, 2022/1/12

SEO-írót keresel a márkád számára? A SEO-szövegíró és a tartalomíró közötti különbség befolyásolhatja kampánya sikerét. Weboldalad készen áll a következő szintre, és itt az ideje, hogy felbérelj egy SEO-szövegírót, hogy tartalmainak jelentős lendületet adjon, és elkezdj magasabb helyezést elérni a keresőmotoroknál.

seo content writer

De vajon tartalomírót vagy szövegírót kell felbérelni? Van egyáltalán különbség? Mindketten SEO célokra írnak, szóval tényleg számít ez? Igen, nem mindegy.

Mind a SEO tartalomírásnak, mind a szövegírásnak köze van az oldalon lévő szavakhoz, de mindkettő a maga külön célját szolgálja. Ez a megkülönböztetés pedig segít meghatározni, hogy melyik módszert kell alkalmaznia a kívánt eredmények eléréséhez. A kettő összekeverése - vagy a kettő eredménytelen kombinálása - valószínűleg nem megfelelő eredményekhez vezet. Érdemes figyelembe venni a különbséget, hogy a megfelelő módszert (és írót) választhasd ki a projekthez.

Mi a SEO tartalom?

Kezdjük azzal, hogy még jobban lebontjuk - mi is az a SEO? A keresőmotor-optimalizálás (SEO) egy weboldal fejlesztésének gyakorlata annak érdekében, hogy javítsa annak láthatóságát, amikor az emberek témákra, szolgáltatásokra és termékekre keresnek a keresőmotorokban, például a Google vagy a Bing keresőben.

A SEO elsődleges célja a felhasználó általános élményének javítása, mivel a keresőmotorok botjai elsősorban ezt keresik, amikor átvizsgálják és rangsorolják a legrelevánsabb weboldalakat.

Ebben a SEO-tartalom kulcsszerepet játszik. A keresőmotorok olyan hasznos információkat keresnek, amelyek tájékoztatnak, szórakoztatnak, oktatnak és/vagy megoldanak egy problémát a felhasználók számára. A SEO tartalomírás elsődleges célja, hogy olyan kiváló minőségű, kulcsszavakra összpontosító tartalmat hozzon létre, amely jól szerepel a keresőmotorokban, hogy organikus forgalmat generáljon egy weboldalra.

Mi a SEO szövegírás?

Ezzel szemben a SEO-szövegírás elsődleges célja, hogy a forgalmat leadekké és értékesítéssé alakítsa. Mind a tartalomírás, mind a szövegírás képes mindkettőre? Abszolút. De a különbség igazából azon múlik, hogy mit akarsz elérni, és melyik módszer teszed azt jobban. A "SEO-szövegírás" egy kissé félrevezető kifejezés. Meggyőződésem, hogy ez a kifejezés annak köszönhető, hogy sok SEO-szakértő összekeveri a kétféle írástípust.

Ezt támasztja alá az a sokféle válasz, amit akkor kaptam, amikor véletlenül megkérdeztem egy SEO-szakértőkből álló Facebook-csoportot arról, hogy mi is az a SEO-szövegírás:

SEO tartalomírás vs. SEO szövegírás: Mi a különbség?

Néhány SEO-profi szerint a kétféle írás egy és ugyanaz. Mások azt mondták, hogy különböznek. Megint mások szerint átfedés van. Összességében nem volt egyetértés abban, hogy mi a "SEO-szövegírás", vagy hogy egyáltalán létezik-e. Vedd ki a frusztrációt a projektek befejezéséből.

Add át a határidőket szakértő szabadúszóknak, akik minden feladatot minden határidő előtt befejeznek - és vállalkozásod a lehető legnagyobb sebességgel tarthatják.

Az azonban kétségtelen, hogy a kifejezés létezik, és a felhasználók aktívan keresnek rá az interneten. A zavart részben az okozza, hogy a keresési szándék kissé zavaros. A legtöbb ember, aki erre a kulcsszóra keres, valójában a következőket keresi:

Weboldal-tartalomszolgáltatások.

Blogbejegyzések.

Hirdetési szövegek.

Értékesítési oldalak szövegíróját.

Nehéz lehet megmondani, hogy valaki valójában SEO-szövegírást keres. Például, mint magam is SEO tartalomíró, gyakran kapok SEO ügynökségektől érdeklődést szövegírás, Facebook hirdetési szöveg, közösségi média szöveg, értékesítési oldalak stb. iránt. Bár ezek a projektek tartalommal kapcsolatosak, nem feltétlenül SEO-val kapcsolatosak. Inkább értékesítési szövegeket igényelnek - ami lehet, hogy nem tartozik egy SEO tartalomíró szakterületéhez. Bár a "SEO-szövegírás" elismert kifejezés, mégis fontos különbséget tenni a SEO-tartalomírás és a szövegírás között.

