, 2022/1/6

Hogyan lehet megállítani a Google "emberek is keresnek" Amikor keresést végzel a Google-on, akkor kiadja a találatokat, amire aztán nyilván rákattintasz. De néha a vissza gombot nyomod meg, hogy visszalépj a találatokhoz. A probléma az, hogy a Google vár egy másodpercet, hogy felugorjon néhány másik keresés, és akkor rákattintok valamire, amire nem akartam rákattintani. Idegesítő "emberek is keresnek

people also search for

A People Also Search For (PASF) egy SEO stratégia 2021-re és azon túl. Ahogy a Google folyamatosan növeli a változatosságot és egyre dinamikusabbá teszi a keresőmotorok találati oldalait (SERP), az üzleti tulajdonosok és a keresőmotor-optimalizálás (SEO) szakemberei egyaránt gyorsan túlterheltté válhatnak. Első pillantásra talán nem úgy tűnik; ezek a változások számos előnnyel járnak. Most itt az ideje, hogy az emberek is keresnek, és ezt stratégiaként használjuk az új forgalom megcélzására arra, amit az emberek is keresnek.

People Also Search For, mit jelent ez?

Az újonnan hozzáadott People also search for funkció úgy működik, hogy a felhasználók megkapják a kívánt eredményeket. Így amikor a felhasználó a találatok megjelenésekor úgy dönt, hogy visszamegy az eredeti oldalra, a Google algoritmusa azt feltételezi, hogy az illető elégedetlen volt a találatokkal. Ilyen helyzetekben más kapcsolódó kifejezéseket javasol, hogy segítsen nekik megtalálni, amit kerestek. Ezek a kapcsolódó kifejezések csoportjai egy doboz formájában jelennek meg, általában az oldal végén. Ezt a mezőt nevezik a People also search for (PASF) funkciónak.

Ha például beírja, hogy "Bosszúállók sorozat", abban a reményben, hogy megtalálja a filmek kronológiáját, akkor csak a filmek részleteit látja, és nem a megtekintés sorrendjében (a felhasználó szándéka szerint). Ebben az esetben tehát a Google intelligens algoritmusa ezt felfogja, és egy csomó találatot jelenít meg az "emberek is keresnek" mezőben. Ezek a javaslatok a következők: "Bosszúállók sorozat sorrendben", "Marvel filmek a történet sorrendjében" és "Marvel filmek nézési sorrendben". Ezzel átirányította azokat az oldalakat, amelyeket keresett.

Az emberek is keresnek funkció evolúciója

Bár az "emberek is keresnek" funkció a jelenlegi iterációjában nemrégiben jelent meg, mindig is része volt a Google keresőmotor találati oldalának (SERP) elrendezésének. A people also search for funkció 2012-ben debütált a technológiai óriáscég tudásgráfok bevezetésének részeként. Ez korábban egy csomó olyan képminiatűr képet jelenített meg, amelyek a keresési kifejezéshez kapcsolódtak.

Ez természetesen egy önálló dobozkává fejlődött, amely elsősorban a zene világával kapcsolatos megkereséseknél működött. Hasonlóan a Spotify mai algoritmusához, az elképzelés az volt, hogy az illető zenei ízlése alapján javasoljon zeneszámokat. A szóban forgó doboz megjelenítette volna az adott előadó dalait vagy más, hasonlóan hangzó nevű albumokat is.

A "people also search for" doboz mai formájában egy SEO-aranybánya. A miniatűr képek sehol sem láthatók, helyette az eredeti keresőkifejezéshez kapcsolódó tényleges témák jelennek meg. Egy asztali számítógépen ezek a javaslatok szerény 6, míg az okostelefonokon 8 találatot jelenítenek meg. Ennek az eltérésnek az oka jelenleg nem ismert, de valószínűleg annak tudható be, hogy a Google nem akar hosszú SERP-t létrehozni.

A piackutatás azt mutatja, hogy a telefonokon megjelenő SERP-k több mint 80%-a, az asztali számítógépeken megjelenő SERP-k közel 60%-a egy "Az emberek is keresnek" mezőt ad vissza. Ez csak egy dolgot jelenthet - a PASF funkció itt van, hogy maradjon!

Az emberek is keresnek funkció: Tudnivalók

A PASF pozíciói változhatnak. Gyakori tévhit, hogy az "emberek is keresnek" doboz mindig az oldal alján jelenik meg. A valóságban a pozíció attól függően változik, hogy a Google algoritmusa hogyan érzékeli az eredeti keresés során tervezett eredmények elmaradását. A featured snippettel ellentétben a PASF dobozok bárhol megjelenhetnek az oldalon. Jelenleg azt mondják, hogy közvetlenül az oldal alatt jelennek meg, amellyel a felhasználó esetleg nem volt elégedett.

