, 2022/1/13

A közösségi média marketing egy összetett és folyamatosan változó terület, és ahhoz, hogy értelmet nyerjen, ismerni kell a közösségi média tényeit és statisztikáit. Hiszen a közösségi média egyre inkább beépül az életünkbe. A marketingesek számára a közösségi hálózatok mögötti statisztikák ismerete tájékoztathat a stratégiát és a kiadásokat, lehetővé téve a felhasználók célzott megcélzását.

facts about social media

Ez a bejegyzés áttekintést nyújt néhány kulcsfontosságú közösségi médiastatisztikáról, hogy segítsen elindulni digitális marketingesként vagy vállalkozóként, aki érdekelt abban, hogy a közösségi médiát használja a márkája számára, hogy növelje közönségét és pozitív megtérülést érjen el a közösségi média marketinggel. Csak a közösségi média használatának terjedelmének és szélességének megértésével tudjuk kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. És ezáltal jobban felkészülhetünk arra, hogy ott találkozzunk közönségünkkel, ahol éppen vannak.

A közösségi média tényei és a kialakulóban lévő trendek

A közösségi média elfogadása és használata világszerte

Tények a közösségi média statisztikákról 2022?

A közösségi média tinédzserek általi használata

A közösségi média használatára vonatkozó statisztikák országonként

Melyik országnak van a legaktívabb közösségi médiafelhasználója a világon?

Főbb statisztikák a teljes népesség szerint

Mely országokban tervezhetnek terjeszkedést a hálózatok?

Az igazság a közösségi média statisztikáiról: A közösségi média tényei a digitális növekedés és a tartalomfogyasztás alapján

Facebook statisztikák és tények

Twitter statisztikák és tények

LinkedIn statisztikák és tények

YouTube statisztikák és tények

Pinterest statisztikák és tények

Instagram statisztikák és tények

Snapchat statisztikák és tények

TikTok statisztikák és tények

Szomorú közösségi média tények, amelyek hatással vannak az életünkre

A közösségi média árnyoldalai

A negatív közösségi média tapasztalatok közé tartoznak:

Mi táplálja a közösségi média használatát?

Egészségtelen közösségi médiahasználat többek között

Visszatekintés - A közösségi média statisztikái 2020

Egyéb tények a közösségi médiáról

Közösségi média stratégiák egy közösségi média marketinges számára.

Mit jelent ez számodra?

Kétségtelen, hogy a közösségi média megváltoztatja a világunkat, és a feje tetejére állította a hagyományos üzleti modelleket.

Gondoljunk csak a következő trendekre:

Az Interactive Advertising Bureau kutatása szerint az élő videók nézői világszerte az élő streaming videók körülbelül 52%-a nézi a tartalmat közösségi platformokon, szemben a streaming szolgáltatással, a TV-hálózat oldalával/alkalmazásával vagy a TV szolgáltatással. 80% inkább nézne élő videót egy márkától, mint hogy blogot olvasson.

A chatbotok egyre inkább elterjednek, és a Facebook messenger chatbotok fenomenális növekedési hullámot élnek át. A mikro-influencerek egyre inkább a hitelességüket növelni kívánó vállalatok középpontjába kerülnek. Azok a vállalkozások, amelyek a közösségi médiaplatformokon való jelenlétüket a következő szintre szeretnék emelni, fizetett hirdetésekbe fektetnek be. Kutatások szerint a közösségi médiás hirdetések 2020-ra meghaladják az újsághirdetésekre fordított kiadásokat.

A közösségi figyelés segít a márkáknak és a közösségi médiaplatformoknak abban, hogy figyeljék a beszélgetéseket, és célzottabb üzeneteket és hirdetéseket nyújtsanak. A felhasználók által generált tartalmakat a márkák és a vállalkozások előnyben részesítik, hogy növeljék hitelességüket, elkötelezettségüket és tekintélyüket. A kiterjesztett valóság egyre inkább elterjedőben van a közösségi médiaplatformokon. A Snapchat arcszűrői és a Facebook kameraeffektus platformja csak néhány példa erre.

