, 2023/1/18

A Facebook 2021-ben megszüntette hivatalos Facebook Analytics szolgáltatását, de a platform továbbra is számos más lehetőséget kínál értékes információk és betekintések gyűjtésére.

3 eszköz a Facebook Analytics helyett

2023 a Facebook továbbra is a világ leghasználtabb közösségi médiaplatformja - messze a legjobban. Lehet, hogy nem kap akkora sajtót, mint a TikTok vagy a Twitter, de a közel 3 milliárd globális aktív felhasználóval még mindig egyszerűen páratlan az elérhetősége.

Ekkora potenciális közönség mellett a Facebook kissé nyomasztónak tűnhet - honnan tudja, mi működik, és hogyan kapcsolódjon a közösségéhez egy ilyen óriási platformon? A Facebook-analitika kritikus eszköz, amely segít megválaszolni ezeket a kérdéseket, és biztosítja, hogy olyan Facebook marketingstratégiát alakítson ki, amely működik a márkája számára.

Mi az a Facebook analitika?

A Facebook-analitika azok az adatok és eszközök, amelyekkel nyomon követheti márkája teljesítményét a világ legnépszerűbb közösségi hálózatán. A Facebook-analitika nyomon követése segít megérteni a múltbeli Facebook-teljesítményét, és finomítani jövőbeli stratégiáját. A Facebook-analitika segítségével nyert adatokat felhasználhatja egy Facebook-specifikus jelentés elkészítéséhez, vagy beépítheti egy átfogó közösségi média jelentésbe, amely nyomon követi az összes közösségi fiókjának teljesítményét.

A Facebook-analitika áttekintése fontos módja annak is, hogy megértse közönségét. Az adatok valóságos kincsesbányája áll rendelkezésre, amely segít felfedni, hogy pontosan kik foglalkoznak az Ön tartalmaival és követik azokat, a demográfiai és földrajzi adatokkal, amelyek kiterjednek az életkorra, a nemre, a helyszínre és még sok másra. Mindez segíthet a tartalom finomításában, hogy elérje a kívánt célközönséget, vagy a stratégia módosításában, hogy még jobban bevonja azokat az embereket, akik már most is figyelnek.

Facebook analitikai eszközök

A Facebooknak korábban volt egy natív analitikai eszköze, amelynek a neve - megfelelő módon - Facebook Analytics. Ezt az eszközt 2021-ben megszüntették, de még mindig rengeteg módja van annak, hogy hozzáférjen a Facebook analitikai adataihoz.

1. Meta Business Suite

A Meta Business Suite felváltotta a Facebook Analyticset, mint a Facebook analitikai adatok elérésének natív eszközét. Itt metrikákat, trendeket és vizuális jelentéseket láthat, amelyek segítségével betekintést nyerhet a teljes Facebook-fiókjáról vagy az egyes bejegyzésekről.

Így találod meg a Facebook Analyticset a Meta Business Suite-ban:

Nyisd meg a Meta Business Suite-ot, és kattints az Insights-ra. Az áttekintő képernyőn a képernyő bal oldalán a Facebookra vonatkozó legfelső szintű, a jobb oldalon pedig az Instagramra vonatkozó meglátásokat láthatja.

Kattints a bal oldali menü bármelyik kategóriájára, hogy részletesebb információkat kapj az Instagram és a Facebook mérőszámairól.

Ha kifejezetten a Facebook tartalmi metrikákat szeretné megnézni anélkül, hogy az Instagram-adatok elvonnák a figyelmét, kattintson a bal oldali menüben a Tartalom címszó alatt a Tartalomra. Ezután nyisd meg a Hirdetések, posztok és történetek legördülő menüt, és vegddki a jelölőnégyzetből az Instagram opciókat.

2. Facebook Page Insights

A Facebook Insights mostantól a Meta Professional Dashboard része. Itt áttekintheti az oldalára, a bejegyzéseire és a közönségére vonatkozó alapvető meglátásokat. Az itt található adatok meglehetősen alapszintűek, és nem mennek vissza túl messzire az időben (maximum 28 és 90 nap között), de jó gyors áttekintést nyújthatnak arról, hogy mi történik az Oldalával.

A Page Insights eléréséhez:

A Facebook üzleti oldaláról kattints a bal oldali menüben a Professzionális eszközök alatt található Insights (Betekintések) menüpontra.

