, 2022/1/17

A Facebookon tucatnyi különböző hirdetési formátummal és több ezer lehetséges hirdetési célzási paraméterrel célozhat meg célközönségeket. A Facebook-célzási stratégia elsajátításával a célközönség nagyon specifikus és gyakran motivált szegmensei elé kerülhet azon a hálózaton, ahol az amerikaiak átlagosan 40 percet töltenek el napjukból.

facebook targeting

Íme néhány nevetségesen hatékony Facebook-hirdetéscélzási stratégia, amelyről valószínűleg még nem hallott. A Facebook-felhasználók közelmúltbeli vásárlói magatartásának megismerése

Facebook hirdetés célzott Family Guy mém

Korábban a Facebookot a reklámelemzők úgy kritizálták, mint egy szórakoztató helyet, ahol lehet lógni, de egy olyan hálózatot, amely kevés kereskedelmi szándékkal vagy a fogyasztók megismerésének lehetőségével rendelkezik. Ez 2013 elején megváltozott, amikor a Facebook partnerséget kötött olyan adatközvetítőkkel, mint az Epsilon, az Acxiom és a Datalogix.

Ezek a vállalatok évente több billió adattranzakcióhoz férnek hozzá. Az Acxiom vezetői kijelentették, hogy csak az ő adatbázisuk világszerte 500 millió aktív fogyasztóról tartalmaz információkat, személyenként átlagosan 1500 adatponttal. Hirtelen a Facebook sokkal többet tudott annál, mint hogy több időt töltesz-e Farmville-ben vagy Candy Crush Saga-ban. Hamarosan férjhez mész? Gyógyszert szed magas vérnyomására? Szeretsz krimiket olvasni? A Facebook valószínűleg tudja.

Ezáltal a hirdetők a saját CRM-adatbázisukon túlmutató lehetőségeket kaptak, és a különböző vásárlói hűségprogramokból nyert és az egyéni felhasználói profilokhoz illesztett ismeretekre támaszkodhattak. A Facebook-hirdetők ezeket az adatokat arra használják, hogy a közönségszegmenseket több ezer különböző vásárlói magatartás szerint célozzák meg. Itt van az egyik, amit én használok: Azok, akik üzleti marketingszolgáltatásokat vásárolnak (ami releváns a cégem számára, mivel üzleti szoftvereket és szolgáltatásokat értékesítünk).

Facebook hirdetés célzott vásárlási viselkedés

A vásárlási viselkedés alkategóriák közé tartoznak a Vásárlói profilok, a Ruházat, az Élelmiszer és ital, az Egészség és szépség és még sok más. Az egyes tág alkategóriákon belül a viselkedés típusaira is le lehet bontani; például a Vásárlói profilok kiválasztásával a barkácsolókat, a divatrajongókat, az ételek kedvelőit stb. lehet megcélozni.

A Facebook megmutatja, hogy az egyes alkategóriákban hány felhasználói profilt tudsz megcélozni, az összesített, több forrásból származó offline tranzakció alapú adatai alapján (vagy egyszerűbben fogalmazva, az adott kategóriában a Facebook-felhasználók számát, akiket az offline vásárlási adatokkal összevetettek).

Legyél kreatív az életesemények célzásával

Bizonyos típusú vállalkozások vagy kampányok arra épülnek, hogy bizonyos jelentős életeseményeket átélő embereknek adnak el. A temetkezési vállalkozások például nyilvánvalóan olyan emberekkel akarnak kapcsolatot teremteni, akik temetést terveznek, halálos betegek, vagy elvesztettek/elvesztettek egy szerettüket. A költöztetési szolgáltatások akkor akarnak eléd kerülni, ha éppen most vásároltál új házat vagy lakást. Az esküvői fotósok az eljegyzetteket célozzák meg.

A Facebookon nagyjából minden elképzelhető életesemény-célzási lehetőség megtalálható, hiszen ezeket hajlamosak vagyunk az idővonalainkra posztolni. (És vicces tény: az időjárás alapú célzás már elérhető a Facebookon is!)