Ennek az az oka, hogy a választott módszernek a legjobban kell illeszkednie ahhoz, amit a tartalommal el akarsz érni. És ha ezt már tudod, akkor a megfelelő típusú írót alkalmazhatod a munka elvégzéséhez. A megfelelő író kiválasztása a SEO tartalomhoz. A projekt igényeitől függően akkor érdemes SEO-tartalomírót felbérelni, ha az a célod, hogy kiváló minőségű, kulcsszavakra optimalizált tartalmak révén több organikus forgalmat vonzz weboldaladra.

Egy SEO-tartalomíró ért a keresőmotor-optimalizáláshoz, és tudja, hogyan kell informatív, meggyőző és releváns tartalmat írni. Azonban nem mindig hatékonyak, amikor a konverziót célzó tartalom megírásáról van szó.

A SEO-tartalom számos célt szolgál, többek között:

A kulcsszavas rangsorolás növelése.

Kattintások ösztönzése a keresőmotorok találati oldalain (SERP).

Nagy tekintélyű backlinkek vonzása.

A felhasználók más belső weboldalakra irányítása.

A weboldal látogatóinak átalakítása vásárlókká, feliratkozókká és/vagy vezetőkké.

Ezért érdemes felbérelni egy SEO-tartalomírót a webhelyed tartalmának - elsősorban a weboldalak és a blogbejegyzések - megírására, ha növelni szeretnéd az organikus forgalmat. A nagyszerű tartalom elősegítheti a közösségi megosztásokat, hosszabb ideig tarthatja a felhasználókat a weboldalon, és javíthatja a konverziót. Segíthet továbbá tekintélyt szerezni a szakterületeden, és növelheti a márkád ismertségét.

A SEO tartalomírók jellemzően olyan tartalmakkal foglalkoznak, mint például:

SEO-barát blogbejegyzések.

SEO-barát szolgáltatási oldalak.

Helyi SEO üzleti tartalom.

PPC céloldalak.

Whitepapírok.

Linképítő tartalmak.

SEO célú vendégposztok.

E-könyvek.

Ha a fő gondod nem a nagyobb forgalom vonzása, hanem a fizetett és meglévő forgalmának értékesítéssé és leadekké való átalakítása, akkor értékesítési szövegírót kell felbérelni.

Mikor érdemes SEO szövegírót felbérelni

Sokféle szövegíró létezik, ahogyan sokféle projekt is létezik a különböző szövegírói műfajokon belül. Gondoljunk csak a különböző platformokra, amelyekhez szövegírásra van szükség; Google-hirdetések, weboldal céloldalak, közösségi média posztok, nyomtatott hirdetések, brosúrák, termékleírások, Facebook-hirdetések, óriásplakát-hirdetések, értékesítési oldalak, termékgyűjtő oldalak - a lista még hosszan folytatható.

Ha az elsődleges cél a forgalom értékesítéssé vagy leadekké való átalakítása, akkor tapasztalt szövegírót kell alkalmaznia. Ez a forgalom lehet organikus, de lehet közösségi médiaforgalom, fizetett hirdetési forgalom, közvetlen forgalom és így tovább. Ezért olyan szövegírót kell felfogadni, aki pontosan arra a típusú szövegre specializálódott, amelyre szükséged van, és tudja, hogyan konvertálja az adott típusú forgalmat.

Például egy Facebook-hirdetési szövegíró nem biztos, hogy profi a nyomtatott hirdetési szövegek megírásában. A kutatás, a célzás, az írás, a formázás és a végső kivitelezés folyamata teljesen eltérő lehet az egyes típusú szövegprojektek esetében.

A szövegírók által gyakran kezelt projekttípusok a következők:

Facebook és Instagram hirdetések.

Közösségi média posztok.

E-mail kampányok.

Nyomtatott marketinganyagok.

Videószövegek.

Értékesítési oldalak.

Újsághirdetések.

Termékleírások.

Nem SEO céloldalak.

Üzleti nevek és szlogenek.

Weboldali szövegek (márkaüzenetek).

Termékdemók.

Call-to-action gombok.

A webhelyen belüli navigációs szöveg.

Általában úgy találhatsz képzett szövegírót, ha a Google keresőben rákeresel az általad keresett konkrét szövegtípusra. Egyes projektek azonban annyira hiánypótlóak lehetnek, hogy kihívást jelenthet olyan szövegírót találni, aki megfelel a célnak. Ebben az esetben kereshetsz egy általános szövegírót, és megkérdezheted, hogy van-e tapasztalata az adott típusú projektben.

