, 2021/12/22

A PageSpeed Insights egy nagyszerű eszköz, amely segíthet vállalkozásának a webhely sebességének javításában. Lehetőséget ad a problémák azonosítására és a változtatásokra. Amikor webhelye oldalsebességének javításáról van szó, két lehetősége van. Használhatja a PageSpeed Insights-ot, vagy befektethet oldalsebesség-szolgáltatásba.

page speed insights

Ha segítségre van szükséged weboldaladnak gyorsabbá tételéhez, a WebFX oldalsebesség-optimalizálási szolgáltatásokat kínál, amelyek javíthatják a felhasználói élményt, valamint a Google PageSpeed Insights pontszámát. Lépjen kapcsolatba velünk online vagy hívjon minket a 888-601-5359-es telefonszámon, hogy még ma többet megtudjon!

Miért fontos az oldalsebesség?

Talán már hallottad, hogy az oldalsebesség fontos, de miért is számít valójában? Számos oka van annak, hogy az oldalsebesség fontos a vállalkozáspd számára.

1. A felhasználók utálják a lassan betöltődő oldalakat

Az internet terjedésével nagy az elvárás, hogy az oldalak gyorsan töltődjenek be. A felhasználók elvárják, hogy az oldalad egy másodpercen belül betöltődjön, mert a lehető leggyorsabban akarják megkapni az információkat. Ez azt jelenti, hogy a lassan betöltődő oldalakkal rendelkező vállalkozások elveszítik a vezetői lehetőségeket, mivel a felhasználók nem akarnak várni az oldalak betöltésére.

Ha a weboldalad nem töltődik be olyan gyorsan, mint a többiek, akkor az érdeklődők olyan alternatív oldalakat találnak, amelyeknek az oldalai rövidebb idő alatt jelennek meg a képernyőjükön. Az oldalsebesség különösen fontos a mobil látogatók számára. Sok felhasználó azért végez kereséseket mobilon, mert gyors válaszokat szeretne kapni. Biztosítani kell, hogy oldalad gyorsan töltődjön be, hogy ezek a felhasználók a te webhelyeden maradjanak, és többet tudjanak meg vállalkozásodról.

2. A felhasználók kevesebb időt töltenek az oldaladon, ha az lassú.

Ha az oldalad nem töltődik be gyorsan, a felhasználók kevesebb időt töltenek az oldaladon. Még ha kezdetben meg is várják az oldalad betöltését, nem fogják megvárni a további oldalak betöltését, mert lehet, hogy nincs idejük minden egyes oldalra várni. Vezetőket fogsz veszíteni, mert az oldalai túl sokáig tartanak, amíg információt nyújtanak számukra.

Ha sok lead elhagyja az oldalát, mert az túl lassan töltődik be, akkor jelentősen megnöveli, hogy a leadek milyen gyorsan érkeznek az oldalára, majd hagyják el azt, más néven a visszafordulási arányt. Ez hatással lesz az oldalad rangsorolására, és megnehezíti, hogy több közönséget érj el. Annak érdekében, hogy a leadek elkötelezettek és érdeklődőek maradjanak az oldala iránt, gondoskodj arról, hogy az oldalaid gyorsan töltődjenek be a webhelyén.

3. Hatással van a konverziós arányodra

Az oldalad sebessége hatással van a konverziós arányodra. Mivel a vállalkozásod célja a konverziók megszerzése, nem fogsz profitálni egy lassan betöltődő oldalból, mert a leadek nem maradnak ott, hogy konvertáljanak. Ezzel szemben egy gyorsan betöltődő oldal nagy hatással van a konverziókra. A felhasználók azért fognak konvertálni, mert az oldal gyorsan betöltődik és végigvezeti őket minden egyes lépésen. Nem kell majd várniuk az oldal betöltésére, hogy vásárolhassanak.

Ha az oldal sebessége befolyásolja a konverziós arányt, az a profitra is hatással van. Egy lassan betöltődő oldal miatt naponta több ezer dollártól eshetsz el.

Átlagosan az oldal sebességének egy másodperccel történő javítása hét százalékkal javítja a konverziós arányt. Ha napi 100 dollárt keresel, akkor évente 25555 dollárt veszítesz az egy másodperccel lassabb oldalad miatt.

