, 2022/1/11

Ha sikeres akarsz lenni a közösségi médiában, a megfelelő eszközökre van szükséged. Ezek a letölthető sablonok és források segítenek abban, hogy valamit kezdhessen azzal az inspirációval, amit ebből a bejegyzésből kap.

engaging social media posts

Közösségi média naptár sablon: Tervezd meg az összes posztodat előre.

Milyen gyakran posztolj a közösségi médiában infografika: Ismerje meg, pontosan hogyan térképezze fel a posztolási ütemtervét.

Közösségi média stratégia ellenőrzőlista: Állíts össze átfogó stratégiát a közösségi médiatartalmakra.

Szikra inspiráció

A #MondayMotivation nem egy csúnya szó. Használd ki a különböző motivációs hashtageket, vagy alkoss sajátot. Az emberek értékelik, ha néhány bölcsességre ébrednek, különösen, ha azok a céged vezetőitől és hatalmas tapasztalatokkal rendelkeznek. Az inspiráló idézetek és mondatok beépítése a közösségi posztjaiba még több motivációt fog kiváltani a közönségéből, és cselekvésre készteti őket.

Íme egy példa arra, hogyan csinálja ezt a Marketo a Fearless Marketing programjukkal. Minden hétfőn egy új inspiráló posztot találsz, egyedi hashtagekkel párosítva: #Fearless50, #MondayMotivation és #FearlessMarketer. Figyeld meg a hatalmi szavak használatát az érzelmek építésére - egyszerű és működik.

A közönség interakcióinak ösztönzése

Képzeld el, hogy randizol valakivel, aki csak magáról beszél. Hivalkodó, bunkó, önző, gondolhatnád? Ugyanez a logika érvényes a közösségi médiára is. Mondanom sem kell, hogy a közösségi média nem egy közvetítési csatorna, ahol egész nap henceghetsz a termékeddel vagy szolgáltatásoddal; sokkal inkább egy olyan hely, ahol folyamatosan interakcióba kell lépned a közönségeddel.

Az olyan közösségi posztok írása, amelyek az emberek válaszait, véleményét és visszajelzéseit keresik, remek beszélgetésindítóként szolgálhat. Posztolhat egy Twitter-kérdést, vagy akár egy Google-felmérésre is hivatkozhat.

Használd kreatívan az emojikat

Ha vicces közösségi posztok írásáról van szó, az emojik az uralkodók. Játékossággal és személyiséggel töltik fel posztjait. Használja bölcsen az erejüket, és egészen új szinten tud majd azonosulni a közönségével, és érzelmekre hatni. De hé, ne helyettesíts minden szót mosolygós arcokkal és szívekkel, mert Larry Kim azt fogja mondani, hogy "visszaélsz ezzel az eszközzel, és úgy nézel ki, mint egy sajtgolyó!".

Keep it Simple Silly

Tudod, mit mondanak: ne mesélj el egy történetet 30 percben, ha 30 másodpercben is el tudod mondani. Bár kihívást jelenthet egy szuper érdekes ötletet 5 szóba foglalni, azért próbáld meg. Egyetlen rövid mondat, amely felkelti a közönséged kíváncsiságát, sokkal nagyobb valószínűséggel hozza meg neked azokat a kedveléseket, megosztásokat és kattintásokat.

Ezt a stílust minden idők marketingszakértőjétől, Jeff Bullas-tól is elvárhatod. Bár ő csak annyit tett, hogy copy-paste-beillesztette a cikk főcímét a közösségi posztokba, minden jó marketinges tudja, hogy a főcím az epicentruma egy nagyszerű cikknek.

Különleges karakterek és emojik

A különleges karakterek vizuálisan kiemelkedővé teszik a képet. Csak figyeld meg, hogy ezek a karakterek hogyan tűnnek ki ezen az oldalon:

→ A nyíl egy egyszerű módja annak, hogy felhívja a figyelmet egy linkre a közösségi bejegyzésben.

☞ Egy mutatóujj még jobb lehet

★ Egy csillag használata kiemelhet valamit

✔ Egy pipa hozzáadása azt mutatja, hogy valami cselekvőképes.

Egyes közösségi hálózatok támogatják az emojikat is. De ne vidd túlzásba. És győződj meg róla, hogy ezek a játékosabb, kevésbé hivatalos karakterek illeszkednek a márka hangjához és hangneméhez, különben feldühítheted a főnöködet. 😠

Hashtagek

A hashtag egy kattintható kulcsszó vagy téma, például #contentmarketing, #blogtips vagy #Chicago. Ezek növelhetik a közösségi posztok láthatóságát, különösen a trending témák hashtagjei.

