, 2022/1/13

Az üzleti blogolás ugyanolyan fontos a vállalkozások marketingjéhez, mint a sárga oldalak. Az üzleti blog olyan marketingcsatorna, amely segít a vállalkozásoknak növelni az online láthatóságot, a márkaismertséget, a blog feliratkozókat és támogatja az üzleti növekedést.

business blogging

Emlékszel, amikor a blogok a LiveJournalba voltak elzárva, és a kockafejűek számára voltak fenntartva? Nos, ezek az idők már rég elmúltak, mivel az üzleti blogolás minden marketingstratégia alapelemévé vált. Az üzleti blogolás ugyanolyan alapvető fontosságú egy vállalkozás marketingjében, mint egykor a sárga oldalak voltak, és ha még nem alkalmazza ezt a gyakorlatot, komoly hátrányba kerülhet versenytársaival szemben.

Inbound marketing stratégia játékkönyve 2022

Az igazság az üzleti blogolásról

A sok egymásnak ellentmondó információ (és vélemény) miatt nehéz lehet tudni, hogy mit is várjunk az üzleti blogolástól. Az üzleti blogolás gyorsan fejlődött, és az interneten található információk nagy része egyszerűen elavult, még akkor is, ha néhány évvel ezelőtt technikailag igaz volt. 2011-ben például, még mielőtt a blogolás teljesen elfogadottá vált volna, mint a vállalkozások legitim marketing taktikája, a Daily Blog Tips 6 csúnya igazságot osztott meg a blogolásról.

Akkoriban ezek mind érvényes szempontok voltak, de ahogy az idő múlásával várható volt, sok közülük mára valótlanná vált. Ez a hat állítás olyan általános hiedelmeket (és tévhiteket) képvisel, amelyek még ma is léteznek. Azoknak, akik még újak a médiumban, szánjunk néhány percet arra, hogy mindegyikről helyre tegyük a dolgokat.

"Csúnya hazugság 1: Az üzleti blogolás nem könnyű"

A blogolás nem könnyű abban az értelemben, hogy az eredmények gyorsan, kevés erőfeszítéssel jönnek, de ha figyelembe vesszük, hogy a vállalkozások az évek során milyen más módszereket használtak az ügyfelek elérésére, a blogolás gyerekjáték. (Funfettiről beszélek.)

Mi a könnyebb: a blogolás vagy a házról házra járás? Inkább napi egy posztot publikálnál, vagy inkább napi 100 hideghívást bonyolítanál le?

Csúnya hazugság 2: Az üzleti blogolás nem életképes üzleti modell" Na, ez ma már teljesen téves. A Mashable, a Buzzfeed, a Gizmodo, a TechCrunch, az Engadget és a VentureBeat között milliókat keresnek manapság a blogolással.

Bár a legtöbb vállalkozás (beleértve az IMPACT-ot is) inkább arra használja a blogolást, hogy forgalmat generáljon a weboldalára, mint fő bevételi forrásra, ez nagyon is lehetséges.

"Csúnya hazugság3: Az üzleti blogolás nem csak rólad szól"

Oké, azt kell mondanom, hogy ezzel eléggé fején találták a szöget. A céges blogod a vevői személyiségedről szól, nem rólad. Ha nem nyújtasz értéket az ideális érdeklődőknek és ügyfeleknek (azaz nem válaszolsz a kérdéseikre, nem foglalkozol az ötleteikkel), akkor rosszul közelíted meg az üzleti blogolást, és nem valószínű, hogy forgalmat vagy feliratkozókat fogsz vonzani.

"Csúnya hazugság 4: Nem kell sokat interakcióba lépned az olvasóiddal"

Azt mondani, hogy nem kell interakcióba lépned az olvasókkal, majdnem olyan rossz, mint azt mondani, hogy nem kell válaszolnod az ügyfélszolgálati megkeresésekre. Vállalkozásként meg kell értened, hogy a blogod olvasói mind ügyfelek vagy potenciális ügyfelek, akik megérdemelnek némi figyelmet.

