, 2021/12/22

Üdvözlünk az Amazonon történő értékesítésben Nem titok: az Amazonon a vásárlók megszállottjai vagyunk. Vásárlóink pedig egy olyan megbízható helyet keresnek, ahol az áruk széles választékát vásárolhatják meg - ezért olyan fontosak az olyan eladók, mint te.

how to sell on amazon

Mindig keressük a módját annak, hogyan tudunk hozzáadott értéket teremteni ügyfeleink számára, és hogyan lehetünk a Föld legügyfélközpontúbb vállalata. Amazon-értékesítőként Ön is részt vesz abban, hogy ezeknek a vásárlóknak jobb választékot, jobb árakat és kiváló vásárlói élményt nyújtson.

Az Amazonas előnye

Ha elkezdesz az Amazonon értékesíteni, egy olyan kiskereskedelmi célpont részévé válsz, amely otthont adsz mindenféle eladónak, a Fortune 500-as szervezetektől a kézműves termékeket gyártó kézműves eladókig. Mindannyian okkal árulnak itt: hogy elérjék azt a több százmillió vásárlót, akik az Amazonra látogatnak, hogy vásároljanak.

Mióta a harmadik fél eladók 1999-ben csatlakoztak az Amazonhoz, az Amazon eladásainak 58%-át ők adják.

A harmadik fél általi értékesítés az Amazonon évente 52%-kal nő (szemben az Amazon első fél általi értékesítésének 25%-ával).

Az Amazon megfelelő az én vállalkozásom számára?

A rövid válasz: igen. A legnagyobb háztartási márkák az Amazonon értékesítenek. Akárcsak a feltörekvő márkák, amelyek hamarosan felbukkannak a radaron. A kis- és középvállalkozások itt virágoznak, és ők adják az áruházakban világszerte eladott egységek több mint felét. Bármilyen legyen is a te vállalkozásod - és bármilyen méretű is -, örömmel várjuk, hogy velünk együtt növekedje. Találd meg a megfelelőt, és kezd el az értékesítést még ma.

Nincs még Amazon eladói fiókod?

Regisztrálj. Mielőtt elkezdenéd az értékesítést.

Az Amazon két értékesítési tervvel (Individual és Professional a nevük, de gondolhatsz rájuk standard és prémium néven is) rugalmasan kínálja a lehetőséget, hogy akár egy terméket, akár több ezer terméket adj el. Mielőtt elkezdenéd a regisztrációt, döntsd el, melyik terv illik jobban a vállalkozásodhoz.

Az Individual terv eladásonként 0,99 dollárba kerül, míg a Professional tervet használó eladók 39,99 dollárt fizetnek havonta, függetlenül attól, hogy hány terméket adnak el. Ha havonta több mint 40 terméket adsz el, akkor a Professional opciónak van értelme. Bármelyik tervezetet is választod, ne aggódj, hogy rosszul választasz - a tervezetet bármikor megváltoztathatod.

Amire az induláshoz szükséged lesz

A regisztráció befejezéséhez győződj meg arról, hogy hozzáférésed van a következőkhöz:

Bankszámlaszám és banki irányítószám

Terhelhető hitelkártya

Kormány által kiállított nemzeti személyazonosító igazolvány

Adóügyi információk

Telefonszám

Mennyibe kerül az Amazonon való értékesítés?

Az értékesítési tervtől és az általad értékesített terméktípusoktól függően többféle értékesítési díjat fizethetsz.

Előfizetési díjak

Értékesítési díjak

Szállítási díjak

FBA-díjak

Tekintsd át a fiókjához esetlegesen kapcsolódó díjakat.

Az Amazonon történő értékesítés díjtáblázatának megtekintése

Ismerd meg az Eladói központot

Mi az Eladói központ?

Miután regisztráltál Amazon-értékesítőként, hozzáférhetsz az Eladói központ fiókjához. Gondolj úgy az Seller Centralra, mint az Amazonon történő értékesítéshez szükséges forrásra. Ez egy portál az Amazon-üzletágadhoz, és egyablakos rendszer az értékesítési fiókjának kezeléséhez, a termékinformációk hozzáadásához, a készletfrissítések elvégzéséhez, a kifizetések kezeléséhez, valamint az Amazon-üzletágban való eligazodást segítő hasznos tartalmak megtalálásához. Ez az a hely, ahol az összes terméked felsorolod.

Az alábbiakban csak néhányat mutatunk be azok közül a dolgok közül, amelyeket az Eladói központból elvégezhetsz.

Nyomon követheted készleted és frissítheted listáid a Leltár fülön keresztül

Tölts le egyéni üzleti jelentéseket és gyakran használt könyvjelzős sablonokat

Használd a vásárlói mérőeszközöket eladói teljesítményének nyomon követéséhez

Lépj kapcsolatba az Selling Partner ügyfélszolgálattal, és nyiss segélykérő jegyeket az Esetnapló segítségével.

