, 2022/1/4

Az Facebook Analytics eredetileg egy alkalmazás elemzési szolgáltatás, amit arra terveztek, hogy Facebook-os alkalmazások user’s journey-ét lehessen vele nyomon követni. Viszonylag egyszerű méréseket tudott és inkább fejlesztőknek volt hasznos.

facebook analytics

Aztán 2016-ban jelentős változásokon esett át a platform. A kék testvér bemutatott egy olyan cross-platform analitikai eszközt, amit már nem csak az alkalmazásokhoz lehetett használni, hanem – többek között – a következőket is megtudhatjuk segítségével:

hogyan használják az emberek a termékedet a különböző csatornákon (például Android/iOS, webhely, Facebook-oldal);

a termékedet használó emberek összesített demográfiai adatai (például életkor és nem);

a különböző embercsoportok folyamatokba, statisztikai csoportokba és szegmensekbe sorolása aszerint, hogyan lépnek kapcsolatba a termékeddel.

Szóval konkrétan létrehozták a Google Analytics ellenfelét…

A 2017-es F8 konferencián át is nevezték Facebook Analytics for Apps-ról Facebook Analytics-re, ami máris jobban tükrözte, hogy mire is érdemes használnunk.

Na de persze továbbra sem használták a userek, inkább csak a hardcore elemzők és a komolyabb inbound ügynökségek, azaz olyan felhasználók, akik fontosnak tartják a rendelkezésükre álló adatokat és tisztában vannak azzal a ténnyel is, hogy az adat az új olaj.

Gondolom számodra is ismerős a helyzet, hogy marketingesként alapesetben különböző eszközöket használunk a mérésekre. Facebook Ads Managerben nyomon követjük a kampányok teljesítményét, a konverziók teljesülését, a kattintásokat, és még sorolhatnám… Aztán ezt összevetjük a Google Analytics adataival és még sok más eszközzel az elemzéshez (persze ez attól függ, hogy ki mennyi platformot használ). Viszont ezek csupán a puzzle egy-egy darabjai, és ugye mindenki egyben szeretné látni a nagy képet… Ezen a ponton válik nagyon erőssé a Facebook “új” eszköze. A Facebook Analytics segít nyomon követni a vásárlói útvonalat a több csatornás monitorozásnak köszönhetően.

A Facebook Analytics segítségével akár azt is lekövetheted, hogy egy bizonyos posztod alá kommentelők közül hányan tekintettek meg egy bizonyos terméket a webshopodban, és a termékmegtekintők közül hányan jutottak el végül a vásárlásig… ez pedig egy hihetetlenül értékes információ lehet. Tehát ameddig a Google Analytics egyetlen követőkódot használ és ezáltal – nagyrészt – csak ugyanabban a böngészőben tudja követni az embereket, addig a Facebook Analytics egy kommenttől kezdve tudja követni az emberek útját a vásárlásig.

Mindez úgy lehetséges, hogy a mérésekhez nem csak a Facebook Pixelt használod (bár ez mindennek az alapja) hanem a FB-oldaladat illetve az alkalmazásaidat is. Ez pedig a korábban említett több csatornás monitorozásnak köszönhető.

Facebook Analytics és minden, amit tudnod kell

Ismerd meg mindazt, amit a Facebook Analytics kínál a magánszemélyeknek és a vállalkozóknak, hogy növeljék online jelenlétüket és vállalkozásukat, valamint javítsák az online marketinget. A Facebook Analytics mint a webanalitika forrása a Google Analytics mellett, A Facebook Analytics felhasználása a webanalitika további forrásának megszerzéséhez elengedhetetlen ahhoz, hogy az adatokon keresztül mélyebb megértést kapj arról, hogyan fejlődik online vállalkozásod.

Bár megúszhatod, ha csak a Google Analyticset használod adatigényeid kielégítésére, tény, hogy a Facebook Analyticset is használhatod, hogy másfajta képet kapj a kulcsfontosságú mérőszámokról. A különböző nézetek olyan lehetőségeket tárhatnak fel, amelyeket a Google Analyticsben esetleg nem látna. A Facebook Analytics alapértelmezés szerint sok fontos adatot szolgáltathat online vállalkozásának működtetéséhez, míg a Google Analytics esetében előfordulhat, hogy az egyedi igényeid szerint kell beállítani.

