, 2022/1/10
Sokat dolgoztál a nagyszerű tartalom létrehozásán. Megjelentetted a blogodon, a közösségi média fiókjaidon, és gondoskodtál arról, hogy optimalizálva legyen a keresőmotorok számára De a megtekintések és a feliratkozók nem ott vannak, ahol szeretnéd. Ha ez vigasztal, tudd, hogy a forgalom megszerzése valójában a legtöbb marketingesnek gyakori problémája. És bár sokféle módon lehet ezeket a számokat növelni, a tartalomszindikálás kiemelkedik, mert valóban költséghatékony, segít a márkaismertség növelésében, és javítja a SEO-teljesítményt.
Töltse le most: Content Promotion Templates + Kit
Persze csak akkor, ha jól csinálod. Ellenkező esetben azt kockáztatod, hogy más kiadványok a saját tartalmaiddal megelőznek a rangsorban. Ráadásul a végén negatívan befolyásolhatja a SEO-teljesítményét, ha rossz weboldalt választ a szindikáláshoz. Ezen a ponton talán elgondolkodik -- mi a legjobb módja ennek a taktikának, és hogyan kerülhetem el a hátrányokat? Megmutatom a tartalomszindikálás legjobb gyakorlatait, amelyekkel tisztában kell lenned ahhoz, hogy ez a taktika működjön a vállalkozásod számára.
Mi a tartalomszinkronizálás
A tartalomszinkronizálás ugyanazon tartalom - egy cikk, egy videó, egy infografika stb. -- egy vagy több különböző weboldalon. A kiadványok, kicsik és nagyok egyaránt, szeretik a tartalom szindikálását, mert ez segít nekik friss információkat nyújtani az olvasóiknak. Az eredeti szerzők is profitálnak ebből a gyakorlatból, mivel így új közönséggel ismertetik meg a márkájukat. Mindenki jól jár.
Fontos megjegyezni, hogy bár hasonlónak tűnhet, a tartalomszindikálás nem azonos a vendégblogolással. A vendégposzt egy teljesen új tartalom, amelyet kifejezetten egy kiadvány számára írnak. A szinkronizált tartalom szó szerint ugyanazt a tartalmat veszi, és engedélyével más platformokon újra közzéteszi.
Az olvasó szemszögéből meg lehet állapítani, hogy egy cikk szindikált, és nem vendégposzt, mert az oldalon általában szerepel az eredeti forrás említése. A kiadványok általában ilyen szöveggel jelölik a szindikált cikket.
Tartalomszinkronizálás és SEO
Mint valószínűleg tudod, a Google nem szereti a duplikált tartalmakat. Nem fog közvetlenül büntetni egy webhelyet a duplikált tartalomért, de nem biztos, hogy segít a SEO-teljesítményükön sem. A jó hír az, hogy a szindikált tartalom nem azonos a duplikált tartalommal. Még a Google szerint is rendben van a szindikált tartalom, ha ezt óvatosan teszed, és a keresőmotorok és az olvasók számára nyilvánvalóvá teszed, hogy amit látnak, az egy szindikált tartalom. Ezt úgy teheted meg, hogy az eredeti cikkre mutató linket is elhelyezel, és ideális esetben a harmadik fél által közzétett cikket kanonikus linkkel látod el.
Minden, amit a kanonikus URL-ekről tudni kell: Kanonikus URL-ek
A kanonikus link hozzáadásának módja jellemzően a kiadványtól függ. Ha a folyamat nem egyértelmű, érdemes már az elején megbeszélni a szerkesztővel.
Emellett ne feledkezzünk meg a tartalomban szereplő hivatkozásokról (linkekről) sem. Ismétlem, minden kiadványnak megvannak a maga irányelvei a hivatkozásokkal kapcsolatban, ezért jó, ha ezt még a partnerség megkezdése előtt megbeszéljük a szerkesztővel. De ha hivatkozhatsz a saját tartalmadra, egy szindikált cikk a hivatkozási forgalom hajtóereje lehet, és javíthatja a rangsorolását és az organikus forgalom teljesítményét.
Scott Mathson, az Auth0 vezető webstratégiai és SEO menedzsere szerint "ha belső hivatkozásokat tartalmaz, a platformokon szindikált tartalom gyakran tekintélyt és értéket ad át ezeknek a hivatkozásoknak. Az új és különböző hivatkozási csatornákról érkező forgalom növekedésének jelei, valamint a kiszélesedett backlink-profil (akár dofollow, akár follow) és egyéb tényezők további kontextust adnak a keresőmotoroknak a tartalma, annak relevanciája és népszerűsége körül".
