, 2022/1/13

Kiemelt snippetek és weboldalad A kiemelt snippetek olyan speciális dobozok, amelyekben a normál keresési találatok formátuma megfordul, és először a leíró snippet jelenik meg. Olvasson többet a Google Kiemelt szlipek működéséről.

featured snippets

Hogyan tudok lemondani a kiemelt snippetekről?

Kétféle módon lehet lemondani a kiemelt snippetekről:

A kiemelt és a normál keresési snippetek letiltása.

Csak a kiemelt snippetek blokkolása

Mind a kiemelt, mind a normál keresési snippetek blokkolása

A nosnippet tag blokkolja az összes snippetet (featured snippet és regular snippet) a megjelölt oldalhoz.

A data-nosnippet taggel jelölt szöveg nem jelenik meg a kiemelt szippetekben (és a normál szippetekben sem).

Ha egy oldalon mind a nosnippet, mind a data-nosnippet megjelenik, a nosnippet elsőbbséget élvez, és az oldalhoz tartozó snippetek nem jelennek meg.

Csak a kiemelt snippetek blokkolása

Ha szeretnéd megtartani a snippeteket a rendszeresen formázott keresési eredményekben, de nem szeretnél megjelenni a kiemelt snippetekben, kísérletezz a max-snippet tag kisebb hosszúságúra való beállításával. A kiemelt szippettek csak akkor jelennek meg, ha elegendő szöveg jeleníthető meg egy hasznos kiemelt szippett létrehozásához.

Folytasd az érték csökkentését, ha az oldalak továbbra is megjelennek a kiemelt szlipeknél. Általánosságban elmondható, hogy minél rövidebb a max-snippet tag beállítása, annál kisebb valószínűséggel jelenik meg az oldal kiemelt snippetként. A Google nem ad meg pontos minimális hosszúságot, amely szükséges a kiemelt szippetként való megjelenéshez. Ennek oka, hogy a minimális hossz számos tényezőtől függ, többek között - de nem kizárólag - a snippetben szereplő információktól, a nyelvtől és a platformtól (mobileszköz, alkalmazás vagy asztali számítógép).

Hogyan jelölhetem meg az oldalamat kiemelt szippetként?

Nem lehet. A Google rendszerei határozzák meg, hogy egy oldal jó kiemelt szippantás lenne-e a felhasználó keresési kérésére, és ha igen, akkor kiemeli azt.

Mi történik, amikor egy felhasználó rákattint egy kiemelt szippantásra? Egy kiemelt szippetre kattintva a felhasználó közvetlenül az oldalnak arra a részére jut el, amelyik a kiemelt szippetben megjelent. A görgetés a snippetben megjelenő pozícióhoz automatikusan, az oldal további megjegyzései nélkül történik.

Ha a böngésző nem támogatja a szükséges mögöttes technológiát, vagy ha rendszereink nem tudják biztosan meghatározni, hogy pontosan hova kell irányítani a kattintást az oldalon belül, a kiemelt részletre kattintva a felhasználó a forrás weboldal tetejére kerül.

Mik azok a kiemelt szippantások?

A Kiemelt szippantások olyan rövid szövegrészek, amelyek a Google keresési találatok tetején jelennek meg, hogy gyorsan válaszoljanak a kereső lekérdezésére. A Kiemelt szippantáson belül megjelenő tartalom automatikusan a Google indexében található weboldalakról származik. A Kiemelt szlipek gyakori típusai közé tartoznak a definíciók, táblázatok, lépések és listák.

Google Kiemelt szippantás

Először is, a Featured Snippets lehetőséget nyújtanak arra, hogy több kattintást kapjunk az organikus keresési eredményekből... magasabb Google-rangsorolás nélkül. Valójában sok SEO-szakértő a Featured Snippet mezőt "0. pozíciónak" nevezi, mivel a hagyományos 1. hely felett jelenik meg.

Másodszor, a Featured Snippets növeli a "kattintás nélküli keresések" számát. Más szóval, amikor a Google-felhasználó nem kattint a keresési eredmények egyikére sem. Ez azért van, mert a Featured Snippet gyakran megadja valakinek a keresett választ. Mielőtt tehát egy adott kulcsszó mellett döntenél, fontos megjegyezni, hogy a keresési eredmények között van-e Featured Snippet.

