, 2022/1/17
Az alkalmazásbolt-optimalizálás (ASO) egy alkalmazás vagy játék láthatóságának növelése az alkalmazásboltban, azzal a céllal, hogy növelje az alkalmazások szerves letöltéseit. Az alkalmazások akkor válnak láthatóbbá, ha a legkülönbözőbb keresőkifejezésekre magasan rangsorolnak (kulcsszóoptimalizálás), ha a toplistákon magas pozíciót tartanak fenn, vagy ha kiemelt helyet kapnak az áruházban. Emellett az alkalmazásbolt-optimalizálás olyan tevékenységeket is magában foglal, amelyek célja az alkalmazások megjelenéseinek letöltésekké való átalakításának növelése.
A mobilalkalmazások két legnagyobb terjesztési csatornája az App Store (iOS) és a Google Play (Android). Az alkalmazások letöltésének egyéb alternatívái közé tartozik a Huawei App Gallery, az Amazon App Store és a Samsung Galaxy Store. 2008. július 10-én, az iPhone 3G megjelenésével együtt indult el az Apple App Store amely több mint 500 natív alkalmazás ingyenes letöltésének lehetőségét kínálta a felhasználóknak. Azóta az App Store népszerűsége óriási mértékben megnőtt, 2020-ban mintegy 1,82 millió alkalmazás volt elérhető az áruházban. Jelenleg számos Apple-eszköz kínálja az áruház használatát, köztük az iPhone, az iPad, a Mac, az Apple TV és az Apple Watch.
Az alkalmazásbolt-optimalizálás (ASO) az alkalmazás láthatóságának javítása az alkalmazásboltokban és az alkalmazás konverziós rátájának növelése. A legfontosabb alkalmazásboltok az App Store az iOS és a Google Play az Android esetében. Az ASO az alkalmazásboltok keresési eredményeiben való jó helyezés mellett az átkattintási arányra (CTR) is összpontosít.
Ez azt jelenti, hogy meg kell győznie az embereket arról, hogy valóban rákattintsanak az alkalmazásboltbeli listájára, ha egyszer megtalálják azt. Ezt úgy érheti el, ha optimalizálja az alkalmazás nevét, az alkalmazás címét, az alkalmazás ikonját, az alkalmazás képernyőképeit és az alkalmazás értékelését. Az App Store optimalizálás az alkalmazásboltok láthatóságának növelése. Ez növeli az alkalmazás letöltéseit, ami viszont növeli a láthatóságot.
Miután az emberek rákattintanak az alkalmazásbolt listázó oldalára, gondoskodnia kell arról, hogy le is töltsék azt, vagy vásároljanak. Az ASO ezen részét konverziós arány optimalizálásnak (CRO) is nevezik.
Hogyan működik az App Store optimalizálás?
Miután elkészült az alkalmazásod, és megismerkedtél az alkalmazásmarketing alapjaival, el kell döntened, hogy hol teszed közzé az alkalmazásodat vagy mobiljátékodat. A legtöbb fejlesztő az iOS esetében az App Store-t, az Android esetében pedig a Google Play-t választja. Ha úgy dönt, hogy mindkét operációs rendszerre fejleszti az alkalmazást, mindkettőn publikálhat.
Nézzük meg részletesebben a két nagy alkalmazásboltot.
App Store optimalizálás a Google Play vs. App Store számára
Mindkét áruháznak ugyanaz a célja: platformot biztosítanak a felhasználók számára, hogy alkalmazásokat vagy játékokat keressenek és töltsenek le. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ugyanúgy működnek. Az App Store Optiimization útmutató ezen fejezetében a két áruház történetét, legfontosabb különbségeit és algoritmusait tekintjük át.
A mobilalkalmazások története
A mobiltelefonok gyakori használatával az alkalmazásipar virágzásnak indult. Így az Apple App Store-ban a 2008-as indulása óta az alkalmazások száma 800-ról 2019-re 2,2 millióra nőtt (Forrás: Business of Apps ). Hasonlóképpen, a Google Play-en elérhető alkalmazások száma 2018 márciusában elérte a 3,6 milliót. Egyértelmű, hogy a piaci verseny erős. Ez pedig elvezet a következő ponthoz:
Ha növelni szeretné mobil üzletét, gyorsnak és agilisnak kell lennie az App Store optimalizálás terén.
