, 2022/1/17
A SEO-írás a tartalom tervezésének, létrehozásának és optimalizálásának folyamata, amelynek elsődleges célja a keresőmotorokban való rangsorolás. Miért fontos a SEO írás? Nem titok, hogy a Google-ban való rangsoroláshoz a fantasztikus tartalom a fontos.
Ez azt jelenti: a kiváló minőségű tartalom puszta kiírása nem elég. Ahhoz, hogy a tartalma rangsorolj, törvényes keresőoptimalizálásra is szükséged van.
Tartalmi témák listájának létrehozása
Talán furcsán hangzik, de a SEO-írás folyamata már azelőtt elkezdődik, hogy egyetlen szót is leírnál. Ez azért van, mert a SEO és a tartalommarketing sikeréhez olyan tartalmat kell írnod, amely a célközönségedet érdekli.
Ha ezt megteszed, az egész folyamat 10x könnyebbé válik. Íme, két módszer arra, hogyan találhatsz témákat a SEO-központú tartalmaidhoz. Először is, használj egy kérdés-felelet eszközt. Kulcsfontosságú, hogy megtaláld azokat a kérdéseket, amelyeket a célügyfeleid online feltesznek. Miért? Mert ezekre a kérdésekre válaszolhatsz a tartalmaiddal. Kézzel kereshetsz kérdéseket olyan oldalakon, mint a Reddit és a Quora.
De ez rengeteg időt és erőfeszítést igényel. A dolgok felgyorsításához ajánlok egy jó kis ingyenes eszközt, az Answer The Public nevű programot.
Answer The Public - Kezdőlap
Ez az eszköz az interneten keresi azokat a kérdéseket, amelyeket az emberek az általad beírt témával kapcsolatban feltesznek.
Answer The Public - Eredmények Elég menő.
Másodszor, nézd meg a Wikipédiát.
Konkrétan: A Wikipedia tartalomjegyzék szakaszát. Komolyan a Wikipédia tartalomjegyzéke egy témaötlet-aranybánya. Tegyük fel például, hogy egy blogot vezetsz a digitális marketingről. Nos, akkor irány a Wikipédia közösségi média marketing oldala.
Wikipédia - Közösségi média marketing oldal
Amint látod, a tartalomjegyzékben egy csomó érdekes témaötletet találsz. Wikipédia tartalomjegyzék.
Tedda témáit kulcsszavakká. A kulcsszókutatás talán a SEO-írás legfontosabb része. Valójában a megfelelő kulcsszó jelentheti a különbséget a havi több ezer látogatás... vagy egy olyan tartalom között, amelyet senki sem olvas. Szerencsére van egy maroknyi ingyenes SEO-eszköz, amelyekkel a népszerű kulcsszavak megtalálása gyerekjáték.
Az első az Infinite Suggest.
Az Infinite Suggest a Google Suggest alapján találja meg a népszerű kulcsszavakat. Csak adj meg egy témaötletet az eszközbe és a program kiköp egy listát az adott témához kapcsolódó kulcsszavakról.
Infinite Suggest kulcsszavak
Sajnos ez az eszköz nem mutat pontos keresési volumenszámokat. De még mindig nagyszerű eszköz arra, hogy megtaláld azokat a kulcsszavakat, amelyekre az emberek keresnek a Google-ban.
Ezután következik a SEORCH.
Ez egy kis rejtett gyöngyszem, amit mostanában elég sokat használok. Használatához adj meg egy blogbejegyzés URL-címét egy versenytárs oldaláról. A legtöbb dolgot figyelmen kívül hagyhatod ebben a jelentésben. A kulcsszavak megtalálása érdekében a "Text & Phrases" szakaszra szeretnénk összpontosítani.
SEORCH - Szöveg és kifejezések. Ez megmutatja az oldalon leggyakrabban megjelenő kulcsszavakat. Konkrétan a "3 szavas kifejezések gyakorisága" és a "4 szavas kifejezések gyakorisága" jelentéseket szeretné megnézni. Ezek megmutatják neked azokat a hosszú kulcsszavakat, amelyeknek általában nincs nagy konkurenciájuk a Google első oldalán.
