, 2022/1/20

A weboldal közzététele az egyik legizgalmasabb mérföldkő vállalkozása számára. Ez képezi majd marketingjének alapját, és központként szolgál a márka képviseletére a közönség számára, és mint ilyen, weboldalának a legjobb felhasználói élményt kell nyújtania.

how to launch website

Az is alapvető fontosságú, hogy olyan tartalomkezelő rendszert válassz, amely megkönnyíti a webhely tervezését, folyamatos kezelését és optimalizálását, anélkül, hogy minden változtatásnál a webfejlesztőkre kellene hagyatkoznia. Ahhoz, hogy a legjobban működjön, webhelyednek segítenie kell minden egyes látogatót abban, hogy könnyen megtalálja az utat ahhoz, ami érdekli.

A sikeres weboldal-élmény attól kezdve, hogy valaki elolvas egy blogbejegyzést, hogy többet tudjon meg a szakértelmedről, egészen a regisztrációs folyamat befejezéséig, hogy ügyféllé váljon - és minden, ami a kettő között van. Egy fejlesztés alatt álló webhely esetében ellenőrizze ezt a 10 lépésből álló indítási ellenőrzőlistát, hogy biztosítsa, hogy a webhely készen áll az indításra, és hogy hatékonyan támogatja majd a látogatókat és a vállalkozásod, amikor élesbe megy. Ha webhelyed már működik, használd ezt az ellenőrzési listát, hogy az eddigi erőfeszítéseidre építhess.

Keresőoptimalizálás (SEO) végrehajtása

Amellett, hogy webdesignerrel (vagy weboldalépítővel) együtt kell dolgozni, hogy webhelyed megjelenésekor nagyszerű legyen, egy SEO-specialistával is együtt kell működni, hogy biztosítsd új webhelyed keresőbarát jellegét. A SEO az a folyamat, amelynek során a keresőmotorok segítségével növeljük webhelyünk láthatóságát és látogatottságát.

Még ha nem is akarod azonnal elkezdeni a SEO-folyamatot, ha már az oldal elindításakor SEO-barát webstruktúrával rendelkezel megkímél attól, hogy a jövőben sok további változtatást kelljen elvégezni.

A jó SEO számos fontos eleme van, amelyet az indítás előtt ellenőrizni kell. A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket egy személy beír egy keresőmotorba, például a Google-ba, amikor egy adott témáról keres információt. Ha elgondolkodsz azon, hogyan használják az emberek a keresőmotorokat, rájössz, hogy a jó kulcsszavak specifikusak és leíró jellegűek.

Általában iparági és közérthető kifejezéseket tartalmaznak, amelyeket a célközönséged használ, amikor az igényeiről beszél. Ha ezeket a szavakat vagy kifejezéseket beépíted webhelyed tartalmába, a keresőmotorok megtalálják a tartalmad, és ajánlják azt a felhasználóknak. Ahhoz, hogy azonosítsd a legrelevánsabb kulcsszavakat, amelyekre optimalizálni kell, kulcsszókutatást kell végezni.

A címcímek a webhelye minden egyes oldalának célját megszabják a keresőmotorok számára, és arra szolgálnak, hogy meghatározzák a keresési eredményekben, a közösségi hálózatokon és a böngésző lapján megjelenő főcímet, amikor valaki meglátogatja a webhelyed. A címcímkét úgy kell megírni, hogy világosan elmagyarázza, mi az oldal, és arra ösztönözze az embereket, hogy kattintsanak rá. A Mailchimp webhelyek megkönnyítik a SEO-cím beállítását minden egyes oldalhoz, és előnézetben megtekintheti, hogy mi jelenik meg a keresőmotorokban.

A meta leírások rövid összefoglalók (lehetőleg 160 karakter vagy annál kevesebb) az oldaladról, amelyek a címcím alatt jelennek meg a keresési találati oldalon, és segítenek meggyőzni a potenciális látogatókat, hogy kattintsanak. Ezeknek természetes, közérthető módon kell tartalmazniuk a kulcsszavakat, és le kell írniuk, hogy mit fog látni a felhasználó az oldalon. Amikor a Mailchimpben építi weboldalát, ezeket is könnyen hozzáadhatja az egyes oldalak beállításaiban található SEO leírás űrlap kitöltésével.

A belső hivatkozások a weboldalad más oldalaira mutatnak. Ezek a hivatkozások segítenek a keresőmotoroknak meghatározni webhelye szerkezetét, és megkönnyítik a felhasználók számára a navigációt azáltal, hogy több, a keresésükhöz releváns tartalmat mutatnak nekik, és emiatt kritikus fontosságú, hogy ellenőrizze, jól működnek-e, mielőtt elindítja webhelyét. A más webhelyekről a webhelyére mutató backlinkek szintén fontosak.

A helyi SEO-stratégia javítása érdekében érdemes létrehoznia egy Google My Business oldalt is.