Nyomon követheted az Amazonon értékesített összes termékének napi eladásait

Ahhoz, hogy terméket adj el az Amazonon, először létre kell hozni egy terméklistát. Vagy egy meglévő listázással kell egyeznie (ha valaki más már árulja ugyanazt a terméket az Amazonon), vagy új listát kell létrehoznia (ha te vagy az első vagy egyetlen eladó). Az eladók termékeik feltöltésének és listázásának konkrét módja az értékesítési tervtől függően változik. Egyszerűen fogalmazva:

A professzionális eladói fiókot használó eladóknak lehetőségük van arra, hogy termékeiket nagy tételben, tömeges feltöltéssel vagy harmadik féltől származó rendszerekkel történő készletkezeléssel listázzák, míg az egyéni eladók egyenként listázzák a termékeket. Ha sikeresen listázod termékedet, az elérhetővé válik mind a B2C, mind a B2B vásárlók számára. Ez lehetővé teszi, hogy egyetlen fiókból és további díjak nélkül bővítsed ajánlataidnak hatókörét.

Amire szükséged van a termékek listázásának megkezdéséhez

A legtöbb esetben a termékeknek rendelkezniük kell globális kereskedelmi tételszámmal (GTIN), például UPC-vel, ISBN-számmal vagy EAN-számmal. Az Amazon ezeket a termékazonosítókat használja az általad értékesített termék pontos azonosítására. Ha egyezik egy listázással, nem kell megadni a termékazonosítót, mivel az már létezik. Ha olyan terméket adsz hozzá, amely új az Amazonon, előfordulhat, hogy UPC-kódot kell vásárolni, vagy mentességet kell kérned.

A termékazonosítón kívül itt van néhány fontos információ, amely az egyes terméklistákhoz tartozik:

SKU

A termék címe

Termékleírás és felsorolás

Termékképek

Keresőkifejezések és releváns kulcsszavak

EXPLAINER

A termék azonosítók megértése

Tudjon meg többet a termékazonosítókról és arról, hogyan kérhet GTIN mentességet.

Nézze meg a

GYIK:

Mik a korlátozott termékkategóriák?

Fontos, hogy a vásárlók bizalommal vásárolhassanak az Amazonon, ezért egyes termékkategóriák (például bizonyos élelmiszeripari vagy autóipari termékek) "korlátozott termékkategóriák" néven ismertek. Az Amazon teljesítményellenőrzéseket, további díjakat és egyéb képesítéseket írhat elő ahhoz, hogy te bizonyos márkákat árulhass, vagy a korlátozott kategóriákba tartozó termékeket listázhass. A jóváhagyást az Seller Centralon belül kérheted.

Sikeres listázás = sikeres indítás

A listázások felvételére vonatkozó legjobb gyakorlatok követése nagyban befolyásolhatja azok sikerét. Könnyítsd meg a vásárlók számára az ajánlatok megtalálását azzal, hogy leíró címeket, egyértelmű képeket és tömör jellemző felsorolásokat adsz a tételekhez. Kerüld ezeket a dolgokat, amelyek negatívan befolyásolhatják az indítást:

Variációs kérdések

Azok a termékek, amelyek csak színben, illatban vagy méretben különböznek, jó jelöltek lehetnek arra, hogy variációként szerepeljenek a listán. Kérdezd meg, hogy a vásárló elvárná-e, hogy a termékeket együtt találja ugyanazon az oldalon. Ha nem, akkor sorold fel őket külön-külön.

Képi megfelelés

A képeknek legalább 500 x 500 képpont méretűnek kell lenniük (kiváló minőségű listázások esetén növelje a méretet 1000 x 1000-re), és egyszínű fehér háttér előtt kell elhelyezkedniük. A terméknek a képfelület legalább 80%-át ki kell tölteni.

Termék azonosítók

Győződj meg róla, hogy megfelel a termék UPC- és GTIN-számára (Global Trade Item Number) vonatkozó követelményeknek. Az e kódok következetessége elősegíti az Amazon katalógusban megjelenő termékek körébe vetett bizalmat.

A termék részletes oldala

Az Amazon Seller Central termék részletező oldala, amely megmutatja, hogy hova kerülnek a leírások. A termék részletező oldala az a hely, ahol a vásárlók megtekintik az Amazonon értékesített terméket. Ha vásárolt már az Amazonon, valószínűleg felismeri a termék részletoldalát. Ez az a hely, ahol a vásárlók minden lényeges információt megtalálnak egy adott termékről.

