, 2021/12/29

Érdekesség: a YouTube a világ második leglátogatottabb weboldala a Google-YouTube anyavállalata mögött. A YouTube-on óriási a lehetőség, hogy elérje a közönségét. Ez a legnépszerűbb közösségi platform az amerikai felnőttek körében, és az amerikaiak közel 75%-a használja a közösségi videóoldalt, szemben a Facebookot használó 69%-kal.

how to make youtube channel

A YouTube-on óriási a lehetőség, hogy elérd a közönséged. Ez a legnépszerűbb közösségi platform az amerikai felnőttek körében, és az amerikaiak közel 75%-a használja a közösségi videóoldalt, szemben a Facebookot használó 69%-kal. E felhasználók több mint fele naponta látogatja a YouTube-ot. Nem lenne jó, ha közben megnéznék a te tartalmad is?

Szóval azon gondolkodsz, hogy belevágsz a YouTube-ba a vállalkozásod számára, ugye? Ez okos lépés, hiszen percenként 300 órányi videót töltenek fel a platformra, ami nagyszerű módja vállalkozásának megerősítésére és növelésére. A YouTube-csatornák lehetővé teszik, hogy online ismertséget szerezz, és megoszd tartalmad a világgal. A YouTube-csatorna fontos kiegészítője egy weboldal, amely a tartalmaidnak központjaként működhet, valamint további információkat nyújthat rólad és vállalkozásodról.

Hogy segítsük ebben a folyamatban, ismertetünk néhány alapelvet, amelyekkel elindíthatod és működtetheted YouTube üzleti csatornádat, valamint azt, hogyan hozhatsz létre a csatornádhoz kapcsolódó weboldalt. Itt az ideje, hogy felvedd a rendezői kalapot. Íme a YouTube-csatorna elindításához szükséges lépések:

Kezd az alapokkal

Szilárdítsd meg webes jelenléted

Töltsd ki a "Rólam" részt

Csatornázd be a művészeted

Ismerd meg a piacodat, ismerd meg a tartalom típusát

Fények, kamera, utánfutó

Töltsd fel az első (hivatalos) videódat

Optimalizáld a keresésre

Maradj következetes

Integráld a csatornádat a weboldaladba és a közösségi oldalakba

Kapcsolódj a közösségéhez

Gondolkodj a YouTube-hirdetésekbe való befektetésen

Elemezz, optimalizálj, ismételd meg

Kezd az alapokkal

Az első dolog, amit meg kell tenni, az üzleti csatornájának létrehozása, és a YouTube hihetetlenül megkönnyíti ezt. Néhány kattintással máris belevetheted magad új csatornád létrehozásába. Íme, hogyan indíts YouTube-csatornát:

Jelentkezz be a YouTube-ra, és kattints a képernyő jobb felső sarkában lévő felhasználói ikonra.

Kattints a fogaskerék ikonra, hogy elérd fiókod YouTube-beállításait.

Kattints az Új csatorna létrehozása gombra

Ezután válassza a "Használjon üzleti vagy egyéb nevet" lehetőséget.

Add hozzá a márkaneved, és kattints a létrehozásra. Ha még nincs neved, akkor a YouTube névgenerátor segítségével készíthetsz egy újat.

Szilárdítsd meg webes jelenléted

Ha már megvan a YouTube-csatornád alapbeállítása, győződj meg róla, hogy van-e hozzá egy teljes webes jelenléted. Amikor a nézők megtalálják a csatornádat, valószínűleg többet szeretnének tudni rólad, és esetleg rákeresnek a weboldaladra, valamint a jelenlétedre más közösségi médiaplatformokon.

Annak érdekében, hogy ezek a nézők megtalálják, amit keresnek, gondoskodni kell arról, hogy legyen egy működő webhelyed. Vagy létrehozhatsz egyet tervező által készített sablonok segítségével, vagy ha már van, akkor fontold meg annak átalakítását, hogy biztosan illeszkedjen új YouTube-csatornád stílusához. Ezután áttérhetsz a különböző közösségi médiaplatformokon lévő oldalad hasonló létrehozására vagy felújítására.

Töltsd ki a about részt

Ha már felépítetted a kiegészítő webes jelenlétedet, talán elgondolkodtál azon, hogyan gondoskodhatsz arról, hogy a YouTube-csatornádat úgy indítsd el, hogy felhívja a figyelmet a márkádra és új nézőket hozzon. Ehhez töltsd ki a profilodat és a csatorna leírását. Ez az első lehetőség, amelyet a csatorna létrehozása után láthatsz. Itt kell leírni a márkádat és azt, hogy a nézők mire számíthatnak a csatornádon. Ez egy remek hely arra is, hogy linkeket adj hozzá a weboldaladra és az általad használt egyéb közösségi hálózatokra. Ez a leírás több helyen is megjelenik majd a csatornádon, ezért a kitöltéskor mindenképpen a legjobb formádat hozzad.