Harmadszor, ajánlom, hogy nézze meg a kparser-t. Mint a legtöbb kulcsszavas eszköz, a kparser is létrehoz egy listát a beírt kulcsszó alapján. A kparser egyetlen hátránya, hogy a keresési volumen adatok megtekintéséhez pro csomagra kell frissítenie. Kparser teljes keresési volumen frissítés. Ami elvezet minket az utolsó eszközünkhöz, a Keywords Everywhere-hez.
A Keywords Everywhere egy Google Chrome/Firefox bővítmény, amely kulcsszóötleteket generál az éppen nézett oldal alapján. Ha például az Amazonon keres, akkor az Amazon által javasolt összes kifejezésre vonatkozóan megmutatja a Google keresési volument.
Fejleszd a tartalomírásodat a SEO érdekében
Nem titok, hogy a SEO és a tartalom kéz a kézben jár. Végtére is, SEO nélkül a tartalma elveszhet valahol a keresési eredmények 50. oldalán; és mindannyian tudjuk, hogy a forgalom ezeken az oldalakon kevésbé kielégítő. Hasonlóképpen, az első oldalas helyezés csak akkor érhet el sokat, ha a kattintás utáni tartalom silány. Ezért lényeges a SEO és a nagyszerű tartalom közötti jó kapcsolat! Íme 10 tipp a SEO-tartalom megírásához, hogy a tartalmaidat továbbjuttasd, és ezzel egyidejűleg a SEO-erőfeszítéseidet is fokozd.
Először írj a közönségednek
Ez a SEO-írási tipp nem véletlenül az első számú. Elég egyszerűnek tűnik, mégis oly sok cég készít tartalmat a rossz okok miatt. Írj olyan tartalmat, amely a célpiacod érdeklődési köréhez szól, vagy válaszol a kérdéseikre. Nem kell minden bejegyzésnek a termékedről vagy szolgáltatásodról szólnia, de mindegyiknek iparági vonatkozásúnak kell lenni. Biztosítsd magad és vállalatod az iparág szakértőjeként azáltal, hogy SEO-barát, érdekes és informatív tartalmakat írsz és tedd ezt jobban, mint a versenytársaid
Tartsd az egészet egy fedél alatt
Szerezd meg a weboldaladnak járó elismerést és forgalmat azzal, hogy eredeti tartalmait saját domainneved alatt tartod. Ez azt jelenti, hogy ha van egy blogod, mondj le a WordPress vagy a Blogger tárhelyéről, és a blogot a saját domained egy almappájában (pl.: www.example.com/blog ) hosztold. Bármikor, amikor lehetőséged van az eredeti tartalom más formáinak bemutatására, mint például videók, infografikák vagy fehér könyvek, győződj meg róla, hogy ezeket is beágyazd a weboldaladra, és onnan oszd meg.
Készíts ütős főcímeket
Nagyon kevés szöveged van ahhoz, hogy nagyon nagy benyomást kelts. Ne becsüld tehát alá egy hatékony főcím erejét a SEO-ban! Írj olyan címszavakat, amelyek világosak, érdekesek és gazdag kulcsszavakkal élnek. A nagyszerű főcím mellett ügyelj arra is, hogy a meta leírásaid is érdekesek legyenek, és tovább részletezzék a cikk témáját. Ne feledd, hogy a cím és a meta leírás az, ami megjelenik a keresési eredményekben, ezért tedd őket fontossá!
Használj kulcsszóban gazdag kifejezéseket
Használj releváns, kulcsszavakban gazdag kifejezéseket a címekben, valamint az egész tartalomban, hogy mind az olvasók, mind a keresőmotorok tudják, miről szól a bejegyzésed. De vigyázz, a túl sok kulcsszó nem csak az olvasóidat fogja elriasztani, de a keresőmotorok büntetést is kaphatnak a kulcsszavak tömése miatt. Használja a kulcsszavakat átgondoltan és takarékosan, ragaszkodjon a természetesebb hangvételhez. Amellett, hogy kulcsszavakat használsz a bejegyzésed teljes szövegében, használd ki a blogcímkék előnyeit, és minden egyes bejegyzéshez jelölj meg néhány releváns kulcsszót; a legtöbb általános blog már beépített címkézési lehetőséggel rendelkezik.
Strukturáld a bejegyzéseid
A posztod tartalma lehet nagyszerű, de könnyen elveszhet egy rendezetlen, nem hatékony formátumban. Ha a tartalmat kisebb bekezdésekre bontod címekkel, az könnyen olvashatóvá teszi, ami leköti az olvasóidat. A keresőmotorok számára is kulcsfontosságú a hátsó szervezés. A megfelelő tag-hierarchia használata a címsorok címkézésekor (H1 a címekhez, H2 a feliratokhoz) fontos a jól strukturált cikkek fenntartásához.
