, 2022/1/11

Ha több forgalmat és értékesítést szeretne elérni a webáruházi weboldaladon, akkor az első fontos lépés az on-page SEO. A weben rengeteg útmutató cikk és oktatóanyag található, amelyek általános SEO-tanácsokat adnak, de sokkal kevesebb olyan, amely kifejezetten a webáruházi vállalkozók igényeivel foglalkozik.

seo for ecommerce

A weboldali keresőmotor-optimalizálás alapszintű megértését szeretnénk nyújtani az e-kereskedelem számára. Ez elég lesz ahhoz, hogy elindulhasson, megbizonyosodjon arról, hogy minden megfelelő jelet küld a Google-nek, és felkészüljön a SEO-sikerre.

Mi az e-kereskedelmi SEO?

Az e-kereskedelmi SEO az a folyamat, amelynek célja, hogy webáruháza jobban láthatóvá váljon a keresőmotorok találati oldalain (SERP). Amikor az emberek az általad értékesített termékekre keresnek, a lehető legmagasabbra szeretnéd rangsorolni, hogy több forgalmat kapj. A fizetett keresésből is szerezhet forgalmat, de a SEO sokkal kevesebbe kerül. Ráadásul a reklámblokkolók és a reklámvakítás csökkentheti a fizetett keresés hatékonyságát, ezért ettől függetlenül optimalizálni akarja a keresésre.

Az e-kereskedelmi SEO általában a címsorok, a termékleírások, a metaadatok, a belső linkstruktúra és a navigációs struktúra keresésre és felhasználói élményre való optimalizálását jelenti. Minden egyes terméknek, amelyet árul, külön oldallal kell rendelkeznie, amelyet úgy terveztek, hogy a keresőmotorok forgalmát vonzza. Nem szabad azonban megfeledkezni a webhelyeden található statikus, nem termékorientált oldalakról sem.

Honlap

Rólunk oldal

F.A.Q. oldal

Blogcikkek

Súgóközpont válaszai

Kapcsolat oldal

Készíts egy listát a kulcsszavakról ezekhez az oldalakhoz, valamint a kapcsolódó kulcsszavakról. Az olyan eszközökkel, mint az Ubersuggest, könnyen kereshetsz egy hosszúfarkú kulcsszóra, és találhatsz hozzá illő szemantikus kulcsszavakat.

Miért fontos a SEO az e-kereskedelem számára

Mit tesznek a fogyasztók, amikor szükségük van egy termékre vagy szolgáltatásra? Sokan Google-keresést végeznek. Lehetőségeket, tippeket, összehasonlításokat és egyéb információkat keresnek, hogy tájékozott döntést hozhassanak.

Ha webhelyed nem jelenik meg a SERP-kben, elveszíted a minősített és érdeklődő e-kereskedelmi vásárlókhoz való kritikus hozzáférést. Lehet, hogy a termékeid helyet kapnak a weben, de vajon megtalálhatók-e? Itt jön a képbe az e-kereskedelmi SEO. Módot biztosít arra, hogy elérd célközönséged anélkül, hogy hirdetésekért kellene fizetni.

Amint az emberek eljutnak az oldaladra, elkápráztathatjod őket kiváló minőségű termékeiddel, érdekes szövegeddvel és motiváló felhívásaiddal a cselekvésre.

Ha csak az emberekre optimalizálod a weboldaladat, akkor rossz szolgálatot teszel a cégednek. Az e-kereskedelmi SEO az új ügyfelek megszerzésének első akadályával foglalkozik: az embereket a webhelyedre irányítja.

Hogyan dolgozzunk ki egy e-kereskedelmi SEO stratégiát?

Az e-kereskedelmi SEO hatalmas feladatnak tűnhet, különösen, ha már van egy rengeteg termékkel benépesített webhelyed. Igen, időbe telhet, de egy szilárd stratégiával felgyorsíthatja a folyamatot.

Állíts fel prioritásokat az oldalakon: Mely oldalak kapják a legtöbb forgalmat a webhelyeden? Kezd velük. Továbbá, ha azt szeretnéd, hogy az emberek egy adott vagy kiemelt termékre összpontosítsanak, először arra a termékre optimalizálj.

