, 2022/1/18

Szeretné megtanulni, hogyan végezzen kulcsszókutatást a megfelelő módon? Nem tudja, hogyan találja meg a legjobb kulcsszavakat, amelyeket megcélozhat? Honnan tudod egyáltalán, hogy mi a rangsorolás?

how to do keywords research

Rengeteg kérdés merül fel a kulcsszókutatás témája körül, mivel ez a SEO folyamat egyik legfontosabb aspektusa. Egyúttal az egyik legnagyobb kihívás is.

A keresési trendek és a felhasználói viselkedés folyamatosan változik. Hogyan lehet tehát stabil folyamatot kialakítani a kulcsszókutatáshoz? Első kézből ismerjük ezt a fájdalmat. Ezért hoztuk létre ezt a hogyan kell útmutatót SEO közösségünk számára!

Kapj útmutatást és válaszokat arra vonatkozóan, hogyan végezd el helyesen legújabb ebookunkkal, a Hogyan végezzünk kulcsszókutatást a SEO számára: A végső útmutató.

Manapság a hatékony kulcsszókutatás egyre fontosabb készség a digitális marketingesek számára. Nemcsak azt kell tudniuk, hogyan készítsenek jó kulcsszólistát a PPC-hez és a SEO-hoz, hanem az okos tartalommarketingesek a kulcsszókutatást arra is használják, hogy kiderítsék, milyen témákról és milyen kifejezéseket érdemes írniuk írás közben.

De ha ezt olvasod, valószínűleg már tudod, hogy mennyire fontos a kulcsszókutatás. Csak azért vagy itt, hogy megtudd, hogyan csinálhatnád jobban vagy hatékonyabban. Az interneten számos nagyszerű, alapos kulcsszókutatási útmutató található (lásd itt, itt és itt). Általánosságban azt mondják, hogy ezt a folyamatot kell követned:

Hozz létre egy kezdeti listát a kezdő kifejezésekből

Bővítsd a listát kulcsszókutató eszközökkel

Finomítsd a listát versenykutatással

Akkor miért adok még egy cikket a halomhoz? Mert szeretném bemutatni a kulcsszavak kategorizálásának keretrendszerét, amelyet akkor dolgoztam ki, amikor a Red Bricks Media fizetett keresési gyakorlatát vezettem.

A modell lényege, hogy a különböző kulcsszavak az érdeklődés és a szándék különböző szintjeit képviselik; egyes keresőkifejezéseket a konverzióhoz közel álló emberek használnak, míg másokat a kutatás korai szakaszában lévő emberek.

Nézd meg, hogyan képes az ügynökség hatalmas mennyiségű forgalmat generálni a weboldaladra.

SEO - hatalmas mennyiségű SEO forgalom felszabadítása. Lásd a valódi eredményeket.

Tartalommarketing - csapatunk epikus tartalmakat készít, amelyeket megosztanak, linkeket szereznek és forgalmat vonzanak.

Fizetett média - hatékony fizetett stratégiák egyértelmű ROI-val.

A modell úgy képzeli el, hogy a kívánt konverziós esemény a célpont középpontjában áll. A kulcsszavakat típus szerint kategorizáljuk, és aszerint rendezzük, hogy mennyire hatékonyak a konvertálásban. Általános szabály, hogy a legtöbb időt és pénzt a telitalálathoz közelebbi kulcsszavakba érdemes fektetni. Csak miután teljesen maximalizálta az ezekből származó volument, érdemes távolabbra lépni.

1. Márkakifejezések.

Azok az emberek, akik már ismerik a márkádat, a legkönnyebben konvertálnak. A volumen szempontjából ez a kulcsszókategória nem biztos, hogy a legtöbb megjelenést vagy oldalmegtekintést produkálja, de általában ezeknek van a legjobb konverziós aránya (mind a fizetett, mind a természetes keresésben).