Vállalkozásod potenciális nyereséget veszíthet pusztán azáltal, hogy az oldalad másodpercekkel lassabban töltődik be, mint a versenytársaké. Az oldal sebessége hatással van vállalkozásod konverziós arányára és nyereségére, ezért fontos, hogy beruházz az oldal gyorsabb működésének elősegítésébe, hogy elkerüld a profitveszteséget.

4. Befolyásolja a SEO-rangsorolását

Ha keresőoptimalizálást (SEO) alkalmazol, az oldalsebesség kulcsfontosságú elem. A Google felismerte, hogy az oldalsebesség fontos elem a felhasználók számára, és elkezdett elmozdulni afelé, hogy az oldalsebesség a SEO felhasználók számára a rangsorolás egyik legfontosabb tényezője legyen. Ha az oldalad túl lassan töltődik be, a Google nem fogja magasabbra rangsorolni az oldaladat, hogy több érdeklődőt érjen el. Ha azonban az oldalai gyorsan töltődnek be, javítja a SEO-rangsorolást. A webhelye oldalbetöltési idejének figyelembevétele hatással lesz a keresőmotoros rangsorolásra és az általános leadgenerálásra. Oldaladnak sebességének javításával több értékes leadet szerezhet vállalkozása számára.

5. Hatással van a minőségi pontszámára

Ön pay-per-click (PPC) kampányt folytat? Ha igen, akkor az oldalsebességed hatással lesz a hirdetésed minőségi pontszámára. Amikor PPC-kampányt hozol létre, a maximális licit és a minőségi pontszám határozza meg a hirdetések elhelyezését. Ha a minőségi pontszám csökken, az csökkenti a hirdetés pozícióját, és potenciálisan növeli a kattintásonkénti költséget (CPC).

A minőségi pontszám a hirdetési jelek hatására eltolódhat. Ha például az oldalaid túl lassan futnak, és a vezetők elhagyják a hirdetését egy másikért, ez figyelmezteti a Google-t, hogy a hirdetésed nem a legjobb választás a felhasználók számára, és arra kényszerít, hogy csökkentsd a hirdetése helyezését.

Fontos megjegyezni, hogy az oldalsebesség a webhelye több bővítményére is hatással van. Koncentrálj arra, hogy az oldala gyorsan működjön, hogy az összes többi kampány zökkenőmentesen működjön.

6. Ez az első benyomás, amit a felhasználók a vállalkozásodról kapnak.

Amikor a felhasználók először találkoznak az oldaladdal, pozitív benyomást szeretnél kelteni bennük vállalkozásodról. A gyorsan betöltődő oldalak létrehozása bizalmat épít a közönségedben, és biztosítja számukra, hogy vállalkozásod megbízható. Egy lassan töltődő oldal viszont éppen ellenkező érzést válthat ki. A leadek azonnal visszalépnek az oldaláról, hogy olyan céget keressenek, amely a hatékonyságot és a professzionalizmust hirdeti.

Ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók professzionálisnak tekintsék vállalkozásod, gondoskodni kell arról, hogy oldalad gyorsan fusson. Ez pozitív hatást fog gyakorolni a közönségedre, és visszatartja őket attól, hogy visszatérjenek a weboldalára. Tehát most, hogy már tudod, miért kulcsfontosságú az oldal sebessége a webhelyed számára, a következő lépés az, hogy tudd, hogyan javítsd ki.

Mi az a Google PageSpeed Insights?

A Google PageSpeed Insights az egyik legjobb eszköz a webhely sebességének javítására. Ez az eszköz segít pontosan meghatározni a webhelyével kapcsolatos problémákat, és lehetővé teszi, hogy elvégezze a webhely javítását célzó változtatásokat. A PageSpeed Insights segítségével tesztelheted oldalaid sebességét mobil és asztali szemszögből. A PageSpeed Insights-jelentés ezután ajánlásokat tesz a Google-oldalsebesség javítására.

A Google PageSpeed Insights használata

Amikor először belépsz a PageSpeed Insights szolgáltatásba, egy sávot látsz, ahol megadhatod webhelyed URL-címét. Ebbe a sávba írd be a honlapod URL-címét, majd kattints az "Elemzés" gombra. A Google néhány másodpercet vesz igénybe, hogy átvizsgáld webhelyed. Amint a következő oldal betöltődik, látni fogod webhelyednek eredményeit. Két fület fogsz látni a képernyőn, ahol az egyik a mobil webhelyed, a másik pedig az asztali webhelyed. Mindkét lapon belül látni fogod a pontszámát és az ajánlásokat.