Képek beépítése
Tedd a posztjaid képek segítségével! Az emberek vizuálisak. Ha képet adsz hozzá a blogbejegyzésedhez, azzal nagy hatást érhetsz el. Van Pinterest-fiókod? Amellett, hogy más közösségi médiacsatornáin is népszerűsítheted blogjaid, a képekkel ellátott bejegyzéseket is fel lehet tűzni, ami újabb forgalmi utat jelent a weboldaladra.
Propagáld a tartalmat a közösségi médiával
A közösségi média hatékony eszköz, amely segíthet növelni tartalmaid elérését és elősegítheti a megosztást. Minden új cikket tegyél közzé a közösségi oldalakon és fórumokon, magával ragadó leírásokkal és cselekvésre való felhívással. Mivel a közösségi média ereje a megosztásban rejlik, az is fontos, hogy minden egyes blogbejegyzéseden legyenek megosztás gombok. Ha jobban szeretnéd ellenőrizni, hogy a linkjeid hogyan jelennek meg megosztáskor, akkor a Twitter Cards (Twitter) vagy a Facebook Open Graph (technikai) alkalmazásával fellendítheted a megosztott linkeket, és segítheted az átkattintási arányt.
A Google Authorship bevezetése
A Google Authorship egy gyors és egyszerű módja annak, hogy a tartalmat egy bizonyos szerzőhöz kössük, ehhez mindössze egy Google+ fiókra van szükségünk. Ennek eredményeképpen a cikkeid gazdag snippetként jelennek meg a keresési eredményekben, amelyekben a cikk címe mellett a szerző fotója is megjelenik. A Google Authorship nagyszerű a személyes promócióhoz, de növelheti a cikkeidre való átkattintási arányt is. Ha te is szerző vagy tudj meg többet arról, hogyan állíthatod be az Authorshipet a webhelyeden.
A természetes linképítés elősegítése
A linképítés hosszú utat tett meg a linkvásárlás és a linkfarmok kora óta, de a linkek még mindig fontos rangsorolási tényezőt jelentenek a SEO szempontjából. A saját cikkeidre vagy webhelyedre való hivatkozás a bejegyzésedben biztosítja a webhelyedre való visszautalást, ha a cikkedet egy másik webhely átveszi. Ha más típusú tartalmakkal, például infografikákkal és videókkal kapcsolatban is kreatív, a beágyazási kód hozzáadása a webhelyen elősegíti a tartalom megosztását, és egyben visszautal az eredeti forrásra. Ha nagyszerű tartalmat készítesz, az növeli a megoszthatóságot és annak valószínűségét, hogy más webhelyek is hivatkoznak rá, ezért törekedj a minőségre!
Figyeld tevékenységét
Maradj a SEO-barát tartalmadon azáltal, hogy figyelemmel kíséred az erőfeszítéseidet. A Google Analytics egy egyszerű és ingyenes módja annak, hogy nyomon kövesse az oldalmegtekintéseket és az egy oldalon eltöltött átlagos időt. Ellenőrizd az olyan dolgokat, mint a visszalépési arány és a webhelyen töltött idő, hogy képet kapjon arról, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a webhelyeddel, miután a tartalmadra érkezett. Ha az alacsony átlagos oldalon töltött idő mellett magas visszaesést tapasztalsz, az azt jelzi, hogy a tartalmad nem volt releváns ahhoz, amit kerestek, vagy ami még rosszabb, nem volt érdekes. Vess egy pillantást a közösségi interakciók (megosztások, kedvelések stb. ) számára is, hogy képet kapj a posztod viralitásáról. Már ezeknek az egyszerű mérőszámoknak a megnézése is jó képet adhatsz arról, hogy mely tartalmid elemeket fogadták jól és kedvelték, így a későbbiekben megismételheted az ilyen típusú tartalmakat.
Mind a SEO, mind a tartalomírás fontos részei a kirakós játéknak, ezért fontos, hogy mindkettőnél minőségi technikákat alkalmazzunk, hogy nagyobb forgalmat és elkötelezettséget biztosítsunk webhelyünkön.