Facebook hirdetéscélzás életesemények célzása

Az Életesemények paraméterezés annyiban egyedülálló, hogy a változás után meghatározott időintervallumokban célozhatod meg az embereket. Például egy ékszergyártó cég nyilvánvalóan érdekelt lenne abban, hogy az egyéves évfordulójukat ünneplő emberek elé kerüljön, így megcélozhatná azokat a közönségtagokat, akik egy évvel ezelőtt voltak friss házasok. A lehetséges dátumtartományok 3 hónap, 6 hónap és egy év.

Nurture Leads & Build Loyalty With Facebook Custom Audiences (Egyéni célcsoportok)

A Facebook Custom Audiences egy fejlett funkció, amely lehetővé teszi, hogy a Facebookon kapcsolatot teremtsen meglévő kapcsolataihoz. Azzal, hogy meglévő ügyfelei és az alkalmazás felhasználói elé kerül kedvenc közösségi hálózatukon, megerősíti márkáját, de lehetőséget ad arra is, hogy növelje az ügyfelek élethosszig tartó értékét, a rendelési gyakoriságot és a hűséget.

Facebook hirdetéscélzási ikon

Ez fordítva is működik - növelheti kampányai hatékonyságát, és elkerülheti a felesleges kattintásokat, ha meglévő ügyféllistáját kizárja. Ha például ingyenes próbaverziót kínálsz az új felhasználóknak, nincs okod arra, hogy ezt hűséges ügyfeleidnek is megmutasd. Az egyéni célcsoportok úgy hozhatók létre, hogy feltöltöd a Facebookra az ügyfelek telefonos listáját vagy a vásárlók/előfizetők e-mail listáját CSV vagy TXT formátumban. Egyéni célközönséget hozhatsz létre webhelyed látogatói (és a webhelyén meglátogatott konkrét oldalak), vagy a játékában vagy alkalmazásában végzett konkrét műveletek alapján is.

Facebook hirdetéscélzás egyéni célközönség létrehozása

Ezután célozza meg vagy zárja ki a teljes listát, vagy annak csak bizonyos részhalmazait más célzási paraméterek segítségével, hogy megcélozza az ideális Facebook-közönséget. Ez őrülten hatékony! Megcélozhatod meglévő ügyfeleidet, akik egy bizonyos munkakörben dolgoznak, évente XX összeget keresnek, és egy bizonyos irányítószámon laknak, egy magasabb értékű termékajánlattal, ha ezek a meglátások azt mondják, hogy ezek az emberek inkább az te jómódú ügyfeleid.

Vagy megcélozhatja azokat az embereket, akik meglátogatták a vállalata blogját, termékdemó ajánlatokkal. Ők már ismerik az Ön nevét, és elég érdeklődőek voltak ahhoz, hogy meglátogassák Önt, de ahhoz nem, hogy konvertáljanak. Az ezt az Egyéni célközönséget megcélzó Facebook-hirdetések áthidalhatják ezt a rést. A különböző demográfiai pontok száma, amelyeket megcélozhat és kombinálhat, megdöbbentő. Nettó vagyon, élethelyzet, családi állapot, szülői státusz, érdeklődési kör, lakóhely - minden benne van, és még több is.

Bővítsd ki a hasonszőrű közönségred

A Lookalike Audiences logikus következő lépés, ha már van egy jó Custom Audiences stratégiája. Még ha nincs is saját e-mail vagy telefonos listája, tükrözheti a Facebook rajongói bázisát. A hasonmások lehetővé teszik, hogy a saját célcsoportjaihoz hasonló közönség létrehozásával a saját célcsoportjaihoz hasonló célcsoportokat hozzon létre, de mégis a nagyon specifikus profilú embereket célozza meg. Ha nem rendelkezik sem listával, sem elég nagy Facebook-követővel, akkor is létrehozhat egy Lookalike közönséget egy nyomkövető pixel segítségével, hogy létrehozzon egy weboldal egyéni közönséget a tükrözéshez.