A Google PageSpeed Insights értékelőlap belseje

Amikor a Google PageSpeed Insights eredmények képernyőjére kerülsz, két értékelést fogsz látni. Az egyik az oldalsebesség-értékelése, a másik pedig az optimalizálási értékelése.

Oldalsebesség minősítés

Az oldal sebességed gyors, átlagos vagy lassú. Az optimalizáltsága alacsony, közepes vagy jó értékkel kerül kiszámításra. Először nézd meg az oldaladnak sebességét. Mint tudod, ez a weboldalad egyik legfontosabb része. Ha "gyors" minősítéssel rendelkezik, akkor az oldaladnak nem sok változtatásra lesz szüksége, ha egyáltalán szükség van rá.

Az oldalad sebességével kapcsolatban két különböző számot fogsz látni:

Első tartalmi festék (FCP): Az FCP azt méri, hogy a felhasználóknak mennyi időbe telik, amíg az oldaladról vizuális válasz érkezik. A fent használt példaképen a felhasználók egy másodperc alatt látják a tartalmi választ.

DOM Content Loaded (DCL): A DCL azt méri, hogy mikor töltődnek be a HTML-dokumentumok. Azt szeretnéd, ha ez a szám alacsony lenne (például a példaképen 1,2 másodperc), mivel ez alacsonyabb visszafordulási arányhoz vezet. Amint azt korábban már megbeszéltük, az alacsonyabb visszafordulási arány a vezetés fenntartásának jele, és növeli a SEO-rangsorát a keresőmotorok találati oldalain.

Optimalizálási pontszám

Ezután az optimalizálási pontszámot kell megnézni. Ezt a pontszámot 100-ból értékelik. Ez a pontszám azt követi, hogy mennyire jól alkalmazod a webhelyed teljesítményét javító általános gyakorlatokat. A következő részben azt tárgyaljuk, hogyan használhatsz néhány ilyen közös gyakorlatot webhelyed sebességének javítására.

Az optimalizálási pontszámod főként két területre összpontosít:

A tartalom betöltéséhez szükséges idő a lapon felüli tartalom betöltéséhez.

Az idő, amely alatt az oldal teljesen betöltődik.

A PageSpeed Insights használatakor optimalizálási javaslatokat kapsz. Ezek azok a dolgok, amelyeket megtehetsz az oldalad javítása érdekében, hogy jobb élményt nyújts a közönségednek.

Számos változtatást hajthat végre webhelyén, hogy gyorsabban működjön.

Íme hét tipp ehhez.

Optimalizáld a képeket az oldaladon

Ha javítani szeretnéd az oldal sebességét, akkor optimalizálni kell a képeket a webhelyeden. Bár a képek fontosak az oldalad általános élménye szempontjából, negatívan befolyásolhatják az oldalad sebességét. A képek általában nagy médiafájlok. Amikor az oldalad betöltődik, időbe telik a betöltésük, ami lelassítja az oldaladat, és elriasztja a vezetőket az oldaladról.

Képtömörítés a Google oldalsebességéért. Még jobban befolyásolja webhelyed, ha képekkel teli oldalaid vannak. Ha egy oldalon több tucat nagyméretű képfájl van, webhelyednek betöltése még tovább tart. Ennek leküzdésére optimalizáld az oldalán található képeket. A képfájlt tömörítheted, így a képek gyorsabban töltődnek be. A képek tömörítéssel történő optimalizálása segít javítani webhelyed sebességét.

Csökkentsd a nagyméretű fájlok számát és méretét

A nagyméretű képfájlok mellett a webhelyeden található nagyméretű fájlok számát is csökkenteni kell. A nagy fájlok lelassítják webhelye sebességét, mert időbe telik a betöltésük. Minél nagyobb fájlok vannak, annál kevésbé valószínű, hogy az oldalai megfelelően be tudnak majd töltődni. Lehet, hogy vannak olyan fájlok a webhelyeden, amelyeket a közönségének szántál. Például lehetnek olyan fájlok, amelyeket a webhelyeden tárolsz, például letölthető útmutatók, e-könyvek vagy más információs anyagok.

