, 2022/1/8

A Facebook Insights egy hatékony eszköz azok számára, akik szeretnék nyomon követni a felhasználók interakcióit a Facebook üzleti oldalukon. A Facebook Insights az oldalad összes adminja számára látható, és rengeteg információt szolgáltathat a tartalmadról és a közönségedről.

Facebook insights

A Facebook Insights használatával meghatározhatod, hogy melyik a legjobb napszak a posztoláshoz, a hét melyik napján érdemes posztolni, és milyen típusú tartalmak a legnépszerűbbek. Fontos megjegyezni, hogy a Facebook Insights eszköz folyamatosan frissül, hogy tükrözze oldalad fejlődését és az esetlegesen kialakuló mintákat. Tehát folyamatosan vissza kell majd nézniehogy mindig képben legyél.

A Facebook Insights elérésének módja

Lépj be Facebook üzleti oldaladra, majd kattints a "See All" (Mindent látni) gombra az "Insights" (Betekintések) alatt az asztali számítógépen. Ez a fő Insights műszerfal, és itt láthatsz információkat a trendekről, a posztokról és a közönségedről. Láthatod a legfrissebb bejegyzéseidet, a Facebook kedveléseket, az elérést, az oldalon végzett műveleteket, a közönséged nemét és korát, és még sok minden mást. Ne félj elmerülni itt; lehet, hogy egy kicsit túlterhelőnek tűnik, de elég könnyen navigálható. facebook insights műszerfal.

Facebook Insights: A posztok vírusossága

Az egyik legfontosabb dolog, amit megtudhatsz, hogy milyen típusú tartalmak valószínűsíthetően vírusszerűen terjednek. Nézd meg, hogyan képes az ügynökségem hatalmas mennyiségű forgalmat generálni a weboldaladra

SEO - hatalmas mennyiségű SEO forgalom felszabadítása. Lásd a valódi eredményeket.

Tartalommarketing - csapatunk epikus tartalmakat készít, amelyeket megosztanak, linkeket szereznek és forgalmat vonzanak.

Fizetett média - hatékony fizetett stratégiák egyértelmű ROI-val.

Kattints a Bejegyzésekre, és láthatod a legutóbbi Facebook-posztjaid, és megtudhatod azok elérését és elkötelezettségét. Ez különösen hasznos, ha szeretnéd látni, hogy mely posztok voltak a legsikeresebbek.

A posztokat a következők alapján rendezhetied

Elérés (organikus vs. fizetett)

A poszt típusa

Célzás

Elérés elkötelezettség

Megjelenés dátuma

Ez akkor hasznos, ha egy adott poszt (pl. egy nemrég közzétett videó) sikerét szeretnéd megismerni. Így ahelyett, hogy az összes posztot átvizsgálnád, egyszerűen a videók szerint válogathatsz. Láthatod a poszt készítésének dátumát, a poszt címét, a poszt típusát, a célközönséget, az elérést és az elkötelezettséget. A viralitás százalékos formában már nem lesz látható, de így is rengeteg hasznos ismeretet szerezhetsz a posztjaid viselkedéséről.

Lényeges tanulságok: A különböző típusú Facebook-bejegyzésekre adott reakciók ismerete olyan tudást ad, amellyel több olyan tartalmat hozhatsz létre, amely tetszik a rajongóinak, ami aztán növeli a márkaépítést, az elérést, és remélhetőleg forgalmat generál a weboldaladra.

Facebook Insights: Oldal kedvelések

Ha a "Kedvelések" menüpontra kattintasz, láthatod a demográfiai adatokat, valamint a rajongóid tartózkodási helyét. A korcsoportjukat is láthatod majd.

Ebben a példában a Cheap Flights South Africa rajongói oldalnak sokkal nagyobb a női rajongótábora, mint a férfi rajongótábora. Azt is láthatjuk, hogy a legtöbb felhasználó a dél-afrikai Fokvárosban él, így a posztjaid ennek megfelelően kell testre szabni.

