, 2022/1/6

Miért kell törődni az idézetépítéssel Az online megtalálhatóság kulcsa a helyes, következetes online információk megléte. Itt jönnek a képbe a helyi SEO idézettségek. Az idézetépítés minden nagyszerű helyi keresőmarketing-stratégia alapja, és mivel a helyi keresőmarketing a mi szakterületünk, úgy döntöttünk, hogy beavatunk a legjobb idézetépítési titkainkba. Hogyan kezeljük a helyi hivatkozásokat

citation building

Bevezetés az idézetépítésbe

A helyi SEO hivatkozások építésével és általában a helyi keresés sikerével kapcsolatban az a könnyű, hogy csak a nyilvánvaló dolgokat kell megadni (hol található a vállalkozás, nyitvatartási idő és telefonszám stb.). De hogyan mond ki a keresőmotorok számára a nyilvánvalót, hogy vállalkozásod megjelenjen a helyi keresésekben? És miért is kellene? Te a vásárlóknak, nem pedig a keresőmotoroknak szólsz, nem igaz? Nos, igen és nem. Bár az ügyfelek a te prioritásod, az emberek most jobban keresik a helyi vállalkozásokat az interneten, mint valaha.

Ne csak az én szavamat hidd el. A Google és az Ipsos kiterjedt kutatásokat végzett a helyi keresésről. Íme, hogyan hathat a helyi keresés a vállalkozásodra.

A fogyasztók 88 százaléka mobileszközökön keres helyi információkat. Az útközbeni keresések 51 százaléka helyi szándékú. A helyi keresés után több mint kétszer nagyobb a konverzió valószínűsége (a helyi szándék nélküli keresésekhez képest).

Mi az idézetépítés?

Az idézetépítés az a tevékenység, amelynek során következetes, pontos és releváns információkat küldesz ki vállalkozásodról a listázó könyvtáraknak, hogy a keresőmotorok és a fogyasztók tudják, mikor, hogyan és hol találják meg a helyi vállalkozásodat. Az idézetépítésre úgy is gondolhatsz, mint a linképítésre.

Amikor a webkúszók linkeket találnak a vállalkozásodnak weboldalára, akkor tudják, hogy az megbízható. Ugyanez igaz az idézésekre is. Ha a webkúszók megtalálják a vállalkozáodt a fontos listázási könyvtárakban, akkor tudják, hogy bízniuk kell a vállalkozásodban.

Miért kell hivatkozásokat építenie?

Gondolj az idézetépítésre úgy, mint vállalkozásodnak online hitelességének növelésére. Ahogy említettük, az idézések fontosak a keresőmotorok számára, mert azt üzenik a keresőmotoroknak, hogy nyugodtan megbízhatnak vállalkozásodban. De az idézések a fogyasztók számára is jók, mivel a fogyasztók a helyi vállalkozásokra vonatkozó listákat keresik a címjegyzékekben.

Gondolj erre így: Ha egy fogyasztó autókereskedést keres, akkor a Cars.com vagy a DealerRater.com oldalon kereshet egyet. A vállalkozásodnak szerepelnie kell ezekben a releváns címjegyzékekben, hogy a fogyasztók megtaláljanak. A keresőmotorok pedig ezeket a hivatkozásokat vizsgálják, hogy a fogyasztók keresésekor pontos információkat jelenítsenek meg a vállalkozásodról.

Fontos, hogy ez az információ minden könyvtárban egységes legyen, hogy a fogyasztók a megfelelő információkat találják meg a vállalkozásodról. Ha szükséged lenne egy kis felfrissítésre, a helyi keresés nagyon fontos:

Az okostelefonon helyi keresést végző fogyasztók 50 százaléka 24 órán belül meglátogatott egy üzletet.

Az amerikaiak 54 százaléka a helyi keresést a telefonkönyvek helyettesítette.

A fogyasztók tehát keresnek, de mit találnak a vállalkozásodról?