2. Termékkifejezések.

Ez azt jelenti, hogy mi a terméked vagy mit csinál, és milyen problémákat old meg. Attól függően, hogy mennyire változatos a termék- vagy szolgáltatáskínálata, ez a lista hatalmas lehet. Azok az emberek, akik ezekre a kifejezésekre keresnek, kicsit hátrébb vannak a döntési ciklusban, és az egy akcióra jutó költsége (CPA) ezeken a kifejezéseken általában magasabb lesz, mint a márkakifejezéseken. A márkakifejezésekből azonban csak korlátozott mennyiséget érhet el, így végül a termékkifejezésekkel is el akar majd kezdeni nyerni.

3. Versenyzői feltételek.

A fizetett keresőmarketing életében korábban volt egy időszak, amikor a versenytárs kifejezések a márkakifejezések után a második helyen álltak a konverziós arány és a CPA hatékonysága tekintetében. Az elmúlt években azonban a Google szigorított a minőségi pontszámokra vonatkozó követelményein; és most már szinte lehetetlen ésszerű kattintásonkénti költséget (CPC) találni a versenytárs kifejezésekre. Ha van elkölthető pénzed, és megpróbálsz egy erős versenytárssal szemben érvényesülni, akkor ezek a kifejezések jók lehetnek a te számodra.

4. Helyettesítő termékkifejezések.

Ez olyasmi, amit valaki a terméked helyett használhat. Ha például tollakat árulsz, megfontolhatod, hogy a "ceruzák" kifejezésre licitálj (vagy optimalizáljon).

A versenytárs kifejezésekhez hasonlóan a Google ezekre a kifejezésekre sem ad sok hitelt a relevanciáért, így drágább lesz rájuk licitálni a pay per click (PPC) esetében, és nehezebb lesz megnyerni a keresőoptimalizálás (SEO) esetében. Ha azonban a korábbi kategóriákból minden lehetséges volument kihozol, érdemes megfontolni őket.

5. Kiegészítő termékkifejezések.

Ezek olyan dolgok, amelyek a termékedhez tartoznak, például "TV állványok", ha tévéket árulsz. Alapvetően ezek valaki más termékkifejezések. Lehet, hogy nyerhetsz velük néhány marginális konverziót.

6. Célközönség kifejezések.

Ez a kategória mindenféle egyéb kifejezést tartalmaz, amelyre a célközönséged tagjai kereshetnek. Általában ezeknek a szavaknak a lenyomatmennyisége óriási, ezért csábító kategória lehet, hogy kipróbáld. Továbbá, mivel ez a kategória jobban igazodik a hagyományos display célzáshoz, amely a közönség érdeklődési körén és időtöltésén alapul, sok javaslatot kaphatsz felsőbb körökből az ilyen típusú szavak kipróbálására.

Ez az egyik oka annak, hogy a célzási modell olyan hasznos. Ha megérted, hogy ezek a kifejezések arról árulkodnak, hogy a kereső részéről nem sok szándék van arra, hogy felfedezze a terméked, nem fogsz meglepődni, amikor ezek a kifejezések úgy viselkednek, mint a display hirdetések, és az összes szó közül a legalacsonyabb konverziót és a legmagasabb CPA-t generálják.

A célmodell használata a kulcsszókutatásban

Most, hogy már ismered a célmodellt, íme, hogyan kerül a kulcsszókutatás lépései során a játékba: A maglista létrehozása. A maglista a kulcsszóötletek kezdeti halmaza. Írja le a hat kulcsszókategóriát. Ezután a brainstorming és a vizsgálat kombinációjával (lásd alább) töltse ki a listát kulcsszavakkal, a legtöbb időt a márka- és termékkifejezésekre fordítva.

Azt szeretnéd, ha ez a lista alapos lenne, hogy megragadja mindazt, amit a terméked csinál, és a problémákat, amelyeket megoldasz, de nem kell kimerítőnek lennie a szinonimák stb. kitalálásában. Erre a következő lépésben kerül sor.