A kutatások szerint csökken az átirányított forgalom és az organikus elérés, ezért a vállalkozásoknak más stratégiákat kell alkalmazniuk a közösségi médiaplatformokon való marketinghez. A közösségi oldalak annyira az életünk részei, hogy a vállalkozások nem hagyhatják figyelmen kívül, és egyre több vállalkozás posztol naponta a közösségi médiában.

A közösségi média elfogadása és használata világszerte

A We Are Social által készített globális áttekintő jelentés szerint. Az elmúlt évben több mint 13%-kal nőtt a közösségi médiát használók száma. Több mint félmilliárd új felhasználó csatlakozik a világszerte mintegy 4,2 milliárdos összlétszámhoz 2021 elejére. A 2020-as év során naponta több mint 1,3 millió új felhasználó csatlakozott a közösségi médiához, vagyis másodpercenként mintegy 1512 új felhasználó.

Egy átlagos felhasználó jelenleg naponta 2 órát és 25 percet tölt a közösségi médiában, ami körülbelül egy teljes ébren töltött napnak felel meg hetente.

Ma a világ lakosságának kétharmada használ mobiltelefont. Az Android-felhasználók világszerte ma már naponta több mint 4 órát töltenek a telefonjukon. Ez több mint 420 millió évnyi emberi életnek felel meg összesen. A világ átlagos internethasználója ma már minden eszközön közel napi 7 órát tölt az interneten, ami heti több mint 48 órát jelent.

Feltételezve, hogy egy átlagos ember naponta 7-8 órát alszik, ez azt jelenti, hogy ébren töltött életünk 42 százalékát online töltjük. Ha a jelenlegi tendenciák folytatódnak, a világ internetezői idén több mint 12 billió órát töltenek online, ha a jelenlegi trendek folytatódnak. Tízből kilenc internetező azt állítja, hogy okostelefonon keresztül használja az internetet, de kétharmaduk azt is állítja, hogy laptopot vagy asztali számítógépet használ. A mobiltelefonok jelenleg minden nemzetnél a leggyakrabban használt internetes eszközök, bár a mobiltelefonok és a számítógépek közötti különbség néha meglehetősen csekély. A lakosság átlagéletkora szintén fontos tényező.

A 2022-es közösségi média statisztikák és trendek, amelyeket érdemes figyelembe venni, a következők:

A közösségi média vásárlási platformként jelenik meg

A rövid formátumú videótartalmak elterjedése

A közösségi média a mindennapi élet részévé válik

A Facebook (egyelőre) a csúcson marad

A rövidebb ideig tartó figyelem több falatnyi tartalmat eredményez

Több kiterjesztett valóság opció

A felhasználók által generált tartalmak növekvő felhasználása

Valószínűleg a Reddit "szétválását" fogjuk látni.

Közösségi média-marketing-trendek-előrejelzések-2022-ig és tovább

Tények a közösségi média statisztikákról 2022? A Wearesocial és a Global Digital Survey szerint kiemelkedőnek tűnik a mobil közösségi felhasználók folyamatos növekedése. A világ mintegy 7,9 milliárd fős népességével érdemes megjegyezni néhányat az alábbi számokból.

Világszerte több mint 4,8 milliárd aktív internetfelhasználó van.

4,2 milliárd embernek van közösségi média fiókja

Több mint 5,2 milliárd ember fér hozzá az internethez mobileszközökön keresztül.

Több mint 4,4 milliárd ember aktív mobil közösségi média felhasználó.

Globális digitális áttekintés - a közösségi média tényei.

Érdekes megjegyezni, hogy a főbb közösségi médiaplatformok népszerűségével alig változott valami.

A Facebook továbbra is uralja a játékteret világszerte. Érdemes megjegyezni a közösségi média messenger- és csevegőalkalmazások használatának növekedését is.