Annak ellenére, hogy ez a média hasznos a felhasználók számára, súlyosan károsíthatja az oldal sebességét. Ezeket a fájlokat tömöríteni kell, és korlátozni kell a mennyiségüket, hogy elkerüld az oldal sebességének lassulását. Ha teheted korlátozd a webhelyen található nagyméretű fájlok számát. Lehetnek olyan fájlok, amelyeket meg kell tartanod az oldaladon, mivel értékes a közönséged számára. Ha ez a helyzet, akkor mindenképpen csökkenteni kell a fájlok méretét, így növelheted az oldal sebességét.

Minimalizáld a CSS-t, a JavaScriptet és a HTML-t

Amikor létrehozod a webhelyedet, kódot használsz a létrehozásához. Ez a kód hozza létre az oldalad szerkezetét. Vannak olyan dolgok, amelyeket a kódolók tesznek, amelyek lelassíthatják az oldaladat. Az egyik ilyen dolog a vesszők, szóközök vagy más karakterek elhagyása a kódban. A kód nem szükséges részei lelassíthatják az oldal betöltési idejét.

Az oldal lassulni fog, ha megjegyzéseket hagynak a kódhoz. Ha egy fejlesztő elfelejtett megszabadulni ezektől a megjegyzésektől, az oldaladat késleltetheti. Ugyanez a helyzet a fel nem használt kódokkal is. Összességében meg akarsz szabadulni a kódodban lévő olyan elemektől, amelyek nem segítik az oldalad működését. Az oldal sebességének javításához nézd át a kódodat, vagy kérd meg a fejlesztődet, hogy nézze át újra, hogy kell-e valamit eltávolítani.

Csökkentsd az átirányításokat

Ahogy változtatsz webhelyeden, az oldalak áthelyezése és törlése átirányítások létrehozásához vezet. Ezzel megkönnyíti, hogy közönségét a megfelelő oldalakra irányítsa. Ez azonban a későbbiekben problémákat okozhat. Ha túl sok átirányító link van, az lelassíthatja az oldaladat, mivel növeli a HTTP-kérések számát, ami negatívan hat a sebességedre.

Ez hatással van a mobilfelhasználókra is. Ha túl sok átirányításod van, lelassítod az oldaladat a mobilfelhasználók számára, és megakadályozod, hogy az oldaladon maradjanak. Az átirányítások számának csökkentésével javíthatja webhelye sebességét, de csak akkor, ha ez szükséges. Távolíts el minden szükségtelen átirányítást, hogy segíts a közönséget a megfelelő oldalakra irányítani.

Használd a böngésző gyorsítótárazását

Amikor valaki betölt egy oldalt, a böngészőnek időt kell szánnia arra, hogy mindent betöltsön az oldalon. Ebbe beletartoznak az olyan gondolatok, mint a képek és a JavaScript-fájlok. A böngésző gyorsítótárazása fontos része az oldal betöltési idejének csökkentésének. A böngésző gyorsítótárazása során ideiglenesen elmenti az információkat.

A böngésző gyorsítótárazásával a felhasználónak a következő alkalommal, amikor az oldalát megnyitja, a böngészőnek nem kell az egész oldalt újratöltenie.

Ez lehetővé teszed, hogy az oldal gyorsabban betöltődjön, és gyorsabb élményt nyújtson a közönségének. Használd a böngésző gyorsítótárazását a gyorsabb oldalbetöltési idő érdekében, hogy az érdeklődők a weboldaladon maradjanak.

Használj tartalomelosztó hálózatot (CDN)

Amikor valaki belép az oldaladra, a szervered szállítja neki az információkat. Ha az Ön vállalkozása Pennsylvaniában van, és valaki Kaliforniából lép be az oldalára, az információnak egészen a kaliforniai személyig kell eljutnia. Ez azt jelenti, hogy az oldal betöltése időbe telik, mivel az információnak messzebbre kell utaznia.

Egy CDN segítségével megakadályozhatja ezt. Ahelyett, hogy az információ a szerveredről érkezne, az információ az információt elérő személyhez legközelebbi szerverről érkezik. Ez csökkenti a betöltési időt, és lehetővé teszi, hogy közönséged gyorsabban hozzáférjen az információhoz. Ha azt szeretnéd, hogy oldalad gyorsabban betöltődjön, fontolja meg egy tartalomelosztó hálózat (CDN) használatát, hogy közönsége könnyebben hozzáférhessen az információkhoz. Ez biztosítja, hogy közönséged gyorsan és könnyen hozzáférjen az információkhoz, és csökkenti az oldal betöltési idejét.