Hozz létre munkafolyamatot: A SEO rengeteg konkrét követelményt igényel. A kulcsszavak kiválasztása, a meta adatok hozzáadása, a képek helyes elnevezése, a kép alternatív attribútumainak hozzáadása és a kapcsolódó kulcsszavak beépítése mind ebbe a kategóriába tartoznak.

Nézd meg a versenytársakat: A te e-kereskedelmi SEO-stratégiádat úgy kell kialakítani, hogy túljárjo a konkurencia eszén. Nézd meg a versenytársak oldalait, és ellenőrizd a SEO-erőfeszítéseiket. Határozd meg, hogyan lehetne a sajátod jobbá tenni.

E-kereskedelmi SEO-ellenőrzési lista:

Nézzünk meg néhányat a legjobb tippek közül a SEO terén hiányt szenvedő e-kereskedelmi oldalak számára. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek könnyebben megtalálják a termékeid, szükséged van egy e-kereskedelmi SEO-stratégiára, és ha minden egyes pontot ellenőriz a listáról, hatékonyabbá teszi a stratégiádat.

Használj megfelelő kulcsszavakat

Igen, a kulcsszavak még mindig számítanak. Nem akarod túlterhelni a termékcímeidet és leírásaidat ezekkel a kulcsszavakkal, de jelen kell lenniük a szövegben.

Említsd meg elsődleges kulcsszavad a termék címében, leírásában, meta leírásában, a kép alternatív attribútumaiban és az alcímekben. Szórd el a látens szemantikus index (LSI) kulcsszavakat mindenhol.

Ezek olyan kapcsolódó kulcsszavak, amelyek segítenek a Google-nek megérteni az oldalát kontextusban. Elemezd a kulcsszavak keresési volumenét, CPC-jét és felhasználói szándékát. Mielőtt használnál egy kulcsszót, végezz némi kutatást róla. Tudd meg, milyen gyakran keresnek rá az emberek (kulcsszó keresési volumen), mennyire versenyképes a fizetett hirdetési térben (költség per kattintás, vagy CPC), és mit keresnek az emberek, amikor ezt a kulcsszót használják.

Bontsuk ezt tovább.

A keresési volumen azt mutatja meg, hogy egy adott kulcsszó mekkora érdeklődést vált ki a fogyasztókból. A magas keresési volumen nagyobb népszerűséget jelez, ami azt jelenti, hogy több aktív keresést kapsz az adott kulcsszóra. A CPC megmondja, hogy az emberek mennyit fizetnek kattintásonként, amikor egy adott kulcsszó alapján hirdetést vásárolnak. A magas CPC fokozott versenyt jelez. Ha a megcélzott kulcsszó rendkívül versenyképes, fontolja meg, hogy keres egy hosszú távú alternatívát.

Végül a felhasználói szándék azt írja le, hogy az emberek mit szeretnének találni, amikor beírnak egy adott kulcsszót a Google keresősávjába. Tegyük fel például, hogy valaki beírja, hogy "zuhany", és megnyomja az Entert. Ez a személy a zuhanyzószerelésről, a zuhanyzójavításról, a babaköszöntőkről, a menyasszonyi köszöntőkről vagy valami egészen másról szeretne információt kapni? Ha nem tudja meghatározni a felhasználó szándékát a kulcsszó mögött, a tisztánlátás érdekében adjon hozzá más szavakat a keresési karakterlánchoz.

Végezz versenytárskutatást

Ha fogalmad sincs, hol kezd el a weboldali optimalizálást a webáruházi webhelyed számára, akkor a versenytársaid a legjobb választás. Különösen a nagyobb versenytársak valószínűleg már elvégezték a honlapjaik optimalizálásával kapcsolatos lábmunkát, és sok titkukat te is megismerheted a honlapjaikon.

A kulcsszavak az, amire összpontosítani kell. Különösen a honlapjukon, valamint a legfőbb termékoldalaikon található kulcsszavakat érdemes elemezni.