1. Kutasd fel a célközönséged. Milyen kifejezéseket használ a közösséged a termékeid vagy szolgáltatásaid leírására? Milyen egyéb releváns kifejezéseket használnak a mindennapi életükben? Nézd meg a blogbejegyzéseket és hozzászólásokat, fórumokat, LinkedIn-csoportokat és a saját támogatási kéréseid.

2. Keresd meg a jelenleg használt keresőkifejezéseket. Használd az analitikai eszközét, a Google Webmaster eszközeit és a weblogjait, hogy megnézd, milyen keresőkifejezésekkel keresnek az emberek. Ha hozzáférésed van a belső webhelykeresésre vonatkozó adatokhoz, nézd meg ezeket a kifejezéseket, hogy lásd, mit keresnek az emberek.

3. Szerezz be néhány javaslatot. A Soovle egy olyan eszköz, amellyel megadhat egy kulcsszót, és megnézheti, hogy melyek a legnépszerűbb automatikus kiegészítések számos különböző keresőmotor és más webhely esetében. Nem érdemes minden kulcsszót lefuttatni a Soovle-n keresztül, de kipróbálhatsz néhányat, hátha kihagytál valamit.

4. Nézd meg a versenyt. Az olyan eszközökkel, mint a SpyFu vagy a SEM Rush, láthatja, hogy a versenytársak mire licitálnak. A Soovie-hoz hasonlóan ezeken az oldalakon sem kell órákat töltened. De hasznos lehet beírni néhány versenytárs nevét vagy kulcskifejezést, hogy lássuk, van-e valami, amire nem gondolt.

A kulcsszólista összeállítása

Most itt az ideje, hogy bővítsed a listáját. Nyisd meg kedvenc kulcsszókereső eszközöd, és kezd el beírni a kulcsszavakat.

"Várj!" Hallom, hogy ezt mondod. "Mi legyen a kedvenc kulcsszókutató eszközöm? Van valami titkos fegyvered?"

Nem. Sok kulcsszókutató cikk egy egész listát ajánl az eszközök közül, de véleményem szerint a Google Adwords kulcsszókutató eszközzel kezdheted és fejezheted be. Az Egyesült Államokban a forgalom nagy része a Google-ból érkezik, a PPC forgalom aránya pedig még magasabb, így akár a szavakat - és a forgalombecsléseket - is a hatóságtól szerezheted be. Néhány tipp a használatához:

1. Csoportosizsd a szavakat téma szerint. Ahogy elkezded beírni a kulcsszavaidat, egyszerre több kulcsszót is megadhatsz, de tartsd őket tematikusan csoportosítva. Ha például mustárt és ketchupot is árulsz, akkor egyszerre írhatod be a "mustár" és a "dijoni mustár" szót, de a ketchupot külön írd be.

2. A Match Types (Egyezés típusai) alatt válassza a Exact (Pontos) lehetőséget. A Google találati típusok alapos magyarázatát itt találja, de alapvetően az Exact Match az adott kifejezésre és csak arra a kifejezésre vonatkozó keresések számát adja meg. Ez egy jobb és konzervatívabb becslés arra vonatkozóan, hogy mekkora keresési forgalmat kaphatsz egy kifejezésből.

3. A Speciális beállítások és szűrők menüpontban válaszd ki a téged érdeklő nyelvet és helyszínt. Ha csak a San Franciscó-i spanyolul beszélőkre vagy kíváncsi, állítsd be a szűrőket így. A Helyi havi keresések között megjelenő szám a kritériumoknak megfelelő személyek kereséseit fogja tükrözni.

4. Állítsd be az oszlopokat. Válaszd ki a Verseny és a Helyi havi keresések oszlopokat. Vannak más adatokat tartalmazó oszlopok is, köztük a hozzávetőleges CPC, de ezeket sosem találtam olyan hasznosnak, mint ezeket.

5. Jelöld be az érdekesnek tűnő kulcsszavakat; majd válaszd a Letöltés/Kulcsszóötleteim. Ez egy táblázatot fog létrehozni az eredményeiről. A kulcsszóötletek a bal oldali oszlopban maradnak, ahogy újabb magvas kifejezéseket ad meg, így csak le kell töltenie, miután végzett.

