, 2022/1/7

A sok Google-frissítéssel a landing page optimalizálás megváltozott. Íme, hogyan javíthatja a landing page SEO-ját és a konverziókat.

landing page

A Google folyamatosan frissíti algoritmusát. Csak 2021-ben 12 jelentős frissítést jelentettek be.

De természetesen ez nem tartalmazza azt a több száz kisebb frissítést, amelyet a Google a keresőmotorján végzett.

Befolyásolhatják ezek a frissítések a céloldalak teljesítményét? Abszolút.

Az állandó változásokhoz való alkalmazkodás többről szól, mint a tartalom SERP-hez való optimalizálásáról.

December 15-én Mordy Oberstein, a Semrush kommunikációs vezetője mutatotta be, hogy hogyan javíthatja a landing oldalai SEO-ját és növelheti a konverziókat egy sor olyan, adatokkal alátámasztott tippel, amelyeket már ma a gyakorlatba ültethet.

Hogyan változtak a Landing Pages & SEO

Az emberek ma már sokkal tudatosabbak és szkeptikusabbak a technológiával kapcsolatban, amit az elmúlt években az adatvédelmi és biztonsági keresések számának növekedése is jelez.

Hasonlóképpen a Google is egyre tudatosabb és szkeptikusabb a megjelenő tartalmakkal kapcsolatban.

Az emberek és a keresőmotorok jó élményt keresnek valós információkkal.

A landing oldalak rangsorolása azonban nem csak az egy oldalon található információkról szól.

Fontos átgondolni, hogy a landing page-ek összességében hogyan tükrözik a webhelyét, és hogyan kapcsolódnak hozzá.

A leszállóoldalak rangsorolásának képessége a webhely egészétől függ.

Nem csak a landing oldalakról van szó. John Mueller sokszor beszélt arról, hogy a minőség az egész webhelyre vonatkozik.

Egyértelmű, hogy a Google biztosítani szeretné, hogy Ön és látogatói kiváló webhelyélményben részesüljenek.

A probléma a landing oldalakkal: Információhiány és a teljes webhely legjobb gyakorlatai.

Marketingesként természetes, hogy a landing oldalakat a konverzió szempontjából vizsgáljuk.

Ráadásul sokan még mindig úgy gondolnak a landing page-ekre, mint önálló entitásokra vagy árva oldalakra, hogy nem részei egy nagyobb webhelynek.

Éppen ezért azokat a dolgokat, amelyeket általában a blogodon vagy a termékoldalakon nem teszel meg, vagy nem tennél meg, szívesen megteszed a landing oldalakon.

Ideje változtatni ezen a gondolkodásmódon.

A landoló oldalak jövője: Informatív, adatvezérelt, következetes.

Ne feledje - a felhasználók nem a konverziót keresik. Információért jönnek a landing oldalakra.

Az információ konverzióhoz vezet.

Ha a felhasználók nem kapják meg először az információt, nem fognak konvertálni.

Az eladás helyett inkább a felhasználó tájékoztatására összpontosítson.

A felhasználó kérdéseinek proaktív megválaszolása mellett egyre fontosabbá válik a márka konzisztenciája és a jó SEO-gyakorlatok.

A landing oldalak egy nagyobb webhely részét képezik. Kulcsfontosságú, hogy átgondolja a teljes webhely szakértelmének, tekintélyének és bizalmának átvitelét a landing oldalra.

Hogyan lehet egy Landing Page informatív

A Google meg tudja mondani, ha a látogatók tájékoztatása helyett eladni próbálsz - ez hatással lesz a rangsorolásodra.

Ha termékértékeléseket használsz, győződj meg róla, hogy nem erőlteted az eladást.

Ha több feliratkozót akarsz szerezni egy hírlevélre, tájékoztasd őket - győződj meg róla, hogy a látogatók tudják, milyen tartalmat kapnak, ha feliratkoznak.

Hogyan működik együtt a márkaépítés és a SEO

A márkamarketing és az oldal megítélése a SEO része - ezt a gondolkodásmódot kell magadévá tenned, ha jobb helyezést szeretnél elérni a landing oldalakon.

Győződjön meg róla, hogy a hirdetések nem árnyékolják be a hiteles tartalmát, és győződjön meg arról, hogy a márkatartalom megfelel a felhasználó igényeinek és szándékának.

Kutassa a felhasználói szándékot és építse be a landoló oldalába.

Amikor hasznos, informatív tartalmat hoz létre a landing oldalai számára, a Semrush azt javasolja, hogy empátiával kezdje. Ezután kezdje el a kulcsszókeresést.

Ahhoz, hogy olyan informatív tartalmat készítsen, amely kapcsolatot teremt a felhasználóval, és segít neki a konverzió mellett dönteni, értse meg:

  • Honnan érkeznek a felhasználók?

  • Minek kell történnie számukra?

  • Milyen tartalom lesz hasznos számukra?

  • Megbíznának ebben a cikkben?

  • Megvennék ezeket a termékeket?

    Építse be ezt a céloldala felfogásába, de ne álljon meg itt.

Nézze meg, hogyan érzékelik webhelyét, mert a tartalma a márkája, beleértve a céloldalakat is.

Fedezze fel! Miért rangsorolja a Google az egyik oldalt a másikkal szemben?

A használhatóság itt nagy megkülönböztető tényező lesz. Az optimalizálás jövője az élmény és a használhatóság.

Mennyire emészthető az információ a felhasználó számára?

A lehető legjobb módon adja át az információkat?

Úgy van formázva, hogy a felhasználó számára értelmes legyen?

A legfontosabb tudnivalók

Ne hagyja árván a landing oldalait.

Kapcsolja őket a lehető legjobban össze a webhelye többi részével.

Kínáljon hasznos és konkrét tartalmat, ne csak "értékesítési tartalmakat".

A Google egyre jobban megérti a szándékot.

A céloldalak tartalmának létrehozásakor a kulcsszavak előtt az empátiára összpontosítson.

Értse meg, hogy a látogatók és a Google hogyan érzékelik webhelyét és tartalmát.

Ne essünk túlzásokba, amikor a konverziót erőltetjük.

A használhatóság fogja megkülönböztetni a tartalmát.