Honnan tudod megmondani, hogy egy weboldal optimalizál-e egy adott kulcsszóra? Kezdheted azzal, hogy a Moz böngészőbővítmény segítségével megnézheted, hogy a versenytársak milyen SEO-címeket és leírásokat használnak a címtábláikban.

A honlap címtagja

A SEO-címtag a helyszíni keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme. Ennek tartalmaznia kell a vállalkozásod nevét a megcélzott fő kulcsszavas kifejezéssel együtt. Ezt a címcímkét kevesebb mint 70 karakterben és a kereső látogatók számára vonzó módon kell megírnia, mivel a keresési eredményekben fogják látni.

Kezdőlap Meta leírása

Bár a kulcsszavas rangsorolás szempontjából nem fontos, a honlapod meta leírása egy 160 karakteres leírás vállalkozásáról, amely a keresőben is megjelenik a címcím alatt. Írd úgy, hogy az embereket arra ösztönözze, hogy meglátogassák a weboldalad.

A honlap tartalma

A honlapod tartalmának segítenie kell a látogatókat abban, hogy világos és tömör módon többet tudjanak meg vállalkozásodról és az általad kínált termékekről. Kerül el, hogy túl sok információval terheld túl a látogatókat. Fontold meg, hogy a honlapon bemutatod néhány legfontosabb terméked és egyedi értékesítési ajánlatod.

A zsúfolt honlapok összezavarhatják a látogatókat és a keresőmotorokat is. Például lehet, hogy te sok különböző kategóriában árulsz termékeket. A Google nehezen fogja beazonosítani, hogy mit árulsz és kiket célzol meg a termékeiddel, ezért légy pontos a honlapod kínálatával kapcsolatban.

A belső hivatkozások két fő célt szolgálnak:

Az e-kereskedelmi SEO fokozása azáltal, hogy megmutatja, hogyan kapcsolódnak egymáshoz az oldalak.

a webhelyen töltött idő növelése azáltal, hogy a látogatókat további felfedezésre ösztönzi.

A kapcsolódó termékekre vagy információban gazdag blogcikkekre mutató linkek javíthatják a webáruházi SEO-t, és csábítóbbá tehetik webhelyét a mélyebb elmerülésre.

Termékoldalak optimalizálása

A termékoldalak jelentik vállalkozásod éltető elemeit, ezért sok energiát akarsz majd az optimalizálásukra fordítani. Sok webáruház-tulajdonos egyszerűen csak néhány sor szöveget ír minden termékről, és feldob egy képet vagy videót. Több információra van szüksége a termékoldalakon, hogy a Google megtalálja őket. Itt vannak azok a konkrét dolgok, amelyeken dolgozni szeretnél.

Termék neve

A terméked neve fontos. A legtöbb esetben a termékoldalad SEO-címében és URL-címében is ez szerepel. Ezért érdemes megfontolnod, hogy egy gyakori keresőkifejezést vagy kulcsszavas kifejezést adj hozzá termékeidhez. Például, ha pólókat árulsz mindenképpen tüntesd fel a "póló" vagy "póló" kifejezést a termék nevében. Így a kulcsszó a SEO-címben és az URL-címben is megjelenik.

Képoptimalizálás

A képek fontos részét képezik a termékoldaladnak. Képzeld magad egy pillanatra a vásárlód helyébe. Nagyobb valószínűséggel vásárolnál meg egy terméket egy olyan oldalról, amely a lehető legtöbb szögből egyértelműen ábrázolja a terméket, egy olyan oldalról, ahol egyáltalán nincs kép, vagy egy olyanról, amelyik kicsi és olvashatatlan?

A képek nemcsak a vásárlók számára fontosak, hanem a keresőoptimalizálás szempontjából is. Ahhoz, hogy megfelelően optimalizáld képeit a keresésre, kezd a fájlnévvel. Ne adj IMG0010.jpg nevű képeket a termékoldalakhoz. Ehelyett használd a termék nevét és a fő kulcsszót, például eastcoast-skinny-jeans.jpg.

Ha vannak alternatív nézetei a termékednek, akkor olyan kulcsszavakat is adj meg, amelyeket az emberek használnának, ha ezekre a képekre keresnének rá a keresőben.