Itt a bökkenő mindezzel kapcsolatban. Amikor a keresőmotorok találnak egy hivatkozást a te vállalkozásodról, akkor figyelembe veszik a hivatkozásban szereplő információkat abban, hogy mit jelenítenek meg a vállalkozásodról a keresésekben. Ez akkor is igaz, ha az információ helyes vagy helytelen. Ha valaha is elköltöztél vagy telefonszámot váltottál az ellentmondásos információk még mindig ott lehetnek a régi idézetekben.

Lehet, hogy vállalkozásodnak mindig ugyanaz volt a címe és a telefonszáma, de vannak olyan apróságok is (például egy hiányzó vagy rosszul elhelyezett aposztróf a vállalkozás nevében), amelyek miatt az idézetek helytelenek lehetnek. A másik ok, amiért fontosak az idézetek, hogy vállalkozása valószínűleg már szerepel a különböző címjegyzékekben, még akkor is, ha te nem tetted fel a listára. De jó esély van arra, hogy az információk helytelenek, ami ismét összezavarhatja a fogyasztókat, vagy ahhoz vezethet, hogy elveszítik a bizalmukat a te vállalkozásodban.

Mi köze van mindennek az idézések építéséhez?

Nos, az idézetek segítenek a kiemelkedés kiépítésében. A prominencia elég fontos; a Google helyi keresési dokumentuma szerint ez az egyik legfontosabb tényező, amelyet a helyi rangsorolás meghatározásához használ. A prominencia arra utal, hogy a vállalkozásod mennyire ismert az interneten, és a Google többek között úgy határozza meg a prominenciát, hogy megnézi, mennyi információt talál a vállalkozásodról az interneten.

Ezek az információk magukban foglalják a linkeket, cikkeket és mindent, amit a keresőmotorok találnak a vállalkozásodról a könyvtárakban - vagyis a hivatkozási információkat. - merész A Google, a Yahoo és a Bing mind ezeket az információkat használja arra, hogy a helyi keresésekben szerepeltesd vállalkozásod. Emellett az idézettségek körülbelül 13%-át teszik ki annak, hogy a Google-hoz hasonló keresőmotorok hogyan rangsorolják vállalkozásod a helyi keresésekben, így az idézettségek a Google-hoz hasonló keresőmotorok által a vállalkozásodnak a helyi keresésekben való rangsorolásához használt négy legfontosabb tényező közé tartoznak.

Mik azok az idézetek a helyi SEO számára?

Az idézések a helyi keresőmarketingben a vállalkozásodnak említései más webhelyeken. Ha a vállalkozásod szerepel a YellowPages.com oldalon, az idézetnek számít. Ugyanez vonatkozik egy blogbejegyzésre vagy online újságcikkre is, amely megemlíti a vállalkozásodat. A hivatkozások fontosak a helyi vállalkozások számára, mivel olyan jeleket küldenek, amelyek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy megbízhatnak vállalkozásodban.

Az idézetépítés elengedhetetlen azon kisvállalkozások számára, amelyek a helyi keresésekben szeretnének megjelenni, mivel az olyan keresőmotorok, mint a Google és a Bing az idézetekben található információkat használják fel a vállalkozásodnak a keresési eredményekben való feltüntetéséhez. És biztosak vagyunk benne, hogy te is szeretnéd, hogy ha vállalkozásod megtalálnák.

Ahhoz, hogy a helyi keresésekben megjelenj, biztosítani kell, hogy a keresőmotorok rendelkezzenek a vállalkozásodról szükséges információkkal, hogy ezeket az információkat meg tudják jeleníteni a helyi keresést végző fogyasztóknak. Hogyan teheted ezt meg? Ez az a pont, ahol az idézetépítés a helyi SEO-ban szerepet kap.

Mi az a helyi idézet?