Facebook hirdetéscélzás lookalike közönség létrehozása

Miután eldöntötted, hogy melyik közönséget szeretnéd megismételni és bővíteni, a közönséget nagyobbá (szélesebb körűvé) vagy kisebbé (specifikusabbá és az eredeti közönséghez hasonlóvá) teheti. A leghasonlóbb szinten a Facebook meg fogja találni neked a hasonló tulajdonságokkal rendelkező felhasználók felső 1 százalékát a célországodban. Az ellenkező szinten, az elérésre optimalizálva a Facebook a hirdetéseidet a célországodban a felhasználók azon 10 százalékának fogja megjeleníteni, akik leginkább hasonlítanak a célközönségedre.

Szupergranulárisabbá válhat a többszintű célzási lehetőségekkel

A Facebook-hirdetések igazi ereje abban rejlik, hogy egymásra rétegezheted a célzási lehetőségeket, fokozatosan egyre specifikusabbá téve a célközönségedet. A hipercélzás erejének egy extrém (és vicces) példáját tavaly mutatta be az AdWeek, amikor egy marketingszakember olyan specifikus hirdetésekkel célozta meg a lakótársát, hogy szegény srác azt hitte, hogy cyberstalkolnak vele.

Igen, a viselkedési, demográfiai és földrajzi adatok kombinációjával akár egyetlen személyre is leszűkítheti a célközönségét. Sokkal hasznosabb azonban az Ön számára az a képesség, hogy a hirdetési kreatívokat és ajánlatokat az adatok kombinációinak felhasználásával létrehozott kisebb közönséghez igazítsa.

Facebook-hirdetés célzott háztartás-összetétel. Facebook-hirdetés célzott nettó vagyon

Például egy költöztető cég, amely különleges kedvezményt hirdet nyugdíjasoknak, megcélozhatná azokat az embereket, akik az elmúlt hónapban vásároltak házat, rétegezve a 60 éves vagy annál idősebb korosztály és a szolgáltatási területük elhelyezkedésével.Vagy egy babakelengyét megnyugtató és nyugtató babatermékeket árusító kiskereskedő megcélozhatná azokat az újdonsült szülőket, akik kólikagyógyszert vásároltak.

Képzeld el, hogy ilyen célzott üzenetekkel közvetlenül az álmatlan éjszakákat átélő szülőket lehet megszólítani! (Új szülőként teljesen megértem ezt.) A te üzeneteidet úgy lehet testre szabni, hogy közvetlenül az adott problémához szóljanak, és felajánlják a te megoldásod. Ha megérted a közönség bármelyik szegmensének szándékát, igényeit és a válaszadás valószínűségét, akkor a Facebook hirdetések célzási lehetőségeit rétegezheted, hogy megcsapold őket, és eljuss hozzájuk.

A legjobb Facebook hirdetési célzási stratégia változatos és átfogó

Amikor kitalálod a Facebook hirdetési célzási stratégiáját, nem kell csak egyet választani a fenti tippek közül; nézd meg mindegyiket, és nézd meg, hogyan illeszkednek a különböző célpiaci szegmensekhez. Hozz létre személyiségképeket az ideális ügyfeleiről - kik ők? Hol élnek? Mit dolgoznak, és mit csinálnak munka után? Milyen tulajdonságokkal és jellemzőkkel rendelkezhetnek, és ezek hogyan illeszkednek a fent felsorolt számos célzási paraméterhez?

Ha azonosítod, hogy pontosan kiket szeretnél elérni, akkor a leghatékonyabb Facebook-hirdetéscélzási eszközök és lehetőségek kiválasztása segít abban, hogy a leghatékonyabban tudj eljutni hozzájuk.

A Facebook érdekeltségi célzásának új játékkönyve 2022-ben

A Facebook érdekeltségi célzás remek módja annak, hogy a megfelelő célközönséget érje el hirdetéseivel. Ismerje meg, hogyan használhatja az érdeklődési célzást új közönség megszerzéséhez és konvertálásához. Mind a hirdetési amatőrök, mind a veteránok számára a Facebook érdeklődési célzás a célközönség létrehozásának, diverzifikálásának és pontosításának egyik eszköze.

Azt szeretnéd, ha hirdetéseid friss célközönséget érnének el, és ennek kiváló módja az átfogó érdeklődési célzás.