Engedélyezd a globális stílusokat

A weboldalad minden oldalának úgy kell kinéznie, mintha ugyanahhoz a márkához tartozna. Amikor létrehozod webhelyed, engedélyezd a globális stílusokat, hogy minden oldalon ugyanazok a színek, betűtípusok és logók legyenek egységesek.

Használd ki a Track-et a Mailchimp-pel

Miután közzétetted új weboldalad szeretnéd nyomon követni az új regisztrációk és az egyedi látogatások számát, hogy tudd, ki a közönséged, mikor látogatja az oldalaid és mit néz. A Track with Mailchimp segítségével összegyűjtheted ezeket az adatokat, és hozzáadhatod a webhelyjelentésedhez. Attól függően, hogy milyen törvények vonatkoznak a vállalkozásodra, előfordulhat, hogy értesíteni kell az oldal látogatóit arról, hogy nyomon követés történik, és lehetőséget kell adnia nekik, hogy lemondjanak a nyomon követésről.

Csatlakozás a Google Analyticshez

Minden márkának ismernie kell a weboldaladnak elemzési adatait, azt, hogy a látogatók hogyan veszik igénybe a tartalmat, és hogyan teljesít az oldal összességében. A Google Analytics egy ingyenes elemzési eszköz, amellyel többet megtudhat közönséged demográfiai jellemzőiről, arról, hogy mennyi időt töltenek a webhelyeden, és mely oldalakat látogatják a legtöbbet. Ezen információk segítségével láthatod, mi működik a legjobban, és hol van még mit javítani. A Google Analytics műszerfala segítségével könnyedén megtekintheti a legfontosabb adatokat.

Ahhoz, hogy elkezd mérni webhelyed aktivitását, gondoskodni kell a Google analitikai kódjának telepítéséről. Sok tartalomkezelő rendszer megkönnyíti ezt egy analitikai nyomon követési lehetőséggel, amelyet használhatsz, hogy elkerüld a webhely kódjának közvetlen szerkesztését. Egy átfogó webanalitikai megoldás mellett ajánlott a Google Search Console-t is telepíteni webhelyedre. Ez a Google-eszköz ingyenesen tájékoztat arról, hogy webhelyed hogyan szerepel a Google indexében és az organikus keresési eredményekben, van-e törött link, XML sitemap vagy schema markup probléma, valamint az egyéb technikai SEO-mérőszámok állapotáról.

Tartalmazzon egy e-mail feliratkozási űrlapot

Ha már valakit elköteleztél a weboldaladon, az e-mail marketing nagyszerű módja annak, hogy folytasd a beszélgetést és folyamatos kapcsolatot építs. Győződj meg róla, hogy webhelyed tartalmaz egy feliratkozási űrlapot a látogatók e-mail címeinek begyűjtéséhez - ha webhelyed a Mailchimpben épül fel, ez a kulcsfontosságú funkció automatikusan hozzáadódik. A rendszeres e-mail kommunikáció segítségével megoszthatod a közönség számára releváns híreket és frissítéseket, és bemutathatod szakértelmed.

Az első feliratkozáskor egyszerűen megkérhetsz valakit a nevére és az e-mail címére. A személyre szabottabb tartalom létrehozása érdekében azonban fontold meg, hogy további információkat gyűjts, például a születésnapot, a lakóhelyet, vagy azt, hogy a vállalkozásodnak melyik konkrét része érdekli őket a leginkább. Ezek az extra információk a jövőbeni kommunikációban is felhasználhatók.

Legyen egyértelmű felhívás a cselekvésre (CTA)

A látogató nem tud olvasni a gondolataidban, ezért gondoskodj arról, hogy a weboldalán a fő bannerkép (vagy "hős") legyen egy feltűnő CTA. A jó CTA meggyőző, és világosan elmagyarázza, hogy milyen feladatot szeretnél az olvasóktól.

Az oldal többi részén található tartalomnak közvetlenül a CTA-hoz kell kapcsolódnia. Például magyarázza el a cselekvés előnyeit.

A CTA-nak közvetlen, de nem tolakodó szavakat kell használnia. A sürgősség érzetének megteremtése nagyszerű, de törekedjen a bátorító hangnemre, amely nem megy túl messzire.

Használj utasító igéket, hogy megmagyarázza, hová vezet a CTA gomb - ne kérd a látogatókat, hogy "kattintson ide". Ehelyett próbáljn ki valami olyasmit, mint "Olvasson többet a blogunkon", "Vásároljon most" vagy "Töltse le az alkalmazást".

Optimalizálás mobilra

A mobileszközök teszik ki az összes internetes forgalom több mint felét, ezért gondoskodni kell arról, hogy webhelyed látható és könnyen megtalálható legyen az úton lévők számára.

A mobilos SEO-ban fontos a jó tartalom és a linkek, de más elemeket is figyelembe kell venni, mint például:

URL megjelenítés: az URL megjelenése a címsoron.