Amikor képeket adsz a termékoldalához, a kép ALT-szövegében is tüntesd fel a termék nevét és kulcsszavát. Az eredmény? A képeidnek mostantól van esélyük megjelenni a Google képkeresőben, ahogy a fenti képen látható, vagy a fő keresési találati oldalon a megjelenő kiegészítő média részeként.

A legjobb e-kereskedelmi SEO-eszközök

Ha azt szeretnéd, hogy a webáruházi SEO-stratégiája működjön, szükséged van a megfelelő eszközökre. Az alábbiakban bemutatunk néhányat a leghasznosabb weboldalak közül, amelyeken megtalálhatja a keresőmotorokban való nagyobb láthatóság érdekében az on-page és off-page SEO javításának módjait.

Ubersuggest

Az Ubersuggestet fentebb már röviden említettem. Ez egy rendkívül hasznos eszköz a legjobb kulcsszavak elkülönítéséhez, amelyeket megcélozhat a webáruházi webhelye számára, és a kapcsolódó kulcsszavak megtalálásához, amelyek segítenek a rangsorolás növelésében. Egyszerűen írd be a termékhez kapcsolódó kulcsszót. Az eszköz különböző webes forrásokból keres információt a kapcsolódó kulcsszavakról, a CPC-ről, a keresési mennyiségről és egyebekről.

Ahrefs

Az Ahrefs segítségével optimalizálhatod és nyomon követheted e-kereskedelmi SEO stratégiádat. Remekül használható a webhelyére, valamint a versenytársak webhelyeire mutató backlinkek keresésére. Ha valaki linkelt a versenytársárad akkor lehet, hogy el tudsz csípni egy linket a saját oldaladra, ha e-mailt küldesz az adott személynek, és kapcsolatot létesítesz vele. Ajánld fel, hogy hivatkozol az oldalára, majd javasolj egy olyan magas minőségű bejegyzést, amely érdekelheti a közönségét.

ScreamingFrog

A ScreamingFrog kiválóan alkalmas arra, hogy megtaláld a webhelyeden a problémákat, például a törött linkeket, a hiányzó meta leírásokat és a duplikált tartalmakat. Ha azonosítod ezeket a problémákat, hozz létre átirányításokat vagy egészítsd ki a hiányzó tartalmakat, hogy ne kapj büntetést a keresőmotorokban. Az ingyenes verzió rengeteg hasznos eszközt kínál, de ha több mint 500 URL-bővítményed van, érdemes lehet prémiumra frissíteni.

MOZ

A MOZ az ideális eszköz, ha kulcsszavakat szeretne nyomon követni és megtalálni, linképítési lehetőségeket keresni, és elemezni szeretné a versenytársak oldalainak mérőszámait. Létezik ingyenes és fizetős verzió, így eldöntheti, hogy mekkora teljesítményre van szüksége a webáruházi SEO-kampánya feltöltéséhez.

Miért érdemes kombinálni a SEO-t a CRO-val

Fentebb röviden érintettem a CRO-t, de mi köze van a konverziós rátáknak a SEO-hoz? A válasz az, hogy két szakaszon kell keresztülmennie a fogyasztónak, hogy megvásárolhassa a webáruházi termékeit. Ha az emberek nem találják meg az oldaladat (SEO), akkor nem tudnak konvertálni az ajánlataidra. Hasonlóképpen, ha nem optimalizáltad a konverzióra, a világ összes látogatója nem fog neked eladásokat hozni.

A SEO és a CRO kombinálásával olyan hatékony stratégiákat kaphat, amelyek segítenek a konverziók növelésében és az eladások generálásában. Az e-kereskedelem egyre versenyképesebbé vált, ezért módokra van szüksége, hogy több embert juttasson el az oldalára és az értékesítési tölcséren keresztül.

Kezd azzal, hogy alaposan elemzed webhelyedet a heatmap, scrollmap és konfetti jelentésekkel. Tekintsd meg, hogy az emberek hogyan vesznek részt webhelyeden, így minden egyes oldalt optimalizálhatsz a konverziók érdekében. Amíg a SEO-ra is optimalizáltál, állandó forgalmat generálhatsz, és nagyobb százalékban konvertálhatod őket.