Még ha nem is, lehet, hogy ismer valakit az ügynökségnél vagy az iparágban, és segíthet felvenni a kapcsolatot a megfelelő személlyel. Ne feledd, hogy minden marketingkampány sikere attól függ, hogy a szövegíró képes-e konvertáló értékesítési szövegeket írni. A folyamatuknak magában kell foglalnia a piackutatás elvégzését, a közönséggel rezonáló szövegek írását, és olyan cselekvésre való felhívásokat, amelyek vásárlásra csábítják a felhasználókat.

A megfelelő készségek, amelyeket keresni kell, amikor SEO-írót alkalmazunk

Miután meghatároztad a SEO-írási igényeid és úgy döntöttél, hogy SEO-tartalomíróval vagy SEO-szövegíróval lépsz tovább, meg kell győződni arról, hogy a megfelelő partnert választod a megfelelő készségekkel. Amellett, hogy olyan írót választasz, aki illik a márkádhoz, az alábbi fontos készségeket kell keresni:

Naprakész SEO-írási gyakorlatok

A SEO legjobb gyakorlatai folyamatosan fejlődnek a keresőmotorok algoritmusaival. Amikor egy íróba fektetsz, hogy segítsen a tartalmának SEO-baráttá válni, kulcsfontosságú, hogy az író ismerje a legújabb frissítéseket, és tudja, hogy mit keresnek a keresőmotorok.

Értse a konverziós szövegírást

Ha a konverziós arány javítása a legfőbb célod, olyan íróval kell együttműködnöd, aki tudja, hogyan kell nagyszerű szövegeket írni, amelyekkel elérheted ezt a célt. Ne félj megkérdezni egy írót az átlagos konverziós arányokról és a korábbi tapasztalatairól, hogy megbizonyosodj arról, hogy bizonyítottan eredményes.

Értse meg a keresési szándékot

A keresési szándék, más néven felhasználói szándék a felhasználó elsődleges célja, amikor egy keresőmotoron keresztül keres információt. Nézzük például a [születésnapi torták] kulcsszót. Valaki, aki meg akarja tanulni, hogyan kell szülinapi tortát sütni, sokkal más keresési szándékkal rendelkezik, mint valaki, aki egy helyi tortadíszítő szolgáltatást keres, vagy valaki más, aki tudni szeretné, mikor és hogyan kezdődött a szülinapi torta hagyománya. Egy erős SEO-írónak meg kell értenie a keresési szándékot, és jó minőségű tartalmat kell írnia a kulcsszó-specifikus témához, nem csak a kulcsszóhoz.

Legyen alapos kutató

A 2021-es Edelman Bizalmi Barométer aggasztó tendenciát mutat - a fogyasztók médiába és intézményekbe vetett bizalma rekordalacsony szinten van.

A média és az intézmények iránti fogyasztói bizalom csökkenését bemutató grafikon. A márkák nem engedhetik meg maguknak, hogy kevésbé bizalomgerjesztő tartalmakat tegyenek közzé, és ezzel kockáztassák közönségük bizalmának elvesztését. A szövegíróknak és a tartalomíróknak egyaránt alapos kutatóknak kell lenniük, amellett, hogy hozzáértő írók.

Értse meg a célközönség demográfiai jellemzőit

Egy erős író képes alkalmazkodni a különböző közönségekhez. A 65 év feletti fogyasztóknak szánt tartalomnak egészen más a hangvétele és a stílusa, mint a Z generációnak és az ezredfordulósoknak szánt tartalomnak. Fontos, hogy megbizonyosodj arról, hogy a választott író képes kezelni a különböző feladatokat, és tudja, hogyan érheti el a célközönséget.

Hogyan mérjük a szövegírás SEO-teljesítményét

Tartalommarketing- vagy szövegírói kampányának sikere az Ön által kitűzött konkrét céloktól és kulcsfontosságú teljesítménymutatóktól (KPI) függ.

A kampány sikerének mérésére használt leggyakoribb KPI-k közé tartoznak a következők:

Márkaismertség.

Lead generálás.

E-mail feliratkozók.

Kulcsszavak rangsorolása.

Helyszíni konverziók.

Átkattintási arány (CTR).

Szerves keresésen keresztüli webes forgalom.

A közösségi médiában megjelenő kedvelések, kommentek és megosztások.

A jó tartalmat a teljesítménye és az azt fogyasztók alapján ítélik meg. Ugyanaz a kampány, amelyet két különböző márka hajt végre, a márka céljaitól függően lehet sikeres vagy sikertelen. Ha a tartalom háromszoros közösségi médiamegosztást ér el, akkor sikeresnek tekinthető egy olyan márka esetében, amelynek elsődleges KPI-je a Facebookon való jelenlétének javítása volt.

De ha a cél KPI a leadgenerálás volt, ugyanez a kampány kudarcnak tekinthető. A SEO-tartalomírási vagy szövegírási igényei alapján a megfelelő író kiválasztása kulcsfontosságú a sikeres kampány végrehajtásához.