, 2022/1/18

Amikor a webhely teljesítményét próbálod javítani, fontos megjegyezni, hogy egyszerre számos tényezőre kell összpontosítani. Mind az életben, mind a digitális marketingben hajlamosak vagyunk arra, hogy minden figyelmünket egy-két fontos elemre fordítsuk, miközben elhanyagolunk valami mást, ami ugyanolyan fontosnak bizonyulhat.

seo for web design

Ha jobban akarsz szerepelni a SERP-kben, akkor nem csak a SEO-ra van szükséged. A weboldalát is jól kell megtervezni, különben azt kockáztatja, hogy elherdálja az összes organikus tőkét, amit felépített. A SEO és a webdesign sokkal zökkenőmentesebben működik együtt, mint azt sokan gondolnák. Összetevőik olyan jól keverednek és áramlanak egymásba, hogy ha helyesen végzik, a weboldal látogatóinak valójában semmit sem kell észrevenniük abból, amit létrehoztál; egyszerűen csak el kell kezdeniük navigálni a webhelyeden.

Melyek tehát azok az elemek, ahol a SEO és a webdesign együttműködik? Nézze meg ezt az öt módot, ahogyan együtt használják őket.

1. Mobil-barátság

Aki egy kicsit is járatos a SEO-ban vagy a webdesignban, annak már tudnia kell, hogy mennyire fontos, hogy weboldalad mobilbarát legyen. Valójában, ha erre még nem szántál időt, akkor máris le vagy maradva néhány évvel. A Google 2015-ben rangsorolási tényezővé tette a mobilbarátságot. Ez fél évtizeddel ezelőtt volt.

A keresőóriás aztán 2017-ben vezette be a mobil-első indexelést. Jól látható, hogy a Google mennyire fontosnak tartja a mobilbarátságot, de sok weboldal még mindig nem fogta fel. Az asztali számítógépeken keresők száma néhány éve csökken, míg a mobileszközökön keresők száma folyamatosan nő. A teljes webes forgalom több mint fele mobileszközökről érkezik, ami azt jelenti, hogy az Ön közönségének is több mint fele valószínűleg mobilon keres.

Mobilbarát weboldalkialakítás nélkül véletlenül elidegenítheti a felhasználók felét. Ez óriási. Egy olyan weboldal, amelynek magas a visszalépési aránya, mert nem töltődik be megfelelően telefonon vagy táblagépen, rossz jeleket küld a Google-nak, és a helyezései zuhanhatnak.

2. Könnyen olvasható design

Ha a SEO javításán dolgozott, akkor a tartalomra valószínűleg sok időt fordított. Néhányan talán nem is tudják, hogy a weboldal dizájnja milyen nagy hatással lehet a tartalomra, vagy legalábbis annak megjelenítésére. A rossz webdesign lehetetlenné teheti, hogy a felhasználók elolvassák, amiért a weboldaladra jöttek.

A furcsa helyeken elhelyezett tartalmi blokkokkal, túl sok hiperhivatkozással ellátott oldalak, amelyek nem szolgálnak egyértelmű célt, lényegében eltörölnek minden olyan közönséget, amelyet sikerült az oldaladra hoznod.

És ha senki sem tudja megszerezni a kívánt információt, akkor mi értelme van? Valószínűleg te is jártál már olyan weboldalon, ahol az oldal kialakítása miatt lehetetlen volt olvasni a szöveget. Talán világos színű szöveg volt tiszta fehér háttéren, vagy sötét színű fekete háttéren. Az ilyen típusú dizájn a kilencvenes évek közepének és végének gyakran borzalmas weboldalait idézi.

Miért kell a SEO-t bonyolulttá tenni? A Semrush a legjobb adatokkal, vizuális elemzésekkel és megvalósítható tippekkel átlátható elemzést ad webhelye teljesítményéről. De a probléma nem mindig a színnel van. A szöveg is lehet túl nagy vagy kicsi, vagy nehezen olvasható betűtípussal írva. A nem mobilbarát webhelyekhez hasonlóan a nehezen olvasható webhelyek bármely eszközön vagy asztali számítógépen gyorsan elfordulnak az emberektől.

A webdesignerek értik, hogyan kell olyan webhelyeket létrehozni, amelyek megkönnyítik a felhasználók számára a tartalom befogadását, így a legtöbbet kapja a pénzéért. A fehér tér, a sorok hossza és az olyan extra elemek, mint például a képek, mind befolyásolhatják, hogy az emberek hogyan figyelnek webhelyére. Ne feledd továbbá, hogy a fogyatékkal élőkre is gondolj, ha inkluzív webdesign-formátumot választasz.

3. Weboldal sebessége

Tudod, mi lassítja le a weboldalad? Nagy az esélye, hogy a webdesignhoz van köze. A weboldal sebessége a technikai SEO egyik legfontosabb szempontja, és sok weboldal esetében ez az elsődleges hiányosság. Ha nem szerepelsz jól a rangsorolásban, az lehet, hogy a webhelyed egyszerűen túl lassú, és az emberek gyorsan elpattannak.