Ez azt jelenti, hogy ez is beállítást igényel. Ingyenes közösségi média marketingeszközként azonban a Facebook Analytics pótolhatatlan mindazok számára, akik növekedni szeretnének a közösségi médiában, akár Facebook hirdetéseken keresztül, akár organikusan. A számos alapértelmezett jelentés kihasználásával, amelyek gyorsan megjelenítik a digitális marketingstratégiájára vonatkozó növekedési mérőszámokat, több lehetőséget találhat a weboldalán történő, megvalósítható növekedés megtalálására.

Facebook Analytics vs. Facebook Page Insights

Ez a cikk a Facebook Analyticsről és nem a Facebook Page Insightsról szól, ezért ezt tartsa szem előtt olvasás közben. Fontos megkülönböztetés, amit meg kell tennünk, hogy míg a Facebook Analytics segítségével felfedezheted a Facebook oldalad adatait, ha meg akarod érteni a Facebook posztok elérését, az ehhez szükséges adatokat csak a Facebook Page Insights segítségével láthatod.

Ha egy Facebook oldallal szeretnél növekedni, akkor a Facebook oldalon belüli Insights jelentések sokkal fontosabbak lesznek az említett oldal teljesítményének megértésében. A Facebook Analyticsen keresztül láthatod a platformon esetleg meglévő alkalmazásainak teljesítményét is. De először is meg kell értenünk, mi is az a Facebook Analytics, és hogyan kell helyesen működtetni.

Mi a Facebook Analytics

A Facebook Analytics a Facebook által biztosított ingyenes webanalitikai eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a webhelyek kezelői alaposabb adatokat kapjanak a felhasználóikról, amelyeket a vállalkozások a növekedéshez használhatnak a fő célközönségük jobb megértése révén. A Facebook Analytics a Facebook Pixel segítségével értékes felhasználói adatokat nyer a webhelyről, és az adatokat műszerfalakon és kulcsfontosságú mérőszámokon keresztül jeleníti meg.

Alapértelmezés szerint a műszerfalak az aktivitáson alapuló alapvető felhasználói viselkedési adatokat, bevételi adatokat és egyebeket nyújtanak, amelyekkel ebben a cikkben foglalkozunk. A Facebook Analytics hasonló adatokat kínál webhelye teljesítményéről, mint a Google Analytics, de a számok eltérhetnek, mivel mindkét platform különbözik az alapvető metrikák mérésében.

Ennek ellenére mindkettő felhasználása a webhely valódi teljesítményének elemzésére elengedhetetlen a jövőbeli marketingtevékenységek összehasonlításához, hogy jobban megértsük a megbízhatóbb teljesítményű marketingstratégia létrehozásához szükséges adatokat. Lényegében a webanalitikai platformokat használó vállalatok több adatot kaphatnak az online vállalkozásuk fejlesztéséhez ingyenesen.

Mivel azonban a Facebook a Facebook-adatokból elérhető felhasználókat a weboldal felhasználóival párosítja, többet tudhat meg a célközönségéről. Ha kizárólag a Google Analyticset használja, az nem tudja felhasználni a közösségi médiaadatokat a felhasználói profilok javítására.

Hogyan szerezz Facebook Analytics

Először is, szükséged lesz egy Facebook hirdetési fiókra vagy Facebook Business Manager fiókra, hogy megkapd a pixel azonosítóját és kódját. Miután létrehozta a fiókokat, lépj át az Eseménykezelőbe, hozd létre a pixelt, és telepítsd a weboldalara. Miután telepítetted a Pixelt a weboldaladra, megfelelően hozzáférhetsz a Facebook Analyticshez.

Miután felépitettél a hirdetési fiókodba vagy az üzleti menedzser fiókodban, a jobb oldalon található fülön keresztül férhetsz hozzá a Facebook Analyticshez.