A közösségi média használatának áttekintése

A közösségi média tinédzserek általi használata. A tinédzserek közösségi médiahasználati statisztikái 2021-től jelzik azokat a trendeket, amelyeket érdemes megjegyezni, mivel ez a szegmens hamarosan, néhány éven belül jelentős vásárlási döntéseket fog hozni. Vegyük figyelembe a következőket:

Az USA-ban a tizenévesek 3%-a a Twittert nevezi meg a leggyakrabban használt közösségi hálózatnak.

Az amerikai tizenévesek 72%-a használja aktívan az Instagramot.

A Pew Researchers által megkérdezett szülők 65%-a mondta, hogy aggódik amiatt, hogy a gyerekei túl sok időt töltenek a képernyők előtt.

A Statista szerint a tizenévesek körében 2019-ben a YouTube volt a leggyakrabban használt közösségi média alkalmazás, amelyet az Instagram és a Snapchat követett.

A TikTok lett a leggyorsabban növekvő új alkalmazás az amerikai tinik körében 2019-ben. A TikTok-felhasználók 60%-a 16 és 24 év közötti volt a Business of Apps szerint

A Common Sense Census az amerikai tizenévesek okostelefon-használatát vizsgálta, és megállapította:

2015-ben a 8-12 éves gyerekek 24%-ának volt saját okostelefonja. Négy év alatt ez a szám 41%-ra emelkedett.

2015-ben a 13-18 éves tizenévesek 67%-ának volt saját okostelefonja. 2019-re ez a szám 84%-ra emelkedett.

Az átlagos 8-12 éves amerikai gyerek 2019-ben naponta négy órát és 44 percet töltött képernyő nézegetéssel.

A 13 és 18 év közötti amerikai tizenévesek 2019-ben naponta átlagosan hét órán és 22 percen keresztül használták a szórakoztató képernyős médiát

A közösségi média használata világszerte növekedett és tovább fog növekedni. A legfrissebb becslések szerint világszerte több mint 4,48 milliárd közösségi médiafelhasználó van, ami a világ teljes lakosságának több mint 57 százalékát teszi ki.

E statisztikák szerint jelenleg 10 internetfelhasználóból több mint 9 havonta legalább egyszer használja a közösségi médiát. A közösségi média felhasználóinak száma az elmúlt évben is növekedett: a 2021 júliusáig tartó évben 520 millió új felhasználó csatlakozott a közösségi médiához. Ez éves szinten 13,1%-os, azaz másodpercenként 16,5 új felhasználó növekedését jelenti.

Melyik országnak van a legaktívabb közösségi média felhasználója a világon?

A közösségi média penetrációját úgy számítják ki, hogy az aktív felhasználók számát elosztják a teljes lakosság számával.

A Statista 2020-as statisztikái szerint az Egyesült Arab Emírségek a legaktívabb ország, ahol a lakosság 99 százaléka használja a közösségi médiát.

A globális átlagos penetrációs arány 49 százalék.

A 13 éves és idősebb jogosult felhasználókat figyelembe véve a közösségi média átlagos penetrációs aránya nemzetenként 63 százalék.

Főbb statisztikák a teljes népességre vetítve

Átlagosan a világ 49 százaléka aktív közösségi média felhasználó, életkortól függetlenül

A világ lakosságának átlagosan 63%-a 13 évesnél idősebb, aktívan használja a közösségi médiát.

Az USA-ban 70%, kortól függetlenül, 83% csak a 13 év felettiek körében.

Az Egyesült Királyságban 66%, életkortól függetlenül, 79% csak a 13 év felettiek körében.

Kanadában 67% életkortól függetlenül, 77% csak a 13 év felettiek körében.

Ausztráliában 71% életkortól függetlenül, 85% csak a 13 év felettiek esetében.

India 29%-a életkortól függetlenül, 38%-a csak a 13 év felettiek körében.

Mely országokban tervezhetnek bővülést a hálózatok?

A várhatóan több milliárd új felhasználó regisztrációjával a közösségi média a fejlődő országokban rendelkezik a legnagyobb fejlődési potenciállal.

A Pew Research Center, egy agytröszt adatszolgáltató cég az internet- és okostelefon-használat folyamatos növekedését látta, ami lényegében összefügg a közösségi média terjedésével egyes feltörekvő országokban vagy területeken. A DataReportal szerint a világ lakosságának több mint 60%-a már online van, amint azt az alábbi ábra is mutatja.