Ha igen, akkor az Ahrefs iparági tanulmánya szerint kevesebb kattintást fog kapni a Featured Snippet nélküli SERP-ekhez képest. Ez nem jelenti azt, hogy automatikusan ki kell dobni egy kulcsszót, ha van Featured Snippet. Végül is a SEMrush jelentése szerint a lekérdezések 11,84%-a rendelkezik Featured Snippettel.

SEMrush - Featured Snippet előfordulása

Ami azt jelenti, hogy nehéz lesz teljesen elkerülni a Featured Snippettel rendelkező kulcsszavakat. Sokkal inkább arról van szó, hogy a verseny és a havi keresési volumen mellett a Featured Snippeteknek is szerepet kell játszaniuk a kulcsszavak kiválasztásának folyamatában.

A Kiemelt szlipek típusai.

A Google keresési eredményeiben leggyakrabban megjelenő Featured Snippeteknek 4 fő típusa van.

1. A definíciós doboz: Ez egy olyan szövegrészlet, amelynek célja, hogy a keresőknek közvetlen, tömör definíciót vagy leírást adjon. Ha például a "rich snippets" kifejezésre keresünk, a találatok tetején egy definíciós doboz jelenik meg. A Google általánosan használja a definíciós dobozokat a "mi az" lekérdezések megválaszolására. Amint láthatod, a Google által használt definíciók rövidek és tömörek. Valójában a SEMrush megállapította, hogy az átlagos definíció Featured Snippet 40-60 szó hosszú. Az átlagos Definition Featured Snippet 40-60 szóból áll.

2. A táblázat: Itt a Google adatokat vesz ki egy oldalról, és táblázat formájában jeleníti meg.

3. A rendezett lista: Ez egy meghatározott sorrendben bemutatott elemek listája. A Google általában olyan lekérdezésekhez használja a Rendezett listákat, amelyekhez egy sor lépésre van szükség. Rendezett listákat használnak olyan listákhoz is, amelyek meghatározott sorrendben rangsorolják a dolgokat, mint például ez.

4. A rendezetlen lista: Ez a Google módszere arra, hogy olyan elemek listáját mutassa be, amelyeknek nem kell meghatározott sorrendben lenniük.

Például a kulcsszókutató eszközök listája nem a legjobbtól a legrosszabbig sorrendben van. Ez csak egy lista.

Milyen típusú kiemelt snippetek vannak?

Nagyon fontos tudni, hogy a Google milyen típusú kiemelt snippeteket jelenít meg azokra a keresési lekérdezésekre, ahol szeretnéd birtokolni a snippeteket. Van néhány különböző forma:

Paragrafus

Számozott lista

Bullet lista

Táblázat

Videó (jellemzően a YouTube-ról)

Hogyan befolyásolják a kiemelt szlipsetek a keresést és a SEO-t?

A Google 2014-ben vezette be a featured snippeteket, és azt mondanám, hogy az elmúlt évtized egyik legkiemelkedőbb SERP-változása. A featured snippetek elég sok mindent megváltoztattak mind a felhasználók, mind a SEO-k számára.

Rövidítés a legfelső organikus pozícióhoz

Kevesebb kattintás - néha

Kiemelt snippetek mint márkaépítési lehetőségek

Kiemelt snippetek a SERP deduplikáció után

A kiemelt snippetekről le lehet mondani (ezt azonban ne tegye meg)

Rövid út a legfelső organikus pozícióhoz

Ha a tartalmad az első keresési találati oldalon (SERP) szerepel egy olyan keresési lekérdezésre, amely megjeleníti a kiemelt snippetet, akkor "megnyerheti" ezt a snippetet, és rövid úton az első helyre kerülhet. Bontsuk ezt le. Tanulmányunk szerint a kiemelt snippetek olyan oldalakról származnak, amelyek már az első 10 helyen szerepelnek. Ráadásul a kiemelt szippantásokkal rendelkező oldalak túlnyomó többsége az első 5 helyen szerepel.

Összefoglalva, minél előkelőbb helyen áll a tartalma, annál nagyobb a valószínűsége, hogy kiemelt snippetet kapsz. A SERP első helyére kerülni sokkal könnyebben kezelhető cél, mint egy kulcsszóra az első helyre kerülni. De ha ez a kulcsszó kiváltja a featured snippet-et, akkor az első pozíció egy kicsit elérhetőbbé válik.