Soha ne felejtsd el, hogy az oldal sebessége ismert rangsorolási jel, ezért időt kell szentelni arra, hogy felgyorsítsd webhelyed a képek optimalizálásával, a felesleges bővítmények megszüntetésével, a böngésző gyorsítótárazásának engedélyezésével és így tovább. Most lehet, hogy valóban úgy gondolod, hogy a honlapod elég gyorsan töltődik be, nem tudva, hogy az emberek valójában mennyi időt hajlandóak várni.

Ideális esetben a weboldaladnak két másodperc alatt kellene betöltődnie. Ha három másodpercnél tovább tart, akkor a webhelyét meglátogató felhasználók akár fele valószínűleg elhagyja azt. Az oldal sebessége még fontosabb a mobileszközökön, ahol az emberek még kevesebb időt töltenek várakozással.

Az oldalsebesség nemcsak a felhasználók számára fontos, hanem a Google számára is.

A webhelyének sebessége befolyásolja, hogy a Google képes-e feltérképezni azt. Ha az oldalsebességed miatt a Google kevesebb oldalt fog feltérképezni, akkor kevesebb oldal fog indexelésre kerülni. Ha ez megtörténik, ezek az oldalak egyáltalán nem tudnak majd rangsorolni. A weboldal biztonságának biztosítása "https" titkosítással szükséges.

4. Sitemaps

Ha már a webhely kúszásánál tartunk, a webdesign több szempontból is segíthet ebben. A webhelytérkép alapvető fontosságú elem, ha azt szeretnéd, hogy a keresőmotorok okosabban járjanak el a webhely feltérképezésében. A webhelytérkép a keresőmotorok számára útmutatót nyújt a webhelyén található összes oldalról és tartalomról. Ez lehetőséget ad arra, hogy megmond a keresőmotoroknak, mely oldalak a legfontosabbak a webhelyen.

Ez különösen fontos, hogy a nagyobb weboldalak, valamint az újabb weboldalak esetében, amelyeknek még nincsenek külső linkjeik, jól működjön. A keresőmotorok számára nyújtott előnyök mellett a sitemapok a felhasználók navigációját is segítik. A webhely új látogatója a webhelytérképre hivatkozva segítséget kaphatsz a webhelyen való eligazodáshoz. A sitemapok fontos metaadatokat is tartalmaznak a weboldalakról, hogy nagyobb esélyük legyen a magas rangsorolásra.

5. A felhasználók bizalmának elnyerése

Néhány más SEO-tényezővel ellentétben nem igazán lehet mérni, hogy az emberek mennyire bíznak benned vagy a weboldaladban. A bizalom elnyerése azonban még mindig hatalmas szerepet játszik abban, hogy webhelye magasabbra kerüljön a rangsorban. Kétségtelen, hogy a legtöbb ember gyorsan alkot véleményt, és ha egyszer már megvan, nehéz lehet megváltoztatni a véleményüket.

Az évek során megszoktuk, hogy olyan tökéletesített webhelyeket látunk, amelyek fenomenális felhasználói élményt nyújtanak. Természetesen ezt várjuk el, hogy ezt lássuk, amikor megnyitunk egy weboldalt. Olyasmit szeretnénk, ami tiszta, könnyen navigálható, és gyorsan megadja nekünk a kívánt információt. Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy az ilyen típusú weboldalak egyszerűen megbízhatóbbnak tűnnek.

Ha egy weboldal réginek és elavultnak tűnik, vagy túl nehéz használni, a legtöbb embernek rossz benyomása marad, és könnyen előfordulhat, hogy elmennek, és nem térnek vissza. Lehet, hogy neked olyan terméked vagy szolgáltatásod van, ami pontosan az, amit keresnek, de a honlapod nem ezt közvetíti. Egy rossz weboldal azt a látszatot kelti, mintha a vállalkozásod vagy szervezeted egyszerűen nem fektetne sok erőfeszítést.

Ismerd a használhatósági tényezőket

Promatált

A keresőmotorok célja, hogy a lehető legjobb eredményeket nyújtsák a platformjukon kereső felhasználóknak. Ez a legjobb módja annak, hogy biztosítsák az ügyfelek elégedettségét és a felhasználók visszatérését. Több felhasználó egyenlő több hirdetővel, és több hirdető egyenlő több nyereséggel. Ez gyakorlati szinten azt jelenti, hogy a keresőmotorok jutalmazni fogják azokat az oldalakat, amelyek nagyszerű élményt nyújtanak a felhasználóknak.