Az okostelefon-használat elterjedtsége hasonlóan alakult, ugyanebben az időszakban közel megháromszorozódott, és megközelítette a 42 százalékot.

Az igazság a közösségi média statisztikákról: A közösségi média tényei a digitális növekedés és a tartalomfogyasztás alapján

Nézzük meg az igazságot a közösségi média statisztikákról és néhány következményét.

Az alábbi kép a digitális elfogadás általános, évről évre történő globális növekedését mutatja. A legnagyobb koncentráció Ázsiában figyelhető meg, amelyet Afrika követ.

A világ közösségi médiafelhasználóinak aránya

Érdemes azt is megjegyezni, hogy a közösségi média felhasználók legnagyobb szegmense Kelet-Ázsiából, Dél- és Délkelet-Ázsiából származik együttvéve.

A növekedést a hírek és a tartalmak hajtják, és a tartalmi trendek egyértelműen az aktuális események és a szórakoztató tartalomtípusok felé tolódnak.

a közösségi média használatának okai.

Vegyük figyelembe ezeket a mobil közösségi média tényeket és trendeket:

A vállalkozások arra összpontosítanak, hogy kiterjesszék elérésüket a közösségi médiaplatformokon. A Facebook továbbra is dominál a több mint 2,1 millió fős teljes hirdetési közönséggel (havi aktív felhasználók). Az okostelefonok növekvő elterjedtsége és a jobb szélessávú mobilkapcsolat lehetővé tette, hogy a mobiltelefon legyen a legtöbb ember elsődleges napi eszköze. Joggal mondhatjuk, hogy a mobiltelefon ma már a mobiltelefon a fő eszköz, amellyel az emberek hozzáférnek a kapcsolódó szolgáltatásokhoz, beleértve az internetet is. Ez azt jelenti, hogy megváltozott az emberek információhoz és tartalomhoz való hozzáférése és fogyasztása.

Az olyan platformok, mint a WhatsApp, a WeChat és a Facebook Messenger nagyrészt "privát" élményt jelentenek, kevés (vagy egyáltalán nem látható) információval, ami idegenek számára látható. Kevesebb "személyes" történetet osztanak meg az olyan nyilvános csatornákon, mint a Facebook és a Twitter.

Amikor egy közösségi médiás hirdetést látnak, az emberek több mint 30%-a úgy reagál, hogy meglátogatja a weboldalt vagy az online áruházat.

A felhasználók 70%-a elismeri, hogy a Twitter-hirdetések általában elég informatívak ahhoz, hogy a legmegfelelőbb termékeket és szolgáltatásokat megvásárolják.

A közösségi média marketinget több mint 5 éve használó vállalkozások globális aránya 24%.

A felhasználói viselkedés e változása alapvető gondolkodásmód-változást igényel a marketingesek számára, amikor azon gondolkodnak, hogyan tudnak kapcsolatot teremteni ezekkel a célközönségekkel. A releváns közösségi és "snackelhető tartalom" továbbra is értékes összetevője lesz a márkák közösségi mixének. Az emberek azonban még mindig jobban bíznak a személyes ajánlásokban, mint bármely más felfedezési forrásban. A vállalkozásoknak és a marketingeseknek tehát arra kell összpontosítaniuk erőfeszítéseiket, hogy megtalálják a módját annak, hogyan inspiráljanak társadalmi beszélgetéseket ezeken a privát csatornákon.

Facebook statisztikák és tények

A Facebook továbbra is olyan erő, amellyel számolni kell. Annak érdekében, hogy továbbra is releváns maradjon a közönsége számára, olyan egyéb platformokkal bővítette portfólióját, mint a WhatsApp és az Instagram.

Az alábbi képek pillanatképet nyújtanak a Facebook közönségéről és profiljáról.

facebook statisztikák és tények - közönség áttekintés

A Facebook hirdetési célközönség profilja

A Facebookkal kapcsolatos közösségi média tények, amelyeket érdemes tudomásul venni, a következők:

A platformnak világszerte 2,7milliárd aktív havi felhasználója van.