Mobilalkalmazások trendjei 2020-ban
A magas összeomlási arányú és ritkán frissített alkalmazásokat alacsony minőségűnek tekintik, ezért alacsonyabb helyezéssel rendelkeznek. A hibás, alacsonyabb minőségű vagy csaló alkalmazások szintén eltávolításra kerülnek az alkalmazásboltokból. Ahogy egyre többen fejlesztenek mobilalkalmazásokat és -játékokat, a Google és az Apple egyre válogatósabbá válik azokkal kapcsolatban, amelyeket engedélyez az alkalmazásboltjaikban való közzétételre. Azokat a gyakran frissített alkalmazásokat, amelyeket az emberek gyakrabban használnak, díjazzák, és előrébb jelennek meg az alkalmazásboltok keresési eredményeiben.
Az App Store és a Google Play közötti legfontosabb különbségek
Az App Store és a Google Play közötti egyik fő különbség a közzétételi szempontot érinti.
Mind az Apple, mind a Google bevezetett egy alkalmazás-ellenőrzési folyamatot, hogy biztosítsa, hogy jó minőségű alkalmazások legyenek az áruházaikban. Az Apple felülvizsgálati folyamata azonban általában hosszabb időt vesz igénybe, mint a Google-é. Mindig számoljon 3 napos pufferrel, amikor új alkalmazást vagy frissítést ad ki. Amint az alkalmazásodat jóváhagyták, 24 órán belül elérhetővé válik az App Store-ban és a Google Playben.
Bár a kulcsszavak mindkét áruházban elengedhetetlenek az ASO-hoz, másképp értékelik őket. A Google Play indexelési folyamata hasonlóan működik, mint a Google keresőé. Ez azt jelenti, hogy a Google minden szöveges elemet figyelembe vesz az alkalmazás kulcsszavainak indexelésekor. A kulcsszavakat 3-5-ször kell megismételnie az összes mezőben, hogy rangsorolni tudja őket.
Az Apple App Store és a Google Play Store rangsorolási tényezői
A Google Play és az Apple App Store kifinomult algoritmusokat használ a keresési eredmények rendezéséhez. Bár a pontos információk nem állnak rendelkezésre, az alkalmazásboltok rangsorolását befolyásoló tényezőkre lehet következtetni.
Az Apple App Store rangsorolási tényezői:
Alkalmazás neve
Alkalmazás URL címe
Alkalmazás alcíme
Kulcsszó mező
Alkalmazáson belüli vásárlás
Értékelés és vélemények
Frissítések
Letöltések és elkötelezettség
Néhány rejtett tényező
A Google Play Áruház rangsorolási tényezői:
Alkalmazás címe
Rövid leírás
Hosszú leírás
Alkalmazáson belüli vásárlás
Értékelés és vélemények
Frissítések
Letöltések és elkötelezettség
Néhány rejtett tényező
Hogyan történik az App Store optimalizálás?
Most, hogy már tudja, hol szeretné közzétenni az alkalmazását, ideje nekilátni a munkának. Ahhoz, hogy elkezdje javítani mobilos növekedését az App Store optimalizálással, egyszerűen kövesse az alábbi lépéseket:
1. Az első dolgokat először is: Egyértelmű App Store-optimalizálási stratégia kialakítása
Végezd el a kutatást, és ismerd meg a piacát. Alapvető fontosságú, hogy megértsd a felhasználóidat, hogy ezeket a meglátásokat felhasználhasd az alkalmazással kapcsolatos információk elkészítésekor. Milyen kulcsszavakat használnak, amikor a tiédhez hasonló alkalmazásokat keresnek? Milyen nyelven beszélnek? Ha már rendelkezel ezekkel az információkkal, továbbléphetsz a következő lépésre.
Növeld alkalmazásait kevesebb erőfeszítéssel Találjn új kulcsszavakat. Optimalizálj minden lokalizációt. Kémleld ki a versenytársakat. Kövesd nyomon az ASO változásokat.