Ez egy rövidítést mutat mindenhez, amit a Facebook Business Managerrel megtehetsz. Ezután görgesse lefelé, amíg meg nem találod az "Elemzés és jelentés" nevű részt, ahol végre láthatod a Facebook Analytics linkedt.

Győződj meg róla, hogy a megfelelő Pixelt nyitottad meg, hogy a megfelelő adatokat láthasd. A "Pixelek" alatt lesz az általad megadott névvel. Innen elérheted a Facebook Page Analyticset is, de a Page insights-ot nem. Akkor tudod, hogy jó helyen jársz, ha látod a "kiemeléseket", amelyek alapértelmezés szerint a következőket mutatják:

Új felhasználók

Egyedi felhasználók

1. heti megtartás

Munkamenet átlagos hossza

Miután helyesen állítottuk be a Facebook analitikát, lássuk, mi mindenre képes egy vállalkozás számára.

A Facebook Analytics összes funkciója és minden, amit tehetsz vele

A Facebook Analytics két fő csoportra osztja az adatokat: Tevékenység és Emberek.

Dióhéjban, az aktivitási mérőszámok a webhely felhasználói viselkedését mérik, az emberek mérőszámai pedig a demográfiai adatokat. Míg az alapértelmezett műszerfal már rengeteg adatot és mérőszámot adhat, amit elemezhetsz, és első benyomást nyújt mindarról, amit az eszköz tehet érted. Egy egyedi műszerfal létrehozása lehetővé teszi, hogy te irányítsd, mit fogsz látni minden alkalommal, amikor az eszközt használod. Például az, hogy az alapvető, számodra kulcsfontosságú metrikák már előre meg vannak határozva, hosszú távon időt takaríthatsz meg, és segíthet abban, hogy gyorsabban hozhass adatalapú döntéseket.

Egyéni műszerfal Facebook Analytics

De most nézzük át részletesebben a jelentéseket, hogy jobban megértsük, mit követ a Facebook Analytics a webhely felhasználóiról. Tevékenységi mérőszámok a Facebook Analyticsben. Az aktivitási mérőszámok használatával nyomon követheti webhelye teljesítményét.

Hogyan használják a felhasználók a webhelyét

Létrehozott bevétel

Értékesítési tölcsérek és a felhasználók előrehaladása rajtuk keresztül

Megtartás

És konverziók az eseményeken keresztül

Sokkal több.

Most nézzük meg részletesebben a különböző alapértelmezett aktivitási mérőszámokat és azt, hogy mit tudsz kezdeni az adatokkal.

Aktív felhasználók

Az aktív felhasználók Facebook Analytics jelentése először azzal köszön vissza, hogy hány egyedi és új felhasználója volt 28 nap alatt az elmúlt 28 időszakhoz képest. Vagy bármely más, alapértelmezettnek választott időkerethez képest. Ezután a munkamenet hosszának mediánját látja, ami segít megérteni, hogy a webhely felhasználói mennyi ideig maradnak a webhelyen.

A munkameneteken keresztül látni fogod, hogy hány munkamenetet generálnak a felhasználói. Megjelenítheted a felhasználóidnak adatait, az eseményeket és az egy felhasználóra jutó átlagos eseményeket.

Ezután az adatokat az alábbi megkülönböztetések egyikének kiválasztásával jelenítheti meg:

Általános

Életkor

Böngésző és böngészőverzió

Csatorna

Város

Ügyfél típusa

Ország vagy régió

Jelenlegi tartomány

Jelenlegi URL

Eszközmodell, operációs rendszer, verzió, típus, képernyőméret

Nem vagy nyelv

Mobilszolgáltató

Referrer tartomány és URL-ek

Forgalmi források, keresőmotorok és közösségi hálózatok

UTM-kampány

Tartalom

Közeg

Név

Forrás

kifejezés

Ülések tulajdonságai

Ugyanaz, mint a fentiek, de kifejezetten a munkamenetekre vonatkozóan.

Amint láthatod, az aktivitási jelentés nagyon részletes adatokat szolgáltathat a felhasználói aktivitásról, ami hasznos annak megértéséhez, hogyan viselkedik a célközönséged, és hogyan fogja használni a webhelyed.