A Facebooknak minden egyes nap mintegy 500.000 új felhasználója van, ami másodpercenként 6 új profilt jelent!

Az amerikai felhasználók 73%-a naponta látogatja a Facebookot

A Facebook-felhasználók 25,7%-a 24 és 35 év közötti.

A Facebook-felhasználók 74%-a naponta ellenőrzi fiókját!

Naponta 300 millió képet töltenek fel.

A felhasználók naponta körülbelül 59 percet töltenek a platformon.

Havonta közel 1,5 millió felhasználó vesz részt Facebook-csoportokban.

A havi felhasználók 96%-a mobilon keresztül fér hozzá a Facebookhoz.

Naponta 500 millió Facebook-sztorit tesznek közzé.

Ez a vezető közösségi médiaplatform, amely az internetezők mintegy 60,6%-át éri el.

A Facebook adja az összes közösségi médiából érkező átirányított forgalom 21%-át!

A Facebook az egész internet teljes forgalmának 23%-át bonyolítja le.

A Facebook-felhasználók 65%-a 35 év alatti.

Tények a Facebookról #13: A Tetszik és Megosztás gombokat naponta közel 10 millió weboldalon nézik meg.

A Facebook remek hely a videomarketinghez. Naponta több mint 100 millió órányi tartalmat néznek meg.

A mobilra optimalizált Facebook-videók 67%-kal növelik a márkaismertséget.

80 milliárd kisvállalkozás használja a Facebook-oldalakat.

A kiskereskedelmi vállalatok 77%-a szerzett nagyszámú ügyfelet a Facebookon keresztül.

Twitter statisztikák és tények

A Twitter nem egy új közösségi hálózat, hanem fontos terep a márkák számára, hogy benyomást keltsenek az ügyfelekben és a jövőbeli ügyfelekben. Az alábbi képek pillanatképet nyújtanak a közönségről és profiljaikról. A Twittert minden ötödik felnőtt használja az Egyesült Államokban.

2021-ben a Twitternek világszerte több mint 206 millió aktív napi felhasználója lesz.

Naponta mintegy 500 millió tweetet küldenek ki.

A Twitter-felhasználók 70%-a férfi

Országonként az USA-ban van a legtöbb Twitter-felhasználó

A legtöbb Twitter-felhasználó az USA-n kívül található

A Twitter-felhasználók 38%-a 18-29 éves

A Twitter-felhasználók 31%-ának 75 000 dollár vagy annál magasabb az éves jövedelme.

Barack Obamának 111 millió Twitter-követője van, ezzel ő a legtöbbet követett személy a platformon. A legismertebb azonban Taylor Swift.

Donald Trump volt a legtöbbet tweetelt személy 2020-ban, amíg fiókját le nem törölték.

2020-ban a #COVID19 hashtaget körülbelül 400 milliószor használták a Twitteren.

2019-ben a "sírva nevető" vagy "örömkönnyes arc" emojit több mint 2 milliárdszor használták a Twitteren.

Fiókjának felfüggesztéséig Donald Trump volt a legtöbbet tweetelt személy 2020-ban.

A Twitteren megjelenő hirdetések 339,6 millió embert érhetnek el.

A WeAreSocial, a Hootsuite stb.

Miután egy cégre való hivatkozást láttak a Twitteren, a felhasználók 54 százaléka mondta, hogy cselekedett.

Miután a márka és más felhasználók által a Twitteren látott márkahivatkozást, a felhasználók 79 százaléka mondta, hogy cselekedett.

A Twitter-felhasználók 26 százalékkal több időt töltenek reklámok nézésével, mint bármely más közösségi hálózaton.

A Twittert a B2B vállalatok 59 százaléka használja digitális marketingre.