A kulcsszólista finomítása

Most, hogy már van egy jó kulcsszólista, itt az ideje, hogy finomíts rajta, és a legjobb kulcsszavakra összpontosíts. Ez különösen akkor fontos, ha a kulcsszavak listáját SEO céllal alakítod ki, ahol van egy határ, hogy hány szóra lehet ésszerűen optimalizálni. Itt nincsenek szigorú szabályok; általában a kevésbé érdekes szavak kizárására törekszik. Néhány tényező, amelyet figyelembe kell venni a lista csiszolásakor:

1. Kulcsszó-kategória. Ha végül 500 célközönség-kulcsszó, de csak 15 termék-kulcsszó lett, akkor valószínűleg elhagyhatsz néhány kevésbé érdekes célközönség-kifejezést. Koncentrálj a célcsoport középpontjához legközelebb eső kategóriákra.

Használd a kategóriákat arra is, hogy megértse a keresés szándékát. Más szóval, ha B2B pénzügyi terméket árulsz, akkor a "pénzügyi menedzsment" potenciális termékkifejezés, de a "pénzügyi menedzsment állások" közönségkifejezés, és ezért kevésbé érdekes.

2. Verseny. Az online eszközben a Google a kulcsszavak versenyét alacsonyról magasra értékeli. A letöltött lapjodon ezt 0 és 1 közötti számra változtatták, ahol a magasabb értékek nagyobb versenyt jelentenek. A Google száma csak a fizetett keresésre vonatkozik. A Moznak van egy eszköze (fizetős előfizetők számára elérhető), amely megadja a SEO kulcsszó nehézségi pontszámát.

Ezek az eszközök segíthetnek megtalálni azokat a szavakat, amelyekkel könnyebb esélyed lehet a győzelemre. Ne tölts azonban sok időt azzal, hogy ezeken a számokon bosszankodsz. Nem szabad eltántorodni attól, hogy a versenyképesebb szavak után menj, csak értsd meg, hogy ez nehezebb lehet.

3. Keresési tájkép. Írd be néhány legfontosabb kifejezését a Google-ba (vagy egy másik keresőmotorba), és nézd meg, mi jelenik meg. Ha például a The Body Shop fürdő- és karosszériamárkára készítesz kampányt, amíg nem látod a keresési eredményeket, nem biztos, hogy rájösz, hogy a "body shop" kifejezés autókra is vonatkozik.

Továbbá, ha van egy kétértelmű, marginális kifejezésed, érdemes lehet, hogy lekerüljön a listáról. És elkezdheted összeállítani a potenciális negatív kulcsszavak listáját a témán kívüli találatokhoz (vagyis azokhoz a kulcsszavakhoz, amelyekre nem szeretnél, hogy a hirdetéseid megjelenjenek).

4. Szemantikus csoportosítás. Ahogy végigmész a szavaidon, hozz létre egy oszlopot, hogy szemantikailag csoportosítsd őket. Például az olyan szavakat, mint "ingyenes weboldal", "ingyenes weboldal készítés" és "ingyenes weboldal eszköz", csoportosíthatja az "ingyenes weboldal" alatt. Ezeket a szorosan összefüggő szócsoportokat később PPC-hirdetési csoportokként használhatja. Ha találsz egy olyan csoportot, amelyben sok szó szerepel, akkor a kisebb keresési számmal rendelkező szavak közül néhányat elhagyhatsz.

Sokan szeretnék tudni, hogy mekkora legyen a kulcsszólistájuk. Ez nagyban függ attól, hogy milyen nagy vagy összetett a terméke vagy szolgáltatása, de nem kell, hogy hatalmas legyen. Hacsak nem egy nagyvállalat számára készítesz listát, gondolkodj több ezer helyett tucatnyi vagy több százban. A PPC-ben használhatod a széles egyezést (a hosszú farok kifejezések megragadásához) és a Google kulcsszójelentéseket (a hatékony kulcsszavak hozzáadásához a listához).