Scott megtapasztalta, hogy a tartalomszindikáció hogyan befolyásolhatja egy weboldal SEO-teljesítményét (közvetlenül és közvetve). Az elmúlt két év során a tartalomszindikációt (más taktikák mellett) arra használta, hogy a weboldal backlink-profilja 200 000-ről több mint 4,4 millió backlinkre nőjön. Most, hogy az alapokkal már tisztában vagyunk, íme, hogyan végezd sikeresen a tartalomszindikációt.
A tartalomszindikációnak két módja van - ingyenes vagy fizetős. Az ingyenes módszer azt jelenti, hogy a megfelelő kiadványok felkutatására, a tartalom megküldésére és a partnerségek kiépítésére összpontosít, egyenként. A fizetős megoldás olyan eszközök használatát jelenti, amelyek lehetővé teszik, hogy tartalmait gyorsabban ajánlják a nagyobb kiadványokban.
Hogyan szinkronizálhatsz tartalmat
Tedd újra közzé legújabb vagy legjobban teljesítő tartalmaid nagyobb, a sajátjánál több olvasóval és nagyobb tekintéllyel rendelkező webhelyeken.
Szinkronizálj régi tartalmakat olyan webhelyeken, amelyek nagyjából ugyanolyan közönséggel és tekintélyszinttel rendelkeznek, mint a tied.
Tegyél vendégposztot egy nagyobb kiadványon, és később szindikálja a saját weboldaladon, a Mediumon vagy a LinkedIn-en.
Vegyél fel olyan webhelyek, amelyek természetes módon szindikálnak tartalmat.
Használj fizetett platformokat, például az Outbrain-t és a Taboola-t, hogy tartalmaid nagyobb kiadványokba juttasd el.
Itt van minden, amit mind az ingyenes, mind a fizetett tartalomszindikálási módszerekről tudnod kell.
Ingyenes tartalomszinkronizálás
Négy fő módja van annak, hogy ingyenesen szindikáld tartalmad:
stratégiák a tartalom-szindikáláshoz
Tedd újra közzé legújabb vagy legjobban teljesítő tartalmát nagyobb, a sajátjánál több olvasóval és nagyobb tekintéllyel rendelkező weboldalakon. Ha szindikálsz egy nagyobb kiadványhoz, akkor megnöveled az elérésed. Mivel azonban az olvasók a teljes tartalmat közvetlenül a harmadik fél weboldalán is elfogyaszthatják, kevés az ösztönzés arra, hogy megnézzék az eredeti forrást.
Így az olvasóknak csak kis százaléka látogatja meg a weboldaladat. Ennek ellenére, ha a fő célod a márka ismertségének növelése, akkor a szindikálás a nagyobb kiadványokon a megfelelő megoldás.
Szindikálj régi tartalmakat olyan webhelyeken, amelyek nagyjából ugyanolyan közönséggel és tekintéllyel rendelkeznek, mint a tied. Ha inkább egy niche közönségre szeretnél összpontosítani, akkor fontold meg a tartalom szindikálását kisebb, célzottabb kiadványokba. Ideális esetben olyan kiadványokat keress, amelyeknek hasonló a tekintélye és olvasottsága, mint a blogodnak.
Lehet, hogy több kontextuális linket is engedélyeznek, így a cikkből visszahivatkozhatsz a blogodra. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy olvasóik több tartalmat fedezzenek fel a blogodon, és új nyomokat generáljanak.
Vendégposztolj egy nagyobb kiadványnál, és később szindikáld a weboldaladon, a Mediumon vagy a LinkedIn-en. Néha érdemes először egy nagy oldalon publikálni, mivel lehet, hogy ők csak friss, eredeti tartalmakra kíváncsiak. Előnyödre válik, hogy gondolatvezetésed olyan nagy közönség elé kerül, amely egyébként nem jutott volna el a tartalmaidhoz. Egy idő után, a kiadványtól függően, szabadon újra közzéteheted ezt a cikket a közönséged és a közösségi csatornáid számára. Alapvetően több pénzt kap a tartalomért.
