy keresőmotor, mint a Google, a weboldalakat indexeli (ha másképp nem határozzák meg) - Képzelje el úgy, mint egy olyan régi, sárga telefonkönyvet, csak digitális formában.
Miután létrehoztál egy weboldalt, a keresőrobotok átnézik a weboldaladat, hogy megértsék a benne található információkat, és ennek megfelelően indexálják, hogy megjelenjen a kapcsolódó keresési eredmények között. A keresőrobotok ma már képesek megérteni az Ön weboldalán található kontextuális információkat (szöveg, szerkezet és nem szöveges tartalom), és különböző tényezők, például a relevancia és a tekintély alapján indexelni.
Itt jön a képbe a keresőoptimalizálás. A SEO arra a folyamatra utal, amelynek során webhelyét jobbá teszi a keresőmotorok számára. A webhelyek optimalizálásáról van szó, hogy a keresőmotorok megértsék a relevancia értékét, és ennek megfelelően rangsorolják a keresésben. Most pedig tisztázzunk egy dolgot a SEO-val kapcsolatban: A keresőmotorok oldalakat(!) indexelnek, nem pedig a weboldalad egészét. Ez azt jelenti, hogy a SEO munkáját oldalanként kell elvégezni.
Hogyan kell SEO-t csinálni egy weboldalhoz
1. Végezz kulcsszókutatást és használj releváns kifejezéseket
A kulcsszavak fontos szerepet játszanak a SEO-ban. A kulcsszó jelzi a cikked fő témáját, és ez teszi lehetővé, hogy az emberek megtalálják a cikkedet, ha online keresést végeznek az őket érdeklő témára. A kulcsszó lényegében az, amit az emberek beírnak, amikor keresnek valamit. Ezért kell meggyőződni arról, hogy a kulcsszavad összhangban van a célközönség keresési szándékával. Ez lehet egy rövid kulcsszó, mint például "digitális marketing", vagy egy hosszú kulcsszó, mint például "hogyan hozzunk létre egy jó digitális reklámkampányt".
A rövidebb kulcsszavak általában nagyobb keresési volumenűek. Ez azt jelenti, hogy nehezebb lehet rájuk rangsorolni. A long-tail-kulcsszavak keresési volumene alacsonyabb, de ehhez képest nagyon specifikusak. Előnyük, hogy pontosan meg tudja célozni az irántuk érdeklődő közönséget. A legjobb, ha mindkettő - a hosszú és a rövid - kulcsszavak keverékére törekszik. Továbbá ideális figyelembe venni a keresési volument és a használni kívánt kulcsszó rangsorolási nehézségét.
A keresési volumen azt jelzi, hogy milyen gyakran keresnek az emberek az adott kulcsszóra. A nagyobb keresési volumen azt jelenti, hogy az emberek jobban érdeklődnek az adott téma iránt. A rangsorolási nehézség viszont azt jelzi, hogy mennyire lesz nehéz a keresőmotorok találatai között rangsorolni. A kulcsszavak létfontosságúak, de nem az egyetlen összetevője egy weboldal optimalizálásának. A forgalom növeléséhez más fontos szempontokra is összpontosítania kell.
2.Helyezd el a kulcsszavakat az egész oldalon
Minden oldal vagy blogbejegyzés különböző releváns kulcsszavakkal rendelkezik. Ennél a cikknél a kulcsszó a 'SEO kezdőknek'. Valószínűleg erre a kifejezésre kerestél rá, és itt kötöttél ki!
Ideális esetben a kiválasztott kulcsszavaknak a:
A bejegyzés címében
Az URL címben
A bejegyzés első és utolsó bekezdésében
A szövegben organikusan az egész bejegyzésben
a felhasznált képek címkéiben
Amíg nem zavarják a cikk folyását, addig tegye be őket! Csak óvakodj a "Keyword Stuffing"-tól, amelyet ebben a bejegyzésben bővebben tárgyalunk.
3. A SEO beépítése a Permalinksbe
A permalink az az URL, amelyet egy weboldal elérésekor látsz. A permalinkek sokat elárulnak a weboldalad általános felépítéséről, nem lehetnek túl hosszúak, ugyanakkor világosan leírják, hogy miről szól a weboldal. Az olvasó és a webhelyet feltérképező robotok számára is. Mint már említettük, a keresőrobotok a webhelyed összes oldalát feltérképezik, hogy teljes mértékben megértsék a webhelyed témáját, és helyesen indexeljék azokat. Használjon egyértelmű és értelmes szavakat az URL-címében. Ha például van egy online könyvesboltja, strukturálja az oldalait a permalinkekkel, hogy az emberek láthassák, mihez férnek hozzá, és hogy segítsen kontextusba helyezni az általános információt. Ez egyértelművé teszi a hierarchiát a keresőmotorok számára, és segíti a SEO-t.