Márkáját a digitális korban nagymértékben az online interakciók alapján ítélik meg, ezért minél több kapcsolatot tart, annál jobb.

"Csúnya hazugság 5: A gyakorlat nem tesz tökéletessé"

Tökéletesség semmiben sem létezik, de az üzleti blogolás olyan készség, amely a gyakorlással biztosan javulni fog. Nézd meg például a saját blogunkat. A mai posztjaink fényévekkel előrébb járnak, mint a pár évvel ezelőtti posztjaink, és innen csak fejlődni fogunk. Ugyanez vonatkozik rád is.

"Csúnya hazugság 6: Nincs szükséged sok blogolási tanácsra"

Minden a minőségről szól a mennyiség helyett. Ha egyszerűen elsajátítod az alapokat (figyelj a közönségedre és írj minőségi tartalmat), akkor az üzleti blogod jobb lesz, mint a blogok 99%-a.

Az üzleti blogolás elvárásai vs. valósága

Most, hogy tisztáztunk néhány tévhitet, foglalkozzunk azzal a kérdéssel, hogy mit várhatunk az üzleti blogolástól. Mindannyian tegnapra akarunk eredményeket, ezért elvárásaink gyakran igényelnek egy valóság-ellenőrzést. Íme a négy legnagyobb.

1. elvárás: Ügyfeleink nem olvasnak blogokat.

A valóság: Nem minden ügyfeled olvas blogokat, de mindannyian a Google-t használják válaszok és információk keresésére. Ha a blogodon megtalálják az általuk keresett információkat, akkor meg fogják találni azokat, és felfedezik a márkádat. Rendkívül nehéz úgy internetes kutatást végezni egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, hogy a végén ne olvassunk el több blogbejegyzést. Lehet, hogy az ügyfeleid szándékosan nem lelkes blogolvasók, de biztosan meglátogatják a blogoldalad, hogy elolvassanak egy bejegyzést, ha az az általuk keresett információt nyújtod.

Elvárás 2: Ha megépítem, akkor jönni is fognak.

A valóság: Arra várni, hogy a blogolvasók megtaláljanak, időpocsékolás. Az üzleti blogoknak szilárd promóciós stratégiára van szükségük ahhoz, hogy tartalmukat eljuttassák a vevői személyiségek elé. Idővel, igen, jönni fognak -- de gyorsabban növelheted blogodak olvasóközönségét, ha aktívan népszerűsíted a tartalmát.

Elvárás 3: Minden általam közzétett poszt fantasztikus lesz, mert fantasztikus vagyok.

A valóság: "Igazad van. Fantasztikus vagy, de az igazság az, hogy néhány hozzászólás egyszerűen nem talál célba. Néha a tartalom, máskor pedig a szikár főcím. A legrosszabb esetben mindkettő."

Nem minden blogbejegyzés lesz telitalálat, de a jó hír az, hogy nem is kell annak lennie ahhoz, hogy üzleti blogod sikeres legyen. Csak az kell, hogy a legtöbbször jól sikerüljön.

4. elvárás: A blogolás túl sok értékes időmet veszi el.

A valóság: Az üzleti blogodba fektetett idő jól elköltött idő, de a blogolás időigényes vállalkozás. Ha nincs időd a blogolásra fordítani, komolyan fontolóra kell venni, hogy felbérelsz valakit, aki ezt elvégzi helyetted.

Mutasd meg vállalkozásodat gondolatvezetőnek

Ha egy blogon keresztül megosztod szakterületed, azzal hitelességet építhetsz közönséged körében. A releváns információk írása hasznos lesz olvasóközönséged számára. Ez az egyszerű művelet viszont lehetővé teszi, hogy téged iparági szakértőként vagy gondolatvezetőként ismerjenek.

Ha megvan az ügyfelek bizalma, akkor félúton vagy afelé, hogy elnyerd a hűségüket. Ezért az iparági vezetővé válás hatalmas előny, és minden bizonnyal az üzleti blogolás egyik előnye.