Kevesebb kattintás... néha

Sok SEO úgy véli, hogy a kiemelt snippetek csökkentik a kattintásokat a keresési eredményeken. Elvégre, ha a keresésre adott válasz a SERP-ben van, miért kattintanál a találatra? Bár egyes lekérdezések esetében ez így van, de biztosan nem minden esetben. Ez attól függ, hogy a Google tud-e kielégítő választ adni a snippetben.

Kiemelt snippetek mint kiváló márkaépítési lehetőségek

A kattintásoktól eltekintve, a kiemelt snippetek az első dolog, amit a felhasználók a keresési eredményekben látnak. Mobileszközökön még inkább kiemelkednek, ahol gyakran csak ezeket látják először az emberek: Ez egy nagyon meggyőző érv a kiemelt snippetek mellett. A SERP-kben való részesedésének növelése vitathatatlanul az egyik legfontosabb SEO KPI. Ez azért van így, mert a márkaépítés bizonyítottan a hosszú távú növekedés elsődleges hajtóereje. Minél inkább látható a márkája a SERP-kben a releváns témákban, annál inkább piacvezetőként fognak társítani.

Kiemelt snippetek a SERP deduplikáció után

Tanulmányunk megerősítette, hogy a kiemelt snippet birtoklása mindig több kattintást eredményez. De ez még 2017-ben volt. 2020 januárjában a Google bevezette a featured snippet deduplikációt. Korábban a featured snippet-et birtokló oldal a standard "kék link" keresési találatok között is szerepelt valahol az első SERP-ben. Ez mostantól megszűnt. Amint az oldalad a kiemelt snippetbe kerül, elveszíted a "normál" keresési eredményt.

Bár a deduplikáció elkerülhetetlenül forgalomcsökkenést okozott a kiemelt szlipsetekben szereplő oldalak számára, ez nem jelent forgalmi gyilkosságot. Legalábbis ezt állítja Kevin Indig tanulmánya. Bár szándékunkban áll hamarosan frissíteni a tanulmányt, a legkevesebb, amit most rögtön megtehetek, hogy ugyanúgy, ahogy Kevin tette, ellenőrzöm a deduplikáció hatását az Ahrefs blogon.

Le lehet mondani a kiemelt snippetekről (ne tedd ezt)

Csak idő kérdése volt, hogy valaki kísérletet tegyen a SERP deduplikáció után a featured snippetekből való opting-outtal. Cyrus Shepard vezette az utat, és felfedezte, hogy ez 12%-os forgalomcsökkenéshez vezetett. Ettől függetlenül, ha továbbra is ki akarsz maradni a featured snippetekből, a Google különböző módokat kínál erre.

Csak arra kell figyelni, hogy ezek közül néhány megakadályozza, hogy a tartalma a hagyományos "kék link" snippetekben is megjelenjen. Nem javasolnám ezek használatát, mivel a Google ekkor csak a keményen kódolt címcím és meta leírás adatait használhatja. A legegyszerűbb módja annak, hogy eltávolítsd az oldaladat a featured snippetekben való megjelenésből, a max-snippet robots meta tag beillesztése.

Ez a tag megadja a Google által a szöveges snippetekben megjeleníthető maximális karakterszámot. És mivel a featured snippetek hosszabbak, mint a normál snippetekben szereplő leírások, a karakterhatárt a leírások szokásos maximális hosszára állíthatod. Ez körülbelül 155-170 karaktert jelent. Csak be kell illesztened ezt a kódrészletet annak az oldalnak a <head> szakaszába, amelyet el szeretnél távolítani a featured snippetekből:

<meta name="robots" content="max-snippet:170" />

Ne feledd, hogy a Google szerint ez a módszer nem garantálja a kiemelt szlipsetekből való eltávolítást. Csak a nosnippet robots meta tag vagy a data-nosnippet HTML-attribútum használatának szigorúbb módszerei.

tipp

Ha a kivonáson gondolkodsz, érdemes először megnézni, hogy az oldala milyen pozícióban állna a kulcsszóra a featured snippet birtoklása nélkül.