A helyi hivatkozás az te vállalkozásodnak bármilyen említése az interneten. Például, ha egy forrás megemlíti vállalkozásodnak egy vagy a következő szempontok kombinációját:

Cégnév

Üzlet neve és telefonszáma

Vállalat neve, telefonszáma és címe

Vállalat neve, telefonszáma, címe és weboldalának URL címe.

Vállalat neve és címe

Vállalkozás neve és weboldal URL címe

stb.

Vállalkozásnak bármilyen említése segíti vállalkozásod ismertségét. Ahhoz azonban, hogy a helyi hivatkozások építéséből származó előnyöket teljes mértékben kiaknázhasd, a helyi hivatkozásoknak három kulcsfontosságú információt kell tartalmazniuk: üzleti név, cím és telefonszám (NAP). Ezen információk megléte segít a Google-nak és más keresőmotoroknak érvényesíteni vállalkozásod adatait, ami javíthatja láthatóságát a helyi keresési eredményekben.

Egyes hivatkozások tartalmazzák a webhely URL-címét is, amelyeket általában NAPW (a W a webhelyet jelenti) vagy UNAP (az U az URL-t jelenti) hivatkozásoknak neveznek. Ebben a forgatókönyvben te egyszerre szerzeztél egy idézést és egy backlinket.

Teljes idézet kontra részleges idézet

A teljes idézet tartalmazza vállalkozásod NAP adatait, és itt nem a kanapén való szunyókálásról beszélek! A részleges idézet ezzel szemben nem tartalmazza az összes NAP-adatot. Például egy forrás csak megemlíti vállalkozásodnak nevét vagy a te neved és weboldaladnak URL-címét. Bár a részleges hivatkozások nem feltétlenül rosszak, mindig fontos, hogy figyelemmel kísérd a vállalkozásodra vonatkozó említéseket, és ahol csak lehetséges, adj hozzá teljes NAP-adatokat, hogy segítsd a keresőmotorokat vállalkozásod információinak hitelesítésében.

Strukturált és strukturálatlan idézetek szemben

Ha kicsit mélyebbre merülünk, az idézeteket két vödörre oszthatjuk:

Strukturált hivatkozások

strukturálatlan idézetek

A strukturált hivatkozások olyan online könyvtárakban találhatóak, amelyek tartalmazzák a vállalkozás teljes NAP-adatait. Ezek közé tartoznak az olyan könyvtárak, mint a Yelp, a Better Business Bureau, a Facebook és a TripAdvisor.

structured-citation-example

A strukturálatlan hivatkozások az online könyvtárakon kívül találhatóak. Például a hírcikkekben vagy blogbejegyzésekben említett idézetek. Az alábbi példa egyszerre strukturálatlan idézet és részleges idézet!

strukturálatlan idézet-példa

Forrás: B: The Beer Travel Guide

Egyéb idézetelemek

Egyes online könyvtárak lehetővé teszik, hogy további információkat adjon meg, amelyekkel még jobban leírhatja vállalkozását a látogatók számára. Ha ezek a funkciók rendelkezésre állnak, mindig használja ki őket. Példák ezekre a kiegészítő funkciókra a következők:

Órák:

Üzleti kategória/kategóriák

Szolgáltatási kínálat

Webhely URL címe

Vállalkozás leírása

Társadalmi linkek

Fényképek

Vélemények

Fontos frissítések

A Des Moines-i Confluence Brewing Company például teljes mértékben kihasználja a Yelp további funkcióit, hogy bemutassa sörfőzdéjét. Tartalmazzák a nyitvatartási idejüket, fotókat, fontos COVID-19 frissítéseket és a közelgő különleges órákat.