Ha valaki rákattint egy hashtagre bármelyik posztban, az összes olyan posztot látja, amelyikben az adott hashtag szerepel. Ha a tiédet is látják, az jó! De ha valaki a te posztodat nézi, és a tartalomra mutató link helyett a hashtagre kattint, az rossz. Tehát csak akkor használd őket, ha úgy gondolod, hogy a te tartalmad jobban megéri a kattintást, mint az adott hashtaghez tartozó többi tartalom.

Az Instagram-posztok nem tartalmaznak linkeket, így az ottani hashtagek nem fognak versenyezni a tartalomra mutató linkekkel. Ez lehet az egyik oka annak, hogy az Instagram-posztok közé gyakran rengeteg hashtag tartozik.

"A hashtageket nem szabad egy teljes gondolat vagy termékelőny kifejezésére használni, más szóval #DontUseHashtagsLikeTheyreSentences. Nem ez a lényeg, és ezt a hibát túl gyakran látjuk". - Molly Lynch, Lynch Communications Group

Zárójelek

Kevés marketinges csinálja ezt, így ez egy jó módja annak, hogy a posztjaid kitűnjenek. A sortörések megnövelik a közösségi poszt függőleges magasságát, így vizuálisan jobban kiemelkedik a közösségi adatfolyamban. Emellett a plusz üres tér megakadályozza, hogy a poszton belüli szöveg önmagában túl zsúfolt legyen. Jelenleg a LinkedIn kivételével az összes közösségi hálózat lehetővé teszi a sortörést.

Idézetek

Ha a cikkből van egy lenyűgöző idézet, használd azt a közösségi poszt szövegeként. Ez lehet oktatási vagy inspiráló idézet. Bármi, ami segít kiemelkedni.

Vizuális eszközök

A képek döntő fontosságúak. A kutatások következetesen azt mutatják, hogy a vizuálisabb közösségi posztok több megosztást, elkötelezettséget és kattintást kapnak, mint más közösségi média tartalmak. A közösségi oldal vizuális.

Ha webhelye megfelelően van programozva, a cikk kiemelt képe automatikusan megjelenik a közösségi posztban, amikor megosztja.

Ha van egy meggyőzőbb kép a cikken belül, például egy diagram, akkor azt manuálisan add hozzá. Néhány közösségi hálózaton egy apró képgalériát is hozzáadhatsz.

Az arcokat ábrázoló képek erőteljes figyelemfelkeltők. Ha pedig a főcím magában a képben szerepel, sokkal nagyobb valószínűséggel olvassák el. Készíts új képeket a közösségi posztokhoz, amelyek tartalmazzák a szerző képét és egy fülbemászó főcímet. A kiskutyák is jól működnek.

Teljesítmény trigramok

Steve Rayson 100 millió címlapon végzett kutatása megfejtette a közösségi média felhasználók pszichológiáját. Ez egy hatékony puskát ad nekünk a szóválasztáshoz. Steve felfedezte, hogy mely trigramok (három szóból álló kombinációk) jelennek meg leggyakrabban a közösségi médiában leginkább megosztott posztokban.

A "Will make you" egyértelműen erős kifejezés a közösségi médiában. Steve emlékeztet minket arra, hogy kétféleképpen is használható. Egyrészt olyan címsorokban jelenik meg, amelyek kíváncsiságot váltanak ki (10 biokémiai katasztrófatörténet, amely miatt sterilizálni akarja majd az egész laboratóriumát), másrészt olyan címsorokban, amelyek konkrét előnyre utalnak

A legtöbb marketinges számára a magyarázó trigramok hasznosabbak a marketingben, mint az érzelmi trigramok.

Kérem, semmi clickbait

A "clickbait" olyan cím, amely vonzza a látogatót, de a cikk nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Lehet, hogy rövid távon hasznot hoz, de hosszú távon csökkenti a bizalmat. Ha a főcímed azt mondja: "Ez a 10 lenyűgöző fotó örömkönnyeket fog csalni a szemedbe!". ...akkor jobb, ha sírva fakadok, miközben olvasom a cikkedet.

Említések

Mások megemlítése a közösségi médián belüli bejegyzéseidben egy szupererős közösségi média tipp. Részben hálózatépítés, részben promóció, részben hála. Valaki megemlítése vagy "megjelölése" egyszerű, és annyira alapvető a közösségi médiában, hogy valószínűleg már több százszor megtette. De ha szükséged lenne egy kis felfrissítésre...