A legkevésbé sem szeretnék, ha egy webhely a találati oldal első helyére kerülne, és a felhasználó csak azért kattintana rá, hogy rájöjjön, hogy frusztráló vagy nehezen használható. A rossz használhatóság rossz felhasználói élményt jelent a keresőmotorral kapcsolatban. A jó használhatóság a felhasználó elégedettségét jelenti mind a kérdéses weboldallal, mind pedig a keresőmotorral, amely a találati listán szerepeltette azt. A jó felhasználói élmény az oldalon/oldalon eltöltött hosszabb idő, a bejövő linkek nagyobb mennyisége és a közösségi megosztások egészséges mennyisége formájában is megmutatkozik.

Ezeket a tényezőket a minőség jeleinek tekintik, ezért a keresőmotorok jutalmazzák őket. Természetesen mostanra már mindannyian tudjuk, hogy nem elég csak az asztali használhatóságra összpontosítani - a mobil használhatóságnak ugyanolyan fontos szerepe van a felhasználói élményről alkotott átfogó képben. A mobilbarátság abszolút elengedhetetlen, ha az organikus keresési láthatóság javulását reméljük, és a tervezés során elsődlegesen erre kell összpontosítanunk.

A tartalom felfedezhetőségét szolgáló tervezés

Ahhoz, hogy a tartalmat a keresőmotorok feltérképezzék és indexeljék, a tartalomnak felismerhetőnek kell lennie. A keresőmotorok, bár kifinomultak, a tartalom felfedezésére csak a linkeken keresztül képesek. Ha nem léteznek a tartalomra mutató megfelelő linkek, vagy azok eltemetve vagy megszakítva vannak, akkor a tartalma nem lesz felfedezhető, és lehetetlen lesz a webhely oldalainak rangsorolása. Tervezési szempontból az a célod, hogy olyan webhelyarchitektúrát hozz létre, amely intuitív a felhasználók számára, míg SEO szempontból az a célod, hogy olyan architektúrát hozz létre, amely lehetővé teszi az oldalak feltérképezését és a belső hivatkozások ésszerű elosztását.

Szerencsére ezek a célok összhangban vannak, és egyszerre is megvalósíthatók. A legfontosabb tartalmakat az architektúrában magasra helyezze - ez magában foglalja a legfelső szintű szolgáltatás- vagy termékkategóriákat, amelyeknek közvetlenül le kell kapcsolódniuk a kiemelt kulcsszavas témákhoz. Innen kezdve hozzon létre alkategóriákat és egyedi termék- vagy szolgáltatásoldalakat.

Tervezz magas minőségű tartalmat

A weboldaladon található tartalom az, ami megmondja a keresőmotoroknak, hogy miről szólnak az egyes oldalak. Míg régen elég volt, ha a helyezések eléréséhez a céloldalakat kulcsszavakkal tömtük tele, a modern SEO a minőségi tartalomról szól. Ahhoz, hogy valóban minőségi tartalomnak nevezhető tartalmat hozz létre; már a tervezési fázis vagy az újratervezés előtt el kell kezdenie a tervezést. Minden egyes elkészítendő oldal esetében fel kell tenned magadnak a kérdést: Milyen célt szolgál ez az oldal?

Mit akarnak/szükségük van a felhasználóknak tudni erről a témáról? Milyen típusú tartalomra van szükség ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban közvetítsük az üzenetünket? Az ezekre a kérdésekre adott válaszok alapján kell megtervezni az oldalt, mert az oldal kialakítását úgy kell megtervezni, hogy az Ön által szükségesnek ítélt tartalomnak helyet adjon. Az alternatíva a tartalom utólagos beékelését jelenti, amikor a dizájnnal kapcsolatos elképzelések már megrögzöttek és nehezen megváltoztathatók.

Legyél éber az újratervezés során

Az újratervezés veszélyes időszak lehet egy weboldal SEO-értékére nézve. Egy keresési szakértő közreműködése nélkül végzett weboldal-újratervezéssel a vállalat azt kockáztatja, hogy elveszíti az évekig tartó SEO-értékének nagy részét. Mivel ezt nem ismerik fel, sok vállalat vakon belevág az újratervezésbe, és csak akkor jönnek rá a hibára, amikor az organikus forgalmuk zuhanórepülésbe kezd.

Mielőtt elkezdenéd az újratervezési folyamatot, át kell kúszni webhelyed, hogy képet kapjn a jelenlegi webhelyről, beleértve a webhely összes oldalát és a hozzájuk kapcsolódó releváns információkat (pl.; jelenlegi helyezések, meglévő címcímek). Van-e ezen oldalak között elavult vagy felesleges oldal? Ha igen, hová lehet őket átirányítani az új architektúrában? Melyik jelenlegi oldalai állnak magasan a célzott kulcsszavakra?

Fésüld át az összes tartalmáa, hogy megbizonyosodj arról, hogy az újratervezés során egyik sem marad le - alapvető fontosságú, hogy a nagy értékű tartalom az új webhelyen is megmaradjon. Ha megváltoztatod az URL-struktúrát, mindenképpen készíts átirányítási térképet, és az új webhely üzembe helyezésének időpontjában az átirányítások már működjenek.