2. Válaszd ki a megfelelő nevet az alkalmazásához
Az alkalmazásod neve az, amit minden felhasználó először lát. Ezért fontos, hogy okosan válassza meg az alkalmazás nevét. Győződjn meg róla, hogy az alkalmazás címe releváns az alkalmazásodhoz, könnyen olvasható és egyedi. Ha a cím vonzó, az emberek emlékezni fognak rá, ami viszont nagyobb ismertségi értéket ad az alkalmazásodnak. A megfelelő név kiválasztásakor ne felejtsd el figyelembe venni a karakterek számát.
Jelenleg 50 karakter áll rendelkezésre a Google Play Store-ban és 30 karakter az Apple App Store-ban. Ezenkívül az alkalmazásnévben szereplő kulcsszavaknak van a legerősebb rangsorolási súlya. Ide helyezheted el a fő kulcsszavakat, a márkanév után.
Ellenőrző lista az alkalmazás nevéhez vagy címéhez
releváns az alkalmazásához
könnyen olvasható
egyedi
50 karakter hosszú a Google Play-en
30 karakter hosszú az Apple App Store-ban
Készítsd elő az alkalmazás képernyőképeit és videóit
Miután a felhasználókat az alkalmazásod oldalára irányítottad, meg kell győznöd őket, hogy töltsék le. Bár a képernyőképek és videók nem befolyásolják közvetlenül az alkalmazásod rangsorolását, nagy szerepet játszanak a konverziós arány optimalizálásában - ami az App Store optimalizálás egyik tényezője.
Az alkalmazás képernyőképek és videók lehetőséget adnak arra, hogy bemutassa az alkalmazás vagy mobiljáték funkcióit. Használja őket arra, hogy bemutassa az alkalmazás legjobb részeit.
Tény, hogy az emberek mintegy 50%-a az első benyomás alapján hozza meg a letöltési döntését. Ennek eredményeképpen nagy figyelmet kell fordítania arra, hogyan tervezi meg a vizuális megjelenítéseket. A képernyőképek esetében először is választhatsz a portré és a fekvő elrendezés között. Ez azt jelenti, hogy eldöntheti, hogy függőleges vagy vízszintes képernyőképet szeretne. A képernyőképek tájolásának mindig követnie kell, hogy a felhasználók hogyan használnák az alkalmazást.
Például sok játékot vízszintes elrendezésben játszanak, így a képernyőképek is vízszintesek. A jól megtervezett képernyőfotók előnézetet adnak a felhasználóknak az alkalmazásról, és egyben meggyőző vizuális történetet mesélnek el. A vizuális történetmesélést az alkalmazás videói is hasznosítják. Ezeket az App Store-ban App Preview-nak, a Play Store-ban pedig Promo videóknak nevezik.
Ellenőrző lista a képernyőképekhez és videókhoz
Mutasd be, hogyan néz ki az alkalmazásod
Emeld ki a főbb funkciókat
Mondj el egy vizuális történetet
Figyelj az elrendezési és méretkövetelményekre
App Store optimalizálási tippek és trükkök
Ismerd meg a szabad kulcsszavakat
Vannak bizonyos kulcsszavak, amelyeket az alkalmazásboltok automatikusan megadnak, ami azt jelenti, hogy nem kell feltüntetned őket. Gondolj rájuk úgy, mint ingyenes kulcsszavakra. Sokan nem tudják, hogy az alkalmazásod kategóriájának neve az egyik ilyen. Ha az alkalmazásod az "Ingyenes játék" kategóriában van, akkor már automatikusan megvan az "ingyenes" és a "játék" mint kulcsszavak. Tehát győződj meg róla, hogy ezt a plusz helyet más fontos kulcsszavakra használod.
Találd meg az alkalmazásod piaci rést, és dolgozz felfelé a csúcsra!
Ahelyett, hogy igazán nagy keresési volumenű kulcsszavakat használnál, próbálj meg egy szónál hosszabb kulcsszavakat (mid- vagy long tail kulcsszavakat) bevonni. Ez egyszerűen azért van így, mert a nagy keresési volumenű vagy népszerű kulcsszavakra kezdetben nehezebb rangsorolni. Ha van egy fitneszalkalmazása, kezdheted úgy, hogy a "fitnesz egyetemistáknak" helyett csak a "fitnesz" szót használod. Amint erre jól rangsorolsz, elkezdhetsz felfelé haladni.
