, 2022/1/20

Mi az a webhely taxonómia? A weboldal taxonómiája a weboldal tartalmának osztályozása, rendszerezése, összekapcsolása és összekapcsolása. A jó weboldal taxonómia úgy mutatja be a tartalmat az olvasók és a keresőmotorok számára, hogy az elérhető, megtalálható és célzott legyen. Más szóval: a webhely taxonómiája sokat számít. A gyenge weboldalkialakítást nem lehet felülmúlni a jó tartalommal, a megfelelő kulcsszavakkal vagy az okos közösségi média marketinggel.

taxonomies website

A jó webhely taxonómia azt is jelenti, hogy úgy strukturálta a tartalmát, hogy a kapcsolódó tartalmak összekapcsolódjanak. Ez megkönnyíti a felhasználók és a keresőmotorok számára, hogy megtalálják a kívánt információkat a webhelyén. (Végül is ezért hozta létre a webhelyet - hogy informatív tartalmat nyújthasson a vállalatáról, termékeiről és szolgáltatásairól.) Most már abbahagyhatod az olvasást, és küldj nekünk e-mailt a weboldaladról. Hadd nézzük meg a struktúrát, a belső linkeket, a kimenő linkeket, a tartalomszervezést, ropogtassuk meg a számokat, és adjuk meg őszinte szakmai visszajelzésünket.

Miért fontos a webhely taxonómiája

A webhely taxonómiája a SEO-ra és a keresőmotorok rangsorolására gyakorolt mélyebb hatásai miatt fontos, és azért, mert segít abban, hogy webhelye az iparágának elsőszámú forrásává váljon.

Emlékszel, amikor az EAT-ról és az YMYL-ről írtam? Gyors felfrissítés:

EAT jelentése: Szakértelem, tekintély és bizalom. A Google ezeket a mérőszámokat használja arra, hogy mérje és számszerűsítse webhelye képességét arra, hogy vezető szerepet töltsön be az adott területen.

YMYL jelentése: Your Money, Your Life. Az YMYL oldalak azok az oldalak, amelyek olyan információkat tartalmazhatnak, amelyek nagy hatással lehetnek a pénzére vagy az életére.

A weboldalad taxonómiája közvetlen hatással van az EAT és YMYL pontszámodra. És mint tudod, ezek a pontszámok, amelyeket a Google Search Quality Rater csapata határoz meg, meghatározzák, hogy mennyire jól szerepelsz a keresőmotorokban.

Az intelligens webhely taxonómia a következőket teszi:

Logikus és célszerű kapcsolatokat hoz létre a webhelye tartalmában.

Ez azután értelmet, tekintélyt és relevanciát ad a tartalmának.

És végül, ez segít abban, hogy webhelye a keresőmotorok és az olvasók szemében az Ön szakterületének legmegfelelőbb forrásaként jelenjen meg.

Elegem van abból, hogy meglátogatom a webhelyeket, és nem találom gyorsan a szükséges információt.

Ugyanígy frusztrál a rossz weboldalkialakítás, amely lehetetlenné teszi a keresőmotorok és az olvasók számára, hogy megtalálják a minőségi tartalmat, amelyről tudom, hogy meg van írva.

Itt az ideje, hogy véget vessünk a rossz weboldal taxonómiának. Adja meg az olvasóinak, amit akarnak - válaszokat a kérdéseikre egy könnyen navigálható weboldalon.

Ne feledd, hogy csak azért, mert a weboldal felépítése, menüi, navigációja és kategóriái értelmesek számodra - nem jelenti azt, hogy az olvasók és a keresőmotorok számára is értelmesek.

Melyek a webhely taxonómia különböző típusai?

A webhely taxonómiájának négy gyakori típusa van:

Lapos.

A lapos webhely taxonómiának egyetlen főoldala van, a kezdőlap, amely felsorolja az összes tartalmat és alkategóriát.

Ez egy népszerű megközelítés kisebb webhelyek vagy olyan vállalatok esetében, amelyek nem rendelkeznek széles körű kategóriákkal vagy tartalommal.

Hierarchikus.

A hierarchikus webhely taxonómia olyan fő kategóriákat használ, amelyek alkategóriákat tartalmaznak. Ez lehetőséget ad a felhasználóknak a kívánt tartalom leszűkítésére és a tartalom közötti kapcsolatok megtekintésére.

A hierarchikus taxonómia esetében a legfontosabb, hogy ne legyen túl sok szint, és hogy ezek a szintek könnyen érthetőek legyenek a felhasználók és a keresőmotorok számára.

Hálózat.

A hálózati webhely taxonómia ideális a nagyon nagy, sokféle tartalommal és szakterülettel rendelkező webhelyek számára.