Csatornázd a művészeted

Amikor egy YouTube-csatornára lépsz, azonnal egy nagy banner fogadja a csatornát, amelyen a csatorna neve látható. Ez a borítóképed, és ez az elsődleges ingatlan a márkád bemutatására. A borítóképet olyan extravagánsan vagy minimálisan alakíthatod ki, ahogyan csak szeretnéd, de ügyelj arra, hogy a márkád legyen a középpontban, mivel ez lesz az első benyomás, amit valaki kap, amikor belép. Szerencsére nagyszerű eszköztár áll rendelkezésedre, amellyel elindulhatsz. Baráti emlékeztető: A YouTube azt ajánlja, hogy a borítóképet 2560 x 1440 pixeles felbontásban töltsd fel, a fájl mérete pedig legfeljebb 4 MB lehet. Megtanulhatod azt is, hogyan készíts YouTube-logót, amely a banneredre kerül, és képviseli a márkádat.

Ismerd meg a piacodat, ismerd meg a tartalomtípusodat

Mivel saját vállalkozásodnak indítasz YouTube-csatornát, több mint elegendő forrásanyaggal kell rendelkezned, és többféleképpen is megközelítheted a videótartalmakat. Ha van egy összetett terméked, és szeretnéd képessé tenni ügyfeleidet arra, hogy többet tudjanak meg róla, a videós oktatóvideók remek lehetőség lehetnek számodra. Szeretnéd bemutatni ügyfeleid nagyszerű értékeléseit? Az ajánlások lehetnek a megfelelő megoldás. Még jobb, ha mindkettő. Így a csatornád változatos tartalmakat kínál, amelyek különböző nézőkre találhatnak visszhangot.

Miközben megtanulod, hogyan válhatsz YouTuberré, ne feledd, hogy olyan tartalmakat hozz létre, amelyek a vállalkozásod célközönségének szólnak. Ez egy erőteljes inbound YouTube marketing technika, amely az ügyfeleket a márkád felé vonzza. Minél inkább a célpiacodnak szólsz, annál valószínűbb, hogy meg akarják majd nézni az üzleti szolgáltatásaidat.

Fények, kamera, utánfutó

A csatornád művészetéhez hasonlóan a YouTube-csatornád trailerét is el kell készítened. A csatornatrailerek általában rövidek és kedvesek, és jó bevezetőnek szolgálnak az új látogatók számára. Tudathatod a közönségeddel, hogy ki vagy, miről szól a vállalkozásod, és milyen tartalmakra számíthatnak a jövőben. A csatornatrailer elkészítése egyben jó gyakorlat is lesz az első videód előtt.

Töltsd fel az első (hivatalos) videódat

Ezen a ponton valószínűleg már elég sokat kutattál az első videóddal kapcsolatban, és ha már megvan a csatornatrailered, akkor van egy kis gyakorlatod is. Most itt az ideje, hogy fogj és mondd ki a "tettet". Ha végeztél a forgatással és a vágással, itt az ideje, hogy feltöltsd a YouTube-videót. Tekintettel arra, hogy a YouTube a videók feltöltésére támaszkodik, a fiókodba való bejelentkezéskor a képernyő jobb felső sarkában találod a feltöltési lehetőséget. Ezzel azonban még nem végeztél.

Keresésre optimalizálás

A videó feltöltésekor meg kell adnod a címet, a leírást és a címkéket. Ezek alapvető fontosságú elemek ahhoz, hogy a YouTube keresőben könnyen megtalálható legyen a videója, ezért ne spóroljon velük. Hasonlóan a saját webhelyed SEO-jához, a YouTube-nak is megvannak a maga paraméterei, amelyekkel optimalizálhatod videódat a keresésre. Töltsd ki ezeket a részeket a lehető legjobban, és használj kulcsszavakat a videó és vállalkozásod leírására.

Egy kulcsszavakban gazdag (de nem túlsúlyos) cím és leírás sokat segíthet, és a fejlődés során meglátod, hogy mi válik be a videóid számára. Ha videód jól optimalizált magára a YouTube-ra, ez a keresőmotorokra is kiterjedhetsz. Mivel a YouTube a Google tulajdonában lévő termék, szoros integrációban áll a keresőóriással. Ha jól játszod ki a kártyáit, akkor a YouTube-on és a Google-on is magasan fognak szerepelni a videóid.

Maradjon következetes

Ne számíts sikerre, ha azt tervezed, hogy létrehozöl egy YouTube-csatornát, feltöltesz egy videót, majd teljesen elhanyagolod azt. Egy sikeres YouTube-csatorna létrehozása időt és erőfeszítést igényel, a nézők pedig következetességet várnak el azoktól a csatornáktól, amelyekre feliratkoznak. Az első videó után mindenképpen tervezd meg előre a következő néhány videót.