Az alkalmazás teljesítményének nyomon követése
Az alkalmazással kapcsolatos információk előkészítése egy dolog, de honnan tudod, hogy működik-e? A válasz az alkalmazások teljesítményének rendszeres nyomon követése.
Miért fontos nyomon követni mobilalkalmazása teljesítményét?
Ha szemmel tartja alkalmazásai analitikáját, az végső soron segíthet abban, hogy több letöltést és több bevételt érj el. Ezek az adatok segíthetnek azonosítani az alkalmazásod erősségeit és gyengeségeit, és jó alapot jelenthetnek az App Store optimalizálási stratégiád javításához. Az adatok elemzése kimerítő és időigényes lehet. Szerencsére az App Store optimalizálási eszközök segíthetnek ebben.
Mi a különbség az ASO és a SEO között?
Az ASO-t gyakran nevezik alkalmazásbolt SEO-nak (keresőoptimalizálás). Mindkét folyamatnak vannak hasonlóságai, mint például a kulcsszóoptimalizálás, a backlinkelés és a konverzióoptimalizálás. Az App Store Optimization és a Search Engine Optimization közötti fő különbségek a rangsorolási tényezők. Emellett az ASO-t mobilalkalmazások esetében használják, míg a SEO-t weboldalak esetében.
A SEO-tényezők egy webböngésző, például a Google kereső esetében több mint 200 szempontot tartalmaznak, és a lista folyamatosan bővül. Az ASO esetében a rangsorolási tényezők listája sokkal rövidebb, azonban sokan még mindig nem tudják, hogy melyek játszanak szerepet. Itt az ideje, hogy ennek véget vessünk!
Az alábbi ellenőrző lista szemlélteti az ASO és a SEO közötti főbb különbségeket és hasonlóságokat.
Miért fontos az App Store optimalizálás az alkalmazás növekedése szempontjából?
Az Apple App Store-ból és a Google Play Store-ból több mint 5 millió alkalmazás tölthető le. Nagyon valószínű, hogy az alkalmazásodnak kemény konkurenciával kell szembenéznie. Az elérhető alkalmazások száma az App Store-ban és a Google PlaybenAz elérhető alkalmazások száma az App Store-ban és a Google Playben.
Az App Store optimalizálás elsődleges célja a letöltések és a hűséges felhasználók számának növelése. A letöltések maximalizálásának első lépése, hogy alkalmazásodat a megfelelő felhasználók számára könnyen felfedezhetővé tedd. De hogyan tudja ezt megtenni? Ahhoz, hogy megértse, hogyan növelheti az organikus növekedést, először is meg kell értenie, hogyan keresik és találják meg az emberek az alkalmazásokat.
Hogyan találják meg és töltik le a felhasználók a mobilalkalmazásokat?
Az emberek többnyire olyan alkalmazásboltokban vadásznak konkrét alkalmazásokra, mint a Google Play Store és az Apple App Store. A mobilfelhasználók 70%-a használja a keresést új alkalmazások keresésére. Ráadásul a letöltések 65%-a közvetlenül a keresés után történik. Egyértelmű, hogy az alkalmazásboltokban való keresés a leggyakoribb módszer az új alkalmazások felfedezésére.
Továbbá, egy alkalmazás keresési rangsorában elfoglalt helye közvetlenül korrelál a letöltések számával. Minél előkelőbb helyen szerepel az alkalmazás a keresési eredmények között, annál relevánsabbnak tűnik a felhasználók számára. A magasabban rangsorolt alkalmazások több letöltést is kapnak, mivel a felhasználók általában nem görgetik végig az összes keresési eredményt. Általában az első 5 vagy annál több találatot nézik meg. Ezért a legjobb helyezés elérése kulcsfontosságú az alkalmazás sikeréhez. Az App Store optimalizálás nélkül a mobilalkalmazások és -játékok legnagyobb marketingcsatornáját hagyja ki.