Ahogy a neve is mutatja, a permalink állandó, ezért fontos, hogy a megfelelőt határozd meg az oldalaidhoz. Nem ajánlott konkrét dátumokat vagy olyan információkat használni, amelyek változhatnak. Hogy miért? Ideális esetben idővel folyamatosan frissíti az oldalát. Egy olyan oldal, amely már jó ideje online van, a jobb SEO szempontjából játszik. Ideális esetben nem akarsz olyan oldalakat létrehozni, amelyeket mindig törölni fogsz. A régebbi oldalak nem rangsorolnak, csak azért, mert régebb óta vannak közzétéve.
Azért rangsorolnak, mert idővel sikerült tekintélyt jelezniük a generált forgalom, a linképítés és egyebek révén. Kulcsfontosságú, hogy friss és releváns információkkal tudd frissíteni az oldalaidat, és ez azt jelenti, hogy időtálló URL-struktúrát kell létrehoznod. Tegyük fel, hogy írsz egy cikket a "Top 5 marketingtipp 2020-ra" témában. Ez egy nagyszerű téma! De a permalinkedben hagyd ki a 2020-at. Ezzel frissítheti a cikket, és később írhat a 'Top 5 marketingtipp 2021-re' című cikkről. Ugyanez a szabály vonatkozik az egyes ünnepekre, például a fekete péntekre vonatkozó oldalakra is. Ez évente megtörténik, és ezt az oldalt a következő években újra akarod majd használni.
4. Hiperhivatkozás a meglévő tartalomra
Ha a bejegyzés, amit éppen írsz, kapcsolódik egy másik, már megírt bejegyzéshez, linkeld azt! Jó gyakorlat, ha a tartalmaidat hiperlinkkel összekapcsolod a webhelyed más bejegyzéseivel és oldalaival. Ez hozzájárul a jobb felhasználói élményhez azáltal, hogy segít az olvasónak a kapcsolódó tartalmak további felfedezésében és a webhelyed más oldalaira való navigálásban, valamint segíti a botokat a webhelyeid indexelésében és kontextusba helyezésében.
5. Írj kiváló minőségű tartalmat. Nincs kulcsszavakkal való tömködés!
Természetesen olyan tartalmat kell írnod, amely leköti az olvasókat. Ügyeljen arra, hogy a témáját teljes mértékben lefedje, és ne hagyjon ki olyan információkat, amelyek fontosak lehetnek. Lényeges, hogy áttekintést adj a közönségednek a kívánt témáról és az igényeiknek megfelelő válaszokat. A több szó nem feltétlenül egyenlő a magasabb minőséggel, de mivel azt jelzi, hogy a témát alaposan körüljártad, segíthet. Ahogy a backlinko.com rámutat, a szócikkek száma és a rangsorolás, valamint a cikk mélysége és a rangsorolás között összefüggés van.
A téma teljes körű lefedése mellett a világos, mégis elegáns és társalgási stílusú írás csodákra képes. Ne helyezd el a kulcsszavadat mindenhol a cikkedben a magas kulcsszó-sűrűség reményében. Azzal próbálják becsapni a rendszert, hogy minél több kulcsszót helyeznek el mindenhol, nem fog működni, és sokan valóban büntetést kapnak érte. A keresőmotorok rendkívül intelligensek, és felismerik a kulcsszavak tömését.
6. Optimalizáld a képeket
Az olvashatóság szempontjából a képek nagyon fontosak. Segítenek vizualizálni a tartalmadat, és segítenek érthetőbbé tenni azt az olvasók számára. De a SEO szempontjából is fontosak, mivel segítenek abban, hogy webhelyét feltérképezzék. Egy képet nem lehet feltérképezni, de ami feltérképezhető és indexelhető, az a kép ALT-szövege, más szóval a kép leírása.
Ha a kép ALT-szövegében a kulcsszavát használod, az biztosítja, hogy a Google indexelni fogja az adott kulcsszóra. Észrevetted, hogy a keresési találatok tetején milyen képek jelennek meg? Ezek is remekül elvezetik az embereket a weboldalára, és következésképpen jelzik, hogy a weboldala és a képei relevánsak a keresési témához. A képek tömörítése szintén fontos tényező. A webhely sebessége kulcsfontosságú a SEO szempontjából, és a képek mérete és formátuma nagy szerepet játszhat ebben. Győződjön meg tehát arról, hogy megfelelően optimalizálja képeit. Ezt könnyen megteheti a képtömörítő eszközök használatával.
