, 2022/1/7

Örökzöld tartalom. Valószínűleg hallottad már ezt a kifejezést a digitális marketing- és tartalmi körökben, de mi is az az örökzöld tartalom, és hogyan lehet létrehozni?

evergreen content

Örökzöld tartalom meghatározása

Az örökzöld tartalom olyan tartalom, amely évszaktól és időszaktól függetlenül releváns marad, akárcsak a fák, amelyek soha nem veszítik el a leveleiket. Értékét tekintve olyan tartalom, amely soha nem veszíti el a maradék forgalmi szintjét. A megfelelő stratégiával az örökzöld tartalom idővel folyamatosan érdeklődést fog generálni, és az emberek még hónapok, évek, sőt évtizedek múlva is keresni fogják.

A múltban sikerrel éltünk az örökzöld tartalmak kihasználásával. Az egyik olyan darab, amely egyszerűen a kora és a látogatottsága miatt kiemelkedik, a tartalmi stratégiai útmutatónk. A 2014-es megjelenése (és 2019-es frissítése) óta több mint 63 ezer oldalmegtekintést és folyamatos forgalmat kapott.

De mitől lesz örökzöld?

Nos, a nyilvánvaló válasz az, hogy a téma nem valami időérzékeny. Továbbá a tartalom nem a cégünkre jellemző, mint például egy frissítés, vagy egy hátba veregetős blogbejegyzés. Inkább egy erőforrás sok, a digitális marketing területén dolgozó ember számára. És ami a legfontosabb, hogy nagyon-nagyon jó. A minőség kulcsfontosságú, hiszen ahhoz, hogy a tartalma valóban örökzöld legyen, biztosnak kell lennie abban, hogy egy versenytárs nem fog jönni, és nem készít valami jobbat.

Örökzöld téma példák

Ahogy említettük, az örökzöld témák sosem veszítik el az érdeklődésüket. Ez azt is jelenti, hogy nem szezonálisak, így bár a választások rendszeresen előfordulnak, az "amerikai választások" nem örökzöld téma. Inkább egy szezonális téma, amely négyévente változik. Mi tehát az örökzöld téma? Íme néhány példa:

Hogyan kell tésztát főzni

Ki volt Isaac Newton?

5 teljes testet igénybe vevő gyakorlat

Általában a how-to útmutatók mindaddig örökzöldek maradnak, amíg a módszerek nem változnak. A "Hogyan írjunk kódot" például a technológia és a trendek változásával együtt idővel változhat. Emellett a definíciók és a listák általában idővel is jól teljesítenek.

Mi az örökzöld tartalom ellentéte?

A nem örökzöld tartalom az időérzékeny vagy trendi tartalomnak minősíthető. Az újságok klasszikus példája az időérzékeny tartalmakat létrehozó kiadóknak. Végül is a legfrissebb tartalmat szeretnél, amikor a híreket olvasod, miközben a második csésze kávédat kortyolgatod. Rengeteg más iparág és márka is támaszkodik az időérzékeny tartalomra, például a divatmárkák.

A legjobb nyári divattrendekről szóló cikk a divatos tartalmak egyik alapdarabja, de nehéz ezt a megjelenési dátumtól számított néhány hónapnál tovább relevánsnak tartani. Az örökzöld tartalmak viszont lehetővé teszik, hogy a forgalom szintjét növelje, miközben a tartalmakat egyenletes ütemben gyártja

Időérzékeny témák:

Az időérzékeny témák azok, amelyek egy bizonyos pont után veszítenek értékükből. Vagy kevésbé relevánssá válnak, vagy viszonylag gyorsan elavulnak. Időérzékenyek azok a tartalmak, amelyek olyan dátumokat és adatpontokat tartalmaznak, amelyek hamarosan lejárhatnak, vagy azok a tartalmak, amelyek eredendően szezonálisak. Íme még néhány példa:

Nyári hajvágások

Amerikai választási jelöltek

A mai futballmeccsek

Az örökzöld tartalom létrehozásának előnyei

1. Megnövekedett forgalom és vezetői potenciál

Az örökzöld tartalom, ha következetesen létrehozod, lényegében elkezded egymásra rétegezni a különböző darabokból származó forgalmat. Például, ha az első blogbejegyzését az első napon teszed közzé, és az 100 megtekintést generál, a blog teljes forgalma az első napon 100-nak felel meg. Ha a második napon közzéteszel egy bejegyzést, és az 100 megtekintést kapsz, és az első bejegyzés is 100 megtekintést generál, a második napi forgalom 200, és így tovább.

Tomasz Tunguz, egy kockázati tőkés, alaposan megvizsgálta ezt a gondolatot, és az általunk látott legjobb munkát végezte az örökzöld tartalomstratégia és az időfüggő tartalomstratégia szemléltetésében. Az alábbi két ábrán minden egyes színes réteg egyetlen tartalmat képvisel. Az alábbi örökzöld példában látható a fent említett "rétegződés". Még ha némi bomlást is figyelembe veszünk, az eredmények nyilvánvalóak.

Ezzel szemben az időérzékeny tartalmak sokkal "tüskésebbnek" tűnnek, a forgalmi szintek drámaian ingadoznak. A legjelentősebb az alábbi példában, hogy azonos számú, azonos számú első napi megtekintéssel rendelkező bejegyzés közzététele mellett az időérzékeny blog soha nem jut havi 70 000 látogatás fölé, míg az örökzöld tartalmi modell alig éri el a 200 000-et.