Hogyan működik a Facebook érdeklődési célzás?

A Facebook érdeklődési célzás úgy működik, ahogyan hangzik - azokat a dolgokat célozza meg, amelyek iránt érdeklődsz. Ahogy a hírfolyamodat görgeted, észreveheted, hogy a termékek, emberek, tevékenységek és sok más típusú kapcsolódó Facebook-hirdetéseken keresztül jelennek meg azok a dolgok, amelyeket a múltban megnéztél, vagy amelyekkel a platformon belül vagy azon kívül foglalkoztál.A Google és a Faceboo segítségével 1-2 napon belül eredményeket láthatsz.

Honnan tudja mindezt a Facebook? Az információkat a platformon végzett élethosszig tartó tevékenységeidből nyerik. Ezek a tevékenységek a vállalkozások, a hobbik, a vásárlás és még ezernyi más tevékenység között mozognak. A rendszeres Facebook-felhasználók számára ez úgy hangzik, mintha a vállalkozások számára egyfajta értékesítési lehetőség lenne. De a hirdetők számára ez az ő módjuk, hogy a Facebookkal együtt dolgozzanak, hogy elérjék a célközönségüket.

Hogyan ellenőrizheti az érdeklődési körét?

A Facebook-profilod hirdetésbeállításain keresztül ellenőrizheted, hogy a hirdetők milyen érdeklődési körök alapján kínálnak neked releváns hirdetéseket. Menj a Beállítások és adatvédelem > Beállítások > Hirdetések > Hirdetési beállítások > A te elérésedhez használt kategóriák > Érdeklődési kategóriák.

Facebook felhasználói érdeklődési kategóriák

A listán bármelyik érdeklődési körödre kattintva többet megtudhatsz arról, hogy a Facebook szerint miért érdekel téged. Amellett, hogy láthatod, hogy a hirdetők milyen kategóriákat használnak a te elérésedhez, bármelyik kategóriát eltávolíthatod a listádról, ha az számodra irreleváns.

Miért fontos a Facebook érdeklődési célzása?

A hirdetők nem futtathatnak Facebook-hirdetéseket csak azért, hogy a nevüket és az ajánlatukat közzétegyék. Helymeghatározás, demográfiai adatok, viselkedés és érdeklődési célzás nélkül minden Facebook-hirdetési költésük a kielégítőnél kevesebb eredményt hozna. Facebook-hirdetéseidet több millió embernek mutatod meg a platformon, de ezek közül hányan érdeklődnek vállalkozásod iránt?

A Facebook érdeklődési célzási funkciója lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet a célzott emberekhez juttasd el. Ezek az emberek a múltban érdeklődést mutattak az iparágad iránt, például úgy, hogy kapcsolatba léptek valamelyik versenytársaddal. Ezért nagyobb valószínűséggel fognak foglalkozni a hirdetéseiddel. Ahhoz, hogy elérd célközönségét, a Facebook Hirdetések kezelőjében több ezer érdeklődési kategória áll rendelkezésére a célzáshoz. A célzási lehetőségek leszűkítése azt jelenti, hogy hirdetéseidet releváns és friss célközönségnek mutathatod meg.

Képzeld el a következőt: autóalkatrészeket próbál eladni. Ideális esetben az érdeklődési célzással olyan embereknek hirdetsz, akiknek autójuk van. Anélkül, hogy a Facebook érdeklődési célzása segítene abban, hogy a hirdetéseidet -- ebben az esetben -- autótulajdonosoknak jelenítsd meg, a termékeid nem fogják azt a sikert hozni, amit szeretnél.

Miért? Mert pénzt fogsz költeni a Facebook hirdetési kampányok futtatására, hogy több millió embernek mutasd meg. De vajon ezek közül a milliók közül hánynak van autója, és hányan fogják megvenni a termékét? Érdekli-e egyáltalán azokat, akiknek nincs autójuk? Több ezer dollárt pazarolsz el a hirdetési kiadásokra, mivel hirdetéseidet általános célközönségnek mutatod meg. Vegyük hozzá, hogy a platformon több mint 10 millió másik hirdető verseng ugyanezért a figyelemért. A hirdetők száma a platformon várhatóan növekedni fog, és ez azt jelenti, hogy többet kell költeni a célközönség elérésére.