Ha több eladó kínálja ugyanazt a terméket, az Amazon az összes ajánlat adatait egyetlen termék részletező oldalra egyesíti (így a legjobb élményt tudjuk nyújtani a vásárlóknak). Javaslatot tehet a termékinformációkra egy termék részletező oldalon, más eladókkal és gyártókkal együtt, és kérheti a részletező oldal felülvizsgálatát, ha úgy gondolja, hogy az információk nem helyesek.

A termékrészletoldalak kialakításakor próbálj meg azon gondolkodni, hogy mi segíti a legjobban a vásárlókat abban, hogy megtalálják a termékeket, választ találjanak a kérdéseikre, és meghozzák a vásárlási döntést. Törekedj a tökéletes vásárlói élményre azáltal, hogy a listákat tömör, pontos és könnyen érthetővé teszed

1.Cím

Legfeljebb 200 karakter, minden szó első betűjét írja nagybetűvel.

2.Képek

500 x 500 vagy 1,000 x 1,000 pixel a lista minőségének növelése érdekében.

3.Variációk

Például különböző színek, illatok vagy méretek.

4.Gömbölyű pontok

Rövid, leíró mondatok, amelyek kiemelik a legfontosabb jellemzőket és előnyöket.

5.Kiemelt ajánlat ("Buy Box")

A kiemelt ajánlat egy részletoldalon. A vásárlók a kosárba tehetik vagy "Vásárolj most".

6.Egyéb ajánlatok

Ugyanaz a termék, amelyet több eladó is árul, különböző árat, szállítási lehetőségeket stb. kínálva.

7.Leírás

A kulcsszavak javítják annak esélyét, hogy az emberek megtalálják a hirdetést.

Hogyan kell szállítani a termékeket

A megfelelő teljesítési lehetőség kiválasztása. Az Amazon eladóknak két lehetőségük van arra, hogy eljuttassák a vásárlóknak a cuccaikat: Vagy az Amazon vállalja a felelősséget a termékek csomagolásáért, címkézéséért és szállításáért a Fulfillment by Amazon (FBA) segítségével. Mindegyik módszernek megvannak a maga előnyei - Neked csak el kell dönteni, hogy melyik a megfelelő a vállalkozásod számára. Ismerd meg az e-kereskedelmi teljesítési stratégiát.

Ha saját megrendeléseid teljesíted

A kereskedői teljesítés csak azt jelenti, hogy a termékeket közvetlenül maga tárolja és szállítja a vásárlóknak. Az Amazon a termékkategória és a vásárló által kiválasztott szállítási szolgáltatás alapján felszámítja a szállítási díjakat, majd az összeget szállítási hitel formájában továbbadja neked.

Tudtad?

Kétféle FBA-díj létezik

Az FBA-díjaknak két típusa van: a teljesítési díjak (amelyeket eladott egységenként számítanak fel, és amelyek magukban foglalják a megrendelések felszedését és csomagolását, a szállítást és kezelést, az ügyfélszolgálatot és a termékvisszavételeket), valamint a készletraktározási díjak (amelyeket havonta számítanak fel, és amelyek az Amazon teljesítőközpontban tárolt készlet mennyiségén alapulnak).

Hogyan működik az Amazon általi teljesítés

1. lépés. Küldje el készletét az Amazonhoz. Azt beolvassák és elérhetővé teszik értékesítésre.

2. lépés. Az Amazon minden egyes megrendelésnél becsomagolja és közvetlenül a vásárlónak szállítja a terméket.

3. lépés. Az Amazon összegyűjti a vásárlótól a fizetést, és kéthetente kifizeti Önnek a rendelkezésre álló összeget.

4. lépés. Az Amazon ügyfélszolgálata kezeli a kérdéseket, a visszaküldéseket és a visszatérítéseket.

Megtörtént az első eladás. Mi a következő lépés?

Amazon-üzletágának kezelése

Az első eladás nagy mérföldkő - de ez csak a kezdete az Amazonon történő értékesítési növekedési lehetőségeinek. Ha már működik az áruházad, van néhány fontos dolog, amit szem előtt kell tartania

Teljesítménymérések (és miért fontosak)

Az Amazon eladók magas színvonalon működnek, hogy zökkenőmentes, élvezetes vásárlási élményt nyújthassunk. Mi ezt úgy hívjuk, hogy vásárlóközpontúság, és Amazon-értékesítőként ez azt jelenti, hogy szemmel kell tartanunk ezeket a kulcsfontosságú mérőszámokat:

Rendelési hibaarány (az eladó ügyfélszolgálati színvonalának mérőszáma): < 1%

Teljesítés előtti lemondási arány (az eladó által a szállítás előtt kezdeményezett): < 2.5%

Késedelmes szállítási arány (a várt időpont után feladott megrendelések): < 4%

Az Seller Centralban nyomon követheted teljesítményét, és meggyőződhetsz arról, hogy teljesíted a kitűzött célokat.