Ezt a mi blogunkon is láthatod. Egy új platformfrissítésekről szóló időérzékeny cikk például nagy látogatottságot kapott az első megjelenésekor (16 500 oldalletöltés az első hónapban, a legtöbbet egy héten belül vagy a közzétételkor). Ránézésre ez jobb, mint a tartalomstratégiai útmutató, amely csak 1423-at kapott. Ha azonban megnézi az alábbi diagramot, láthatja, hogy az első tíz hónap forgalma minden egyes bejegyzés esetében, és az örökzöld tartalmak értéke még világosabbá válik.

2. Önfenntartó cikkek

Ez nem azt jelenti, hogy az örökzöld tartalom egy "set it and forget it" üzlet. Mint a legtöbb tartalmat, ezt is figyelemmel kell kísérni, átdolgozni és idővel optimalizálni. Az időérzékeny tartalmakhoz képest azonban az örökzöld tartalmakat sokkal könnyebb hosszú távon fenntartani.

3. Kevesebb kimenetet igényel

A kizárólag időérzékeny tartalomra támaszkodó vállalatoknak a fő problémái az erőforrások és a verseny. Ahhoz, hogy növeld a webhelyed látogatottságát, miközben kizárólag a trendi témákra támaszkodsz, egyre nagyobb ütemben kell tartalmat létrehozni. Az a fajta hírértékű tartalom pedig, amelyik figyelmet kelt, valószínűleg széleskörűen lefedett lesz. Ahhoz, hogy felvedd a versenyt például az olyan kiadványokkal, mint a New York Times, rekordidő alatt rengeteg, rendkívül hírértékű cikket kellene közzétenni.

Hogyan hozz létre örökzöld tartalmat

Most már ismered az örökzöld tartalmak előnyeit, és készen állsz arra, hogy belevágj, de hogyan kezdj hozzá az ilyen tartalmak létrehozásához? Jó kérdés! Mielőtt belevágnál, kövesd az alábbi tippeket, hogy biztosítsd, hogy olyan értékes tartalmat hozol létre, amely idővel is megőrzi relevanciáját és forgalmat generál.

Korábban említettünk néhány olyan tartalomtípust, amelyek általában jól teljesítenek örökzöld darabokként, de ez nem a teljes történet. A legértékesebb témák felfedezéséhez érdemes némi kutatást végeznie:

Kulcsszókutatás

Keress olyan kifejezéseket, amelyekre a felhasználók keresnek. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy olyan kifejezéseket kell megcélozni, amelyeknek több ezer MSV-je van, hanem inkább olyan tartalmi stratégiát kell kialakítani, amely a keresési volumenek széles spektrumát tartalmazó kifejezéseket tartalmaz.

Keresd a havi keresések emelkedő tendenciáit. Az időérzékeny kulcsszavak általában ingadozó MSV-vel rendelkeznek, ezért mindenképpen kutasd fel a trendjeiket, mielőtt elkezdenéd.

Ellenőrizd a versenytársakat. Nézd meg, mit csinálnak mások, és hogyan csinálhatnád jobban. Ellenőrizd továbbá, hogy vannak-e olyan területek, ahol lemaradásban vannak, vagy hiányosságok a tartalmukban, amelyeket betölthetsz

Írj értékes örökzöld tartalmat

Ha már megvannak a témáid, ideje nekilátni az írásnak. Ne feledd, hogy az elsődleges rangsorolási tényezők, amelyek elválasztják a jó tartalmat a kiemelkedőtől, a minőség, a tekintély és az egyediség. Vagyis minden egyes örökzöld (és nem örökzöld) tartalomnak a legjobb lehetőségnek kell lennie arra, hogy a felhasználók megtalálják a keresett információt.

Ismerd közönségét

Amikor egy örökzöld tartalom elkészítését tűzöd ki célul, csábító lehet, hogy megpróbáld megírni a "Háború és békét", ami egy olyan behemót tartalomhoz vezet, amely megpróbál minden embernek mindent elmondani. Már ha valaha is sikerül publikálnod. Szűkítsd tehát a fókuszt, és hozz létre valamit, ami konkrét célt szolgál, konkrét szándékot teljesít, és egy adott közönséghez szól.

Lektoráld, majd tökéletesítsd

Amikor új tartalmat készítesz, ne feledd a "Ne hagyd, hogy a tökéletes a jó ellensége legyen" mondást, ami alatt azt értjük, hogy igyekezz minél hamarabb elküldeni. Ezután tanuljon a kezdeti forgalomból és elkötelezettségből. Koncentráljon a frissítésre és az újrafelhasználásra - amivel elérkeztünk a következő ponthoz.

Tartalom újrahasznosítása

A legjobb szándék ellenére az örökzöld tartalom elkezd öregedni, és finom jelzéseket ad az olvasóknak, hogy régi vagy elavult, ami a forgalom csökkenéséhez vezet. A bejegyzés egy blogon jelent meg úgy, hogy a megjelenési dátuma valahol fel van tüntetve? Ha igen, fontold meg a bejegyzés újraközlését, amikor frissül, így az visszakerül az első helyre. Ez különösen akkor hasznos, ha sok tartalmat teszel közzé; nem várhatod el az olvasóktól, hogy a blog/források részre érkezzenek, és véletlenül a 43. oldalra görgessenek.