Oldal megjelenítés: a HTML-kód vizuális értelmezése.

Mobilra összpontosító jelölések: az a kód, amely segít az oldal keresőmotor általi felfedezésében.

Értesítési sáv hozzáadása a CCPA-nak való megfelelés érdekében

A kaliforniai fogyasztói adatvédelmi törvény (CCPA) előírja, hogy a kaliforniai lakosoktól adatokat gyűjtő, nyereségérdekelt vállalkozásoknak nyilvánosságra kell hozniuk minden adatgyűjtést, és tiszteletben kell tartaniuk az adatok törlésére irányuló kérelmeket. Lehet, hogy a szervezeted nem az Aranyállamban székel, de a Kaliforniából érkező látogatók meglátogathatják a weboldalad, és erre fel kell készülni.

Még ha nem is adsz el személyes adatokat, akkor is el kell helyezni egy egyértelmű, jól látható értesítési linket a honlapodon, amely így szól: "Ne adja el a személyes adataimat". Ennek egy céloldalra kell vezetnie a látogatókat, ahol kérhetik adataik törlését. A Mailchimp rendszerrel épített összes weboldal automatikusan tartalmaz egy cookie-értesítési sávot, amely lehetővé teszi látogatóid számára, hogy be- vagy kijelentkezzenek a cookie-k nyomon követéséről.

A webhelyednek adatvédelmi szabályzatának is könnyen megtalálhatónak kell lennie, és tartalmaznia kell információkat arról, hogy milyen típusú adatokat gyűjtesz, hogyan használják fel a személyes adatokat, valamint a jogaik leírását.

Tesztelj mindent

Mielőtt bemutatod webhelyed a világnak, tesztelje mindent, kezdve a használhatósági teszteléssel.

Ellenőrizde a linkeket. Szánj időt arra, hogy ellenőrizd, hogy minden hiperhivatkozása - mind a belső, mind a külső - működik-e.

Teszteld, hogyan néz ki az oldalad a különböző böngészőkben. Asztali és mobileszközökön egyaránt győződj meg arról, hogy a böngészőtesztek segítségével minden - a betűtípusoktól kezdve az űrlapokig - helyesen jelenik meg. Ha nincs időd ezt manuálisan elvégezni, vedd fontolóra egy olyan szolgáltatást, mint a BrowserStack.

Végezz webhely sebességtesztet. Az oldal sebessége rangsorolási tényező a Google-keresésekben, és a fogyasztók kisebb valószínűséggel vásárolnak, ha egy oldal lassan töltődik be. Egy weboldal betöltési sebességét számos dolog, például bővítmények vagy nagyméretű képek negatívan befolyásolhatják.

Győződj meg róla, hogy az űrlapjaid működnek. Ha van e-mail feliratkozási űrlap az oldaladon - és érdemes -, próbáld ki a feliratkozást a saját címeddel, hogy lásd, megfelelően érkezik-e az összes, ehhez a folyamathoz kapcsolódó automatikus üzenet, például az üdvözlő e-mailek. Győződj meg arról is, hogy a kapcsolatfelvételi vagy visszajelzési űrlapok megfelelően fogadják a beérkezett adatokat.

Olvasd át a webhelyet. Hagyd, hogy a barátok és munkatársak meglátogassák az oldalt a debütálás előtt, és mindent átnézzenek. Olvastasd el velük a szövegeket, hogy meggyőződj arról, hogy könnyen érthetőek, és nincsenek benne elgépelések.

Promótáld a webhelyed

Most, hogy webhelyed készen állsz a főműsoridőre, használd a Mailchimp minden egyben marketingplatformját, hogy népszerűsítsd azt a világnak. A marketing kulcsfontosságú az ismertség növelésében, és számos módon ösztönözheted az új embereket, hogy látogassák meg webhelyed.

Közösségi média. Oszd meg a linkeket az összes közösségi csatornádon, és fontold meg a célzott fizetett közösségi hirdetésekbe való befektetést, hogy új embereket találj a közönséged számára meghatározott kritériumok alapján, például a helyi körzetben élők vagy a közös érdeklődési körrel rendelkezők számára.

Ösztönzők. Készíts promóciós kódot az oldalát meglátogató emberek számára, amely olyan kedvezményt kínál, mint az ingyenes szállítás, egy különleges letöltés vagy kedvezmény, ha feliratkoznak az e-mail listájára. A versenyek szintén remek módja az izgalom felkeltésének és a forgalom növelésének.

Automatizálás. Miután valaki feliratkozott az e-mail listájára, az automatizált e-mailek segíthetnek abban, hogy a márkád a figyelem középpontjában maradjon, és ösztönözzék a jövőbeli látogatásokat. Ezeket az üzeneteket olyan események indíthatják el, mint például az első látogatás a webhelyen, a születésnap, ünnepek, leárazások, emlékeztetők, hogy térjen vissza és vásároljon meg valamit, amit a kosarában hagyott, és így tovább.