Az App Store és a Google Play rangsorának nyomon követése
Győződj meg róla, hogy a kulcsszavas rangsorolásai emelkednek.
Cselekedj gyorsan, hogy megelőzd a rangsorolás visszaesését.
Szerezz több alkalmazásfelhasználót még ma!
Kezd el ingyenesen
Az ASO megismerése és a ráfordított idő a titkos fegyvered lesz az alkalmazás növekedéséhez. Hosszú távú eredményeket hoz fenntartható módon. Kíváncsi vagy az ASO egyéb előnyeire?
Milyen előnyei vannak az App Store optimalizálásnak?
Most már tudod, hogy a legtöbb felhasználó az alkalmazásboltokban való kereséssel találja meg az alkalmazásokat. Emiatt az App Store Optimization elengedhetetlen, ha azt szeretné, hogy az alkalmazása a megfelelő felhasználók elé kerüljön. Sőt, sokan azt állítják, hogy az alkalmazás optimalizálása a leghatékonyabb marketingstratégia a mobilalkalmazások és -játékok esetében.
Íme, hogyan profitálhat az App Store optimalizálásból:
Növeld a láthatóságot és tűnjön ki az App Store-okban
Az emberek nem tudják letölteni és használni az alkalmazásodat, ha nem találják meg. Tehát nem számít, mennyire nagyszerű az alkalmazásod, ha nem könnyen felfedezhető, nem fogod elérni azt az alkalmazássikert, amit megérdemelsz. Ne hagyd, hogy a kemény munkád kárba vesszen, kezdd el az optimalizálást!|
Mindig jó minőségű és releváns felhasználók fedezzék fel
Nem elég, hogy az alkalmazásodat megtalálják, a megfelelő felhasználóknak kell megtalálnia - olyan felhasználóknak, akik valóban egy olyan alkalmazást keresnek, mint a tiéd. Az App Store optimalizálással a megfelelő felhasználókhoz juthatsz el, mivel az alkalmazásodat releváns kulcsszavakhoz illeszti. Ezek azok a keresőkifejezések, amelyeket az emberek az alkalmazásod megtalálására használnak.
Növeld fenntartható módon az organikus alkalmazásletöltéseket
Egy jó ASO-stratégia kétségtelenül növeli az organikus telepítéseket, és hosszú távú eredményeket biztosít. Ez azért van, mert amikor az emberek az alkalmazásoddal kapcsolatos kulcsszavakra keresnek, mindig megtalálják a tiédet. Rendszeres nyomon követéssel és frissítéssel biztosíthatja erőfeszítései sikerességét.
Csökkentsd a felhasználói akvizíció költségeit és szerezzen folyamatos növekedést
Ahelyett, hogy hirdetésekre költenél pénzt, csökkentheted a felhasználószerzési költségeket, ha az ASO segítségével az organikus növekedésre összpontosít. Ez nemcsak pénzt takarítasz meg, hanem folyamatos növekedést is biztosít.
Növeld az alkalmazásból származó bevételt és a konverziós arányokat
Alkalmazása monetizálásának különböző módjai vannak. Ezek közé tartoznak az alkalmazáson belüli hirdetések, az alkalmazáson belüli vásárlások és az előfizetési modellek. Ennek eredményeképpen sokan dönthetnek úgy, hogy hirdetéseket futtatnak, hogy több felhasználót és ezáltal több bevételt hozzanak. De ha az alkalmazásboltok hirdetési oldala nem konvertál, azaz nem győzi meg a felhasználókat arról, hogy valóban letöltsék az alkalmazásodat, akkor a hirdetésekre költött összegek kárba vesznek. Ne feledd, az App Store optimalizálás magában foglalja a konverziós arány optimalizálást is, vagyis azt, hogy az emberek rákattintsanak és letöltsék.
Érj el globális közönséget az alkalmazásával
Azzal, hogy alkalmazásodat más nyelveken is elérhetővé teszed az App Store-optimalizálás lokalizációnak nevezett folyamatán keresztül, a világ minden tájáról érheted el, hogy a felhasználók felfedezzék alkalmazásodat. Az ASO segíthet abban, hogy alkalmazásodat globálisan elterjedjen.