YouTube statisztikák és tények

A YouTube közönségének áttekintése

Egyesek nem tekintik a YouTube-ot közösségi médiahálózatnak, de számos okból mégis annak minősíthető. Sőt, azt is mondhatnánk, hogy az egyik legnagyobb közösségi médiahálózatról van szó. Emellett hihetetlenül nagy elérést kínál a platformon a fiatalabb közönség demográfiai célcsoportjának reklámozásához, ahogyan azt az alábbi ábra is mutatja.

A YouTube hirdetési célközönség profilja

Tekintsük meg ezeket a Statista statisztikákat:

2016 és 2021 között a YouTube nézőinek éves növekedési üteme elképesztő. 2016-ban 13%-os, míg 2021-ben 4,9%-os növekedési ütemben.

A 2017-es 1,47 milliárdról 2021-ben több mint 1,86 milliárd YouTube-felhasználó lesz, 2021-ben pedig 1,47 milliárd.

Az Egyesült Államokban 2022-re várhatóan 210 millió néző lesz, szemben a 2018-as 192 millióval.

Percenként 500 perc YouTube-videót tettek közzé 2019 májusában.

Minden percben 500 percnyi videó kerül fel a YouTube-ra, ami óránként mintegy 30 000 órányi videónak felel meg.

2014 és 2019 között 40%-kal nőtt a YouTube-ra 60 másodpercenként feltöltött videótartalom órák mennyisége.

Mivel az amerikai internetezők 85 százaléka hetente legalább egyszer online videót néz a YouTube-on keresztül, a videofogyasztás az egyik leggyakoribb anyagfogyasztási módszer.

2019-ben a YouTube kétmilliárd napi felhasználót és egymilliárd órányi videónézést regisztrált.

2019-ben a YouTube a világ videostreaming forgalmának 21%-át tette ki, lemaradva a Netflix mögött, amely 26,6%-kal rendelkezett.

A YouTube Gaming Live-on 2020 negyedik negyedévében 912 000 közvetítő csatorna volt.

A YouTube-ot a magánszemélyek 82 százaléka használja szórakozási forrásként.

A magánszemélyek 18 százaléka kifejezetten márkák és vállalkozások követésére használja a YouTube-ot.

Az emberek 7 százaléka használja a YouTube-ot szakmai karrierje fejlesztésére.

A YouTube az emberek 8%-a számára fantasztikus eszköz a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra.

A YouTube-ot a 30 és 49 év közötti felhasználók 37%-a használja hírforrásként.

A nők egyharmada mondta, hogy hetente legalább egyszer néz szépségápolási leckéket a YouTube-on.

A YouTube reklámbevétele a YouTube Partner Program szerint meghaladta az ötmilliárd dollárt.

Az influencer marketing költségei 2014 és 2019 között minden platformon nőttek. 2019-ben a YouTube-on volt a legnagyobb a növekedés, ahol egy-egy posztért 1600 dollárt lehetett keresni.

A Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a Twitter után a YouTube volt az ötödik legnépszerűbb közösségi médiahálózat a marketingesek számára 2020-ban.

2,23 milliárd megjelenéssel az Apple volt a legnépszerűbb marketinges a YouTube-on 2020-ban.

A Turbotax volt a második legnagyobb hirdető a YouTube-on, 1,99 milliárd megjelenéssel.

Az előretekerhető, átugorható YouTube-videóhirdetéseket a marketingesek 29 százaléka tartotta a legsikeresebb hirdetési formának a YouTube-on 2019-ben.

A nem átugorható hirdetéseket ezzel szemben a marketingesek mindössze 7 százaléka tartotta a legsikeresebbnek.

A vállalkozások 10 százaléka számára a display hirdetések jelentik a legsikeresebb YouTube hirdetési marketingtechnikát.

A vállalkozások 60 százaléka jelezte, hogy 2020-ban növelni fogja YouTube marketingkiadásait.

A 2021-ben törölt YouTube-kommentek 51,4 százalékát a spam, a csalás és a félrevezető információk tették ki.

A 2020-ban a YouTube-ról törölt tartalmak közel felének (42,6%) nem volt megtekintése. 9 százaléknyi kisvállalkozás mutatkozik be a YouTube-on.