Vedd fel olyan webhelyek, amelyek természetesen szindikálják a tartalmat. Ha fogod egy nagy kiadvány nemrégiben megjelent cikkének címét, és beírod a Google-be, látni fogod, hogy azt számos kisebb kiadvány is átvette. Ezek általában az eredeti cikk kivonatát teszik közzé, és visszalinkelik a forrásra.
Ahhoz, hogy blogodat láthatóbbá tedd, először próbálj meg létrehozni egy oldalt, ahol elmagyarázod, hogyan szindikálhatják az emberek a tartalmaidat. Ez a "lopja el a tartalmunkat ... kérem" oldal az UniverseToday.com oldalról jó példa arra, hogyan kell ezt csinálni. Ezután győződjön meg róla, hogy optimalizálja weboldalát a szindikálásra.
Scott Mathson elmondta nekem: "A szindikálás gyakran támaszkodik a feedekre és a sitemapokra, ezért szánjon időt arra, hogy a webhelye hozzászólásainak feedjeinek, sitemapjainak és egyéb XML-fájljainak optimalizálására összpontosítson, hogy biztosítsa, hogy azok érvényesek és megfelelnek a különböző közzétételi platformok irányelveinek.
Az optimalizálás után állítsa be a kapcsolatokat a szindikáció automatizálásához, akár a sitemapokhoz és feedekhez való kapcsolatok beállításával, akár a különböző szindikációs webhelyekhez való API-kapcsolatok kialakításával. Az automatizálás beállítása az olyan oldalakra történő keresztbeállításhoz, mint a Flipboard, hosszú távon időt takarít meg."
Végül pedig adj okot más kiadványoknak arra, hogy teljes egészében vagy részben szindikálják a tartalmát. Tartalmazzon például olyan diagramokat, infografikákat vagy ábrákat, amelyeket könnyen fel lehet venni és szindikálni. "A tartalomból származó legfontosabb statisztikák, tippek és tanulságok vizuális formában, például infografikában vagy diaképben való bemutatása figyelemfelkeltőbbé teheted a tartalmat. Még ha az oldalak nem is akarnak egy teljes cikket szindikálni, akkor is nyitottak lehetnek a vizuális tartalom megosztására, mivel az kiegészítheti a meglévő cikküket, és segíthet növelni az oldaluk elkötelezettségét" - mondta Sara McGuire, a Venngage tartalomvezetője, ahol a vizuális tartalmak segítségével 400%-kal növelték oldaluk látogatottságát.
A következő részben megtudhatod, hogyan találhatod meg azokat a kiadványokat, ahol a versenytársaid szindikálnak tartalmat, melyeket válaszd, és melyeket kerüld el.
Hogyan keressünk tartalomszinkronizálási partnereket
Számos eszközt használhatsz többek között a BuzzSumo, Ahrefs, SEMRush -- hogy csak néhányat említsünk. Bármely weboldal legfrissebb backlinkjeit ellenőrizheti tartalomszindikációs lehetőségek után.
Valószínűleg a legegyszerűbb kezdés egy Google-keresés. Keress olyan cikkeket, amelyek megemlítik:
"eredetileg megjelent a"
"engedélyével újra közzéteszik"
"eredetileg megjelent a"
Ha a keresést a saját szakterületeden megjelent publikációkra szeretnéd leszűkíteni, add hozzá a kereséshez az inurl:[domain] szót. Íme egy valós példa a bejövő blogokra, amelyek szindikálják a tartalmat.
Tartalomszindikációs szolgáltatások, oldalak és hálózatok
Közepes
Quora
SlideShare
Tumblr
Business2Community
Outbrain (fizetős)
Taboola (fizetős)
Zemanta (fizetős)
Content.ad (fizetős)
RevContent (fizetős)
Sharethrough (fizetős)
Fizetett tartalomszinkronizálás
A fizetett tartalomszindikáció az, amikor fizetsz azért, hogy megjelenhessen. A fizetett szindikáció legelterjedtebb formája már egy ideje létezik. A nagy márkák gyakran közvetlenül együttműködnek a nagy kiadókkal, és tartalmukat nagy közönség elé juttatják. Ez a taktika azonban nem volt elérhető a kisebb, szűkebb költségvetéssel rendelkező márkák számára.
Szerencsére ma már léteznek olyan eszközök, mint az Outbrain és a Taboola, amelyek lehetővé teszik a kisebb márkák számára is, hogy ajánlott tartalomként jelenjenek meg olyan oldalakon, mint a CNN, a BBC vagy a The Guardian.