Most már az új kedvelések és még a nem kedvelések alapján is kereshetsz. A fenti grafikonon például látható, hogy a rajongói oldalnak volt néhány nem tetszése. Hasznos lenne visszamenni az oldaladra, és megnézni, milyen posztokat írtál azokon a napokon. A korábbi bejegyzéseidből következtethetsz arra, hogy mi ment rosszul aznap.

Nem voltál elég szórakoztató? Vagy csak túlságosan is szórakoztató voltál? Talán túl sok cikket és nem elég képet posztoltál? Nagyon fontos, hogy ezt a lépést megtedd, különben a statisztikák nagyjából csak statisztikák maradnak. Mit tegyek, hogy több kedvelést kapjak? Nézze meg ezt a videót, amelyben hét stratégiát talál a Facebook-kedvelőinek növelésére:

Lépjünk tovább! A rajongóidról szóló demográfiai információk birtokában személyiségképeket építhetsz a célközönségedről. Ez nagyon hasznos lehet a céloldalak, a kezdőlap-szövegek és az általános marketingüzenetek létrehozásakor.

Facebook Insights: Reach

Az mind szép és jó, hogy van Facebook üzleti oldala, de vajon mennyi tartalma jut el valójában a rajongóihoz? Ki beszél az oldaladról? A rajongói közül van-e olyan, aki ajánlja az oldalát másoknak, vagy megosztja a képeit az ismerőseivel?

A bal oldali sávban, a Kedvelések alatt található Elérés részből megtudhatja ezeket a fontos információkat.

Azt is megmondja, hogy milyen gyakran jelölik a bejegyzéseidet elrejtésként, spamként való jelentésként és nem tetszésként.

Lényeges tudnivalók: A Reach terület fontos része, hogy láthatod, mely napokon és milyen típusú tartalmakkal tudod elérni a lehető legszélesebb közönséget. (A korábbiakkal ellentétben a fizetett Facebook-hirdetések tekintetében nem látod az elérést; ehhez az információhoz a Hirdetések kezelőjét kell használnod.

Facebook bejelentkezések

A Facebook check-inek igazán hasznosak lehetnek a fizikai telephellyel rendelkező vállalatok számára. Azok a rajongók, akik "bejelentkeznek", amikor megérkeznek a vállalkozásodhoz, ezzel hűségüket fejezik ki irántad A bejelentkezések alatt láthatod, hogy hányan jelentkeztek be, hol laknak, férfi vagy nő stb.

Vedd figyelembe a következőket: A bejelentkezési adatok rendkívül értékesek a fizikai jelenléttel rendelkező vállalkozások számára. Attól kezdve, hogy mérni tudod a közösségi média hatását az értékesítésre, egészen a legforgalmasabb napok nyomon követéséig - mindenképpen ásd bele magad ebbe az információba!

Szeretnél részletesebb Facebook Insights adatokat?

Az Insights már most is rengeteg adatot kínál, de tudtad, hogy az adatokat exportálhatod is? Exportáld az adataidat az Insights oldal jobb felső gombjával.

Ez a kis blokk fog felugrani: facebook insights adatok exportálása.

Válaszd ki az Oldalszintű adatok és az MS Excel formátum opciót. Kiválaszthatsz egy dátumtartományt az adatokhoz. Miután letöltötted az Insights-ot, véget nem érő adatoszlopokat fogsz látni, amelyek elsőre nyomasztónak tűnhetnek. Az alján különböző adatlapokat is láthatsz, amelyek olyan információkat tartalmaznak, mint a kulcsfontosságú mérőszámok, a napi like-források, a napi vírusos elérés stb.

A kulcsfontosságú metrikák lapjának minden egyes oszlopa más-más információt nyújt. Ha például az Élethosszig tartó összes lájk oszlophoz görgetsz, láthatod, hogy hány lájkot kapott az oldalad az általad megadott dátumok alatt. Hasznos a Total Daily Reach is, itt láthatod, hogy hány embert érhettek el a posztjaid (akár a rajongóid barátai közül is).

Lényeges tudnivalók: Néha a táblázatos adatok megtekintése több betekintést nyújthat, mint a grafikonok. Ha jártas vagy az Excelben, felszeletelheted és felkockázhatod az adataidat, hogy többet tudj meg a rajongóidról és a közösségi média hatásáról.