7. Az oldal sebessége
Az oldalad sebessége hihetetlenül fontos a webhelyek rangsorolása szempontjából, és a Google 2018 óta rangsorolási tényezőként használja. Az emberek szó szerint másodperceket töltenek el a honlapodon, mielőtt eldöntenék, hogy tovább akarják-e vizsgálni, vagy leugranak róla. Egy gyorsan betöltődő weboldal ideális felhasználói élményt biztosít. Ha túl sokáig tart az oldalad betöltése, annak komoly következményei lesznek, mivel az emberek most nem hajlandóak várni, ami magasabb visszafordulási arányt eredményez. Bár a visszafordulási arány nem olyan tényező, amely közvetlenül befolyásolja a rangsorolást, közvetlenül kapcsolódik az oldal sebességéhez.
8. Ne feledkezz meg a mobil verzióról!
Mivel az emberek egyre gyakrabban használják mobiltelefonjaikat az internet elérésére, szükségszerű, hogy weboldaladat az okoseszközökre optimalizáld. Ha nem, akkor a végén magas lesz a visszafordulási arány, mert legyünk őszinték, senki sem akar egy olyan weboldalon maradni, amely nincs megfelelően formázva a telefonjára.
A helytelen formázás bosszantó hibákat okozhat, például nem működő gombokat, vagy azt, hogy oldalra kell görgetni, csak hogy az oldalt teljesen lássuk.
A pozitív felhasználói élmény arra készteti az embereket, hogy maradjanak és felfedezzék webhelyét, ami ismét azt jelzi, hogy oldala releváns a választott kulcsszó szempontjából. Valójában a mobilos formázás annyira fontos, hogy a Google bejelentette, hogy hamarosan megkezdi a weboldalak mobil-első indexelését.
9. Technikai SEO
A 3. pontban már beszéltünk a jó honlapszerkezet kialakításáról, ami már a technikai SEO részének tekinthető. A technikai SEO azonban túlmutat a permalinkeken és a megfelelő kulcsszavak kiválasztásán. A weboldalad reszponzív kialakításáról van szó. Ez a téma nagyon specifikus és technikai jellegű, így túlmutat azon, amit egy kezdőknek szóló SEO útmutató leírna. Ennek ellenére fontos, hogy itt rámutassunk.
Dolgozz együtt egy technikai SEO-szakértővel, valamint a csapatoddal, hogy megértsd, hogyan kellene kinéznie az ideális honlapszerkezetnek és dizájnnak a célközönséged számára.
10. Frissítsd az oldalait és a tartalmát
Rendszeresen érdemes lesz SEO-auditot végezned, hogy frissítsd a tartalmaidat. Különösen azért, mert az információk és a trendek gyorsan változnak, és nem szeretné, ha elavult információk miatt büntetést kapna a keresési rangsorban. Nézd át a régebbi oldalakat és oldalakat, értékeld a tartalmat és ellenőrizd, hogy minden megfelelően optimalizált-e. Ha a tartalmadnak már nincs célja, nem optimalizáltad a szükséges módon, az inkább ártani fog a rangsorolásodnak.
Ne felejtsd el népszerűsíteni a bejegyzéseidet és tartalmaidat!
A SEO folyamatos munka, de idővel és tapasztalattal a kezdőknek szóló SEO útmutatóból egy haladóbb pozícióba kerülhetsz. A releváns bejegyzések (friss tartalmak) következetes közzététele a blogodon az egyik legjobb módja annak, hogy javítsd a keresőmotorokban való rangsorolásodat. Miután fantasztikus tartalmat írtál, népszerűsítsd a bejegyzéseidet, hogy még szélesebb közönséget érj el.
Ezt megteheti organikusan - a közösségi médiacsatornáin való megosztásukkal és hírlevéllel. Vagy fizetett hirdetésekkel. Mindkettő fontos a marketingstratégiád szempontjából, és valamikor meg kell tenned. Az organikus megközelítés lehetővé teszi, hogy tartós kommunikációs áramlatot hozzon létre ügyfeleivel. A fizetett hirdetés segít megmutatni tartalmaidat a megfelelő közönségnek, és gyorsabban növeli a webhelyed látogatottságát, ami a SEO teljesítményednek is kedvez.
A Nanos segítségével másodpercek alatt készíthet hirdetéseket a Facebookon, az Instagramon és a Google-on, és pontosan megadhatja a célközönséget. Egy hatékony hirdetés csak egy kattintásra van! A SEO kulcsfontosságú ahhoz, hogy forgalmat generáljon weboldalára, és az új felhasználók felfedezhessék vállalkozását. Növelje ügyfélkörét ezzel a SEO kezdőknek szóló útmutatóval!