Miért kulcsfontosságú az érdeklődés célzása a kezdők számára?

Míg a nagy hirdetők részletes célzás nélkül is tudnak hirdetéseket futtatni, és nem rontják a költségvetésüket, addig a kis hirdetők nem. Éppen ezért a mélyreható ismeret mindkét hirdetőtípus számára fontos, de az utóbbiak számára még inkább. Kezdőként nincs olyan költségvetéssel felszerelve, hogy irrelevanciáért fizessen. Ez azt jelenti, hogy a Facebookon és azon túl is bőséges mennyiségű érdeklődési célzási kutatással finomítja a célközönségét. A közönséged finomítása sok időt vesz igénybe, de minden egyes órát megér, amit azzal töltesz, hogy a niche-ed szempontjából releváns érdeklődési kulcsszavak után szimatolsz.

Miért? Mert akármilyen ütős hirdetést is futtatsz, ha rossz közönségnek mutatod meg, nem lesz olyan jó, mint egy középszerű hirdetés, amelyet releváns közönségnek mutatsz meg. Egy átfogó elmélyülés abban, hogy milyen a célközönsége, segít abban, hogy a megfelelő embereknek mutasd meg a hirdetéseid. Bár nem lehet minden benyomás releváns a niche-ed szempontjából, mégis jobb ROAS-t fogsz elérni, ha a célzási lehetőségeid megfelelnek a célszemélyeknek. Ez azért van, mert kevesebbet költesz CPA-ra és irreleváns forgalomra egy adott közönséggel. Ha több olyan embernek mutatod meg a hirdetéseidet, akiket nem érdekel a vállalkozásod, akkor lehet, hogy lesz némi eredményed, de nem fogod elérni a célzott ROI-t.

Nem csak kezdőknek való taktika

Amellett, hogy új hirdetőként nincs elég információd arról, hogy ki a célközönséged, a Facebook érdeklődési célzása akkor is segít, ha van egy könnyen meghatározható résed. Ez azt jelenti, hogy a célszemélyek egy sor közös érdeklődési kör alapján pontosan meghatározhatók. Ezek az érdeklődési körök lehetnek hobbik, márkaérdeklődés vagy a niche-edhez kapcsolódó dolgok iránti affinitás.

A nagyobb pixeladat-mennyiséggel rendelkező hirdetőknek továbbra is érdemes az érdeklődési célzást használniuk, hogy változatos közönségszegmenseket hozzanak létre a különböző hirdetéskészletekhez. Az érdeklődési célzás azt is jelenti, hogy olyan szegmenseket érhet el, amelyek túlmutatnak azon, amit a lookalike közönséggel önmagában el tud érni.

Tegyük fel például, hogy a márkája az elmúlt hetekben nagy leárazást hirdetett. Az erre az eseményre futtatott hirdetések rengeteg látogatót vonzottak, ami nagyszerű. Az eladás után azonban nem támaszkodhatsz 100 százalékban a weboldalad pixeladataira, mert nem mindenki, akit egy eladás vonz, hajlandó teljes áron megvenni a termékeidet.

Az érdeklődési célzás azonban még mindig megbízható megoldás lesz az Ön számára. A Facebook érdekeltségi adatbázisa továbbra is megbízható marad, és biztosítja, hogy a nagy forgalmat visszakapja, de releváns marad.

Kereshető érdekek a részletes célzásban

Profi tipp: Egy adott érdeklődési kör megkeresésekor 25 javaslatra van korlátozva. Ha nem találja meg a keresett érdeklődési kört pontosan, csak legyen pontosabb a lekérdezéssel.

A Facebook-hirdetéseidhez kapcsolódó érdeklődési körök keresése segít a célközönség finomításában, így segítve a ROAS elérését. A célzáshoz rendelkezésre álló érdeklődési körök választéka végtelen, de egy átfogó érdeklődési célzási kutatás segíthet leszűkíteni a célzást a legrelevánsabbakra.