Weboldal-forgalom

A vállalkozásodnak blogolás kiváló módja a webhelyforgalom megszerzésének. Ehhez ismerni kell az ügyfélköröd. Szánj egy kis időt arra, hogy alaposan felkutasd az ügyfeleid. Melyek a leggyakrabban feltett kérdések az iparágadban és annak környékén? Határozd meg, hogy miért érdekli őket, amit te mondani szeretnél.

Végső soron a vásárlói út különböző pontjain keresztül szeretnéd az embereket magadhoz vonzani. Miután felkutattad a közönséget, végezz kulcsszókutatást a blogtémák meghatározásához, és ne felejtsd el optimalizálni a bejegyzéseid a SEO-alapokkal. A blogjaid lesznek a kezdeti horog. A következő lépés az, hogy ezeket a bejegyzéseket összekapcsold a webhelyeden belüli céloldalakkal és szolgáltatásokkal.

Célozd meg a konkrét ügyfeleket

A blog lehetővé teszi, hogy megragadd a célközönség figyelmét. A szolgáltatási céloldalad csak azokat az embereket szólíthatod meg, akik készen állnak a vásárlásra. Míg a blog lehetővé teszi, hogy elérd azokat az embereket, akik a vásárlói út különböző szakaszaiban vannak, és hűséges fogyasztókká alakítsd őket.

Növeld az értékesítést

Mivel a releváns vásárlók szélesebb spektrumát vonzza majd, természetesen megnövekedett hozamokat fog látni. A vállalkozásodnak blogolása lehetőséget ad arra, hogy betekintést nyerj ügyfeleid gondolataiba, és válaszolj a kapcsolódó kérdésekre. Nemcsak a potenciális vásárlók figyelmét fogod megnyerni, és leköti őket a tartalmaiddal, hanem megnöveli megnöveled annak a lehetőségét is, hogy ezek az oldallátogatók visszatérnek. Így az eladások növekedését és a blogból származó hasznot fogod látni.

Erősítsd meg a márkádat

A blogolás teret teremt arra, hogy megerősítsd vállalkozása márkáját. Tökéletes lehetőség arra, hogy megoszd a céged személyiségét. Ne feledd, hogy a legjobb eredmények érdekében a színpalettát, a stílust és a hangnemet folyamatosan tartsd végig a márkán belül. Mi értelme van márkád megerősítésének egy blogon keresztül? A cél az, hogy erősítsd a személyes kapcsolatot az ügyfeleiddel. Ha az ügyfelek egyszer kötődnek a vállalkozásodhoz, a hűségük is követni fogja. Végső soron a vállalkozásodnak blogolás a cég bevételeinek javára válik!

Ingyenes nyilvánosság

A blogolás a vállalkozásod számára lehetőséget teremt arra, hogy az emberek visszalinkeljék a weboldaladat, megosszák a tartalmaidat és ajánljanak téged az ismerőseiknek. Ez egy nagyszerű módja annak is, hogy megragadja az újságírók figyelmét, különösen, ha tartalmaz egy kifejezetten az iparági híreknek és sajtóközleményeknek szánt részt. Ez egyúttal lehetőséget nyújt vírusos tartalmak létrehozására is

Építs kapcsolatokat

Az új kapcsolatok egy másik lényeges előnye a blogokkal rendelkező vállalkozásoknak. Gyakran alakulnak ki kapcsolatok az ügyfeleivel és más vállalatokkal is. Végső soron hozzájárulsz az iparágad közösségéhez. Ha az Ön szakterülete nagyon hiánypótló, lehetősége lehet arra, hogy a közösséget a semmiből hozza létre.

Azzal, hogy részt veszel iparágának közösségében, bizalmat építhetsz az ügyfelekkel, és értékes kapcsolatokat hozhatsz létre a jövőbeli üzleti lehetőségekhez. Mint ilyenek, ezek az új kapcsolatok az üzleti blogolás egyik alapvető előnye.