Ez a változás kulcsfontosságú egy növekvő vállalkozás számára, mivel a PASF-doboz elhelyezése hatással lehet a meglévő SEO-kampányaira. Ha például elegendő felhasználó jelzi, hogy az oldal második találata nem kielégítő, a Google algoritmusa egyszerűen megváltoztathatja az oldalon lévő pozíciókat. Így az a koncepció, miszerint a SEO-rangsor a végső mérce, lehet, hogy már nem érvényesül.

Néha videóeredményeket is kiválthatnak

Bár a javaslatok általában szöveges találatok formájában jelennek meg, a "people also search for" mezőben néha videós találatok is megjelenhetnek. Ez általában akkor történik, ha a keresési kifejezés egy adott művelethez kapcsolódik, és olyan szavakkal kezdődik, mint pl: "Hogyan kell", "Hol találom", stb. Ennek ismerete segíthet abban, hogy a kulcsszavak maximalizálása érdekében videókat készítsen, hogy nagyobb eséllyel kerüljön be a PASF-ek közé.

A kiemelt szlippetek ismétlése

Köztudott, hogy a legtöbb, ha nem az összes PASF használja a kiemelt snippeteket. Azt azonban nem tudják a vállalkozások, hogy milyen gyakran jelennek meg ugyanazok a snippetek a kapcsolódó kereséseknél. Egy adott kulcsszócsoport esetében ugyanaz a keresési kifejezés és válasz többször is megjelenik. Ne feledje tehát, hogy a weboldalán lévő tartalmat ennek megfelelően módosítsa.

Az emberek is keresnek és a SEO- A legtöbbet kihozni a PAA dobozokból

Most, hogy az emberek is keresnek (PASF) dobozok működése világos

Itt az ideje megérteni, hogyan lehet ezt a te hasznodra fordítani. De először is íme néhány mutató, amely befolyásolja a PASF dobozokon belüli jelenlétet:

A kulcsszavak jelenléte - minél több, annál jobb.

A válasz hossza és az információ mennyisége - a tömör válaszokat természetesen előnyben részesítik a terjedelmes és terjedelmes válaszokkal szemben.

Az eredmény relevanciája a lekérdezés és a keresés témája szempontjából - természetesen a relevánsabb válaszokat előnyben részesítik.

A PASF keresési funkció jobb kihasználásának stratégiái

A célzott lekérdezés mögötti szándék megértése. Az emberek keresése funkciót úgy tervezték, hogy a felhasználó egy teljesen más kérdésre irányítsa a felhasználót, több nyomon követő kérdés generálásával. Ezek a kérdések nyilvánvalóan a felhasználó témáján, illetve szándékán alapulnak. Ez a gyakorlat annak köszönhető, hogy a Google egy jól kidolgozott szemantikai elemző programra támaszkodik. Ez a program megjósolja a felhasználó szándékát, és olyan találatokat javasol, amelyek megfelelhetnek a fogyasztó igényeinek.

A Google rendkívül összetett szemantikai elemző programja lehet, hogy túlmutat a határokon. De a Text Optimizer, egy online eszköz, amely mélyebb betekintést nyújt a felhasználói szándékokba, minden bizonnyal határok között van. A Google-hoz hasonlóan ez az eszköz is hasonló folyamatot használ a kérdések kinyerésére. Ön most már képes megjósolni a felhasználó mintáit, és így jobb helyzetben van ahhoz, hogy kihasználja az Emberek is keresnek funkciót.

A fontos keresőkifejezések azonosítása

A keresési minták azonosítása segíthet a legjobban működő tartalmak, az úgynevezett sarokpont-tartalmak azonosításában. Arról is tájékoztathat, hogy a nagyobb forgalom reményében át kell-e strukturálnia weboldalát vagy egy adott céloldalt. Ezen túlmenően azt is megtudhatja, hogy milyen fontos a weboldalakat különböző érdeklődési területek szerint kategorizálni.

Oldalankénti GYIK létrehozása

Az összes releváns ember számára is keresett eredmény összeállítása és megválaszolása a weboldalad GYIK részében versenyelőnyhöz juttathat téged. Ezenkívül segíthetnek a SEO-rangsorolásban, miközben állandó forgalmat irányítanak a weboldaladra. Használj olyan bővítményeket, mint a FAQPage séma, amely gazdag sablonválasztékot kínál. Ezek a szakaszok azt is szolgálhatják, hogy növeljék az elkötelezettséget, és az ügyfelek többször is visszatérjenek az oldalára. A Finteza remek lehetőség az elköteleződési tölcsérek létrehozására és kezelésére, valamint a gyakori látogatók fizető vásárlókká alakítására.