Kattints az Oldalad, a Hozzászólások vagy a Közönség menüpontra a keresett mérőszámok megtalálásához.

Az egyes bejegyzésekkel kapcsolatos nagyon alapvető betekintéseket közvetlenül a Facebook-oldaláról is elérheti. Kattints bármelyik poszt alatt a See insights and ads gombra, hogy megjelenjen egy felugró ablak az adott posztra vonatkozó konkrét betekintésekkel.

3. Hootsuite

A Hootsuite egy közösségi média menedzsment eszköz, amely fejlett (de szuper egyszerűen használható) Facebook analitikát tartalmaz.

A Hootsuite analitikája részletesen nyomon követi a Facebook-adatokat a többi közösségi fiók eredményei mellett. Ez leegyszerűsíti a közösségi média analitikai munkáját. Időt takarít meg, és megkönnyíti a hálózatok összesített eredményeinek összehasonlítását.

Vicces tény: Az Instagramot és a TikTokot használók túlnyomó többsége a Facebookot is használja. Az Instagram-felhasználók 82,9%-a és a TikTok-felhasználók 83,4%-a használja a FB-t.

A platformok közötti eredmények összehasonlítása az egyetlen módja annak, hogy megértsd, mit vár tőled a közönséged az egyes platformokon, és hogyan tudsz a legjobban kapcsolódni hozzájuk az egyes kontextusokban. A Hootsuite Analytics segítségével láthatja, hogy közönsége hogyan reagál az egyes platformokon, így jobban megértheti, hogy a Facebook és a közösségi média marketing erőfeszítései hogyan illeszkednek a nagyobb képbe.

Mindezek mellett, ha inkább kifejezetten a Facebook-eredményekre szeretne összpontosítani, a Hootsuite Analytics segítségével mélyen elmerülhet az összes olyan Facebook-mérőszámba, amely a leginkább számít a vállalkozása számára. Ezután létrehozhat és exportálhat egyéni jelentést, vagy ütemezheti a jelentéseket, hogy automatikusan eljuttassa az adatokat a postaládájába. A megosztási lehetőségek segítségével automatikusan megoszthatja a kollégákkal és az érdekelt felekkel az egész szervezetében.

A Hootsuite Facebook Analytics egy hőtérképet is mutat, amely pontosan megmondja, hogy a közönséged nagy valószínűséggel mikor van online, és egyéni ajánlásokat ad a posztolás legjobb időpontjára az elkötelezettségi céljaid alapján.

Így találod meg a Facebook-analitikát a Hootsuite-ban:

Lépj be a Hootsuite műszerfalára, és kattints az oldalsávban az Analytics ikonra.

Válaszd ki a Facebook áttekintését (ha még nem tetted meg, kövesd ezeket a lépéseket a fiókod csatlakoztatásához). Ezen a képernyőn teljes képet láthatsz az összes Facebook-analitikádról, az elköteleződéstől kezdve a linkkattintásokon át a bejövő üzeneteid hangulatáig. Rengeteg előre elkészített Facebook-jelentési sablon is rendelkezésre áll, hogy még részletesebben elmerülhessen a részletekbe.

A felső navigációs sávban található gombok segítségével megoszthatod az adatokat kollégáiddal, vagy exportálhatod a mérőszámokat és grafikonokat egy egyéni jelentésbe PDF, PowerPoint, Excel vagy .csv formátumban.

Fontos Facebook analitikai mérőszámok

Most, hogy már tudod, hol találod a Facebook analitikai adatait, nézzük meg a legfontosabb mérőszámokat, amelyeket nyomon kell követned.

Elérés: Ez magában foglalja azokat az embereket, akik látták az oldaladon közzétett tartalmat, valamint azokat, akik látták az oldaladról más közösségi felhasználók által közzétett tartalmat.

Látogatások: A Facebook-oldaladat meglátogatók száma.

Új kedvelések: Azoknak az új embereknek a száma, akik kedvelik a Facebook-oldalát.

A követők növekedési aránya: Milyen gyorsan nyers vagy veszíte követőket az Oldalad

Viralitás aránya: A te Oldalad tartalmának hány százaléka jelent meg reakciók, kommentek és megosztások eredményeként (elérhető a Hootsuite Analyticsben).