Ha sokféle tartalommal rendelkezik, akkor hálózatokat hozhat létre a releváns tartalmak összekapcsolására. A hálózati taxonómia támogathatja az intuitív keresést és navigációt, amely azon alapul, hogy az olvasó hogyan gondolkodik és hogyan viszonyul a tartalomhoz.

Facet.

A Facet webhely taxonómia népszerű a véleményező webhelyek és az e-kereskedelmi webhelyek körében.

Ez a megközelítés pókhálószerű kialakítást használ, a szerkezet középpontjában egy kulcsfogalommal, és több linkkel más tartalmakra.

Elnézést, hogy itt egy kicsit technikai jellegűvé váltam. Csak azt szeretném, ha rendelkeznél azokkal az információkkal, amelyekre szükséged van ahhoz, hogy megalapozott kérdéseket tehess fel nekem és kollégáimnak a webhely taxonómiájával kapcsolatban.

Azt is szeretném, ha emlékeznél erre a kulcsfontosságú statisztikára az olvasóidról: egy átlagos olvasó kevesebb mint 15 másodpercet tölt a weboldaladon.

Ha egy dologra emlékszel ebből a blogbejegyzésből - ne feledd, milyen kevés időd van arra, hogy jó benyomást kelts az olvasóiban.

Hogyan függ össze a webhely taxonómia és a SEO?

A SEO a legjobb barát, akire a weboldalad taxonómiájának szüksége van. A SEO megmondja, hogy az olvasók és a keresőmotorok mit keresnek. Ennek az információnak a birtokában meghatározhatja, hogyan strukturálja legjobban webhelye tartalmát.

A SEO-elemzés például felfedheti, hogy amit Ön mellékes érdeklődési körnek feltételezett, valójában az olvasók fő érdeklődési köre. Most megváltoztathatja webhelye felépítését, hogy ezeket a releváns információkat a legfelső vagy második szinten mutassa be.

A SEO-elemzés azt is elárulja nekem és a csapatomnak, hogy az Ön olvasói mely kulcsszavakra és kifejezésekre keresnek rá a leginkább.

Ez alapján lehet irányítani a menüket, kategóriákat, metaadatokat és címkéket, amelyeket a tartalom rendszerezésére és olvasói számára történő bemutatására használunk.

A SEO és a weboldal taxonómiája a legjobb barátok - lehetővé téve, hogy weboldalát úgy tervezze meg, hogy az olvasói hogyan gondolkodnak, keresnek, kattintanak és vásárolnak.

Hogyan határozzák meg a webhely taxonómiáját?

Megmondom őszintén: a weboldal taxonómiájának helyes meghatározása nem egy órás vagy akár egynapos feladat.

Ahhoz, hogy a weboldal taxonómiáját megfelelően végezzük, a csapatomnak bele kell látnia mindazok fejébe, akik kapcsolatban állnak a weboldalával és a szervezetével.

A webhely taxonómiájának tükröznie kell a szervezet és az olvasók céljait.

A tartalom strukturálásának, kategorizálásának, címkézésének és bemutatásának módját a webhely fő céljaihoz kell kötni - a szervezet és az olvasók igényeinek kielégítéséhez.

A weboldalad taxonómiájának meghatározásához ismerd meg az Ügynökséget:

Megérti a webhelye, a szervezete és az olvasók céljait.

Teszteli weboldalát, hogy megértsük, mi működik és mi nem.

Elvégzi a SEO-kutatást és -elemzést, hogy megtudja, mit akarnak valójában az olvasói, amikor meglátogatják a weboldalát.

Meghatározza a legjobb weboldal taxonómia típust, amely megfelel az Ön weboldalának, szervezetének és olvasói céljainak.

Áttekinti a használt metaadatokat, címkézést és kategóriákat, és finomítja ezeket, hogy illeszkedjenek a webhely elsődleges céljaihoz.

Frissíti, teszteli, újra frissíti és tovább finomítja a webhely taxonómiáját.

Fontos megjegyezni, hogy a jó SEO-hoz hasonlóan a weboldal taxonómiája is egy iteratív és folyamatos folyamat.

Az olvasók, a szervezet és a webhely igényei változnak - és a webhely taxonómiájának e változásokhoz igazodva kell fejlődnie.

Hogyan tedd a webhely taxonómiáját számodra működőképessé?

A legjobb módja annak, hogy a webhely taxonómiája számodra működjön, egy apró dolog: tegyél lépéseket. Döntsd el, hogy kire bízod a webhely taxonómiáját. Meg kell könnyíteni az olvasók és a keresőmotorok számára, hogy megtaláljanak. Meg tudod ezt tenni saját magad?

Az én csapatom ezt teszi. Weboldalakat javítunk. Megtaláljuk, relevánssá tesszük, és rangsoroljuk. Ismerjük a SEO-t, a tartalmat, az olvasóelemzést, a keresőmotorok algoritmusait és a webhelyek taxonómiáját.