Tanulj versenytársaid küzdelmeiből

A legfontosabb versenytársaid problémáinak megértése értékes betekintést nyújthat a felhasználói szándékokba. Próbáld meg kutatni a leggyakoribb lekérdezéseket, és az ebből eredő emberek is keresnek eredményeket. Ez természetesen segíthet abban, hogy jobban kiszolgáld fizető ügyfeleid.

Az emberek azt is kérdezik: SEO- További felbecsülhetetlen értékű online eszközök

Íme további eszközök a kapcsolódó lekérdezések nyomon követéséhez, a kulcsszavak meghatározásához és a rivális kampányok elemzéséhez:

Google Analytics- segít meghatározni egy adott témához kapcsolódó online forgalom növekedését vagy csökkenését.

Search Console- az egyik legmegbízhatóbb SEO eszköz, ahol ellenőrzött forrásokból származó kulcsszavakat találhatunk.

Keyword Hero- segít kitölteni a kulcsszókutatásban rejlő hiányosságokat egyedülálló gépi tanulási programjával

SEOlyser- olyan funkciókkal büszkélkedhet, mint a felhasználói adatok valós idejű elemzése és a weboldalak konszolidálása

Data Studio- a legjobb eszköz több platformról származó adatok összevonására, mint például a Google Analytics vagy a Bing Webmaster.

A People Also Ask dobozok a Google dinamikus funkciója

Amely az eredeti keresési lekérdezéshez kapcsolódó kérdéseket tartalmaz. A SEO szempontjából ez az adatok aranybányája, mivel közvetlenül a Google-től származik. Minden keresési eredményhez a SERP-en legalább hat PASF kulcsszó kapcsolódik. Ezeket felhasználhatja arra, hogy többféleképpen bővítse potenciális elérését a Google-ban.

Úgy tűnik, hogy a Featured Snippets nem érintettek. Amikor megismételtük az átkattintási és a vissza gomb teszteket, hogy a PASF dobozok megjelenjenek, észrevettük, hogy a kiemelt szlipek nem mutatják a PSAF dobozokat. A kiemelt snippetek nem változtak. Ez azt mondja nekünk, hogy még kritikusabb, hogy a Google nulladik pozíciójában való elhelyezésre törekedjünk.

Az emberek ugrálnak? Nézd meg a kapcsolódó lekérdezéseket

Tegyük fel, hogy az elemzési adatai azt mutatják, hogy sokan pattannak le az oldaláról bizonyos kulcsszavak vagy lekérdezések miatt. Ebben az esetben ez jó jele annak, hogy nem nyújtja azt az értéket vagy választ, amire a felhasználóknak szüksége van. Fordíts nagy figyelmet a kapcsolódó kérdések listájára a SERP-ken, és győződj meg róla, hogy tartalma ezekre is válaszol. Ezzel a stratégiával az oldal hasznosabbá válhat a közönség számára.

Ha zavarban vagy a tartalom formázásának és hozzáadásának legjobb módjával, vagy azzal kapcsolatban, hogy hogyan készíts a felhasználók számára hasznosabb tartalmat, nézd meg, hogy mely oldalak rangsorolnak magasabbra, mint a tied- vagy a közvetlen versenytársak tartalmait. Miben különbözik az tiedtől a stílus, a hossz, a tárgyalt témák és a használt nyelvezet tekintetében?

Jegyezd fel, hogy mit látsz az egyes versenytársak tartalmában - és keress mintákat. A cél itt nem az, hogy lemásold, amit a versenytársak csinálnak, hanem az, hogy a saját tartalmad jobbá tedd. Tedd ezt úgy, hogy először a felhasználóra koncentrálsz - és csak utána a keresőmotorra.

Milyen következményei vannak annak, hogy mire keresnek az emberek is?

Mint minden univerzális SERP-elem, az új funkció is helyet foglal a fold fölött. Ebben az esetben egy újabb listát tol a fold alá. A listára kattintás és látogatás után visszapattanó felhasználói forgalom azonban jóval kisebb, mint az eredeti lekérdezés volumene. A SERP-re visszatérő felhasználó legvalószínűbb viselkedése az lenne, hogy az eredeti SERP találatok közül választana egy másik listát, mert az jobban megfelel az eredeti lekérdezésnek. Az eredeti keresés szándékának kielégítése után egy kis részük továbbléphet a kapcsolódó keresésekhez.

Milyen lehetőségek rejlenek ebben az új funkcióban?

A Google olyan további témákat mutat be, amelyek logikailag kapcsolódnak az eredeti témához, mégis eléggé különböznek ahhoz, hogy más SERP-ben létezzenek. A márkák tartalmi ötleteket generálhatnak ebből az új funkcióból, tartalmat hozhatnak létre, optimalizálhatják azt, és rangsorolást, valamint az általa elérhető másodlagos forgalmat szerezhetnek.