Ha például (más tényezőket figyelmen kívül hagyva) avállalkozásod 100 idézéssel rendelkezik minőségi országos és helyi könyvtárakban, míg versenytársad csak 15 idézéssel, akkor a vállalkozásod valószínűleg előkelőbb helyen szerepel a helyi keresési eredményekben. Amellett, hogy az idézések legitimként és kiemelkedő szereplőként mutatják be vállalkozást, bizalmat keltenek a keresőmotorok és a potenciális ügyfelek körében. Íme, hogyan:

Létrehozol egy idézést egy jól ismert, nagy tekintélyű könyvtárban, például a Yelp-ben.

A listában szerepelnek a vállalkozásodnak adatai (pl. NAP-adatok, weboldal URL-címe stb.) és az ügyfelektől származó információk (pl. vélemények).

A keresőmotorok robotjai átnézik a Yelp oldalad, hogy ellenőrizzék a vállalkozásodnak adatait más internetes forrásokkal összehasonlítva, amelyekben szerepelnek a te vállalkozásodnak NAP-adatai.

A potenciális ügyfelek a vállalkozásoddal kapcsolatos szolgáltatásokra keresnek a keresési eredményekben, rákattintanak a Yelp keresési eredményére, és megtalálják a te vállalkozásodat.

A vállalkozásodnak Yelp-profilja számos pozitív ügyfélértékelést és üzleti adatot tartalmaz, ami segít bizalmat kelteni a potenciális ügyfelek körében, akik a te vállalkozásodnak Yelp-bejegyzésére érkeznek.

A helyi hivatkozások kiépítése meglehetősen egyszerű folyamat, amelyet feltétlenül be kell építeni a helyi SEO-stratégiájába (ha még nem így tesz). Mielőtt gázt adnál, és elkezdenéd az idézeteket építeni, fontos, hogy megértsd a különböző idézetoldalakat, hogy melyek azok, amelyeken érdemes feltüntetni vállalkozásodat, és mely oldalakat érdemes elkerülni.

Az idézet oldalak típusai

A hivatkozási oldalak különböző formákban léteznek a nagy tekintélyű, széles körű könyvtáraktól az iparágspecifikus könyvtárakig, és bár a nagy mennyiségű hivatkozás jó, meg kell győződni arról, hogy a könyvtárak, amelyekben szerepelsz a vállalkozásod, összhangban vannak a vállalkozás céljaival. Az egyszerűség kedvéért öt kategóriába sorolhatod az idézeteket tartalmazó webhelyeket:

Adataggregátorok

Keresőmotorok

Horizontális könyvtárak

Iparág-specifikus könyvtárak

Helyi üzleti könyvtárak

Adataggregátorok

Az adataggregátorok alapvetően adatforgalmazók; a nyilvános nyilvántartásokból és más internetes forrásokból származó üzleti adatokat állítanak össze, és közvetlenül a keresőmotorokba és címtárakba táplálják azokat. Az adataggregátorok ezután a vállalkozásokra és a fizetett adatközvetítőkre (pl. BrightLocal, Moz Local, Yext stb.) támaszkodnak a vállalkozások adatainak igénylésében és ellenőrzésében.

A három elsődleges adataggregátor a Foursquare (nemrég egyesült a Factual-lal), az InfoGroup (hamarosan Data Axle) és a Neustar Localeze. Bár kissé elavult, a Moz készített egy grafikont, amely a helyi keresési ökoszisztéma kaotikus jellegét ábrázolja az Egyesült Államokban. Ha egyenesen a forráshoz fordulsz (adataggregátorok), vagy fizetett adatközvetítőt, például a BrightLocal-t használsz a helyi idézetek pontosságának fenntartására és ellenőrzésére, teljesen elkerülheted ezt a zűrzavart. Ez segít abban is, hogy vállalkozásodnak adatai pontosan szerepeljenek számos internetes címjegyzékben.

Már majdnem ott vagy

De mielőtt elkezdenéd a helyi hivatkozások építését (vagy a meglévő hivatkozások optimalizálását), tartsd szem előtt az alábbi tippeket.