Ha az illető aktív a közösségi médiában, látni fogja az értesítést, és örülni fog az említésnek. Egy egyszerű kattintással akár meg is oszthatják a posztodat.

Ha olyasvalakit említesz, aki nem aktív a közösségi médiában, valószínűleg lemarad róla, hacsak nincs bekapcsolva az e-mailes értesítés. Ezért ideális, ha olyan embereket említ, akik aktívak az adott hálózatban, és valószínűleg részt vesznek a tartalommal.

Kit érdemes megemlíteni

Említsd meg a közreműködőket vagy bárkit, aki segített a cikk elkészítésében. Ezzel tudatod velük, hogy a cikk már él, és egyben egy kis köszönetnyilvánítás is. A közösségi médiában történő megemlítés fontos része az együttműködő tartalommarketingnek. Ez egyúttal egy módja annak is, hogy új emberek figyelmét is felhívd a cikkre, akiknek tetszhet.

A cikkben idézett személyek

Ha idézett valakit, a megemlítéssel tudatja vele. Ossza meg magát az idézetet a közösségi médiában, említse meg őket, és hivatkozzon a cikkre. Hasonlóképpen, a közösségi médián keresztül említsen meg bárkit, akinek a kutatását a cikkében idézte.

Hozzászólók

Ha írás közben felkerestél egy-két személyt, hogy idézzen egy-egy közreműködőt, akkor itt az ideje, hogy megemlítsd őket, amikor megosztod. Ide tartozhatnak a grafikát készítő tervezők, a képet készítő fotósok, vagy akár a barátok is, akik segítettek az ötlet kidolgozásában.

Mielőtt & Utána hozzászólások

Ha egy briliáns tervezővel dolgozol együtt a csodálatos ügyfélprojektjeidhez, kérd a segítségüket a kreatív projektjeid bemutatásában. Íme egy egyszerű példa arra, hogyan teheti ezt meg:

Tegyél közzé előtte-utána képeket egy projekthez, hogy álmaid ügyfelei érdeklődését felkeltsd az aktuális ügyfélsikertörténetekkel kapcsolatban.

Ha például digitális ügynökség vagy, oszd meg az eredeti márkaépítési megközelítést az új logóval vagy új honlapdal vagy frissített közösségi médiaprofilokkal együtt, amelyeket éppen most terveztél ügyfeleidnek.

Használd munkádat érdekes és emlékezetes előtte-utána posztok készítéséhez, hogy felkeltsd álmaid ügyfeleinek figyelmét.

És egy extra csodatipp: az Instagram nagyszerű platform arra, hogy könnyedén megoszd előtte-utána képeidet. Ha szeretnéd megtanulni, hogyan tűnj ki az Instagramon, ez a blog segíthet. Vagy ha inkább videón néznéd a tippjeimet, itt a vlog.

Visszaszámlálás az indításokig

Növeld az izgalmat a közösségi csatornáidon egy visszaszámláló kampány segítségével az új szolgáltatás bevezetése előtt. Ösztönözd közönséged azzal, hogy bemutatod, hogyan végzed a projekt utolsó simításait.

Előzetes bemutató a bevezetés előtt

Kérd meg közönséged, hogy küldjön DM-et, ha szeretne egy előzetes ízelítőt, és beszélj arról, hogy milyen piaci fejlemények vagy ügyfél visszajelzések késztettek a bevezetésre - mutasd meg, hogy izgatottan várod az újdonságot!

Menj a kulisszák mögé

Vagy kínálj egy kis betekintést a szolgáltatásod belsejébe. Ha például karbantartási terveket kínálsz, és szuper felhasználóbarát ügyféljelentéseket osztasz meg, mutasd meg őket! A kulisszák mögötti posztok szuper népszerűek a közösségi oldalakon.

Egyszerű kérdések feladása

A legtöbb ember azért van a közösségi médiában, mert vagy unatkozik, vagy azért, mert jó színben akarja feltüntetni magát. És ezzel nincs is semmi baj! Használd ki ezt az emberi viselkedést olyan kérdések posztolásával, amelyekre könnyű és gyors választ adni.

Tegyük fel, hogy funky árucikkekkel jutalmazod ügyfeleid, és épp frissíteni készülsz. Tegyél közzé valami ilyesmit: "Új kapucnis pulóvert és bögrét tervezünk kedvenc ügyfeleinknek; az A-t vagy a B-t részesíted előnyben?".

Entertain

És mivel tudjuk, hogy az emberek unatkozhatnak - kínáljon szórakozást. Miért ne készítenél néhány szórakoztató tekercset vagy márkás GIF-et, amelyek a népszerű közösségi média ismertségi napokhoz kapcsolódnak, vagy megmutatják, miben különbözik versenytársaidtól?