Nem vagy biztos benne, hogy lesz-e időd hetente vagy kéthetente videót forgatni? Nem probléma. Vegyél ki egy napot a naptáradból, hogy több videót is forgass, és a saját időbeosztásod szerint adj ki videókat. A következetesség az egyik legfontosabb módja annak, hogy több YouTube-feliratkozót szerezz és növeld a megtekintések számát.

Integráld a csatornádat a weboldaladba és a közösségi

Most már van egy weboldalad és egy YouTube-csatornád. Most itt az ideje, hogy videóidat a YouTube-on kívül is megoszd, és a weboldalad legyen az első állomásuk. Íme néhány módszer arra, hogy bemutasd videóid a weboldaladon. Elöl és középen: A videóid elkészítése időt és energiát emészt fel, miért ne mutathatnád meg őket? A YouTube-videódat hozzáadhatod a webhelyed kezdőlapjához, így az egyik első dolog, amit a látogató lát.

Írj róla egy blogot: Ha van blogod a weboldaladon, akkor a YouTube-videóid otthonra találnak. Beágyazhatod őket közvetlenül az új blogbejegyzésekbe, és akár hírlevélben is tájékoztathatod a weboldal feliratkozóit. Adj hozzá YouTube lejátszási listát a Wix Video segítségével: Szeretnéd, ha webhelyednek látogatói elmerülnének a videós tartalmakban? A Wix Video segítségével néhány kattintással közvetlenül a webhelyedhez adhatsz hozzá YouTube lejátszási listát.

Szinkronizáljd weboldalad YouTube-csatornájával vagy lejátszási listájával: A Wix Video widgethez könnyen hozzáadhatsz egy YouTube feedet. Minden egyes új videó, amelyet a csatlakoztatott csatornához vagy lejátszási listához hozzáadnak, elérhető lesz a Wix Video widgetben.

Legyen közösségi oldal: Legyél büszke a munkádra, és oszd meg tartalmait a vállalati közösségi hálózatokon. Minél többet osztasz meg, annál nagyobb a nyilvánosság, és ez az egész erről szól. Oszd meg mindenhol.

Kapcsolódj a közösségéhez

A YouTube nem lenne az, ami ma, ha a nézők nem néznék aktívan a videótartalmakat, amelyeket a hozzád hasonló vállalkozások készítenek, és nem foglalkoznának velük. Egy jó módja a nézők bizalmának kiépítésére, ha viszonzásul elkötelezed magad. Ez különösen fontos, ha azt tervezed, hogy népszerűséged kihasználva pénzt keresel a YouTube-on.

A nézőkkel való kapcsolatfelvétel fontos lépés a csatornája körüli közösség kiépítésében. Válaszolj a hozzászólásokra, tegyél fel és válaszolj kérdésekre, és ami a legfontosabb, hallgasd meg őket. A nézők a tartalmapd akarják nézni, ezért ne felejtsd el megadni nekik, amit akarnak. Egy jól ápolt közösséggel valószínűleg némi ingyenes szájreklámot is kapsz a folyamat során.

Gondolkodj a YouTube-hirdetésekbe való befektetésen

Készen állsz arra, hogy a következő szintre lépj? Javasoljuk, hogy fektess be YouTube-hirdetésekbe, hogy még jobban megismertesd a márkádat. Ha nem tudod, hol kezdd, rengeteg információ áll rendelkezésedre, hogy eljuss oda, ahová kell. Ha egy adott korcsoportot, nemet, érdeklődési kört vagy helyszínt szeretnél megcélozni, a YouTube-hirdetések mindebben segíthetnek.

Nem feltétlenül szükséges, hogy YouTube-hirdetéseket használj, de nagyon is lehet, hogy ez egy megfelelő ajánlat a csatornád számára. Ne feledd, hogy a tartalom és az elkötelezettség megfelelő kombinációjával a növekedés nagy része organikus lesz, a YouTube-hirdetések pedig a hab a tortán.

Elemzés, optimalizálás, ismétlés

Még a legjobbak is tudnak jobbat. Ha már megvetetted a lábat a csatornád, ideje madártávlatból megnézni, hogyan teljesít. A YouTube-analitika segít az út során, és irányt mutat, hogyan érdemes optimalizálni a videóidat a jövőben. Az Analytics egy fontos YouTube-funkció, amely betekintést nyújt a videóidat néző emberekről, így még jobban ki tudod hegyezni a célzott demográfiai célcsoportodat. Azt is jobban meg tudod majd érteni, hogy miért teljesített jobban egy videó, mint egy másik. Ez egy hatékony eszköz a bimbózó csatornád számára.