Tudod, hol szerepel a vállalkozásod. Nem tudom elégszer elmondani, hogy ha nem tudod hol szerepel a vállalkozás, akkor jó eséllyel nem tudod, hogy vannak-e duplikált hivatkozások, vagy hogy a meglévő hivatkozások következetes és pontos NAP-adatokat használnak-e.

Ha teheted, használj fizetett adatszolgáltatót az idézetek kezeléséhez. Az Excel-táblázatok nagyszerűek, de az idézetek gyakran és a tudtod nélkül változhatnak. A pontos hivatkozások karbantartását és nyomon követését segítő fizetett adatközlő használata megéri a befektetést, és hosszú távon időt takarítasz meg. Néhány ajánlott adatközvetítő a BrightLocal, a Moz Local és a Yext.

Használj következetes és pontos NAP-adatokat minden idézetben. Ezeknek az adatoknak a jelenléte segít a keresőmotoroknak abban, hogy érvényesítsék vállalkozásod adatait, ami javíthatja láthatóságát a helyi keresési eredményekben. Ezek az adatok a potenciális ügyfelek bizalmának megteremtésében is segítenek. Ha például a telefonszámod helytelenül szerepel egy cégjegyzékben, és egy potenciális ügyfél megpróbálja felhívni a te vállalkozásod, akkor potenciálisan lemaradhatsz egy új ügyfélről. Nem baj, ha a NAP-adatokban könyvtáranként vannak eltérések; ha nem vagybiztos a variációban, nézd meg, hogy a Google milyen variációkat hagy jóvá, és azok nem befolyásolják a NAP konzisztenciáját.

Adj meg további részleteket vállalkozásáról. Amint azt már korábban említettük ebben a cikkben, ha egy könyvtár lehetőséget ad arra, hogy további részleteket adj meg vállalkozásodról, tedd meg!

Igényeld és ellenőrizd az összes hivatkozást. Az adataggregátorok megtalálják vállalkozása adatait az interneten, és a tudtod nélkül továbbíthatják adataid különböző címtárakba; emiatt fontos, hogy igényeld és ellenőrizd vállalkozásod összes idézetét. Ez is hozzájárul a bizalom további megteremtéséhez és vállalkozásodnak jogszerűségének bizonyításához.

Hogyan építsünk helyi hivatkozásokat

Most, hogy megértetted a helyi hivatkozások alapjait és azt, hogy miért fontosak a helyi SEO szempontjából, készen állsz az építésre! Szerencsére számos olyan forrás létezik, amely összeállította a könyvtárak listáit:

Citations by Category (Moz)

Top Local Citations by Business Category (BrightLocal)

Top 50 idézetforrás az Egyesült Államokban (Whitespark)

Használd ezeket a címtárakat a nagy és közepes tekintélyű horizontális címtárak, az iparágspecifikus címtárak és a helyi piacon található címtárak azonosítására. Miután azonosítottad a célcitációkat, határozd meg, hogy fizetett adatközvetítőt szeretnél-e használni, vagy közvetlenül az adataggregátorokhoz fordulsz, hogy terjeszd vállalkozásod NAP-adatait és további információkat. Ezután kövesd a fenti 3-5. lépést az idézetek létrehozásához, és biztosítsd, hogy azok pontosak és konzisztensek legyenek minden listán.

Megjegyzés: A fizetős adatközvetítők nem tudják a te adataid továbbítani néhány iparágspecifikus és helyi üzleti könyvtárba, ezért előfordulhat, hogy kézzel kell elküldeni NAP-adataid ezekbe a könyvtárakba. A helyi keresési hivatkozások építésének és kezelésének aktív megközelítése a sikeres helyi SEO-stratégia kritikus eleme.

Használd ezt a végső útmutatót saját helyi idézetépítési stratégiádnak kialakításához, vagy meglévő stratégiádnak auditálásához, hogy teljes mértékben kihasználhasd annak előnyeit, és vállalkozásodnak extra előnyt biztosíts a helyi keresési eredményekben.