Oké, legyünk őszinték! A GIF-ek talán nem a LinkedIn-hez valók, ezért ha szeretnél néhány briliáns LinkedIn-specifikus tartalmi ötletet kapni az ügynökségek számára, akkor ez a 20 LinkedIn-ötletet tartalmazó vlog segít!

Infografika közzététele

Az infografikák rövid idő alatt sokat mondanak. Az Economist magazin az infografika királya, és egy egész adatcsapat dolgozik a történeteiket elmesélő vizualizációkon. Ez nem jelenti azt, hogy ne állíthatnád össze saját infografikádat. Használhatod az összesített ügyféladatokat és az olyan grafikonkészítő eszközöket, mint a Visme, hogy saját grafikonokat készítsen. Keress néhány nagyszerű közösségi média marketing alkalmazást, amelyek segíthetnek.

Hogyan írjunk olyan Facebook-bejegyzéseket, amelyeket kedvelnek és megosztanak?

Az első számú közösségi médiaplatform nem éppen az egy és kész tartalmi formula, mivel többféle médiatípust kezel, és a különböző posztolási technikák jól működhetnek attól függően, hogy milyen célt szeretnél elérni.

Ahhoz, hogy sikereket érj el a Facebookon, "olvasni kell a szobában", és reagálni kell a közönségére. Ezek az iránymutatások segítenek ebben:

A videó a legjobban teljesítő tartalom. A Facebook-kampányok azonban akkor a leghatékonyabbak, ha a poszttípusokat variálod, ezért vegyítsd őket fotókkal, infografikákkal, szöveggel, gifekkel, mémekkel, blogbejegyzésekkel, sajtóközleményekkel, linkekkel stb.

Egy poszt ideális hossza körülbelül 40-80 karakter. Általános szabályként a rövid posztok a közösségi médiában jobban teljesítenek, mint a hosszúak.

Fejezd be kérdéssel. Az emberek nagyobb valószínűséggel vesznek részt, ha a véleményükre vagy visszajelzésükre kérdezel rá.

Posztolj érdekes tartalmakat, még akkor is, ha azok nem közvetlenül a márkádhoz kapcsolódnak. A Facebook közönsége csak korlátozottan tolerálja az önreklámot, ami azt jelenti, hogy ha le akarod kötni a követőid, nem árt, ha nem csak a vállalkozásodról posztol. Ügyelj azonban arra, hogy a témák a szakterületedhez kapcsolódjanak.

Legyen vizuális. A szöveget könnyű átgörgetni, de a grafikák segítenek megállásra késztetni az embereket, miközben átfutják a hírfolyamukat. Még ha szigorúan szöveges posztot is teszel közzé, a Facebook megkönnyíti annak vizuális grafikává alakítását.

Hogyan írjunk hatékony tweeteket a Twitteren?

A Twitteren való posztoláshoz okos, tömör szóhasználatra van szükség, hogy korlátozott helyen közvetíthesse üzenetét. Ez némi plusz gyakorlatot igényelhet, de ha egyszer belejön, a tweetjei szárnyalni fognak.

A Twitteren való posztoláskor vegye figyelembe ezeket a tanácsokat:

Töltsd előre a tweetedet. A legtöbb ember a Twitteren hatalmas mennyiségű tartalmat lapoz át. Tedd a legfontosabb információkat a tweeted elejére, hogy felkeltsd a figyelmüket.

Egy tweet ideális hossza 240+ karakter. A Twitter 2017-ben 140-ről 280-ra emelte a karakterkorlátot, és úgy tűnik, a felhasználók értékelik a plusz teret a kifejezésre. Ha 280 karakternél többre van szüksége, hozzon létre egy témát, vagy adjon hozzá egy blogbejegyzésre mutató linket.

Tipp: Használjon egy ingyenes eszközt, például a Bitly-t, hogy lerövidítse az url-jét, és maximalizálja a helyet.

átlagos kedvelések karakterszám szerint a twitteren

Ne vidd túlzásba a hashtageket. A tweetedre szánt valós terület korlátozott - nem engedheted meg magadnak, hogy az egészet hashtagekre költsd a tényleges üzeneted helyett. Korlátozd magad 1-3 releváns hashtagre.

Tweetelj megosztható tartalmakat. A Twitter közönsége imádja a friss híreket, statisztikákat, idézeteket, vicceket és gifeket retweetelni. Az időzítés fontos a Twitteren - nem akarsz az utolsó lenni, aki a tegnapi híreket osztja meg.